آکادمی آنلاین کافه‌تدریس یکی از پیش‌روترین سامانه‌های کلاس آنلاین است. این سامانه به‌صورت تخصصی در دوازده شاخه، از تحصیلات متوسطه تا تحصیلات تکمیلی و البته مهارت‌های فردی، فعالیت می‌کند. کافه‌تدریس را این روزها می‌توان جامع‌ترین آکادمی آنلاین ایران دانست. در ادامه این مطلب ویژگی‌های آکادمی آنلاین کافه‌تدریس و مزیت‌های آن در مقایسه با دیگر شکل‌های تدریس آن پرداخته‌ایم.

آکادمی آنلاین چیست؟

آکادمی آنلاین یا همان بستر تعاملی، زنده و پویا برای آموزش است. در کلاس آنلاین استاد ازطریق پلتفرم اختصاصی کلاس آنلاین را با دانش‌پژوهانش در هر جای جهان به اشتراک می‌گذارد. دانش‌پژوهان به تمامی اتفاقات کلاس آنلاین به‌صورت زنده دسترسی دارند، می‌توانند به تمامی مواد آموزشی و تخته‌سیاه کلاس یا دسکتاپ استاد دسترسی داشته باشند. استاد می‌تواند دانش‌پژوهان را پای تخته ببرد و به‌صورت آنلاین تمرین حل کنند. برای تعداد استادهای یک کلاس آنلاین هم محدودیتی وجود ندارد. استادهای کلاس آنلاین می‌توانند از یک نفر بیش‌تر باشند و در موقعیت‌های جغرافیایی گوناگون کلاس را برگزار کنند. زمان برگزاری کلاس هم محدودیت ندارد؛ همه‌ی نیازمندی‌های برگزاری کلاس به وصل‌بودن به اینترنتی با سرعت معمولی و البته پایدار محدود می‌شود. نکته‌ی جذاب اینجاست که برای استفاده از کلاس آنلاین به دستگاه خاصی نیاز نیست و می‌توان با گوشی تلفن‌همراه، تبلت، لپ‌تاپ و کامپیوترهای شخصی سر کلاس آنلاین حاضر شد.

آکادمی آنلاین، راهی نو برای رفع محدودیت‌ها

آکادمی آنلاین مفهومی است که با اینترنت و کلاس آنلاین پیوند خورده است. از صد و اندی سال پیش تا کنون و از آغاز آکادمی یا همان دانشگاه و دانشکده در ایران تا رسیدن به آکادمی آنلاین راه درازی طی شده است، اما خود آکادمی آنلاین هم داستان جدایی دارد. برای آشنایی آکادمی آنلاین باید تفاوت‌های آن با ویدئوی آموزشی و آموزش مجازی را در نظر گرفت. آکادمی آنلاین بستری کاملاً متفاوت از نظایر خود دارد که آن را بی‌رقیب می‌کند و این بی‌رقیب‌بودن بستری مناسب برای محقق‌شدن رؤیای عدالت آموزشی را فراهم خواهد کرد.

آکادمی آنلاین یا آموزش مجازی و ویدئوهای آموزشی؛ کدام بهتر است؟

همه‌ی ما اگر حتی سروکارمان به ویدئوهای آموزشی نخورده باشد، حتماً نام یا تبلیغات آن را شنیده‌ایم. این ماجرا درباره‌ی آموزش مجازی یا آموزش راه دور هم صادق است.

آموزش راه دور نوعی از آموزش است که امروزه بر مبنای اینترنت فعالیت می‌کند، اما حیات آن لزوماً بر مبنای اینترنت شکل نگرفته است. احتمالاً آموزش مکاتبه‌ای را باید به خاطر داشته باشید؛ این نوع آموزش هم ذیل مفهوم آموزش از راه دور قرار می‌گیرد.

آموزش مجازی، آموزش الکترونیکی همان E-Learning شکل توسعه‌یافته و به‌روز آموزش از راه دور است. این نوع از آموزش قاعدتاً بر مبنای شبکه‌ی اینترنت شکل گرفته است. تدریس آنلاین می‌تواند در آموزش مجازی استفاده شود، اما به‌صورت کلی کلاس آنلاین و تدریس آنلاین ویژگی‌های انحصاری‌ و تخصصی‌ای دارد که آن را از آموزش از راه دور جدا می‌کند. در آموزش مجازی گونه‌های مختلف آموزشی، از متن و فایل‌های متنی گرفته تا ویدئوهای آموزشی جای دارد. بااین‌حال مهم‌ترین ویژگی و مزیت آکادمی آنلاین و تدریس آنلاین خصوصیت تعاملی و زنده‌بودن آن است.

