بهترین اپلیکیشن های مطالعه کنکور چیست؟ امروزه بسیاری از کارهای ما با کمک لوازم الکترونیکی و اینترنت جلو می‌رود. بسیاری از زمان روز ما با اپلیکیشن‌ها و برنامه‌های کامپیوتری در ارتباط‌ایم و زندگی روزمره‌ی ما به آن‌ها وابسته است، اما چرا از این اپلیکیشن‌ها به‌جز برای تفریح، برای پیش‌برد کار و درس خود کمک نگیریم؟

بهترین اپلیکیشن های مطالعه کنکور

اگر گوگل‌پلی و اپ‌استور را باز کنید، با دریایی از اپلیکیشین‌های مختلفی روبه‌رو می‌شوید که کاربرهای متفاوتی دارند. برخی از این اپلیکیشن‌ها برای تنظیم زمان و برنامه‌ریزی کابردی هستند و می‌توان برای گرفتن نتیجه‌ی بهتر در کنکور از آن‌ها استفاده کرد. این کار کمک می‌کند با نظم بهتر و بیشتری برای زمان باقیمانده تا کنکور درس بخوانید؛ حتی بعد از کنکور و در زمان دانشگاه نیز این اپلیکیشن‌های می‌تواند به کمک شما بیاید تا نمرات بهتری را در امتحانات خود کسب کنید.

در ادامه برخی از بهترین اپلیکیشن های مطالعه کنکور را معرفی می‌کنیم:

My Study Life

برنامه‌ریزی اولین قدم برای هرکاری است و اهمیت برنامه‌ریزی در زمان کنکور اهمیت بیشتری پیدا می‌کند. My Study Life یکی از بهترین اپلیکیشن های مطالعه کنکور و ازجمله برنامه‌های چشمگیر برنامه‌ریزی برای کمک به شما در مطالعه‌ی مؤثر است. این نرم‌افزار با قابلیت‌های خاص خود به دانش‌آموزان و دانشجویان سراسر جهان اجازه می‌دهد تا برنامه‌ی فعالیت‌های درسی و شخصی خود را ایجاد کنند و با داشتن نظمی خاص در مدت‌زمان کوتاه‌تری به اهداف خود برسند.

چندین نوع برنامه‌ریزی مختلف با این اپلیکیشن امکان‌پذیر است که هر کس، متناسب با نیازها و شرایط خود، می‌تواند یکی از آن‌ها را تنظیم کند. شما می‌توانید برای انجام‌دادن فعالیت‌ها یا مطالعه با جزئیات بالا یادداشت‌های خاص را به هر یک از روزها یا فعالیت‌های‌تان اختصاص دهید؛ همچنین سیستم علامت‌گذاری آن کمک می‌کند تا روزهای خاص یا تعطیلات مهم را برجسته کنید، فعالیت‌های خاص خود را از دیگر تقویم‌ها وارد برنامه کنید یا در صورت نیاز برنامه‌های درسی یا تفریحی خود را با دوستان و والدین خود به اشتراک بگذارید.

همچنین یکی از ابزارهای ساده‌ی پیشنهادی ما برای مطالعه بهینه‌ی کنکور استفاده از اکسل هوشمند است. برای آشنایی با آن و دانلود رایگان روی این لینک کلیک کنید:

برنامه‌ریزی کنکور MBA با اکسل هوشمند

Todoist

Todoist اپلیکیشنی است که در زمان کنکور می‌توانید با استفاده از آن تمامی فعالیت‌های خود را دسته‌بندی و زمان‌بندی و رنگ‌بندی کنید. اعلانات برنامه هم یادآوری فعالیت‌های فهرست‌شده را که باید در زمان مشخصی به پایان برسد به شما اعلام می‌کند. به‌کمک Todoist، می‌توانید از هرجایی با رایانه، موبایل یا تبلت کارهای خود را مدیریت کنید. اطلاعات شما هم میان این دستگاه‌های مختلف به‌کمک سرویس ذخیره‌سازی ابری Todoist به‌سرعت همگام‌سازی و هماهنگ می‌شود.

این برنامه طراحی زیبا و واسط گرافیکی قدرتمندی دارد و ازجمله بهترین اپلیکیشن های مطالعه کنکور محسوب می‌شود. با وجود داشتن گزینه‌ها و امکانات زیاد هم به‌آسانی می‌توانید با آن کار کنید و کارایی خود را افزایش دهید. این برنامه امکانات زیادی نظیر سازمان‌دهی وظایف، اطلاع‌رسانی از وظایف ازطریق ایمیل، پیامک، آلارم، امکان مبادله‌ی دستی وظایف میان کامپیوتر و تبلت و تلفن‌همراه، امکان افزودن توضیحات و جزئیات اضافه به وظایف و غیره را در اختیار کاربران خود قرار می‌دهد.

Evernote

برنامه‌ی Evernote به‌طور یقین یکی از برترین برنامه‌های یادداشت‌برداری است و می‌توان آن را در فهرست بهترین اپلیکیشن های مطالعه کنکور آورد. با استفاده از Evernote می‌توانید هر آنچه در ذهن دارید یادداشت کنید. قدرت اصلی این برنامه در اینجا نهفته است که اگر آن را روی کامپیوتر خانگی، تلفن هوشمند یا تبلت خود نصب کنید، همه‌ی اطلاعات آن با استفاده از اینترنت، میان ابزارهای مختلف همگام خواهد شد. مهم‌ترین ویژگی این برنامه، همگام‌سازی سریع آن است؛ البته با استفاده از قابلیت local می‌توانید یادداشت‌هایی را ایجاد کنید که در همان سیستم باقی بماند و همگام‌سازی نشود.

