بهترین کانال های یوتیوب آموزش علم داده کدام است؟ همان‌طور که استفاده از داده‌ها روزبه‌روز محبوب‌تر می‌شود، به تقاضای بالایی برای دانشمندان داده ایجاد می‌شود. هر روز شرکت‌های جدیدی که بوت‌کمپ‌های مرتبط با علم داده ارائه می‌کنند پدیدار می‌شوند و دانشگاه‌ها دوره‌های جدیدی را برای پاسخ‌گویی به این تقاضا برگزار می‌کنند؛ بااین‌حال انتخاب جایی برای دریافت محتوای مناسب و بهترین منابع ممکن است دشوار باشد. خیلی از افراد مایل به یادگیری به‌شکل خودآموز هستند و ترجیح می‌دهند در کلاس‌های مختلف شرکت نکنند، بلکه از منابع آنلاین موجود برای یادگیری استفاده کنند.
یکی از بهترین وب‌سایت‌هایی که به‌طور رایگان امکان یادگیری را در هر حوزه‌ای، به‌خصوص حوزه‌های مرتبط با تکنولوژی و به‌طور خاص علم داده، را فراهم می‌کند یوتیوب یا YouTube است. یوتیوب به عنصر مهمی در خودسازی و افزایش دانش افراد تبدیل شده است. خیلی از افراد برای درک بهتر مفاهیم حوزه‌ی تخصصی خود به این وب‌سایت مراجعه می‌کنند و از کانال‌هایی استفاده می‌کنند که محتوای مرتبط ارائه می‌کنند. اگر شما هم ازجمله افرادی هستید که این شکل یادگیری را می‌پسندید، در این مطلب همراه ما باشید. ما در این مطلب به چندین کانال معروف یوتیوب که در زمینه‌ی آموزش علم داده و یادگیری ماشین فعالیت می‌کنند اشاره می‌کنیم؛ البته این را در نظر بگیرید که این کانال‌ها انگلیسی‌زبان هستند و اگر بر انگلیسی تسلط نسبی دارید، می‌توانید به‌خوبی از محتوای آن‌ها بهره‌مند شوید. این نکته لازم‌به‌ذکر است که برای افرادی که به زبان انگلیسی تسلط ندارند یا به‌هر دلیلی آموزش به زبان فارسی را ترجیح می‌دهند، در انتهای مطلب نیز به کانال یوتیوب تیم علم داده کافه‌تدریس اشاره خواهیم کرد.

بهترین کانال های یوتیوب آموزش علم داده

بهترین کانال های یوتیوب آموزش علم داده

بهترین کانال‌های یوتیوب که آموزش علم داده را ارائه می‌کنند از این قرار است؛

۱. StatQuest

اگر درحوزه‌ی علم داده تازه‌کار هستید، درک مفهوم آمار و یادگیری ماشین ممکن است دشوار باشد. جان استارمر (John Starmer) در ۲۴ می ۲۰۱۱ به یوتیوب پیوست و در حال حاضر ۶۸۰هزار دنبال‌کننده دارد. استارمر از تصاویر برای کمک به درک موضوعات پیچیده استفاده می‌کند. او ویدئوهای خود را با یک مقدمه‌ی کوتاه و جذاب شروع می‌کند که آواز می‌خواند تا فضا را از حالت سرد و بی‌روح خارج کند و همچنین باعث می‌شود در یادگیری مفاهیم پیچیده احساس راحت‌تری داشته باشید. بسیاری از افراد برای درک مفاهیم آماری و یادگیری ماشین ویدئوهای او را دنبال می‌کنند و از محتوای او راضی هستند.

۲. کریش نایک (Krish NaiK)

کریش نایک یکی از بنیانگذاران iNeuron است و بیش از ۱۰ سال تجربه در زمینه‌ی یادگیری ماشین، یادگیری عمیق و بینایی کامپیوتر دارد. کریش نایک در ۱۱ فوریه ۲۰۱۲ به یوتیوب پیوست و در حال حاضر ۵۴۲ هزار دنبال‌کننده دارد.

نایک، نه‌تنها درمورد نظریه و کاربردهای علم داده، یادگیری ماشین، یادگیری عمیق و موارد دیگر صحبت می‌کند، همچنین توصیه و راهنمایی درمورد ورود و ساختن رزومه‌ی قوی برای خود در این حوزه‌ها ارائه می‌کند.

او همچنین سه نوع مختلف عضویت در کانال یوتیوب خود دارد: DataScience Materials، Data Science Guidance و Projects Live DataScience.

۳. Simplile Learn

Simplilearn در ۲۹ اکتبر ۲۰۰۹ به YouTube پیوست و در حال حاضر ۱.۸۷میلیون دنبال‌کننده دارد. هدف آنان کمک به مردم برای کسب مهارت‌های موردنیاز برای رشد در اقتصاد دیجیتال است که در حال حاضر در حال تغییر است. آنان دوره‌ها و کورس‌های صدور گواهی‌نامه‌ی جامع را ارائه می‌کنند و با دانشگاه‌های مشهور جهان مشارکت می‌کنند. رویکرد آنان به این انجامیده است که ۸۵ درصد از فراگیران‌شان ترفیع یا مشاغل جدید پیدا کنند.

آنان، نه‌تنها از هرچیزی که به حوزه‌ی دیجیتال مربوط می‌شود توضیح جامع از مفاهیم نظری و کاربردی را ارائه می‌دهند، همچنین فیلم‌هایی از روندهای فعلی بازار و همچنین کتاب‌های برتر برای خودسازی دارند.

