اجاره‌ی کلاس آنلاین یکی از راه‌های بصرفه برای برگزاری کلاس مجازی است. درباره‌ی اجاره‌ی کلاس آنلاین چقدر می‌دانید؟ راه‌های دیگر برگزاری آن چیست؟ شرایط برگزاری آن چیست؟ چه امکانات و مزیت‌هایی به شما می‌دهد؟ چطور می‌توان در سریع‌ترین زمان ممکن شما نیز کلاس خودتان را به‌صورت آنلاین برگزار کنید؟ ادامه‌‌ی این مطلب به همه‌ی پرسش‌ها پاسخ داده‌ایم.

کلاس آنلاین چیست و چه امکانات و مزیت‌هایی ایجاد می‌کند؟

کلاس آنلاین مهم‌ترین ابزار آموزش آنلاین و مجازی است. در کلاس مجازی و آنلاین شما فقط ازطریق اینترنت ۵۱۲ کیلوبایت پایدار و بدون استفاده از فضای فیزیکی کلاس خود را برگزار می‌کنید. در برگزاری کلاس برخط یا آنلاین محدودیت زمانی و جغرافیایی هم ندارید. شرکت‌کنندگان کلاس نیز در هر نقطه‌ی جغرافیایی می‌توانند به کلاس آنلاین دسترسی داشته باشند و سر کلاس حاضر شوند. امکانات و مزیت‌های کلاس آنلاین از این قرار است:

  • برگزاری کلاس بدون محدودیت زمانی و مکانی؛
  • امکان انتقال و مبادله‌ی صدا و تصویر و پیام متنی در فضای کلاس؛
  • پخش و به‌اشتراک‌گذاری فایل‌ها با پسوند MP3، PDF، JPG، PPT، MP4، FLV، SWF و غیره؛
  • اکران‌کردن فیلم و فایل صوتی به‌صورت همزمان؛
  • قابلیت نوشتن روی تخته‌ی وایت‌برد، استفاده از قلم نوری و صفحه‌ی دیجیتال؛
  • نظرسنجی و نمایش نتایج آن به‌صورت نمودار؛
  • مدیریت کامل فضای کلاس و اجازه‌ی ورود و خروج به افراد یا حذف دسترسی هر یک از شرکت‌کنندگان؛
  • امکان تغییر چیدمان ابزار کلاس؛
  • مشاهده‌ی فعالیت استادان و شرکت‌کنندگان؛
  • به‌اشتراک‌گذاری فایل‌های استفاده‌شده در کلاس برای دانلود؛
  • امکان حضور در کلاس با لپ‌تاپ، رایانه‌ی شخصی، تبلت و تلفن‌همراه هوشمند با هر سیستم‌عامل؛
  • امکان به‌اشتراک‌گذاری تصویر صفحه و میز کار و دسکتاپ یا فضای اپلیکیشن‌های مختلف؛
  • نمایش وضعیت لحظه‌ای اتصال کاربران به اینترنت.

همه‌ی این موارد این نوع کلاس را به ابزار جذاب آموزشی، هم برای استادان و هم برای شرکت‌کنندگان، تبدیل می‌کند. در این میان شما با برگزاری کلاس آنلاین می‌توانید از بسیاری از هزینه‌ها بکاهید؛ هزینه‌های رفت‌وآمد، اسکان، محل برگزاری کلاس و غیره از آن جمله است. همچنین شما به‌اندازه‌ای بسیار در وقت نیز صرفه‌جویی می‌کنید؛ به‌این ترتیب می‌توان بهره‌وری آموزشی را به‌صورت چشمگیر افزایش داد.

اجاره‌ی کلاس آنلاین یا خرید فضای برگزاری؟

اگر بخواهید کلاس‌های حضوری‌تان را به‌شکل آنلاین برگزار کنید، دو راه کلی پیش روی شماست؛ یا فضای برگزاری کلاس را خریداری کنید یا به‌سراغ اجاره‌ی کلاس آنلاین بروید.

گزینه‌ی اول مستلزم برطرف‌کردن موانعی است. شما باید این امکان را داشته باشید که جدای از هزینه‌ی خرید فضای کلاس، تیم پشتیبانی قوی تدارک ببینید و سرورهای لازم و غیره را نیز فراهم کنید. همه‌ی این موانع و البته فراهم‌نبودن امکان خرید نرم‌افزارها به‌دلیل تحریم این گزینه را برای شما غیرمنطقی می‌کند.

بهترین و بصرفه‌ترین راه اجاره‌ی کلاس آنلاین است. شما می‌توانید با کمترین هزینه ا‌ز تمامی امکانات لازم برای استفاده از کلاس مجازی بهره‌مند شوید.

بهترین نرم‌افزار تدریس آنلاین

حالا وقت آن رسیده است که بهترین نرم‌افزار تدریس آنلاین را انتخاب کنید. نرم‌افزارها و اپلیکیشن‌ها و همچنین سایت‌های فراوانی برای تدریس آنلاین وجود دارد. در نگاهی کلی همه‌ی این ابزار اختصاصی امکانات مشابهی در اختیار شما قرار می‌دهد.

ازجمله نرم‌افزارهایی که می‌توانید به‌سراغ آن‌ها بروید Blackboard، Zoom و حتی بسیاری از نرم‌افزارهای پیام‌رسان و غیره است.

هر یک از این ابزار رقابت تنگاتنگی با بقیه دارد. بااین‌همه مدت‌هاست همگی این‌ها رقابت را به نرم‌افزار Adobe Connect واگذار کرده‌اند. این نرم‌افزار محبوب شرکت Adobe تمامی امکانات را در اختیار شما قرار می‌دهد، اما در ایران با محدودیت‌هایی روبه‌رو است. سؤال اصلی اینجاست که با وجود تحریم‌ها و محدودیت‌ها چطور می‌توانیم سرورهای Adobe Connect را اجاره کنیم.

اجاره سرور Adobe Connect

اجاره سرور Adobe Connect در ایران ممکن است. بسیاری از شرکت‌ها هستند که این امکان را در اختیار شما قرار می‌دهند. نکته‌ی اساسی این است که شما برای اجاره‌ی کلاس آنلاین و برگزاری آن نیازمندی‌های دیگری هم دارید. به‌همین دلیل همچنان بهترین انتخاب اجاره کلاس آنلاین ازطریق شرکت‌های دیگر است.

کافه‌تدریس ازجمله شرکت‌هایی است که به شما کمک می‌کند در کمترین زمان ممکن از تمامی امکانات تدریس آنلاین استفاده کنید. کافه‌تدریس امکانات Adobe Connect را در اختیار شما قرار می‌دهد و مهم‌تر از آن درست از زمانی‌که تصمیم می‌گیرید برای برگزاری آن با مشاوران کافه‌تدریس مشورت کنید تا بعد از برگزاری کلاس از شما و استادان و شرکت‌کنندگان پشتیبانی فنی انجام می‌دهد. با کلیک روی این لینک می‌توانید با تمامی مزیت‌های برگزاری کلاس آنلاین در کافه‌تدریس آشنا شوید:

مزیت‌های کلاس آنلاین کافه‌تدریس چیست؟

اجاره کلاس آنلاین در کافه‌تدریس

شرایط برگزاری کلاس مجازی در کافه‌تدریس بسیار ساده است. شما با چند کلیک ساده می‌توانید با مشاوران ما ارتباط برقرار کنید و با سرویس‌های برگزاری کلاس مجازی کافه‌تدریس آشنا شوید. شما می‌توانید برای برگزاری سریع کلاس آنلاین روی این لینک کلیک کنید:

برگزاری کلاس آنلاین و وبینار