دپارتمان مدیریت دانشگاه تربیت مدرس را چقدر می‌شناسید؟ دانشگاه تربیت مدرس از مقصدهای پرطرفدار داوطلبان کنکور ارشد مدیریت است. این دانشگاه معمولا جزو چهار انتخاب اول داوطلبان کنکور ارشد مدیریت است و هر سال داوطلبان زیادی برای قبولی در دپارتمان رشته مدیریت دانشگاه تربیت مدرس یا هم رقابت می‌کنند. در این مطلب به‌صورت کامل دپارتمان رشته مدیریت این دانشگاه، رشته‌های مدیریت دانشگاه تربیت مدرس، اساتید دانشگاه تربیت مدرس و راه‌های دسترسی به این دانشگاه را بررسی کرده‌ایم.

دانشگاه تربیت مدرس

درسال ۱۳۶۰ و در سال‌های ابتدایی انقلاب اسلامی نگاه خاصی به دانشگاه‌های کشور وجود داشت. دانشگاه تربیت مدرس با هدف کم‌کردن نیاز به اساتید دانشگاه‌های خارجی و برای پرورش اعضای هیئت‌علمی دانشگاه‌ها و البته تولید و گسترش علم ایجاد شد.

رویکرد کشور پس از انقلاب اسلامی به‌این گونه بود که دانشگاه‌های کشور به اساتید و اعضای هیئت‌علمی متخصص و باسوادی نیاز دارند که هویت اسلامی و انقلابی کشور را هم به‌خوبی بشناسند؛ درواقع این دانشگاه به دنبال پرورش اعضای هیئت‌علمی بود که علاه بر تخصص، تعهد را هم در خود پرورش داده باشند. به‌این منظور دانشگاه تربیت مدرس در سال ۱۳۶۰ و در اولین سال‌های پس از انقلاب تأسیس شد.

در حال حاضر دانشگاه تربیت مدرس با طیفی گسترده از حوزه‌های علوم مختلف در ۱۶۹ رشته کارشناسی ارشد و ۱۲۹ رشته دکتری، در قالب ۱۶ دانشکده (علوم انسانی، اقتصاد و مدیریت، فنی و مهندسی، مهندسی برق و کامپیوتر، مهندسی شیمی، مهندسی عمران و محیط‌زیست، علوم پزشکی، هنر و معماری، علوم پایه، علوم زیستی، علوم ریاضی، کشاورزی، منابع طبیعی و علوم دریایی، فناوری‌های برتر، مهندسی مکانیک، حقوق) و ۱۶ پژوهشکده و مرکز تحقیقاتی، همچنین پارک علم و فناوری دانشگاه و واحد بین الملل نور، درحال فعالیت است.

دانشگاه تربیت مدرس با حدود ۱۰ هزار دانشجو، ۷۲۷ عضو هیئت‌علمی، ۵۳۰۰ آزمایشگاه و کارگاه، ۲۲ خوابگاه در مساحتی حدود ۱۰۷ هزار مترمربع فعالیت می‌کند.

برای آشنایی با دپارتمان رشته مدیریت دانشگاه تهران این مطلب را مطالعه کنید:

با دپارتمان مدیریت دانشگاه تهران به‌صورت کامل آشنا شوید!

رشته‌های مدیریت دانشگاه تربیت مدرس

دانشکده‌ی مدیریت و اقتصاد دانشگاه تربیت مدرس در سال ۱۳۸۷، براساس برنامه‌ی راهبردی دانشگاه، اولین مجوز راه‌اندازی دانشکده از میان دانشکده‌های جدیدالتأسیس را از هیئت‌امنای دانشگاه اخذ کرد و در سال ۱۳۸۸ با ۸ گروه آموزشی تشکیل شد.

این دانشکده در حال حاضر ۲۸ عضو هیئت‌علمی تمام‌وقت، ۴۰ عضو هیئت‌علمی مدعو و حدود ۷۰۰ دانشجوی تحصیلات تکمیلی در مقاطع کارشناسی ارشد و دکتری دارد.

