دپارتمان مدیریت دانشگاه خوارزمی را چقدر می‌شناسید؟ اگر شانس قبولی در دانشگاه‌های سطح یک تهران را از دست داده‌اید، برای قبولی در تهران هنوز یک شانس دیگر دارید. شاید برند دانشگاه خوارزمی به‌اندازه‌ی دانشگاه تهران و شهید بهشتی و علامه قوی نباشد، اما سطح علمی و شرایط مناسبی دارد و می‌تواند یکی از بهترین گزینه‌ها برای ادامه‌ی تحصیل باشد. اساتید دانشگاه خوارزمی تهران از چهره‌های شناخته‌شده مدیریت هستند و کیفیت تحصیل در این دانشگاه اصلا پایین نیست. در این مطلب شما با دپارتمان و دانشکده مدیریت دانشگاه خوارزمی آشنا می‌شوید.

دانشگاه خوارزمی

دانشگاه خوارزمی

دانشگاه خوارزمی قدمتی به‌اندازه‌ی یک قرن دارد. در سال ۱۲۹۷ خانه‌ای به‌نام دارالمعلمین تأسیس شد. هدف از تأسیس دارالمعلمین تربیت معلمان برای کشور بود. داراﻟﻤﻌﻠﻤﯿﻦ در ﺳﺎل ۱۳۰۷ ﺑﻪ داراﻟﻤﻌﻠﻤﯿﻦ ﻋﺎﻟﯽ و در ﺳﺎل ۱۳۱۲ ﺑﻪ داﻧﺸﺴﺮاي ﻋﺎﻟﯽ ارﺗﻘﺎ ﯾﺎﻓﺖ و ﺳﭙﺲ در ﺳﺎل ۱۳۱۳، ﯾﻌﻨﯽ در دوره‌ی ﺗﺄﺳﯿﺲ داﻧﺸﮕﺎه ﺗﻬﺮان، هسته‌ی تشکیل‌دهنده‌ی دانشگاه تهران شد. در این زمان بود که ﺑﺨﺶ ادﺑﯿﺎت و ﻋﻠﻮم اﻧﺴﺎﻧﯽ دانشسرای عالی ﺟﺰو داﻧﺸﮑﺪه‌ی ادﺑﯿﺎت و ﺑﺨﺶ ﻋﻠﻮم ﭘﺎﯾﻪ هم بخشی از داﻧﺸﮑﺪه‌ی ﻋﻠﻮم داﻧﺸﮕﺎه ﺗﻬﺮان ﺷﺪ. دانشسرای عالی در سال ۱۳۳۸ از دانشگاه تهران جدا شد و با نام ﺳﺎزﻣﺎن ﺗﺮﺑﯿﺖ ﻣﻌﻠﻢ و ﺗﺤﻘﯿﻘﺎت ﺗﺮﺑﯿﺘﯽ به فعالیت خود ادامه داد.

سازمان تربیت معلم در سال ۱۳۵۳ به دانشگاه تربیت معلم تبدیل شد و روند جدیدی را به وجود آورد. نکته‌ی جالب اینجاست که این نام هنوز در حافظه‌ی تاریخی ملت ایران ثبت است. نام دانشگاه تربیت معلم در سال ۱۳۹۰ به دانشگاه خوارزمی تغییر یافت.

برای آشنایی با بهترین دانشگاه‌های ایران در رشته‌ی مدیریت این مطلب را مطالعه کنید:

بهترین دانشگاه‌های ایران در رشته مدیریت را بشناسید!

دپارتمان مدیریت دانشگاه خوارزمی

دانشکده‌ی مدیریت دانشگاه خوارزمی از دانشکده‌های نوپاست و تأسیس آن به سال ۹۲ برمی‌گردد. در سال ۹۲ با توجه به ظرفیت موجود در اعضای هیئت‌علمی دانشگاه خوارزمی این دانشکده تأسیس شد و درهمان سال دانشجو پذیرفت. همین‌طور دانشکده‌ی مدیریت دانشکده خوارزمی در سال ۹۳ با دانشگاه علوم اقتصادی ادغام شد. این امر باعث شد که این دانشکده با افزایش تعداد گروه‌ها و رشته‌های آموزشی و همچنین افزایش تعداد اعضای هیئت‌علمی و دانشجویان با قدرت و قوت بیشتری به مسیر خود ادامه دهد.

