در سه ماه طلایی تا کنکور صنایع چه کارهایی را باید انجام دهید؟ چطور باید مطالعه کنید که بهترین نتیجه را بگیرید؟ زمان اندک باقیمانده را چطور برنامه‌ریزی کنید؟ چقدر تست بزنید و روی کدام مباحث بیشتر تکیه کنید؟ ماه‌ها و روزهای منتهی به کنکور برای شما بسیار تعیین‌کننده است. مطلب پیش رو گزارش وبینار سه ماه طلایی تا کنکور صنایع است که استاد رضا ایوزیان در تاریخ ۸ بهمن ۹۸ برگزار کردند.

سه ماه طلایی تا کنکور صنایع

مهم‌ترین مقطع زمانی برای نتیجه‌گیری در کنکور سه ماه انتهایی تا آزمون است. عملکرد شما در این برهه‌ی زمانی تعیین می‌کند که چه رتبه‌ای به دست می‌آورید.

اهمیت ماه‌های نزدیک به آزمون کنکور به‌قدری زیاد است که می‌تواند تمامی عملکرد شما در دوره‌ی قبل از آن را تحت تأثیر قرار دهد. بسیاری از داوطلبان بوده‌اند که مطالعه برای کنکور را از تابستان شروع کرده‌اند، اما در ماه‌های پایانی نتوانسته‌اند به‌خوبی درس بخوانند. این دسته از داوطلبان درنهایت نتوانسته‌اند به رتبه‌ی دلخواه برسند. همچنین بسیاری از داوطلبان مطالعه‌ی جدی برای کنکور را از سه ماه مانده به آزمون شروع کرده‌ و توانسته‌اند رتبه‌های خوب کسب کنند.

تعبیر سه ماه طلایی تا کنکور صنایع از آنجا برمی‌آید که حتی اگر قبل از این مقطع هم به‌صورت جدی مطالعه را شروع نکرده باشید، می‌توانید در کنکور نتیجه بگیرید. افرادی که رتبه‌ی خوب در کنکور کارشناسی‌ارشد صنایع می‌خواهند باید این سه ماه را جدی بگیرند.

چرا سه ماه آخر مهم است؟

به‌چند دلیل مختلف سه ماه مانده به کنکور کارشناسی‌ارشد اهمیت بسیار زیادی پیدا می‌کند. درواقع رقابت اصلی برای کسب بهترین رتبه‌ها در این سه ماه اتفاق می‌افتد.

اولین دلیل به دانشجوبودن بسیاری از داوطلبان شرکت در آزمون کارشناسی‌ارشد بازمی‌گردد. می‌توان گفت هفتاد درصد داوطلبان کنکور کارشناسی‌ارشد دانشجوی مقطع کارشناسی هستند. این دسته‌ی عمده از داوطلبان به‌صورت جدی از سه ماه مانده به آزمون کنکور مطالعه را شروع می‌کنند. زیرا تا قبل از آن به‌دلیل امتحان‌های دانشگاه در مقطع کارشناسی فرصت مطالعه‌ی جدی نداشته‌اند.

بخش عمده‌ای از داوطلبان، فارغ از اینکه دانشجو باشند یا نه، در این مقطع به نیمه‌ی دوم آزمون‌های آزمایشی می‌رسند. به‌همین دلیل، آن‌ها در مطالعه برای کنکور جدی‌تر می‌شوند و با برنامه‌ریزی بیشتر کار خود را جلو می‌برند.

دلیل سوم که این سه ماه را رقابتی‌تر از هر زمان می‌کند این است که تست‌زدن به‌صورت جدی در این برهه از مطالعه شروع می‌شود. بسیاری از داوطلبان بخش عمده‌ای از زمان باقیمانده را به تست‌زدن و مرور اختصاص می‌دهند.

حفظ روحیه در کنار مرور و تست‌زنی

سه ماه باقیمانده سه ماه طلایی تا کنکور صنایع است و نکته‌ی بسیار مهم در ماه‌های باقیمانده هم حفظ روحیه است. بسیاری از داوطلبان به‌محض اینکه تست‌زنی را شروع می‌کنند روحیه‌ی خود را از دست می‌دهند. پیش از هر چیز به‌خاطر داشته باشید که تست‌زنی در مراحل اولیه باید به‌صورت طبقه‌بندی‌شده باشد. زدن تست‌های جامع در این مقطع توصیه نمی‌شود. همچنین نتیجه‌ی تست‌های اولیه نباید روحیه‌ی شما را تضعیف کند. پس به خاطر داشته باشید که با دیدن نتیجه‌ی اولیه‌ی تست‌ها تعجب نکنید.

