رتبه تک‌رقمی کنکور ارشد را چقدر دست‌یافتنی می‌بینید؟ رتبه تک‌رقمی آرزوی اکثر کسانی هست که در کنکور ارشد شرکت می‌کنند. رسیدن به این آرزو نیازمند کارهایی است که باید تا زمان کنکور انجام بدهید. با انجام‌دادن این کارها رتبه تک‌رقمی از شما دور نیست.

رتبه تک‌رقمی کنکور ارشد

کسی که آرزوی رتبه‌برترشدن را در سرش دارد باید توجه کنید که برای کسب چنین موفقیت بزرگی باید از خیلی از چیزها دل بکند و تمامی فکر خودش را به موفقیت در کنکور معطوف کند.

دنیا پر از فراوانی است؛ مطمئن باشید تحصیل در بهترین دانشگاه‌ها در بهترین گرایش‌ها آرزوی بسیاری از افراد است؛ پس اگر چنین آرزویی دارید، مطمئن باشید که باید از تلاش زیادی انجام دهید تا بتوانید به هدف‌تان برسید و خودتان را در آن شرایط در نظر بگیرید.

همچنین با توجه به تعداد شرکت‌کنندگان در آزمون کارشناسی ارشد و ظرفیت محدود دانشگاه‌های برتر برای رشته‌های خوب قبولی در این رشته‌ها و رتبه‌برترشدن شرایط خاص خودش را می‌طلبد. در ادامه سعی می‌کنیم به این نکته‌ها و شرایط اشاره کنیم تا با شما در کسب این موفقیت بزرگ، یعنی رتبه‌برترشدن در کنکور کارشناسی ارشد، سهیم باشیم.

به تک‌رقمی‌شدن فکر کنید

شما با بسیاری از کارهایی آشنا هستید که شما را رتبه‌برتر می‌کند. بسیاری از افراد با هدف رسیدن به رتبه تک‌رقمی و قبولی در دانشگاه‌های برتر به عرصه کنکور وارد می‌شوند. رقابت در کنکور ارشد برای بسیاری از افراد ممکن است متفاوت باشد، اما شما حتی اگر هم‌زمان در حال گذراندن دوره کارشناسی هستید یا مشغول‌به‌کارید، می‌توانید با داشتن برخی از موارد رتبه‌برتر شوید.

مشاوره 

اگر جزو افرادی هستید که به‌دنبال آزمون‌وخطای زیاد نیستند، شانس خوبی برای رتبه‌برترشدن دارید. دوره کنکور ارشد دوره کوتاهی است و شما باید بیشترین استفاده را از آن کنید؛ به‌همین دلیل، آزمون‌وخطای زیاد به این می‌انجامد که از باقی افراد عقب بیفتید. سعی کنید از افراد ماهر مشاوره بگیرید و بهترین روش را برای خودتان انتخاب کنید.

آزمون

آزمون‌دادن بخش مهمی از کار شماست. شما در آزمون‌های آزمایشی متوجه می‌شوید که چه نقاط ضعف و قوتی دارید و به‌کمک آن‌ می‌توانید در مسیر بهبود برای در آزمون اصلی پیش بروید.

اگر بتوانید همه آزمون‌‌های مرحله‌ای را با هدف درست شرکت کنید، می‌توانید به رتبه تک‌رقمی فکر کنید.

برای آشنایی با طرز اصولی شرکت در آزمون‌های آزمایشی این مطلب را مطالعه کنید:

دلایل خراب کردن آزمون آزمایشی چیست؟

تست‌زدن

آیا می‌توانید در مسیر آمادگی برای کنکور کارشناسی ارشد هزار تست بزنید؟ ۲هزار تست چطور؟ تست‌زدن جایی است که مطالب در ذهن شما کاملاً جا‌ می‌افتد.

هر مرحله از مطالعه به تعداد تست مشخصی نیاز دارد و شما باید بتوانید به‌اندازه نیاز، تست بزنید.

اگر فقط به خواندن درس‌نامه تکیه کنید، مطمئن باشید که رتبه تک‌رقمی کنکور ارشد از شما دور نخواهد بود؛ پس در هر مرحله تلاش کنید به‌میزان کافی تست بزنید.

تکنیک های تست زنی برای کنکور را بشناسید!

منابع

منابع در سال کنکور مهم هستند و داشتن استادی که این منابع و دروس را برای شما رفع اشکال کند اهمیت بالاتری دارد.

اگر شما در یک کلاس شرکت می‌کنید، باید بتوانید اشکالات‌تان را از استاد و دیگر افرادی که با شما هم مسیر هستند بپرسید.

کلاس‌های آنلاین کافه‌تدریس گروه‌های رفع‌اشکال تلگرامی دارند که با حضور استادان و داوطلبان شرکت می‌شود. این روش به شما کمک می‌کند به‌بهترین شکل برای این مسیر آماده شوید.

پیشنهاد می‌کنیم کانال تلگرامی کافه‌تدریس را دنبال کنید:

کانال تلگرامی کافه‌تدریس