در حال حاضر دانشکده‌ی مدیریت ۲۳۰ دانشجو کارشناسی، ۱۱۵۰ دانشجو کارشناسی‌ارشد و ۱۸۰ دانشجوی دکتری و ۳۷ عضو هیئت‌علمی دارد.

برای آشنایی با دپارتمان مدیریت دانشگاه تهران این مطلب را مطالعه کنید:

با دپارتمان مدیریت دانشگاه تهران به‌صورت کامل آشنا شوید!

دانشکده‌ی مدیریت دانشگاه خوارزمی ۵ گروه آموزشی به‌این شرح دارد:

  • گروه مدیریت آموزشی
  • گروه مدیریت بازرگانی
  • گروه مدیریت منابع انسانی و کسب‌وکار
  • گروه مدیریت عملیات و فناوری اطلاعات
  • گروه مدیریت بیمه، بانک و گمرک

برای آشنایی با دپارتمان مدیریت دانشگاه شهید بهشتی این مطلب را مطالعه کنید:

با دپارتمان مدیریت دانشگاه شهید بهشتی آشنا شوید

دپارتمان مدیریت دانشگاه خوارزمی

آدرس و دسترسی به دانشگاه خوارزمی تهران

دانشگاه خوارزمی را می‌توان بهترین دانشگاه تهران از نظر دسترسی دانست. شاید شما هم تصور کرده باشید که برای رفتن به دانشگاه باید مسیر تهران به کرج را طی کنید، اما این‌طور نیست. درست است که دانشگاه خوارزمی در کرج قرار دارد، اما دانشکده‌ی مدیریت و بخشی از مراکز آموزشی این دانشگاه در تهران واقع شده‌اند.

احتمالا در طی تحصیل هیچ‌وقت خوارزمی کرج را نمی‌بینید و نیازی نیست به کرج مراجعه کنید؛ تمام مراحل ثبت‌نام تا فارغ‌التحصیلی در قسمت اداری تهران انجام می‌شود. دانشکده‌ی مدیریت در مرکز تهران و در خیابان سمیه قرار دارد و قسمت اداری واحد تهران در خیابان مفتح (دروازه‌دولت) است. دسترسی به این دانشکده از طریق مترو، بی‌آرتی و تاکسی به‌راحتی امکان‌پذیر است.

رتبه‌ی قبولی ارشد مدیریت دانشگاه خوارزمی

درست است که جایگاه دانشگاه خوارزمی کمی متفاوت از دانشگاه‌های تهران، علامه و بهشتی است، اما تصور نکنید که برای نشستن روی صندلی‌های این دانشکده رتبه‌ی خوبی لازم نیست. این تصور کاملاً اشتباه است. با توجه به ظرفیت دانشگاه‌ها و انتخاب داوطلبان کنکور، رتبه‌ی قبولی در دانشگاه‌های مختلف ممکن است کمی متغییر باشد، اما برای قبولی در رشته‌های پرطرفدار مدیریت در مقطع ارشد به رتبه‌ای بین ۱۵۰ تا ۲۵۰ نیاز دارید که بتوانید در جمع دانشجویان دانشکده‌ی مدیریت خوارزمی تهران باشید.

برای آشنایی با دپارتمان مدیریت دانشگاه علامه طباطبایی این مطلب را بخوانید:

با دپارتمان مدیریت دانشگاه علامه طباطبایی آشنا شوید

اساتید دانشگاه خوارزمی تهران

اساتید دانشگاه خوارزمی تهران همگی رزومه پژوهشی و کاری قوی دارند و به همین دلیل کیفیت آموزش در دانشکده مدیریت دانشگاه خوارزمی بالا است. دکتر حسین رنگرز، دکتر حسین نوروزی، دکتر حمیدرضا آراسته، دکتر بهاره اصانلو و بسیاری از اساتید این دانشکده از اسامی شناخته‌شده فضای مدیریت و کسب‌وکار هستند. برای مشاهده لیست اساتید دانشگاه خوارزمی تهران می‌توانید به صفحه اعضای هیئت علمی دانشگاه خوارزمی مراجعه کنید.