تبلیغ کلاس آنلاین یکی از کارهایی است که باید قبل از راه‌اندازی کلاس آنلاین انجام دهید. تبلیغ کلاس مجازی را کجا و چگونه باید انجام دهید؟ پاسخ به این پرسش می‌تواند بر موفقیت شما در برگزاری کلاس مجازی تأثیر بسیاری بگذارد. در این مطلب توضیح داده‌ایم که پیش از راه‌اندازی کلاس مجازی برای تبلیغات چه کارهایی را باید انجام دهید و از چه راه‌هایی این کار را انجام دهید.

برای تبلیغ کلاس آنلاین به چه چیزهایی نیاز داریم؟

تبلیغ کلاس آنلاین برای هر کلاس مجازی لازم است. فرقی نمی‌کند دانش‌آموزان و دانشجویان شما ثابت باشند یا به‌دنبال افزایش مخاطبان کلاس آنلاین خود هستید؛ ملزومات راه‌اندازی کلاس آنلاین با کلاس‌های حضوری متفاوت است. مخاطبان کلاس شما باید با چگونگی کار شما در تدریس از راه دور و همچنین سرفصل‌ها و دستورکار شما در کلاس مجازی آشنا شوند. پیش‌برد یادگیری در آموزش مجازی با اعتمادی که در میان مخاطبان خود ایجاد می‌کنید ارتباط مستقیمی دارد.

در این مطلب درباره‌ی چگونگی افزایش مخاطبان کلاس آنلاین و وبینار توضیح داده‌ایم. پیش از اینکه به سراغ نیازمندی‌ها بروید، به این مطلب نگاهی بیندازید:

برای افزایش مخاطبان وبینار چه کارهایی باید انجام داد؟

برای تبلیغ کلاس آنلاین پیش از هر چیز شما به این موارد نیاز دارید:

  • معرفی کلاس آنلاین و شرح سرفصل‌های آن
  • توضیح مشخص دستورکار برای هر جلسه‌ی کلاس مجازی
  • ویدئوی کوتاه درباره‌ی کلاس آنلاین
  • معرفی شکل برگزاری کلاس مجازی
  • برگزاری وبینار رایگان

در این مطلب برای شما توضیح داده‌ایم که برگزاری Web-Conference وبینار رایگان به افزایش مخاطبان کلاس آنلاین شما و تبلیغات برای آن کمک می‌کند:

برگزاری وبینار تبلیغاتی به شما چه کمکی می‌کند؟

تبلیغات کلاس آنلاین در شبکه‌های مجازی

هرچند شبکه‌های مجازی برای برگزاری کلاس‌های آنلاین بستر مناسبی نیست، بهترین فضا برای تبلیغ کلاس آنلاین شماست. تبلیغات کلاس آنلاین از قبل از راه‌اندازی و برگزاری آن شروع می‌شود، اما با اتمام کلاس تمام نمی‌شود. بعد از برگزاری کلاس مجازی هم کار تبلیغات شما ادامه می‌یابد. هر یک از شبکه‌های مجازی امکانات خاصی در اختیار شما قرار می‌دهد که می‌توانید از آن استفاده کنید.

تبلیغ برگزاری کلاس آنلاین در تلگرام

تلگرام بستری بسیار مناسب برای تبلیغات کلاس آنلاین شماست. امکان ایجاد گروه و کانال در تلگرام برای پشتیبانی از کلاس مجازی بسیار کارآمد است؛ اما امکان تبلیغ برگزاری کلاس آنلاین در تلگرام می‌تواند بسیار راهگشا باشد.

شما می‌توانید برای کلاس‌های آنلای‌تان در تلگرام کانال‌های اختصاصی ایجاد کنید. این کانال‌ها امکان تبلیغ برای کلاس مجازی شما را فراهم می‌کند. همچنین می‌توانید تمامی اطلاعات لازم برای کلاس مجازی را در کانال تلگرامی اختصاصی کلاس آنلاین‌تان در دسترس بگذارید.

قراردادن ویدئوهای نمونه از کلاس آنلاین برای به‌اشتراک‌گذاری آن در دیگر گروه‌های اجتماعی کار شما بهتر نشان می‌دهد.

یکی از ویژگی‌های تلگرام امکان به‌اشتراک‌گذاری آن در شبکه‌های اجتماعی دیگر است. این ویژگی کمک می‌کند مخاطبان شما به‌راحتی کلاس‌تان را تبلیغ کنند.

