نرم افزار برگزاری کلاس آنلاین کافه‌تدریس ازجمله بسترهای مناسب برای برگزاری کلاس مجازی و کلاس آنلاین است. شما می‌توانید این نرم‌افزار را به‌راحتی نصب کنید و آموزشگاه مجازی خود را راه‌اندازی و از آن استفاده کنید، در کلاس آنلاین دلخواه خود شرکت کنید یا کلاس مجازی خودتان را تشکیل دهید. در ادامه این مطلب با نرم افزار برگزاری کلاس آنلاین کافه‌تدریس و نحوه‌ی استفاده از آن بیشتر آشنا می‌شوید.

کلاس مجازی یا کلاس آنلاین چیست؟

کلاس مجازی یا کلاس آنلاین محیطی است بر بستر اینترنت که استاد و دانش‌پژوه کلاس را در آن تشکیل می‌دهند. در این شکل از آموزش هیچ محدودیت جغرافیایی در میان نیست؛ شرکت‌کنندگان در کلاس از هر جای دنیا و تنها با دسترسی به اینترنت کلاس را تشکیل می‌دهند. همچنین از نظر تعداد استاد و دانش‌پژوه نیز هیچ محدودیتی وجود ندارد.

این شکل از آموزش، برخلاف دیگر شکل‌های آموزش از راه دور (MLS)، صرفاً یادگیری را بر عهده‌ی دانشجو یا دانش‌آموز نمی‌گذارد. شکل‌های دیگر آموزش مجازی و آموزش از راه دور، مانند ویدئوهای آموزشی، اپلیکیشن‌های آموزش مجازی (ازجمله Academy khan و Udemy و Coursera و غیره)، صرفاً بر یادگیری پایه‌ریزی شده‌اند و در جریان آن مدیریت و نظارتی انجام نمی‌دهند؛ اما در کلاس مجازی و آنلاین آموزش کاملاً تعاملی است.

یادگیری عمیق با آموزش تعاملی

برخلاف کلاس‌های حضوری و فیزیکی که با وجود امکان تعاملی‌کردن آموزش لزوماً این ویژگی را ندارند، کلاس‌های آنلاین و مجازی، به‌دلیل ساختارشان، باید تعاملی برگزار شوند. دلیل وجود این ساختار این است که بتوان با تعاملی‌برگزارکردن کلاس و استفاده از زمان واقعی‌ای که شرکت‌کنندگان در کلاس می‌گذارند، از ابزار مولتی‌مدیا و چندرسانه‌ای محیط کلاس آنلاین استفاده کرد که به بیشترین یادگیری دست یافت.

کلاس‌های مجازی این امکان را با به‌کاربردن این ابزار مهیا می‌کنند:

  • به‌اشتراک‌گذاری وایت‌برد یا دسکتاپ استاد و دانش‌پژوه
  • به‌اشتراک‌گذاری انواع فایل‌های ویدئویی و متنی
  • حضوروغیاب هوشمند و اجازه‌ی مدیریت کامل کلاس
  • پرسش‌وپاسخ، به‌صورت عمومی و خصوصی
  • حل تمرین به‌دست دانش‌پژوه با امکان دسترسی به دسکتاپ و میزکار او
  • ضبط و دانلود کلاس آنلاین

برای آشنایی بیشتر با کلاس مجازی و ویژگی‌ها و امکانات آن توصیه می‌کنیم این مطلب را بخوانید:

کلاس مجازی چیست و برای راه‌اندازی آن چه باید کرد؟

چرا برگزاری کلاس آنلاین در تلگرام و دیگر پیام‌رسان‌ها و شبکه‌های اجتماعی ناممکن است؟

با جمع‌بندی آنچه گفته شد و مقایسه‌ی آن با امکاناتی که تلگرام و دیگر پیام‌رسان‌ها و شبکه‌های اجتماعی مجازی در اختیار ما قرار می‌دهد، باید بگوییم می‌توان هر شکلی از آموزش را در این دسته از نرم‌افزارها و اپلیکیشن‌ها برگزار کرد، اما امکان راه‌اندازی کلاس مجازی در آن‌ها وجود ندارد. البته این ابزار در کنار کلاس نرم افزار برگزاری کلاس مجازی می‌توانند مکمل خوبی برای پشتیبانی از کلاس‌های مجازی و آنلاین باشند.

