برنامه‌ریزی کنکور MBA با اکسل هوشمند ابزاری است که کافه‌تدریس در اختیار داوطلبان رشته‌ی MBA قرار می‌دهد. در سال‌های اخیر بر سر موفقیت در کنکور MBA رقابت شدیدی شکل گرفته است. در این میان، برنامه‌‌ریزی مکتوب ویژگی مشترک همه‌ی رتبه‌های برتر کنکور است. در این مطلب به برنامه‌ریزی کنکور با اکسل هوشمند می‌پردازیم. این مطلب مشخصاً نحوه‌ی چنیش «حجم مطالعاتی» و «مطالعه‌ی هفتگی» را با استفاده از اکسل هوشمند توضیح می‌دهد.

اصول برنامه‌ریزی برای کنکور

برنامه‌ریزی برای کنکور جزو اولین کارهایی است که برای رسیدن به بهترین رتبه انجام می‌دهید. برای انجام‌دادن این کار به‌صورت اصولی شما باید موارد مختلفی را در نظر بگیرید.

هدفی که برای کنکور انتخاب کرده‌اید، هدف‌گذاری‌های کوتاه‌مدت‌تان، میزان دانسته‌ها و تسلط‌تان بر درس‌ها و مفاهیم، زمانی که در اختیار دارید، حجم مطالب درسی که باید مطالعه کنید و غیره در نگاه اول نظر را به خود جلب می‌کند. بااین‌همه برای رسیدن به موفقیت و اجراکردن برنامه‌ریزی اصولی باید حواس‌تان به همه‌ی امور زندگی روزمره‌تان باشد. نکته‌ی مهم اینجاست که شما می‌توانید برای رسیدن به موفقیت روی این موارد سرمایه‌گذاری کنید.

یکی از این موارد سرمایه‌گذاری روی روتین‌های‌تان است. در این مطلب در این باره بیشتر توضیح داده‌ایم:

روتین برای کنکور چیست و چطور آن را عملی کنیم؟

رتبه‌برترها برای کنکور کارشناسی ارشد چطور برنامه‌ریزی می‌کنند؟

همه‌ی رتبه‌های برتر برای رسیدن به نتیجه در دوره‌ی آمادگی برای کنکور کارشناسی‌ارشد یا دکتری سرمایه‌گذاری کرده‌اند؛ به‌این معنا که تصمیم گرفته‌اند برای مدتی مشخص، بسیاری از کارها، علاقه‌ها و نیازهای‌شان را به‌صورت موقت کنار بگذارند و روی کنکور تمرکز کنند. برای آشنایی با نحوه‌ی برنامه‌ریزی رتبه‌برترها برای کنکور کارشناسی ارشد پیشنهاد می‌کنیم این مطلب را مطالعه کنید:

برنامه ریزی کنکور MBA در مصاحبه با فاخته جهانبخش، رتبه ۷۷ کنکور MB

نبایدها و بایدهای برنامه‌ریزی موفق برای کنکور MBA

بدون برنامه‌ریزی دقیق و اصولی رسیدن به موفقیت در کنکور کارشناسی ارشد مدیریت کسب و کار (MBA) بسیار دشوار خواهد بود. پیش از این در مطلبی با عنوان «برنامه ریزی کنکور MBA ـ نبایدها و بایدهای برنامه‌ریزی موفق» از مراحل پنج‌گانه‌ی برنامه‌ریزی گفته‌ایم. پیشنهاد می‌کنیم پیش از آشنایی با برنامه‌ریزی با اکسل هوشمند این مطلب را مطالعه کنید:

برنامه ریزی کنکور MBA ـ نبایدها و بایدهای برنامه‌ریزی موفق

برنامه‌ریزی کنکور MBA با اکسل هوشمند

پیش از پرداختن به برنامه‌ریزی کنکور MBA با اکسل هوشمند باید به این نکته توجه کنید که در ساختار برنامه‌‌ریزی درسی اصولی باید سه مرحله را در نظر بگیرید:

  • چشم‌انداز بلندمدت را برای خود تعیین کنیم؛
  • با توجه به اهداف و چشم‌اندازها، تصمیم‌گیری‌های کوتاه‌مدت داشته باشیم؛
  • عملکرد خود را ثبت کنیم که بتوانیم روند مطالعاتی خود را تحلیل کنیم.

در برنامه‌ریزی با اکسل هوشمند شما مشاور اختصاصی خودتان هستید. این روش برنامه‌ریزی به شما کمک می‌کند که براساس ساعت‌های مطالعه‌تان برای کنکور MBA، گزارش‌های جامع و کاملی را دریافت خواهید کرد.