تبلیغات کلاس مجازی در اینستاگرام

اینستاگرام، در کنار Pinterest و Youtube، می‌تواند با کمک‌گرفتن از قدرت تصاویر و البته کاربرد هشتگ‌ها به‌راحتی کلاس مجازی شما را به دیگران معرفی کند.

به‌اشتراک‌گذاری پست‌ها در اینستاگرام مانند دیگر شبکه‌های اجتماعی نیست و برای این کار، در مقایسه با تلگرام و توئيتر،امکانات متفاوتی در اختیار شما قرار می‌دهد.

شما باید به‌صورت مرتب پست‌ها و استوری‌های مربوط به کلاس آنلاین را منتشر کنید. استفاده از هشتگ‌های مناسب به شما بسیار کمک می‌کند، اما مهم‌ترین کاری که باید انجام دهید افزایش تعامل با کاربران صفحه‌ی اینستاگرام خودتان و البته صفحات اینستاگرامی دیگر است.

توئیتر، تبلیغات کلاس آنلاین ازطریق آموزش

در نگاه اول توئیتر فضای مجازی محدودتری به نظر می‌رسد؛ مخصوصاً که فضای توئیتر فارسی گاهی می‌تواند بسیار بی‌رحم به نظر برسد. بااین‌همه اگر فضای توئیتر را بشناسید می‌توانید به‌خوبی از آن استفاده کنید.

آموزش یکی از موضوع‌هایی است که می‌توانید ازطریق آن فعالیت مناسبی انجام دهید. شما باید بتوانید محتوای آموزشی مستمر و مناسب به کاربران ارائه کنید.

همانند اینستاگرام رمز موفقیت شما این است که هر چه بیشتر تعامل‌های توئیتری خود را افزایش دهید. پیشنهاد می‌کنیم هر یک از فالوئرها و مخاطبان توئیتری خود را به‌خوبی بشناسید و برای آن‌ها وقت بگذارید. برای این کار هشتگ‌های مناسب بسیار به شما کمک می‌کند.

لینکدین، شبکه‌ی اجتماعی کسانی که برای کلاس حضوری وقت ندارند

اگر قرار باشد مخاطبانی را پیدا کنید که در عین علاقه به یادگیری، برای کلاس‌های حضوری وقت ندارند بهتر است به سراغ لینکدین بروید.

لینکدین را بیش از هر چیز شبکه‌ی اجتماعی مناسب برای کاریابی می‌شناسند، مخصوصاً در ایران؛ بااین‌همه این شبکه‌ی اجتماعی فضایی ایده‌آل در اختیار شما قرار می‌دهد که بیش از هر چیز خودتان را معرفی کنید. وقتی تبلیغ کلاس آنلاین را در لینکدین انجام دهید، به کاربران این شبکه‌ی اجتماعی فرصت می‌دهید از دوره‌های مجازی شما استفاده کنند.

تبلیغ برگزاری کلاس آنلاین در واتس‌اپ

امکانات واتس‌اپ برای تبلیغات به‌گستردگی تلگرام نیست؛ مخصوصاً که شما امکان ایجاد کانال اختصاصی برای خود یا کلاس مجازی‌تان ندارید. بااین‌همه دردسترس‌تربودن این اپلیکیشن پیام‌رسان آن را به‌وسیله‌ی ارتباطی مناسبی با مخاطبان تبدیل می‌کند.

شما می‌توانید با ایجاد گروه‌های واتس‌اپی هم از مخاطبان کلاس آنلاین خود پشتیبانی کنید، هم خبرهای جدید را به دست آن‌ها برسانید.

از کدام سایت برگزاری کلاس آنلاین استفاده می‌کنید؟

پاسخ به این پرسش برای تبلیغات کلاس مجازی بسیار مهم است. بسیاری از سایت‌هایی که کلاس آنلاین برگزار می‌کنند امکان‌هایی برای همکاری بیشتر با استادان و برگزار کنندگان دارند. این سایت‌ها ویترین خوبی برای معرفی کلاس آنلاین به مخاطبان شماست.

کافه‌تدریس ازجمله سامانه‌هایی است که تجربه‌ی بسیار زیادی برای برگزاری کلاس مجازی دارد. کافه‌تدریس تاکنون بیش از ۱۰۰هزار ساعت کلاس آنلاین برگزار کرده است. این سامانه طبق شرایط خاصی می‌تواند امکان تبلیغات کلاس آنلاین شما را فراهم کند.

برای آشنایی با شرایط تبلیغات کلاس آنلاین در کافه‌تدریس و راهنمایی بیشتر روی این لینک کلیک کنید:

برگزاری کلاس آنلاین در کافه‌تدریس