نرم‌افزارهای تخصصی گرایش الکترونیک مهندسی برق چیست؟ شناختن نرم‌افزارهای تخصصی گرایش الکترونیک برای موفقیت در این گرایش الزامی است. در ادامه نرم‌افزارهای تخصصی برای این گرایش و به‌عبارتی ابزار کار شما برای موفقیت در آن را معرفی کرده‌ایم.

نرم‌افزارهای تخصصی گرایش الکترونیک

برای موفقیت در هر شاخه‌ای شما به تسلط بر ابزار و نرم‌افزارهای گوناگون آن شاخه نیاز دارید. هر قدر تسلط شما بر این ابزار بیشتر باشد، احتمال موفقیت شما بیشتر خواهد بود. در گرایش الکترونیک مهندسی برق، چه در دوره‌ی تحصیل و چه در بازار کار، شما نیاز دارید بر کار با این چهار نرم‌افزار تسلط کافی داشته باشید:

Altium Designer

Altium Designer یک نرم‌افزار قدرتمند است كه برای پیاده‌سازی شماتیك، طراحی PCB و تجزیه‌وتحلیل مدارهای آنالوگ و برخی مدارهای دیجیتالی به کار می‌رود. قدرت شبیه‌سازی بالا و گرافیک جذاب این نرم‌افزار را به یکی از محبوب‌ترین و پرکاربردترین نرم‌افزارها در گرایش الکترونیک تبدیل کرده است.

Codevision AVR

Codevision AVR نرم‌افزاری قدرتمند برای برنامه‌نویسی انواع میکروکنترلرهای AVR است. درواقع این نرم‌افزار یک کامپایلر برای زبان برنامه‌نویسی C است که برای برنامه‌نویسی میکروکنترلر AVR از آن استفاده می‌شود.

Proteus Design

Proteus Design یکی دیگر از نرم‌افزارهای تخصصی گرایش الکترونیک مهندسی برق است. در این نرم‌افزار می‌توان انواع مدارهای الکترونیکی را تحلیل و بررسی کرد. درواقع این نرم‌افزار آزمایشگاه الکترونیک بسیار پیشرفته‌ای به شمار می‌رود که در آن با استفاده از ابزارهای گوناگون می‌توان پارامترهای موجود در یک مدار را بررسی و تحلیل کرد. در این نرم‌افزار، مانند نرم‌افزار Altium Designer، امکان طراحی مدارهای چاپی ساده و پیچیده وجود دارد.

Cadence SPB Allegro and OrCAD

Cadence SPB Allegro and OrCAD یکی از نرم‌افزارهای قدیمی و قدرتمند برای طراحی مدارهای چاپی است. از ویژگی‌های مهم این نرم‌افزار می‌توان به امکان تبادل داده با نرم‌افزار MATLB، دسترسی به کتابخانه با بیش از سی‌هزار قطعه، مشاهده‌ی نهایی برد ایجادشده به‌صورت گرافیکی و از نماهای مختلف، تهیه‌ی netlist از طرح مدنظر برای ایجاد PCB در محیط Orcad PCB Designer و غیره اشاره کرد.

اگر برای موفقیت در گرایش الکترونیک کنکور کارشناسی ارشد مهندسی برق آماده می‌شوید، با کلیک روی این لینک با بهترین منابع این گرایش برای کنکور ارشد آشنا شوید:

منابع گرایش الکترونیک کنکور ارشد برق

با کلاس‌های آنلاین کنکور ارشد مهندسی برق رتبه‌برتر شوید!

رشته مهندسی برق یکی از پرطرفدارترین رشته‌های مهندسی است. شما برای موفقیت در کنکور کارشناسی ارشد این گرایش نیاز دارید طی یک برنامه‌ریزی دقیق بر تمامی مباحث تسلط پیدا کنید. ازجمله ابزار مناسب برای رسیدن به تسلط کامل شرکت در کلاس‌های آنلاین کنکور کارشناسی ارشد این رشته است.

کلاس‌های آنلانی کنکور کارشناسی ارشد مهندسی برق کافه‌تدریس به شما کمک می‌کند در هر جای ایران که هستید، به بهترین استادان و منابع دسترسی داشته باشید.

برای آشنایی با کلاس‌های آنلاین کنکور کارشناسی ارشد مهندسی برق کافه‌تدریس روی این لینک کلیک کنید:

کلاس‌های آنلاین کنکور کارشناسی ارشد مهندسی برق