کجای مسیر هستید؟

داوطلبان را در سه ماه طلایی تا کنکور صنایع می‌توان به دو دسته تقسیم کرد. دسته‌ی اول کسانی هستند که به‌هر دلیل قبل از این نتوانسته‌اند مطالعه‌ی همه‌ی درس‌ها را تمام کنند و در میانه‌ی مسیر هستند. دسته‌ی دوم را افرادی تشکیل می‌دهند که یک بار درس‌ها را مطالعه کرده‌اند.

اگر جزو افرادی هستید که در میانه‌ی مسیر قرار دارند و نیمی از درس‌ها را خوانده‌اید، پیشنهاد جدی این است که تمرکز را روی نیمه‌ی دوم درس‌ها بگذارید. از آنجا که شما با همه‌ی مباحث آشنایی نسبی دارید وقتی از حالا به‌بعد نیمه‌دوم درس‌ها را مطالعه می‌کنید، به‌نوعی همزمان بخش اول را هم مرور می‌کنید. اگر توانستید نیمه‌ی دوم را به‌موقع تمام کنید، می‌توانید نیمه‌ی اول را هم جبران کنید. در غیر این صورت کلاس‌های نکته و تست می‌تواند به شما کمک کند.

اگر پیش از این درس‌ها را مرور کرده‌اید، حال وقت آن است که به‌سراغ مرور و نکته و تست بروید تا به تست‌زدن برسید.

دروس تخصصی را در اولویت قرار دهید

اگر جزو داوطلبانی هستید که هنوز نتوانسته‌اید مطالعات خود را تمام کنید، حتماً دروس تخصصی را در اولویت قرار دهید. چون دروس تخصصی به‌راحتی جمع می‌شود. در این مقطع زمانی شما باید واقع‌بینانه نگاه کنید. چون زمان کافی برای جمع‌بندی همه‌ی درس‌ها ندارید.

اگر می‌خواهید زودتر به نتیجه برسید، اول جزوه بخوانید و بعد به سراغ نکته و تست بروید. به‌صورت کلی در این مقطع زمانی می‌توانید روزی یکی‌دو ساعت زبان بخوانید و باقی وقت را برای درس‌های تخصصی بگذارید. همیشه خاطرتان باشد که شما باید بسته به هدف‌تان و زمانی که دارید برنامه‌ریزی کنید. همچنین به یاد داشته باشید که رتبه‌های خوب لزوماً همه‌ی درس‌ها را نخوانده‌اند.

تست‌زدن را در اولویت قرار دهید

در هر صورت پیشنهاد می‌کنیم که تست‌زدن را در اولویت قرار دهید. اگر بتوانید در مقطع زمانی اسفند و فروردین هزار تا هزاروپانصد تست بزنید، نه‌تنها اعتمادبه‌نفس بالایی خواهید داشت، این کار تأثیر بسیاری هم بر رتبه‌ی شما دارد.

زدن این تعداد تست در این مقطع زمانی با برنامه‌ریزی کاملاً امکان‌پذیر است. شما با زدن روزی ۳۰ تا ۵۰ تست می‌توانید در مقطعی یک‌ماهه به این عدد برسید.

اگر بتوانید تست‌ها را دو بار بزنید، سرمایه‌گذاری خوبی انجام داده‌اید و تأثیر بسیار زیادی بر رتبه‌ی شما خواهد گذاشت.

به‌جای تمرکز بر مطالب جدید، مرور کنید

در زمان باقیمانده توصیه‌ی جدی برای داوطلبان کنکور کارشناسی‌ارشد، مخصوصاً داوطلبانی که یک بار درس‌ها را مطالعه کرده‌اند، مرورکردن است. درواقع باید ۲۰ تا ۳۰ درصد تمرکزتان را روی مرور و جمع‌بندی بگذارید. حتی اگر فکر می‌کنید، برای رسیدن به آزمون آزمایشی فرصت نمی‌کنید مطالب جدید را بخوانید، مشکلی نیست. بازهم باید تمرکزتان را روی مطالعه‌ی دوباره و مرور مطالب بگذارید.

وبینار سه ماه طلایی تا کنکور صنایع

آنچه تا به‌این جا خواندید، نکات کلی وبینار سه ماه طلایی تا کنکور صنایع بود. برای رسیدن به جمع‌بندی کامل برای سه ماه باقیمانده پیشنهاد می‌کنیم ویدئوی وبینار را به‌صورت کامل ببینید.

در این ویدئو شما می‌توانید برنامه‌ریزی برای گرایش‌های مختلف را در سه ماه باقیمانده دریافت کنید.

برای تماشای ویدئوی وبینار سه ماه طلایی تا کنکور صنایع روی این لینک کلیک کنید:

سه ماه طلایی تا کنکور صنایع