انتخاب بهترین منابع کنکور کارشناسی ارشد کامپیوتر و IT اولین قدم برای آمادگی کنکور است. با توجه به گستردگی دروس کنکور ارشد کامپیوتر و IT و همین‌طور تعدد منابع موجود شما باید هر چه سریع‌تر بهترین منابع را انتخاب کنید تا بتوانید برنامه‌ریزی برای آمادگی کنکور ارشد و مطالعه برای آن را شروع کنید. در این مطلب به‌صورت مفصل بهترین منابع کنکور ارشد کامپیوتر و IT را معرفی کرده‌ایم.

منابع ارشد کامپیوتر و IT

همان‌طور که گفتیم دروس آزمون کنکور کارشناسی ارشد و IT، در مقایسه با بسیاری از رشته‌های دیگر، گستردگی خیلی بیشتری دارد. به‌همین نسبت، منابع بیشتری هم برای دروس این آزمون وجود دارد. همین قضیه انتخاب بهترین منابع ارشد کامپیوتر و IT را دشوارتر می‌کند.

ضرایب دروس کنکور ارشد کامپیوتر ۱۴۰۰
ضرایب دروس کنکور ارشد کامپیوتر ۱۴۰۰

دروس کنکور ارشد کامپیوتر و IT

کنکور ارشد کامپیوتر و IT سه دسته درس اصلی دارد که هر یک زیرمجموعه‌های خود را دارند. دروس اصلی و زیرمجموعه‌های آزمون کنکور ارشد کامپیوتر و IT از این قرار است:

  • درس زبان: این درس زبان عمومی و تخصصی را دربرمی‌گیرد.
  • دروس ریاضی: دروس ریاضی کنکور ارشد چهار درس دارد: ریاضی عمومی ۱، ریاضی عمومی ۲، ریاضیات گسسته، آمار.
  • دروس تخصصی: دروس تخصصی کنکور کامپیوتر ۱۰ درس است که عبارت است از: نظریه، مدار منطقی، معماری کامپیوتر، ساختمان داده، طراحی الگوریتم، سیستم‌عامل، شبکه‌های کامپیوتری، هوش مصنوعی، الکترونیک دیجیتال، سیگنال‌ها و سیستم‌ها، پایگاه داده.

بهترین منابع درس زبان کنکور کامپیوتر و IT

نکته‌ی مهم درمورد درس زبان کنکور کامپیوتر و IT ثابت‌بودن طراحان سؤال در کنکورهای هر سال است؛ به‌همین دلیل می‌توان گفت بهترین منبع برای مطالعه‌ی درس‌های زبان عمومی و تخصصی این کنکور سؤال‌های آزمون‌های سال‌های قبل است. علاوه بر کلاس آنلاین گرامر زبان عمومی با تدریس استاد جهانشاهی، کتاب‌های «زیر ذره‌بین» و مدرسان شریف از بهترین منابع کنکور است.

سؤال‌های آزمون‌های سال‌های قبل کنکور کارشناسی‌ارشد کامپیوتر و IT را می‌توانید از این لینک دریافت کنید:

دانلود سوالات کنکور ارشد کامپیوتر و فناوری اطلاعات

بهترین منابع درس ریاضی کنکور ارشد کامپیوتر و IT

درس ریاضی ازجمله درس‌هایی است که منابع آن برای دو آزمون کنکور ارشد کامپیوتر و کنکور ارشد IT اندکی متفاوت است. در اینجا بهترین منابع را با توضیح درباره‌ی این تفاوت آورده‌ایم:

دو نکته‌ی مهم درمورد مطالعه دروس ریاضی وجود دارد: نکته‌ی اول این است که اگر داوطلب کنکور کامپیوتر هستید، به‌جز ریاضیات گسسته، می‌توانید باقی دروسی را که ضریب پایینی دارند حذف کنید. درس ریاضیات گسسته پیش‌نیاز دروس مهمی است و نباید حذف شود. اگر داوطلب کنکور مهندسی کامپیوتر هستید می‌توانید فصل‌های روابط، ترتیب جزئی و نظریه‌ی اعداد را حذف کنید. نکته‌ی دوم و مهم این است که اگر دواطلب کنکور IT هستید، نباید هیچ فصلی را حذف کنید.

بهترین منابع دروس تخصصی کنکور کامپیوتر و IT

مهم‌ترین منابع دروس آزمون کنکور کارشناسی ارشد کامپیوتر و فناوری اطلاعات دروس تخصصی است؛ پس شما باید بهترین منابع را برای این دروس انتخاب کنید. در کنکور کارشناسی‌ارشد کامپیوتر و IT از ۱۰ درس سؤال می‌آید. ۱۰ درس آزمون کنکور ارشد از این قرار است: درس نظریه‌ها و زبان‌ها، درس مدار منطقی، درس معماری کامپیوتر، درس ساختمان داده، درس طراحی الگوریتم، درس شبکه‌های کامپیوتری، درس هوش مصنوعی، درس الکترونیک دیجیتال، درس سیستم‌ها و سیگنال‌ها، درس پایگاه داده.

بهترین منابع دروس تخصصی کنکور کامپیوتر و IT:

برای انتخاب بهترین منابع کنکور کارشناسی ارشد کامپیوتر و IT مطالعه‌ی این مطلب را هم پیشنهاد می‌کنیم:

درس شبکه‌های کامپیوتری چطور رتبه‌ی کنکور شما را جابه‌جا می‌کند؟