در این مطلب به‌صورت کامل در این باره توضیح داده‌ایم که چرا تلگرام برای برگزاری کلاس‌های آنلاین مناسب نیست:

چرا برگزاری کلاس آنلاین در تلگرام گزینه‌ی مناسبی نیست؟

نرم افزار برگزاری‌ کلاس آنلاین رایگان؟

استفاده از اینترنت برای برگزاری کلاس‌های آنلاین گزینه‌ای بسیار جذاب است، اما به دو ابزار اساسی نیاز دارد؛ نرم‌افزار و سرور. برای استفاده محدود اغلب سامانه‌های شناخته‌شده با عنوان نرم افزار برگزاری کلاس‌های آنلاین رایگان هستند و امکانات کلی را در اختیار شما قرار می‌دهند؛ به‌این معنا که شما می‌توانید با استفاده از بسیاری از این نرم‌افزارها کلاس آنلاین یا وبینارتان را به‌صورت محدود برگزار کنید، اما برای دسترسی به امکانات کامل آن به خرید لایسنس یا اشتراک پریمیوم نیاز دارید. همچنین شما نیاز دارید که سرورهای مناسب را اجاره کنید.

در این مطلب درباره‌ی نرم‌افزار برگزای کلاس آنلاین رایگان بیشتر توضیح داده‌ایم:

کدام نرم افزار کلاس آنلاین رایگان است؟

دلیل اینکه بسیاری از افراد بی‌خیال مزیت‌های کلاس آنلاین می‌شوند و برای برگزاری کلاس‌های مجازی به سراغ پیام‌رسان‌ها می‌روند همین هزینه‌بربودن آن‌هاست. همان‌طور که پیش از این گفتیم شما در این حالت می‌توانید شکلی از آموزش مجازی را راه‌اندازی کنید، اما نمی‌توانید کلاس آنلاین برگزار کنید. در این مطلب هم به این موضوع بیشتر پرداخته‌ و توضیح داده‌ایم چرا شما به نرم‌افزار اختصاصی برگزاری کلاس‌های آنلاین نیاز دارید:

بهترین سامانه برگزاری کلاس آنلاین باید چه ویژگی‌هایی داشته باشد؟

بهترین نرم افزار برگزاری جلسات آنلاین یا بهترین نرم افزار برای کلاس آنلاین؟

بسیاری از نرم‌افزارهای برگزاری جلسات آنلاین امکانات برگزاری وبینار و کلاس آنلاین را هم در اختیار شما قرار می‌دهند. بعضی از این نرم‌افزارها به‌صورت اختصاصی برای برگزاری کلاس‌های مجازی طراحی شده و بهبود یافته‌اند.

ازجمله‌ی آن‌ها می‌توان به Newrow Smart، Vedamo، Big Blue Button، Learn Cube، Elect Live، Wiz IQ و بسیاری دیگر، ازجمله معروف‌ترین آن‌ها Adobe Connect، اشاره کرد. شما با تمامی این نرم‌افزارها می‌توانید نه‌تنها وبینار و جلسات آنلاین برگزار کنید، می‌توانید دوره‌های جامع و کلاس‌های آنلاین و مجازی را با استفاده از امکانات کامل راه‌اندازی و برگزار کنید.

ادوبی کانکت (Adobe Connect)، بهترین گزینه

در میان تمامی نرم‌افزارها ادوبی کانکت (Adobe Connect) همیشه گزینه‌ای محبوب و پرکاربرد بوده است. این نرم‌افزار در تمامی سیستم‌عامل‌های ویندوز، لینوکس، اندروید و آی‌اواس در دسترس است؛ همچنین این امکان را دارد که بدون نصب و بر بستر HTML کلاس آنلاین را هم برگزار کند. در تمامی این نسخه‌های متفاوت نیز تمامی امکانات برگزاری کلاس مجازی که پیش‌تر درباره‌اش گفتیم فراهم است.

