لوزام رتبه برترها چیست؟ کنکور می تواند سرنوشت شما را به طور کلی تغییر دهد. با مطالعه و درس‌خواندن درست، اصولی و باکیفیت می توانید بر تعیین سرنوشت خود و آینده شغلی‌تان تاثیر شگرفی بگذارید. یکی از مواردی که سطح کیفی درس‌خواندن شما را تقویت یا تضعیف می کند لوازمی است که در دوره‌ی کنکور استفاده می‌کنید. فهرست لوازم موردنیاز یک کنکوری موارد ویژه و مهمی را دربرمی‌گیرد که در ادامه مطلب آن‌ها را معرفی می‌کنیم و دلیل اهمیت هر یک را شرح می‌دهیم.

لوازم رتبه برترها چیست؟

در کنار هدف و منابع مناسب یک فرد کنکوری به لوازمی نیاز دارد که به او برای رسیدن به رتبه برتر کمک خواهد کرد. داشتن این لوازم از واجبات نیست، اما بر کسی پوشیده نیست که مسیر کنکور کارشناسی ارشد طولانی و دشوار است و برای آسان‌ترکردن این مسیر به لوازمی نیاز دارید که به شما کمک کند.

شاید فکر کنید این دسته از وسایل اهمیت چندانی ندارند، اما زمانی که دقیق به آن‌ها نگاه می‌کنید متوجه می‌شوید که چقدر به شما برای مطالعه باکیفیت کمک خواهند کرد. در ادامه این وسایل را معرفی خواهیم کرد.

پلنر

هدفمندی در دوره‌ی کنکور جزو لاینفک و بااهمیت این برهه است. پلنر با مرتب‌کردن برنامه روزانه شما به تقویت انگیزه و رسیدن‌تان به هدف کمک می‌کند؛ هم‌چنین شما با واردکردن برنامه خود در یک پلنر می‌توانید گزارش کارهای خود را به‌صورت یکجا ببینید. نیازی نیست که از پلنرهای آماده هم استفاده کنید. شما به‌سادگی می‌توانید پلنر خود را با ایده‌های اینترنت آماده و گزارش‌های خود را در آن وارد کنید.

کورنومتر یا پومودورو

یکی از چیزهایی که در زمان مطالعه مهم است، زمان شماست. شما می‌توانید از کورنومتر برای سنجش زمان خود استفاده کنید. زمانی که شروع به مطالعه میکنید Start را بزنید و زمان‌های استراحت و حواس‌پرتی pause کنید. با این کار، نه‌تنها زمان خود را می‌سنجید و می‌توانید پیشرفت‌تان را اندازه بگیرید، از هدررفت زمان نیز جلوگیری می‌کنید.

استیکی‌نوت

از ابزارهای کاربردی برای نوشتن و یکجاکردن نکات استیکی‌نوت‌ها هستند که با کمک آن‌ها می‌توانید تمامی فرمول‌ها و نکات مهم هر بخش را یکجا یادداشت کنید و جلوی خود داشته باشید؛ هم‌چنین می‌توانید چک‌لیست کارهایی را که برای رسیدن به رتبه برتر دارید در آن وارد کنید.

ماژیک و هایلایتر و مداد و خودکار رنگی

رنگ‌ها به شما انگیزه می‌دهند و می‌توانند متن را از یک نواختی بیرون آورند. ماژیک‌های رنگی و هایلایترها به شما کمک می‌کند که در زمان مرور بتوانید با یک نگاه بخش‌های مهم را شناسایی کنید و بدانید که کدام قسمت‌ها اهمیت داشته‌اند. از رنگ‌بندی‌های مختلف می‌توانید برای موارد مختلف استفاده کنید؛ برای مثال، فرمول‌های مهم با یک رنگ و نکات جانبی را با رنگ دیگر مشخص کنید تا از یکدیگر تشخیص داده شوند.

عکس دانشگاه

مهم‌ترین چیز برای شما در کنکور هدف‌تان است. هر کسی برای یک رشته و یک دانشگاه تلاش می‌کند تا در گرایش مدنظر خود قبول شود. برای داشتن انگیزه بیشتر می‌توانید عکس داشنگاه هدف‌تان را پرینت بگیرید و روبه‌روی میز مطالعه خود بچسبانید. کار دیگری که می‌توانید انجام دهید این است که بک‌گراند صفحه لپ‌تاپ خود را به عکس دانشگاه موردعلاقه‌تان تغییر دهید و هر زمانی که شروع به مطالعه یا دیدن ویدئو می‌کنید از آن برای انگیزه استفاده کنید.

این کار به شما کمک می‌کند رتبه کنکورتان را تصور کنید:

تصور رتبه کنکور چه نقشی در موفقیت شما دارد؟