مزیت‌های تدریس آنلاین چیست؟

تدریس آنلاین بستری است که از طریق اینترنت محدودیت‌های جغرافیایی و زمانی را کنار می‌گذارد و کاربران می‌توانند ازطریق آن کلاس زنده و تعاملی درس را تجربه کنند. این ویژگی تجربه‌ی نشستن در کلاس آنلاین را بیش از هر چیزی به تجربه‌ی کلاس حضوری تبدیل می‌کند، البته بدون محدودیت‌های آن. شما در آکادمی آنلاین از این مزیت‌ها برخوردار می‌شوید:

  • نداشتن محدودیت جغرافیایی برای استفاده از کلاس؛
  • نداشتن محدودیت زمانی برای برقراری کلاس؛
  • امکان شرکت نامحدود دانش‌پژوهان در کلاس آنلاین؛
  • امکان به‌اشتراک‌گذاری همه‌ی مواد آموزشی به‌صورت زنده، از فایل‌های متنی گرفته تا صوت و تصویر و غیره؛
  • سهیم‌شدن همه‌ی کاربران در رویدادهای کلاس؛
  • به‌اشتراک‌گذاری تخته‌سیاه و میز کار و دسکتاپ و غیره؛
  • تعاملی‌بودن کلاس و امکان پرسش‌وپاسخ دوطرفه میان استادها و دانش‌پژوهان؛
  • امکان استفاده از ویدئوهای ضبط‌شده‌ی کلاس.

آکادمی آنلاین، برتر از آموزش حضوری

آکادمی آنلاین در مقایسه با دیگر گونه‌های آموزش، حتی آموزش حضوری، ویژگی‌های منحصربه‌فردی دارد. شما در آکادمی و کلاس آنلاین محدودیت‌های فراوانی را کنار می‌گذارید. ازجمله محدودیت‌ها و دردسرهایی که تدریس آنلاین آن را رفع می‌کند می‌توان این موارد را برشمرد:

  • حذف هزینه‌های برگزاری کلاس؛
  • کمترشدن هزینه‌های آموزشی برای دانش‌پژوهان و استادها؛
  • حذف‌شدن زمان رفت‌وآمد؛
  • کاهش رفت‌وآمدهای شهری و کم‌شدن دردسرهای ترافیکی؛
  • حذف‌شدن محدودیت تعداد دانش‌پژوهان در کلاس آنلاین؛
  • حذف‌شدن محدودیت‌های زمانی برای برگزاری کلاس؛
  • حذف‌شدن محدودیت‌های جغرافیایی.

کافه‌تدریس، فرصت آموزش باکیفیت

کافه‌تدریس در حال حاضر به‌صورت تخصصی در آموزش برای دوازده شاخه‌ی علمی فعالیت می‌کند و در آن شاخه‌ها به‌ٌصورت منظم کلاس‌ها و دوره‌های آنلاین برگزار می‌کند؛ مهندسی کامپیوتر و IT، مدیریت کسب‌وکار (MBA)، مهندسی برق، مهندسی مکانیک، عمران، معماری، صنایع، مهندسی شیمی، زبان انگلیسی، برنامه‌نویسی، شبکه و امنیت و المپیادهای علمی دانش‌آموزی (در هفت شاخه) دوره‌های اصلی کافه‌تدریس را شکل می‌دهند.

آکادمی آنلاین کافه‌تدریس، علاوه بر برگزاری منظم دوره‌های آموزشی، به‌صورت مستمر در زمینه‌ی برگزاری وبینارهای آموزشی و همین‌طور برگزاری آزمون‌های آزمایشی فعالیت می‌کند. ازجمله امکانات دیگر کافه‌تدریس مشاوره‌ی رایگان و پشتیبانی از دانش‌پژوهان و ارائه‌ی مشاوره‌ها و برنامه‌ریزی‌های درسی است.

برای آشنایی بیش‌تر با کافه‌تدریس همین حالا روی این لینک کلیک کنید:

کافه‌تدریس، جامع‌ترین آکادمی آنلاین