چقدر با مزیت‌های سمپادی شدن آشنایی دارید؟ مدارس سمپاد یا تیزهوشان به بهترین مدارس شهرت دارند و هر سال هم تعداد بسیاری از رتبه‌های برتر کنکور سراسری از این مدارس هستند؛ اما تحصیل در مدارس تیزهوشان یا همان مدارس سمپاد چه مزیت‌هایی برای دانش‌آموزان دارد؟ این مدارس چطور به دانش‌آموزان کمک می‌کند تا دوره‌ی تحصیلی بهتری داشته باشند؟ در ادامه‌ی این مطلب به مزیت‌های سمپادی شدن یا همان تحصیلی در مدارس تیزهوشان، برتر و نمونه پرداخته‌ایم.

۹۲ درصد رتبه‌های برتر کنکور سراسری از مدارس تیزهوشان!

نگاهی به رتبه‌های برتر ۱۰ سال اخیر کنکور سراسری نشان می‌دهد که ۹۲ درصد رتبه‌برترها دانش‌آموزان مدارس تیزهوشان، سمپاد، مدارس برتر و نمونه بوده‌اند. این عدد به‌قدری چشمگیر هست که دانش‌آموزان را برای شرکت در آزمون مدارس سمپاد و تیزهوشان ترغیب کند و والدین دانش‌آموزان هم بخواهند فرزندان‌شان در این مدارس درس بخوانند. اما مزیت‌های سمپادی شدن چیست و چطور این نتیجه‌ها به دست می‌آید؟

مزیت‌های سمپادی شدن چیست؟

سازمان ملی پرورش استعدادهای درخشان هر سال آزمون ورودی به مدارس سمپاد را برای دو پایه‌ی ششم و نهم برگزار می‌کند. هر سال هم به متقاضیان و داوطلبان شرکت در این آزمون افزوده می‌شود. مزیت‌های سمپادی شدن می‌تواند مسیر پیشرفت و موفقیت تحصیلی دانش‌آموزان را هموار کند. به‌صورت کلی مزیت‌های سمپادی‌شدن از این قرار است:

سطح آموزشی بالا

نقش کیفیت آموزش بر یادگیری بسیار اساسی است. بهترین و بااستعدادترین دانش‌آموزان بدون استفاده از تدریس باکیفیت نمی‌توانند بیشترین بازدهی را داشته باشند. این در حالی است که بهترین مدرسان و استادان و معلمان در مدارس سمپاد، تیزهوشان، برتر و نمونه تدریس می‌کنند.

برنامه‌ریزی جامع آموزشی

استفاده از کادر آموزشی مجرب به مدارس تیزهوشان و سمپاد کمک می‌کند که بهترین و جامع‌ترین برنامه‌ریزی آموزشی را برای دانش‌آموزان در نظر بگیرند. کیفیت مشاوره و برنامه‌ریزی برای تک‌تک دانش‌آموزانی که در این مدارس تحصیل می‌کنند زمینه‌ی شکوفایی استعدادهای آنان را فراهم می‌کند.

امکانات کامل

دانش‌آموزان و همین‌طور کادر آموزشی بدون دراختیارداشتن امکانات آموزشی نمی‌توانند به اهداف خود دست یابند. مدارس سمپاد و تیزهوشان در کنار مدارس برتر و نمونه بیشترین امکانات آموزشی را در اختیار دانش‌آموزان قرار می‌دهند. این امکانات هم برای مدرسان فراهم است و هم برای دانش‌آموزان. به‌این ترتیب، می‌توان انتاظر داشت که استادان و معلمان این مدارس هم بیشترین بازدهی را داشته باشند.

فعالیت‌های فوق‌برنامه

علاوه بر فعالیت‌های آموزشی مرسوم، مدارس سمپاد فعالیت‌های فوق‌برنامه‌ی چشمگیری را در برنامه‌ی آموزشی خود جای می‌دهند. این فعالیت‌ها، علاوه بر ایجاد انگیزه در دانش‌آموزان برای موفقیت تحصیلی، استعدادهای آنان را شکوفا می‌کند و به آنان کمک می‌کند مسیر تحصیلی بهتری را طی کنند. هدف این فعالیت‌های فوق‌برنامه پرورشی است.

برنامه‌ریزی برای کنکور

کنکور نقش مهمی در زندگی آینده‌ی هر یک زا دانش‌آموزان دارد. قبولی در آزمون کنکور هم علاوه بر بهره‌بردن از آموزش باکیفیت به برنامه‌ریزی و یادگیری مهارت‌های جامعی نیاز دارد. لزوماً همه‌ی افراد بااستعداد نمی‌توانند در آزمون کنکور موفق شوند. دلیل این امر هم به ماهیت آزمون کنکور بازمی‌گردد. البته از نظر بسیاری از افراد این ماهیت نقص بزرگی است که بسیاری از دانش‌آموزان مستعد را از موفقیت بازمی‌دارد. بااین‌همه مدارس سمپاد و تیزهوشان،‌ برتر و نمونه با برنامه‌ریزی جامع برای کنکور مسیر موفقیت دانش‌آموزان در این عرصه را هموار می‌کنند.

محیط رقابتی

یکی از ویژگی‌های اساسی مدارس سمپاد وجود محیط کاملاً رقابتی آن‌هاست. دانش‌آموزانی که موفق به وورد به مدارس تیزهوشان و سمپاد یا مدارس برتر و نمونه می‌شوند کسانی هستند که توانسته‌اند در آزمون ورودی نمره‌ی لازم را کسب کنند. از این نظر این دانش‌آموزان از سطح هوش و دانش یکسانی برخوردارند. همین امر محیطی رقابتی در این مدارس ایجاد می‌کند که می‌تواند برای حرکت در مسیر موفقیت عاملی تعیین‌کننده باشد.

قبولی در آزمون ورودی مدارس سمپاد با کلاس‌های آنلاین کافه‌تدریس

با اینکه هر سال بر دواطلبان شرکت در آزمون ورودی مدارس تیزهوشان اضافه می‌شود، قبولی در این آزمون مستلزم آمادگی کامل است و همه‌ی دانش‌آموزان از این امکان برخوردار نیستند. کلاس‌های آنلاین آمادگی آزمون مدارس تیزهوشان کافه‌تدریس، با فراهم‌کردن برنامه‌ی جامع آموزشی و بهره‌بردن از بهترین استادان، امکانی فوق‌العاده برای قبولی دانش‌آموزان در آزمون سمپاد است. کافه‌تدریس برای هر دو پایه‌ی ششم و نهم کلاس‌های آنلاین آمادگی آزمون سمپاد برگزار می‌کند. این کلاس‌ها به دانش‌آموزان کمک می‌کند از مزیت‌های سمپادیشدن بهره ببرنند.

برای آشنایی با این کلاس‌ها و مشاوره‌ی رایگان در این باره کافی است روی این لینک کلیک کنید:

مشاوره رایگان کلاس‌های آنلاین آمادگی آزمون تیزهوشان