انتخاب بهترین منابع زبان کارشناسی ارشد برق از قدم‌های مهم برای شروع مطالعه برای این کنکور است. درس زبان عمومی و تخصصی جزو دروس عمومی آزمون کارشناسی‌ارشد مهندسی برق است. ضریب این درس برای تمامی گرایش‌ها عدد 2 است؛ بنابراین کسب درصد بالا در این درس به این می‌انجامد که نمره‌ی نهایی داوطلب در تمامی گرایش‌ها افزایش پیدا کند. در ادامه پس از معرفی بودجه‌بندی سؤالات چند سال اخیر و توضیح درباره‌ی تعداد و نحوه‌ی سؤال‌ها، بهترین منابع زبان کارشناسی ارشد برق را معرفی کرده‌ایم.

بودجه‌بندی سوال‌های درس زبان کنکور ارشد برق

درس زبان آزمون کارشناسی‌ارشد مهندسی برق از سه بخش تشکیل می‌شود؛ بخش اول سؤال‌های مربوط به لغت، بخش دوم سؤال‌های مربوط به گرامر و بخش سوم سؤال‌های مربوط به درک مطلب است. دو بخش لغت و گرامر مربوط به زبان عمومی و متن‌های بخش درک مطلب مربوط به زبان تخصصی است.

تعداد سؤال‌های درس زبان کنکور ارشد برق

بخش لغت 10 سؤال را دربردارد که در هر سؤال با توجه به معنی هر لغت باید گزینه‌ی صحیح را انتخاب کنید. سطح سؤال‌ها در این بخش بالاتر از متوسط است.

بخش دوم سؤال‌ها متن کوتاهی با یک موضوع عمومی، مانند اطلاعات عمومی درمورد یک شهر، کشور، شغل و غیره، را شامل است که در پنج جای خالی متن، ساختار مناسبی از حروف اضافه و نکات گرامی را باید از میان گزینه‌ها انتخاب کنید. سؤال‌های مربوط به این بخش تا حدی ساده‌تر از بخش لغت است و با یک سطح گرامری متوسط می‌توان به برخی از این سؤال‌ها پاسخ داد.

بهترین منابع زبان کارشناسی ارشد برق

بخش نهایی سه متن تخصصی درمورد مباحث رشته‌ی مهندسی برق، مانند نحوه‌ی عملکرد اجزای یک مدار الکتریکی، تاریخچه‌ی صنعت برق، نحوه‌ی تولید و توزیع انرژی الکتریکی و غیره، را شامل است. بعد از هر متن ۵ سؤال از داوطلب پرسیده می‌شود. این سوال‌ها اغلب به درک داوطلب از مباحث موجود در این متن‌ها مربوط است.

بهترین منابع زبان کارشناسی ارشد برق

برای کسب آمادگی بالا در آزمون کارشناسی‌ارشد برق مطالعه‌ی این منابع را به شما پیشنهاد می‌کنیم:

  • لغت و گرامر زبان عمومی: «مجموعه‌کتاب‌های زیر ذره‌بین»، تألیف هادی جهانشاهی و الناز یوسف‌زاده بری، انتشارات نگاه دانش؛
  • درک مطلب متن‌های تخصصی: «زبان تخصصی برق»، تألیف منوچهر حقانی، انتشارات سمت.

سؤالات کنکور: بهترین منابع مطالعه‌ی زبان

یکی از بهترین منابع زبان کارشناسی ارشد برق سؤالات کنکور سال‌های گذشته است. شما در کنار مطالعه‌ی هر منبع، ازجمله منابع پیشنهادی ما، باید تسلط کامل به سؤالات زبان کنکور سال‌های گذشته داشته باشید.

برای دسترسی کامل به سؤالات کنکور سال‌های گذشته روی این لینک کلیک کنید:

دانلود دفترچه سوالات کنکور ارشد برق ۱۰ سال اخیر

کلاس‌های آنلاین زبان کنکور کارشناسی‌ارشد

اگر داوطلب آزمون ارشد هستید و دوست دارین به بهترین منابع زبان کارشناسی ارشد برق دسترسی داشته باشید و بهترین نتیجه را در کنکور داشته باشید، یکی از بهترین منابع کلاس‌های آنلاین زبان کنکور استاد جهانشاهی است.

با شرکت در این کلاس‌ها شما می‌توانید تسلط کامل در مبحث زبان را به دست آورید. برای آشنایی با این کلاس‌ها روی این لینک کلیک کنید:

پکیج جامع زبان عمومی کنکور ارشد کلیه رشته‌ها