کلاس آنلاین المپیاد فیزیک (رشته ریاضی)

زمان برگزاری: چهارشنبه‌ها ساعت ۱۹ تا ۲۰:۳۰ و جمعه‌ها ساعت ۱۰ تا ۱۲:۱۰ هزینه کلاس: ۵۹۰ هزار تومان

مدت: ۵۶ ساعت فیلم این کلاس ضبط می‌شود و قابل دانلود است.
پایه‌های هشتم، نهم، دهم و یازدهم رشته‌ ریاضی، می‌توانند در این دوره شرکت کنند.

توضیحات

"المپیاد فیزیک یکی از کاربردی ترین المپیاد ها است.
در این المپیاد به درک و توصیف طبیعت در قالب ریاضیات و مشاهده فیزیکی از محیط اطرافمان می پردازیم.
این المپیاد خلاقیت و درک دانش آموزان را بسیار بالا برده و آن ها را در درک بهتر دروس تخصصی دبیرستان و دانشگاه آماده می کند.

المپیاد فیزیک شرکت کننده زیادی دارد و داوطلبان مرحله اول به چندهزار نفر می‌رسد که چند صد نفرآنها می‌توانند در مرحله بعد شرکت کنند.
خوشبختانه درالمپیاد فیزیک با نمر6 حدود 15% می توان آزمون مرحله اول را قبول شد و حدود کمترین نمره کف قبولی دارد و همین نکته احتمال قبول شدن در مرحله یک المپیادفیزیک را نسبت به سایر المپیاد ها افزایش داده است.

سطح سوالات مرحله اول کمی سخت تر از تست های فیزیک کنکور می باشد ولی زمان پاسخ گویی هر تست آن بسیار بیشتر از تست های فیزیک کنکور است؛
اما مرحله دوم سطح بالاتری دارد.

مرحله دوم شامل حدود 9 مسئله تشریحی است که برای پاسخ گویی به هر سوال حدود 25 دقیقه درنظر گرفته شده است.تا امسال کسب نمره 60% برای قبولی مرحله دوم فیزیک درصد منطقی و قابل قبولی بود. 80 نفر در مرحله دوم این المپیاد پذیرفته می شوند.




فقط پایه یازدهم توانایی شرکت در مرحله سوم این المپیاد را دارند؛بدین معنا که حضور دانش آموزان پایه دهم در مرحله دوم این المپیاد آزمایشی می باشد.
المپیاد فیزیک از با سابقه‌ترین المپیاد هایی است که تا به امروز برگزار شده. در این المپیاد درباره پنج مبحثِ کلی مکانیک، الکترومغناطیس، اپتیک، ترمودینامیک وسیالات در فیزیک مطالبی مورد بحث و یادگیری قرار میگیرد.


مرحله دوم المپیاد فیزیک مثل همه المپیادهای علمی و ادبی دیگر معمولا اوایل اردیبهشت ماه برگزار می‌شود. از افرادی که در مرحله دو قبول شده‌اند حدود 80 نفر به مرحله سوم (آزمون عملی) و سپس حدود 45 نفر برای دوره تابستان قبول می‌شوند.

در مرحله یک که بهمن ماه برگزار می‌شود معمولا تعداد سوالات از پنج مبحث یکسان هستش! (مکانیک و الکترومغناطیس معمولا سوالات بیشتری را به خود اختصاص خواهند داد)
و اساسا برای کسانی که مباحث المپیاد را به صورت دقیق و حرفه‌ای کار کرده‌اند عبور از این مرحله کار ساده ای است.

در دوره تابستان از 45 نفری که پذیرفته شده‌اند 10 نفر موفق به کسب مدال طلا می‌شوند. معمولا حدود 20 نفر مدال نقره و 15 نفر دیگر مدال برنز کسب میکنند. البته سال‌هایی بوده که دیپلم افتخار هم به بعضی از شرکت کننده‌ها اعطا شده است.

بعد از دوره تابستان 10 نفر حائز مدال طلا وارد *دوره طلا* میشوند و بعد از گذراندن دوره آموزش تئوری و آزمایشگاه المپیاد فیزیک توشط اساتید مطرح کشوری یک تیم 5 نفره برای اعزام به المپیاد جهانی مشخص می‌شود.

منابع اصلی‌ای که برای المپیاد فیزیک مورد استفاده قرار میگیرند به شرح زیر است :
مکانیک :
کتاب مکانیک هالیدی(جلد 1)، فیزیک پایه بلت
الکترومغناطیس:
کتاب الکترومغناطیس هالیدی(جلد دو) و الفبا الکترومغناطیس(دانش پژوهان) .
اپتیک :
الفبا نورشناسی (انتشارات دان پژوهان)
سیالات و ترمودینامیک :
کتاب هالیدی (جلد3)، الفبا حرارت و سیالات

البته در کنار این منابع سایت iranpho.ir هم وجود دارد که در ان شما به همه المپیاد ‌های برگزار شده تا الان دسترسی دارید و منبع بسیار بسیار مهم و خوبی برای پیشرفت در المپیاد فیزیک است.