برای آشنایی با بهترین پادکست‌های مربوط به علم داده روی این لینک کلیک کنید:

۱۰ پادکست معروف علم داده کدام‌اند؟

بهترین کانال های یوتیوب آموزش علم داده

۴. freeCodeCamp.org

freeCodeCamp.org سازمانی است که به شما امکان می‌دهد کدنویسی را به‌صورت رایگان یاد بگیرید. آنان در ۱۶ دسامبر ۲۰۱۴ به YouTube پیوستند و در حال حاضر ۵.۲۳میلیون مشترک یا دنبال‌کننده دارند.

این کانال را کوئینسی لارسون (Quincy Larson) راه‌اندازی کرد که هزاران آموزش و ویدئوی برنامه‌نویسی ایجاد کرده است و هزاران گروه مطالعاتی FreeCodeCamp در سراسر جهان دارد.

۵. Edureka!

ادوریکا! یک پلتفرم آموزش الکترونیکی زنده و تعاملی است که در ۲۹ ژوئن ۲۰۱۲ به YouTube پیوست و در حال حاضر ۳.۲۲میلیون مشترک دارد.

آنان دوره‌هایی تحت رهبری مربی را ارائه می‌کنند که پشتیبانی درخواستی ۲۴ساعته و ۷ روز هفته همراه با پروژه‌های واقعی دارند تا اطمینان حاصل کنند که اهداف یادگیری دانش‌آموزان‌شان برآورده می‌شود.

آنان طیف گسترده‌ای از موضوع‌ها، مانند علم داده، هوش مصنوعی، کلان‌داده، DevOps، بلاک‌چین، پایتون، Tableau، اندروید، AWS Architect، بازاریابی دیجیتال و غیره، دارند؛ آنان همچنین اطلاعاتی درمورد شرکت‌های پرطرفدار، مشاغل پردرآمد، زبان‌های برنامه‌نویسی و گواهی‌ها ارائه می‌کنند تا شما را برای این بخش آماده کنند.

بهترین کانال های یوتیوب آموزش علم داده

۶. کوری شفر (Corey Schafer)

کوری شفر بر ایجاد آموزش‌ها و راهنماها برای توسعه‌دهندگان نرم‌افزار، برنامه‌نویسان و مهندسان تمرکز می‌کند. شفر در ۳۱ می ۲۰۰۶ به یوتیوب پیوست و در حال حاضر ۹۰۱ هزار مشترک دارد.

محتوای شفر براساس سطح مهارت خاصی نیست. او به افراد مبتدی و افرادی با سال‌ها تجربه آموزش ارائه می‌کند. شفر موضوع‌های مختلفی مانند پایتون، گیت (Git)، SQL، جاوا اسکریپت (JavaScript)، مفاهیم پایه‌ای علوم کامپیوتر و غیره را پوشش می‌دهد.

۷. Senddex

Sentdex آموزش‌های برنامه‌نویسی پایتون را از اصول اولیه تا پیچیده ارائه می‌کند. Sentdex در ۱۶ دسامبر ۲۰۱۲ به YouTube پیوست و در حال حاضر ۱.۱۱میلیون مشترک دارد.

Sentdex موضوع‌های مختلفی دارد که در آموزش‌هایی مانند یادگیری ماشین، امور مالی، تجزیه‌وتحلیل داده‌ها، رباتیک، توسعه‌ی وب، توسعه‌ی بازی و غیره پوشش داده می‌شوند.

ویدیوهای Sentdex، در مقایسه با دیگر کانال‌های یوتیوب، طولانی نیستند؛ بااین‌حال او تمامی اطلاعات موردنیاز برای درک موضوع را ارائه می‌کند. این کار باعث می‌شود ویدئوهای او برای افرادی که اطلاعاتی را می‌خواهند که مفید و خلاصه باشد و به‌راحتی از ویدئوهای طولانی بی‌انگیزه می‌شوند مناسب باشد.

۸. جوما تک (Joma Tech)

اگر مدتی است در حال گذراندن سفر یادگیری علم داده خود هستید، اما به کمی مشاوره درمورد این حوزه و آنچه در بازار ترند است نیاز دارید، جوما تک فرد مناسبی برای شماست.

جوما تک درمورد زندگی در سیلیکون‌ولی و شرکت‌های بزرگ فناوری صحبت می‌کند. جوما تک در ۳۱ اوت ۲۰۱۶ به YouTube پیوست و در حال حاضر ۱.۶۵میلیون مشترک دارد.

او حقیقتی را درمورد آنچه به‌عنوان یک دانشمند داده، مهندس داده و غیره انجام خواهید داد و همچنین اطلاعاتی در مورد فرآیند استخدام به شما می‌دهد.

حرف آخر درباره‌ی بهترین کانال‌های یوتیوب آموزش علم داده

در این مطلب هشت کانال یوتیوب آموزش علم‌داده، یادگیری ماشین و هوش مصنوعی را بررسی کردیم. با توجه به اینکه این کانال‌ها انگلیسی‌زبان هستند و ممکن است برخی از افراد امکان یادگیری به زبان انگلیسی را نداشته باشند، پیشنهاد می‌کنیم از کانال یوتیوب تیم علم داده کافه‌تدریس نیز دیدن کنید. در این کانال ویدئوهای آموزشی بسیار مفیدی را در زمینه‌ی علم داده و یادگیری ماشین خواهید یافت. برای ورود به کانال یوتیوب آموزش علم داده کافه‌تدریس روی این لینک کلیک کنید:‌

کانال یوتیوب آموزش علم داده کافه‌تدریس