برای آشنایی بیشتر با ادوبی کانکت و مقایسه‌ی آن با دیگر نرم‌افزارها می‌توانید این مطلب را مطالعه کنید:

چرا بهترین نرم‌افزار کلاس مجازی Adobe Connect است؟

چگونه کلاس آنلاین برگزار کنیم؟

برای برگزاری کلاس مجازی و آنلاین شما دو راه کلی پیش رو دارید؛ راه اول خرید لایسنس نرم‌افزارها و اجاره‌ی سرورها و همچنین پرداخت هزینه برای نگهداری و پیشتیبانی آن‌هاست که طبعاً بسیار هزینه‌بر است؛ راه دوم اجاره کلاس مجازی است.

شما با انتخاب گزینه‌ی دوم صرفاً فضای کلاس آنلاین را با پرداخت هزینه‌ای اندک اجاره می‌کنید و از تمامی امکانات آن بهره‌مند می‌شوید. این گزینه بصرفه‌ترین راهکار برای برگزاری کلاس‌های مجازی است. در این حالت شما دیگر نه‌تنها نیاز ندارید نرم‌افزار و سرور را تهیه کنید و آن را برای کلاس‌های آنلاین و دوره‌های مجازی‌تان شخصی‌سازی کنید، به داشتن تیم فنی و پشتیبانی هم ندارید.

برای آشنایی بیشتر با اینکه اجاره کلاس آنلاین چه شرایطی دارد و اینکه چطور می‌توانید فضای کلاس آنلاین را اجاره کنید پیشنهاد می‌کنیم این مطلب را ببینید:

برای اجاره کلاس مجازی چه باید کرد و برگزاری آن چه شرایطی دارد؟

نرم افزار برگزاری کلاس آنلاین کافه‌تدریس و برگزاری کلاس مجازی در بزرگ‌ترین آکادمی آنلاین

کافه‌تدریس ارائه‌کننده‌ی بستر و پلتفرم برگزاری کلاس مجازی است. استادان، معلمان، برگزارکنندگان وبینار، صاحبان کسب‌وکار و هر کسی که به استفاده از سامانه‌ی برگزاری کلاس مجازی و وبینار نیاز دارد به‌راحتی می‌تواند با استفاده از سامانه‌ی کلاس آنلاین کافه‌تدریس رویداد خود را برگزار کند. مخاطبان هم می‌توانند بدون محدودیت جغرافیایی و محدودیت در تعداد نفرات در رویداد مدنظر شرکت کنند.

همچنین کافه‌تدریس در کنار ارائه‌ی سامانه‌ی برگزاری کلاس آنلاین و وبینار، جامع‌ترین دوره‌های آموزشی تحصیلات تکمیلی و وبینارهای آموزشی را به‌صورت آنلاین و تعاملی برگزار می‌کند.

کافه‌تدریس تا کنون بیش از ۶۰هزار ساعت کلاس آنلاین برگزار کرده است و بیش از ۱۰۰هزار نفر دانشجو، دانش‌آموز و دانش‌پژوه در آن شرکت کرده‌اند.

کلاس درس آنلاین کافه‌تدریس

کلاس درس آنلاین امکانات بسیاری در اختیار شما قرار می‌دهد. می‌توانید بدون محدودیت جغرافیایی تدریس کنید یا سر کلاس درس حاضر شوید. تعداد شرکت‌کنندگان در کلاس هم محدودیتی ندارد. شما به تمامی اتفاقاتی که در کلاس می‌افتد اشراف دارید و می‌توانید به‌راحتی در جریان تدریس قرار بگیرید. همچنین به تمامی منابعی که در کلاس ارائه می‌شود به‌صورت آنلاین و در لحظه دسترسی دارید؛ دسترسی به تخته‌سیاه یا وایت‌برد هم به‌راحتی فراهم است.

