شناختن نرم‌افزارهای تخصصی گرایش مخابرات کلید موفقیت شما در دوره‌ی تحصیل در مقطع کارشناسی ارشد و همین‌طور موفقیت شغلی است. در این مطلب به‌صورت مفصل نرم‌افزارهایی را معرفی کرده‌ایم که برای موفقیت در گرایش مخابرات رشته مهندسی برق باید بر آن‌ها مسلط باشید.

نرم‌افزارهای تخصصی گرایش مخابرات

هر رشته و گرایشی ابزار تخصصی خود را دارد؛ گرایش مخابرات رشته مهندسی برق هم از این امر مستثنا نیست. در اینجا ما چهار نرم‌افزار تخصصی لازم برای موفقیت در گرایش مخابرات را معرفی کرده‌ایم.

Matlab

متلب نرم‌افزار قدرتمند و جامعی برای اکثر رشته‌های مهندسی است. در این نرم‌افزار می‌توان رفتار سیستم‌های فیزیکی را شبیه‌سازی و تحلیل کرد. متلب یکی از اولین محیط‌های محاسباتی است که می‌تواند به حل مسائل دانشجویان و پژوهشگران در زمینه‌های متنوع مهندسی کمک کند. دانشجویان گرایش مخابرات معمولاً با استفاده از ابزارهای این نرم‌افزار در محیط Simulink و هم‌چنین کدنویسی، مسائل مربوط به پروژه‌های خود را تحلیل و بررسی می‌کنند.

CST Studio Suite

CST Studio Suite نرم‌افزاری قدرتمند در زمینه‌ی شبیه‌سازی عددی میدان‌های الکترومغناطیسی، طراحی انواع آنتن‌ها و مدارهای فرکانس بالاست. در این نرم‌افزار به‌راحتی می‌توان طراحی مدارهای الکترومغناطیسی PCB را انجام داد.

Agilent Genesys

Agilent Genesys یکی از نرم‌افزارهای تخصصی گرایش مخابرات است. این نرم‌افزار برای بررسی و تحلیل سیستم‌های رادیویی و مایکروویو است. در این نرم‌افزار می‌توان انواع مدارها را طراحی و شبیه‌سازی کرد و مقادیر پارامترهای هر یک از المان‌ها را محاسبه کرد.

ANSYS Maxwell

ANSYS Maxwell نرم‌افزاري قدرتمند براي تجزیه‌وتحلیل پيشرفته‌ی ميدان‌هاي مغناطيسي اجسام الكترومغناطيسي است. از اين نرم‌افزار در طراحي و شبيه‌سازي موتورها، ‌ترانسفورماتورها، سيم‌پيچ‌ها و سیستم‌های فرکانس بالا استفاده مي‌شود. این نرم‌افزار با توجه به استاندارهای موجود سیستم‌ها را طراحی و تجزیه‌وتحلیل می‌کند.

برای آشنایی با بهترین منابع گرایش مخابرات کنکور کارشناسی ارشد مهندسی برق این مطلب را مطالعه کنید:

منابع گرایش مخابرات کنکور ارشد مهندسی برق

با کلاس‌های آنلاین کنکور کارشناسی ارشد مهندسی برق رتبه‌برتر شوید!

اگر برای موفقیت در کنکور کارشناسی ارشد مهندسی برق و ازجمله گرایش مخابرات آماده می‌شوید، کلاس‌های آنلاین کنکور کارشناسی مهندسی برق کافه‌تدریس به شما کمک می‌کند در هر جای ایران که هستید، به بهترین منابع، مجرب‌ترین استادان و جامع‌ترین مشاوره‌ها دسترسی داشته باشید.

برای آشنایی با کلاس‌های آنلاین کنکور کارشناسی ارشد مهندسی برق کافه‌تدریس روی این لینک کلیک کنید:

کلاس‌های آنلاین کنکور کارشناسی ارشد مهندسی برق