کلاس آنلاین المپیاد ادبی (تمامی رشته ها)

زمان برگزاری: در توضیحات درس مشاهده کنید (شروع کلاس‌ از ۱۸ آذر ۱۳۹۸) هزینه کلاس: ۲۹۰ هزار تومان

مدت: ۲۴ ساعت فیلم این کلاس ضبط می‌شود و به صورت لینک مشاهده آنلاین در همین صفحه قرار می‌گیرد.
پایه‌های هشتم، نهم، دهم و یازدهم تمامی رشته‌ها می‌توانند در این دوره شرکت کنند.

توضیحات

زمان برگزاری:
دوشنبه‌ها ۱۷:۰۰ الی ۱۸:۳۰
چهارشنبه‌ها ۱۷:۰۰ الی ۱۸:۳۰

توضیحات دوره:
المپیاد ادبی، المپیادی سه‌مرحله‌ایست که دو مرحله‌ی آن به صورت تستی برگزار می‌شود. در هر مرحله، منابعی برای آزمون به شما اعلام می‌شوند. بخش اعظم آزمون، سوال از همین منابع است اما عموماً سوالاتی با محوریت درک ادبی شما و اطلاعاتِ کلی‌تان در زمینه‌ی ادبیات هم در هر آزمون وجود دارد.

۱. مرحله‌ی اول: عموماً منابع این مرحله اواخر آبان/ اوایل آذر اعلام می‌شوند و شامل کتاب‌‌درسی ادبیات و علوم‌فنون یازدهم و بخش‌هایی از متونی مثل تاریخ بیهقی، بوستان و گلستان سعدی، قابوس‌نامه و.. هستند. هر دانش‌آموز از زمان اعلام منابع، تا دی‌ماه که آزمون مرحله‌ی اول برگزار می‌شود، فرصت دارد تا کتاب‌های درسی، اشعار و متون نثر را بخواند و خود را برای امتحان آماده کند. امتحان مرحله‌ی اول، در دی‌ماه برگزار شده و حدود هزار نفر قبولی دارد.

۲. مرحله‌ی دوم: نتایج مرحله‌ی اول عموماً در اسفند ماه اعلام‌ می‌شود. (اندکی پس از اعلام منابع مرحله‌ی دو که اکثر مواقع ادبیات عمومی و علوم فنون دوازدهم و بخش‌هایی از متونی مثل مثنوی مولوی، حافظ، کلیله دمنه و.. است. ) آزمون این مرحله در اردیبهشت‌ماه برگزار می‌شود و به همان ترتیبِ بالا، بخش‌هایی از آن را سوالاتِ درک ادبی و اطلاعات ادبی در بر می‌گیرد. تعداد قبولی‌های این مرحله که در اواخر خرداد/ اوایل تیر اعلام می‌شود، بین ۴۰ ال ۴۵ نفر است.

۳. مرحله‌ی سوم، در باشگاه دانش‌پژوهان جوان برگزار می‌شود. اگر شما پذیرفته‌شده‌ی مرحله‌ی دوم باشید به احتمالِ بالا مدال خواهید گرفت. رنگ مدال را (طلا، نقره، برنز) این دوره مشخص خواهد کرد. در این دوره، به مدت حدوداً یک‌ماه کلاس‌های طولانی‌مدت( صبح تا عصر) خواهید داشت. این دوره، به «دوره‌ی تابستانه» معروف است. در انتهای این‌کلاس‌ها از آموخته‌هایتان از شما امتحان گرفته خواهد شد. مدال‌های طلایِ رشته‌ی علوم انسانی و رشته‌های دیگر از هم جدا هستند.

مدال‌های این‌دوره به این‌ترتیب خواهد بود:
۱۲ نفر طلایِ انسانی و ۶ طلایِ غیرانسانی (در صورتی که ۷۰ درصد نمره‌ی نفر آخر طلای انسانی را کسب کرده‌ باشند)
ده مدال نقره و همین‌طور دوازده مدال برنز (به هر دو گروه)

دارندگان مدال طلا برای ورود به هر رشته‌ی انسانی، معاف از کنکور هستند. مدال نقره و برنز معمولاً به یک اندازه سهمیه دارند. (۱۵ درصد)

دارندگان مدال طلا که از رشته‌های دیگر می‌باشند(ریاضی، تجربی و ...) برای ورود به رشته‌های دانشگاهی مربوط به شاخه‌های ریاضی و تجربی و ...، تنها از ۱۵ درصد سهمیه برخوردار می‌شوند. این عدد درباره‌ی مدال نقره و برنز آنان نیز صدق می‌کند.