دروس گرایش قدرت کارشناسی‌ارشد مهندسی برق چیست؟ اگر داوطلب کنکور کارشناسی ارشد مهندسی برق هستید، مطالعه‌ی این مطلب می‌تواند به شما کمک کند بهترین و مناسب‌ترین گرایش را برای ادامه تحصیل انتخاب کنید. دروس گرایش قدرت کارشناسی ارشد مهندسی برق را در ادامه معرفی کرده‌ایم.

گرایش برق قدرت در مقطع کارشناسی ارشد

گرایش قدرت در مقطع کارشناسی ارشد مهندسی برق از دو گرایش اصلی سیستم‌های قدرت و الکترونیک قدرت و ماشین‌های الکتریکی تشکیل می‌شود؛ هم‌چنین گرایش‌هایی مانند سامانه‌های برقی حمل‌ونقل، راه‌آهن برقی، سیستم‌های انرژی، مهندسی انرژی‌های تجدیدپذیر و غیره نیز از زیرمجموعه‌های گرایش برق قدرت در آزمون کارشناسی‌ارشد مهندسی برق محسوب می‌شوند که البته صرفاً در برخی از دانشگاه‌های خاص ارائه می‌شوند.

در هر دانشگاه، بنا بر نظر مدیر گروه هر گرایش در هر دانشکده، ممکن است برخی از درس‌ها در ترم‌های خاصی ارائه شود یا برخی از درس‌ها، به‌طورکلی، در آن دانشگاه ارائه نشود.

در این مطلب درس‌هایی را معرفی می‌کنیم که در اکثر دانشگاه‌های معتبر کشور ارائه می‌شود. ناگفته نماند که دانشجویان معمولاً با نظر استاد راهنمای خود و هماهنگی با او، از میان درس‌های ارائه‌شده در هر ترم، درس مدنظرشان را انتخاب می‌کنند.

دروس گرایش قدرت کارشناسی‌ارشد مهندسی برق

دروس جبرانی در معدل و تعداد واحدهای اخذشده بر مقطع کارشناسی‌ارشد تأثیری ندارند، ولی باید دانشجویان حداقل نمره‌ی قبولی در این دروس را کسب کنند. در مقطع ارشد، با توجه به آیین‌نامه هر دانشگاه، دانشجو معمولاً موظف به اخذ ۲۸ تا ۳۲ واحد است.

دروس کارشناسی ارشد مهندسی برق الکترونیک، گرایش سیستم‌های قدرت:

دروس کارشناسی ارشد مهندسی برق الکترونیک ـ‌ گرایش سیستم‌های قدرت

دروس کارشناسی ارشد مهندسی برق الکترونیک، گرایش الکترونیک قدرت و ماشین‌های الکتریکی:

دروس کارشناسی ارشد مهندسی برق الکترونیک ـ گرایش الکترونیک قدرت و ماشین‌های الکتریکی

بهترین منابع برای کنکور کارشناسی ارشد مهندسی برق، گرایش قدرت

اگر دوست دارید در مقطع کارشناسی ارشد در رشته‌ی مهندسی برق قدرت ادامه‌ی تحصیل دهید، رقابت دشواری پیش رو دارید. یکی از نیازمندی‌های رسیدن به موفقیت در این مسیر انتخاب بهترین منابع است. این کار به شما کمک می‌کند بدون اتلاف وقت، بیشترین بهره‌وری را داشته باشید.

برای آشنایی با بهترین منابع کنکور ارشد مهندسی برق در گرایش قدرت روی این لینک کلیک کنید:

منابع گرایش قدرت کنکور ارشد برق