ویژگی‌های اکسل هوشمند

داوطلبان برای سه درس کنکور کارشناسی‌ارشد MBA، یعنی ریاضی عمومی۱و۲ و جی‌مت و زبان، در پایان روز میزان مطالعه‌تان را ثبت می‌کنید. به‌همین ترتیب، گزارش‌های هفتگی، ماهانه، روند مطالعاتی و نتیجه‌ی نهایی را مشاهده خواهید کرد. این گزارش‌ها روند مطالعه‌ی درس ریاضی عمومی‌۱ و ریاضی عمومی۲ را به‌صورت جداگانه نشان می‌دهد. همچنین برای درس جی‌مت بخش محاسباتی و غیرمحاسباتی و برای درس زبان بخش گرامر و لغت و تمرین و تست را به‌درصد و به‌صورت نمودار نشان می‌دهد.

داوطلبان کنکور رشته MBA با دراختیارداشتن اطلاعات مفید از شیوه‌ی مطالعه‌شان می‌توانند به‌صورت کاملاً اصولی به‌سمت اهداف خود حرکت کنند. به‌این طریق، آن‌ها می‌توانند در راستای آن اهداف ساعت‌های مطالعه‌ی خود را تنظیم کرد.

اکسل هوشمند، ابزاری کاملاً کاربردی

نوشتن در دفتر کاری کسل‌کننده و درعین‌حال غیرکاربردی است؛ زیرا گزارشی از این ساعت‌های مطالعه در دسترس شما نیست. درنتیجه، شما عملاً وقت زیادی برای آن می‌گذارید، اما گزارش مفیدی دریافت نمی‌کنید. با برنامه‌ریزی کنکور MBA با اکسل هوشمند به نوشتن روزانه‌ی ساعت‌های مطالعه در دفترهای برنامه‌ریزی نیازی ندارید.

نحوه‌ی کار با اکسل هوشمند

استاد شکرزاد توضیحات کاملی را برای استفاده از اکسل هوشمند برای برنامه‌ریزی کنکور ارشد ارائه کرده‌اند. برای آشنایی کامل با نحوه‌ی استفاده از اکسل هوشمند و برنامه‌ریزی با آن روی این لینک کلیک کنید:

ویدئوی توضیحات استاد شکرزاد برای استفاده از اکسل هوشمند برنامه‌ریزی

دانلود اکسل هوشمند برای برنامه‌ریزی کنکور

اگر برای کنکور کارشناسی ارشد آماده می‌شوید، اکسل هوشمند برنامه‌ریزی کنکور بسیار می‌تواند به شما کمک کند. اکسل هوشمند برای برنامه‌ریزی کنکور MBA تنظیم شده است، اما شما با تغییراتی اندک و صرف زمانی کوتاه می‌توانید آن را برای رشته‌های مختلف مجدداً تنظیم کنید.

برای دانلود رایگان فایل اکسل هوشمند برنامه‌ریزی برای کنکور ۱۴۰۳ روی لینک‌ کلیک کنید:

اکسل هوشمند برنامه‌ریزی کنکور ۱۴۰۳

جامع‌ترین برنامه‌ریزی کنکور ارشد MBA با دپارتمان مدیریت کسب‌وکار کافه‌تدریس

اگر برای کنکور کارشناسی ارشد مدیریت کسب و کار (MBA) آماده می‌شوید، کلاس‌های آنلاین و ویدئوهای آموزشی دپارتمان کنکور ارشد MBA کافه‌تدریس به شما امکان می‌دهد از هر نقطه‌ی جغرافیایی سر کلاس بهترین استادان کنکور MBA ایران برای کنکور ارشد آماده شوید و برای موفقیت برنامه‌ریزی کنید.

برای آشنایی با کلاس‌های آنلاین کنکور کارشناسی ارشد مدیریت کسب و کار (MBA) و مشاوره‌ی رایگان برای برنامه‌ریزی کنکور ارشد روی این لینک کلیک کنید:

کلاس‌های آنلاین کنکور ارشد MBA

سوالات متداول

بهترین زمان برای مطالعه چه زمانی هست؟

بهترین زمان برای هرکس متفاوت هست اما برای دریافت بهتر صبح پیشنهاد می‌شه.

روزانه برنامه ریزی کنیم؟

بهترین روش برنامه ریزی داشتن دو برنامه بلندمدت و کوتاه مدت هفتگی هست که بتوانید در هفته ساعات از دست داده را جبران کنید و دید کلی از برنامه خودتان داشته باشید.

چجوری از اکسل استفاده کنیم؟

کار با اکسل بسیار ساده هست و ویدئو آموزش هم قرار داده شده. شما تنها با وارد کردن ساعات مطالعه خودتون آمار دقیق برنامه‌ریزیتون رو خواهید داشت.

اکسل قابل استفاده برای رشته‌های دیگر هم هست؟

این اکسل برای رشته MBA طراحی شده اما شما می‌تونید با الهام از این اکسل برای رشته‌های دیگر هم برنامه‌ریزی داشته باشید.