این خصوصیات از کلاس درس آنلاین فضایی کاملاً تعاملی می‌سازد که بسته به درس و نوع استفاده می‌تواند بسیار به کار بیاید. استاد و معلم می‌تواند دانش‌پژوهان را پای تابلو ببرد و از آن‌ها بخواهد مسئله‌ای را حل کنند و در کلاس مشارکت داشته باشند؛ همچنین دانش‌پژوهان می‌توانند در لحظه هر پرسشی دارند از استاد بپرسند و پاسخ بگیرند. کلاس درس آنلاین بهترین راهکار برای رسیدن به عدالت آموزشی است؛ شما برای دسترسی به بهترین استادها و استفاده از آموزش باکیفیت نیاز ندارید در شهر خاصی زندگی کنید یا مدرسه یا دانشگاه خاصی درس بخوانید؛ به‌این ترتیب، هر کسی در هر جا می‌تواند به‌بهترین استادها و دوره‌ها دسترسی داشته باشد.

در این مطلب مزیت‌های برگزاری کلاس آنلاین در کافه‌تدریس را توضیح داده‌ایم:

مزیت‌های کلاس آنلاین کافه‌تدریس چیست؟

راهنمای نرم افزار کلاس آنلاین کافه‌تدریس

نرم‌افزار برگزاری کلاس آنلاین رایگان کافه‌تدریس یا همان نرم افزار کافه‌تدریس یکی از نیازمندی‌های برگزاری کلاس آنلاین در کافه‌تدریس است. شما با مراجعه به وب‌سایت کافه‌تدریس می‌توانید با تمامی ملزومات برگزاری کلاس آنلاین یا وبینار آشنا شوید. نیازمندی‌های نرم‌افزاری برگزاری کلاس آنلاین هم از طریق همین وب‌سایت در اختیار شما قرار می‌گیرد. لینک راهنمای نرم افزار برگزاری کلاس‌های آنلاین رایگان کافه‌تدریس در این لینک در اختیار شماست و در همین صفحه راهنمایی‌های لازم برای استفاده از آن وجود دارد. برای دانلود و نصب نرم افزار برگزاری کلاس آنلاین کافه‌تدریس روی این لینک کلیک کنید:

راهنمای نصب و استفاده از نرم افزار کافه‌تدریس

داشبورد کافه تدریس

هر دانش‌پژوه یا استاد پس از عضویت در کافه‌تدریس داشبوردی اختصاصی در اختیار خواهد داشت. در این داشبورد کافه‌تدریسی‌ها می‌توانند حساب‌کاربری خود را مدیریت کنند. آن‌ها می‌توانند اطلاعات لازم درباره‌ی کلاس‌ها و وبینارهایی را که در آن ثبت‌نام کرده‌اند مشاهده کنند، استادها می‌توانند به دانش‌پژوهان دسترسی داشته باشند و هماهنگی‌های لازم را با آن‌ها انجام دهند، دانش‌پژوهان می‌توانند به پروفایل استاد دسترسی داشته باشند و سؤال‌های احتمالی‌شان را با او مطرح کنند، استادان و دانش‌پژوهان می‌توانند به ویدئوی ضبط‌شده‌ی کلاس‌های آنلاین و وبینارهای برگزارشده دسترسی داشته باشند، آن‌ها را آنلاین ببیند و استریم کنند یا با بارگذاری، از آن‌ها به‌صورت دانلودشده و بدون محدودیت استفاده کنند.

سریع‌ترین راه استفاده از نرم‌افزار کلاس آنلاین کافه‌تدریس و برگزاری کلاس مجازی

شما می‌توانید در کمترین زمان کلاس‌های آنلاین و دوره‌های مجازی خود را در کافه‌تدریس برگزار کنید. برای راهنمایی درباره‌ی نحوه‌ی استفاده از نرم افزار کلاس آنلاین کافه تدریس و آشنایی با هزینه‌های آن فقط کافی است روی لینک زیر کلیک کنید و شماره‌تماس خود را ثبت کنید. مشاوران کافه‌تدریس با شما تماس می‌گیرند و شما را راهنمایی خواهند کرد:

برگزاری کلاس آنلاین و وبینار