دانشکده‌ی مدیریت دانشگاه تربیت مدرس هشت گروه آموزشی به‌این شرح دارد:

  • توسعه و برنامه‌ریزی اقتصادی
  • حسابداری
  • علم اطلاعات و دانش‌شناسی
  • علوم اقتصادی
  • مدیریت بازرگانی
  • مدیریت دولتی
  • مدیریت صنعتی
  • مدیریت فناوری اطلاعات

برای دیدن رشته‌های مدیریت دانشگاه تربیت مدرس، وارد صفحه دانشکده مدیریت و حسابداری دانشگاه تربیت مدرس شوید.

برای آشنایی با دپارتمان رشته مدیریت دانشگاه شهید بهشتی این مطلب را مطالعه کنید:

با دپارتمان مدیریت دانشگاه شهید بهشتی آشنا شوید

اساتید رشته مدیریت دانشگاه تربیت مدرس

دانشگاه تربیت مدرس همواره از اساتید بنامی بهره برده است. اساتید دانشگاه تربیت مدرس، علاوه بر رزومه قوی علمی، در سطوح مختلف اجرایی و مدیریتی در کشور فعال بوده‌اند. با نگاهی گذرا به صفحه‌ی هیئت‌علمی این دانشگاه با اسامی بزرگی روبه‌رو خواهید شد. ازجمله اساتید بنام دانشکده‌ی مدیریت می‌توان به دکتر سید حمید خداداد حسینی، دکتر اسداله کردنائیج و دکتر حسن دانائی‌فرد، اشاره کرد که در میان دانشجویان رشته‌ی مدیریت شناخته‌شده هستند. اساتید رشته مدیریت دانشگاه تربیت مدرس همگی از چهره‌های علمی و شناخته‌شده کشور هستند که تاثیر بسیار زیادی در آینده کاری و تحصیلی دانشجویان این دانشگاه دارند.

دسترسی به دانشگاه تربیت مدرس

برای دسترسی به دانشگاه تربیت مدرس مسیر سختی را در پیش نخواهید داشت. این دانشگاه در محدوده‌ی خیابان جلال آل‌احمد و پل نصر (گیشا) واقع شده است. برای دسترسی با تاکسی می‌توانید از میدان انقلاب، ابتدای خیابان کارگر شمالی سوار تاکسی شوید و بعد از چند دقیقه به دانشگاه برسید؛ همچنین ایستگاه مترو تربیت مدرس هم راه دیگری برای دسترسی به این دانشگاه است. مترو تربیت مدرس در خط ۷ مترو تهران قرار دارد. این دانشگاه دقیقا در کنار دانشکده مدیریت دانشگاه تهران قرار دارد.

برای آشنایی با دپارتمان رشته مدیریت دانشگاه علامه طباطبایی این مطلب را مطالعه کنید:

با دپارتمان مدیریت دانشگاه علامه طباطبایی آشنا شوید

رتبه‌ی قبولی در رشته‌ی مدیریت دانشگاه تربیت مدرس

دانشگاه تربیت مدرس از برترین دانشگاه‌های تهران و کشور است و قبولی در این دانشگاه نیازمند رتبه‌ی خوبی است. رتبه‌ی قبولی در دانشگاه معمولا با توجه به ظرفیت دانشگاه‌ها و نوع انتخاب داوطلبان ممکن است متفاوت باشد و با قاطعیت نمی‌توان درمورد این موضوع نظر داد، اما برای قبولی در دانشگاه تربیت مدرس و در رشته‌های پرطرفدار باید دست‌کم رتبه‌ای حدود ۱۰۰ تا ۱۵۰ داشته باشید.

برای آشنایی با بهترین دانشگاه‌های ایران در رشته مدیریت این مطلب را مطالعه کنید:

بهترین دانشگاه‌های ایران در رشته مدیریت را بشناسید!