پکیج Pandas یکی از پکیج‌های زبان پایتون است. در این مطلب به‌سراغ معرفی این پکیج رفته‌ایم و شما را با آن و مختصات و ویژگی‌هایش آشنا می‌کنیم. در انتها هم می‌توانید ویدئوی معرفی این پکیج را تماشا کنید.

جایگاه زبان پایتون در علم داده

یکی از پیش‌نیارهای یادگیری علم داده، بدون شک، برنامه‌نویسی است؛ بهترین زبانی هم که اکثر متخصصان برای این کار پیشنهاد می‌کنند پایتون (Python) است. دلایل بسیار زیادی برای این وجود دارد که پایتون گزینه مناسبی برای شروع یادگیری برنامه‌نویسی در حوزه علم داده (Data Science) و یادگیری ماشین (Machine Learning) است.

چرا پایتون؟

مهم‌ترین آن سادگی سینتکس (Syntax) این زبان است، اما جدا از آن، پکیج‌ها و کتابخانه‌هایی (Library) که پایتون دارد بسیار کاربردی است و کارمان را در استفاده از مدل‌های مختلف یادگیری ماشین و یادگیری عمیق بسیار آسان می‌کند؛ زیرا این پکیج‌ها را متخصصان برنامهنویسی پایتون و علم داده طراحی کرده‌اند؛ کارشان هم این است که بسیاری از مسائل پیچیده‌ی موجود در این حوزه را برای‌مان راحت‌تر کنند. این‌طور در نظر بگیرید که خودرویی طراحی و آماده شده است و ما فقط پشت فرمان می‌نشینیم و رانندگی می‌کنیم؛ بنابراین این پکیج‌ها نقش بسیار مهمی را در این حوزه دارند و ما برای یادگیری کدنویسی در حوزه علم داده و یادگیری ماشین به آن‌ها نیاز داریم. در این مطلب به معرفی یکی از معروف‌ترین پکیج‌های پایتون یعنی پکیج Pandas می‌پردازیم.

برای آشنایی با زبان برنامه‌نویسی پایتون این مطلب را مطالعه کنید:

با زبان برنامه نویسی پایتون آشنا شوید!

پکیج Pandas

قطعاً یکی از اصلی‌ترین مراحلی که در حوزه یادگیری ماشین انجام می‌دهیم کار با داده و پیش‌پردازش (Preprocess) آن است. درواقع می‌توان گفت این مرحله بسیار مهم است و جزو سخت‌ترین مراحل کار محسوب می‌شود. پکیج Pandas دقیقاً به‌همین منظور خلق شده است تا به‌کمک آن بتوانیم با بیگ‌دیتا (Big Data) کار کنیم و داده‌ها را آماده‌ی واردکردن به مدل‌های یادگیری ماشین کنیم.

Pandas یکی از پکیج‌های ضروری در حوزه علم داده است؛ زیرا می‌توان کارهای زیادی را با آن انجام داد و به‌خوبی داده‌ها را هندل کرد. این پکیج براساس دو پکیچ پایتون دیگر به نام‌های NumPy که برای محاسبات ریاضی و Matplotlib که برای تجسم داده مورد استفاده قرار می‌گیرد شکل گرفته است و به‌نوعی هر دوی این‌ها را شامل می‌شود.

Pandas به شما این امکان را می‌دهد که بسیاری از متدهای موجود در دو پکیج نام‌برده را با کد کمتر اجرا کنید.

برای آشنایی با پرکاربردترین کتابخانه‌های پایتون این مطلب را مطالعه کنید:

با پرکاربردترین کتابخانه‌های پایتون آشنا شوید!

جالب‌ترین نکته‌ای که درمورد پکیج Pandas وجود دارد این است که داده‌های مختلف را دریافت می‌کند و یک شیء پایتون (Python Object) به‌نام Data Frame می‌سازد که چندین ردیف و ستون را دربرمی‌گیرد؛ دقیقاً چیزی شبیه به یک جدول در اکسل (Excel).

پکیج Pandas کاملاً رایگان و منبع‌باز (Open source) است و شخصی به‌نام Wes Mckinney آن را خلق کرده است.

ویدئوی پیش‌نیاز معرفی پکیج Pandas

برای آشنایی بیشتر با نحوه استفاده از این پکیج و کاربردهای آن پیشنهاد می‌کنیم ویدئوی پیش‌نیاز معرفی پکیج Pandas را مشاهده کنید:

یادگیری پایتون برای علم داده با کلاس‌های آنلاین آموزش علم داده کافه‌تدریس

اگر دوست دارید به دنیای دیتا ساینس و ماشین لرنینگ وارد شوید، یکی از بهترین روش‌های یادگیری شرکت در کلاس‌های آنلاین و استفاده از ویدئوهای آموزش است.

کافه‌تدریس کلاس‌های آنلاین آموزش علم داده را به‌صورت جامع و در قالب کلاس‌های آنلاین و ویدئوهای آموزش مقدماتی و پیشرفته برگزار می‌کند.

شکل برگزاری این کلاس‌ها به‌صورت کاملاً تعاملی و پویا و کارگاهی است و مبتنی بر کار روی پروژه‌های واقعی دیتا ساینس و ماشین لرنینگ برگزار می‌شود.

شرکت در این کلاس‌ها به شما امکان می‌دهد از هر نقطه‌ی جغرافیایی به جامع‌ترین و به‌روزترین آموزش علم داده دسترسی داشته باشید.

برای آشنایی بیشتر با کلاس‌های آنلاین آموزش علم داده کافه‌تدریس و مشاوره‌ی رایگان برای شروع یادگیری دیتا ساینس و پایتون برای دیتا ساینس و ماشین لرنینگ روی این لینک کلیک کنید:

کلاس‌های آنلاین علم داده کافه‌تدریس