شما می‌توانید به یادداشت‌های خود در Evernote، فایل‌های تصویری و صوتی نیز اضافه کنید و به انتهای برچسب اضافه کنید تا دسترسی راحت‌تری در زمان نیاز به آن‌ها داشته باشید.

XMind

پیش از درباره‌ی تصویرسازی ذهنی و همین‌طور خلاصه‌نویسی نموداری برای‌تان گفته‌ایم. یکی از راه‌ها برای یادگیری بهتر استفاده از نقشه ذهنی یا mindmap است. یکی از کاربردی‌ترین نرم افزارهای موجود در بازار برای تبیین و دسته‌بندی مطالب ذهنی xmind است. از ویژگی‌های مهم اپلیکیشن ایکس‌مایند برای نمودارکشی مطالب ذهنی و ارائه‌ی آن‌ها می‌توان به رابط کاربری ساده و بسیار آسان اشاره کرد.

امکان ایجاد نقشه‌ی ذهنی با طرح‌های گرافیکی زیبا، خروجی فایل در فرمت‌های HTML، تصویری یا متن، چاپ نمودارها در قطع‌های مختلف، سازگاری با نسخه‌های ویندوزی، قابلیت درخت‌واره‌کردن یا ماتریسی‌کردن الگوهای نموداری و سازگاری کامل با فایل‌های آفیس مایکروسافت از دیگر ویژگی‌های XMIND است. نقشه‌های XMind را می‌توان مستقیماً به برنامه‌ی Evernote فرستاد که در پیش از این توضیح دادیم.

برای آشنای با تصویرسازی ذهنی و خلاصه‌نویسی نموداری این دو مطلب را مطالعه کنید:

نقشه ذهنی یا Mind Map چیست و چه کاربردی در مطالعه برای کنکور دارد؟

Alarmy

برنامه‌ی Alarmy با شعار «اگر می‌توانی بخواب» طراحی شده است تا به شما در به‌موقع و سروقت‌بیدارشدن از خواب کمک کند. اگر شما هم جزو آن دسته از افراد هستید که برای بیدارشدن و بیرون‌آمدن از تخت‌خواب خود با مشکل مواجه هستید و اغلب خواب می‌مانید، دانلود برنامه‌ی Alarmy به‌عنوان یک برنامه‌ی کاربردی به شما کمک می‌کند تا به‌راحتی از تخت‌خواب خود بیرون بیایید.

در اپلیکیشن Alarmy ابتکارهایی به کار بسته شده است که شما را به بیداری از خواب وادار می‌کند. این ابتکارهای جالب را خود شما تعیین می‌کنید و راهی برای فرار از اجرای آن‌ها ندارید!

با فعال‌شدن هشدار زنگ اپلیکیشن آلارمی فقط زمانی می‌توانید آن را قطع کنید که کار مدنظر برنامه را برای آن انجام دهید. هر هشدار در زمان فعال‌شدن خود با انتخاب شما فقط با انجام‌دادن یکی از چهار کار «عکس‌گرفتن»، «حل معادلات ریاضی»، «تکان‌دادن پشت‌سرهم گوشی» یا «اسکن بارکد» قطع می‌شود.

خواب نقش بسیار مهمی در عملکرد مغز شما و تثبیت مطالب آموخته‌شده دارد. برای اینکه خواب باکیفیت‌تر و بهتری را تجربه کنید، پیشنهاد می‌کنیم این مطلب را مطالعه کنید:

تاثیر خواب بر یادگیری را جدی بگیرید!

Detox

همه‌ی ما مدتی را برای استفاده از گوشی تلفن همراه سپری می‌کنیم. مدت استفاده از گوشی در بعضی از ما حتی به چند ساعت هم می‌رسد، اما این مدت زمان بسیار زیاد است و ممکن است باعث شود نتوانیم به کارهای خود برسیم. Detox اپلیکیشنی است که این امکان را به شما می‌دهد تا بتوانید فعالیت‌های گوشی را مسدود کنید تا دیگر امکان استفاده از آن وجود نداشته باشد.

برای استفاده از این برنامه کافی است فعالیت‌های مدنظرتان را انتخاب و در آن مدت‌زمان مدنظرتان برای کار با آن را تعریف کنید؛ به‌این ترتیب، بعد از استفاده ‌به‌اندازه‌ی زمان تعیین‌شده، فعالیت مدنظر مسدود خواهد شد.

از اپلیکیشن‌های یادگیری زبان غافل نشوید!

تلفن‌های همراه جزو اساسی زندگی امروزی ماست. تمامی تلاش ما تا اینجای کار استفاده بهینه‌تر از این ابزار مهم برای بالابردن بهره‌وری است. در این میان نمی‌توان از بهترین اپلیکیشن های مطالعه کنکور صحبت کرد، اما حرف از اپلیکیشن‌های یادگیری زبان نزد.

برای آشنایی با یکی از بهترین اپلیکیشن‌های یادگیری زبان این مطلب را مطالعه کنید:

با اپلیکیشن Memrise چقدر آشنایی دارید؟