بهترین نرم‌افزار کلاس مجازی چیست؟ چرا همه به‌سراغ Adobe Connect می‌روند؟ چرا ادوبی کانکت انتخاب اول و پرکاربردترین بستر برگزاری کلاس مجازی است؟ برای برگزاری کلاس آنلاین، برگزاری وب‌کنفرانس یا برگزاری وبینار چه گزینه‌های دیگری در اختیار داریم؟ در این مطلب به این مطالب پاسخ داده‌ایم و توضیح داده‌ایم که برای اجاره کلاس مجازی باید چه کار کنید.

بهترین نرم‌افزار کلاس مجازی: ۷ نرم‌افزار پرطرفدار ۳ ماه ابتدایی ۲۰۲۰ را بشناسید!

هر روز بیش از پیش بر تعداد کاربران کلاس مجازی افزوده می‌شود. مزیت‌های بی‌نظیر آموزش مجازی روزانه استادان و دانش‌پژوهان بسیاری را در گوشه‌گوشه‌ی دنیا به‌سمت آموزش آنلاین می‌کشاند. آن‌ها به‌کمک برگزاری وب‌کنفرانس و برگزاری وبینار وبینار می‌توانند بدون محدودیت جغرافیایی و زمانی، با کمترین امکانات و تنها به‌لطف دسترسی به اینترنت بعد مسافت را از میان ببرند و کلاس‌های آنلاین را تشکیل دهند.

به‌همین نسبت هر روز هم بر تعداد سامانه‌ها و نرم‌افزارها و اپلیکیشن‌هایی که این خدمات را ارائه می‌کنند افزوده می‌شود. کافی است به اپ‌استور و گوگل‌پلی سری بزنید و سراغ نرم‌افزارهای کلاس مجازی و آموزش آنلاین را بگیرید؛ گزینه‌های شما صرفاً به Adobe Connect محدود نخواهد بود. همین گوناگونی و انتخاب‌های متعدد بسیاری را به دنبال پاسخ این پرسش می‌کشاند که بهترین نرم‌افزار برگزاری کلاس آنلاین چیست.

پیام‌رسان‌ها و شبکه‌های اجتماعی برای کلاس مجازی مناسب نیست!

قبل از اینکه به سراغ بهترین نرم‌افزارهای سه ماه ابتدایی سال ۲۰۲۰ برویم، اجازه بدهید همین‌جا با نرم‌افزارهای پیام‌رسان و شبکه‌های اجتماعی تعیین‌تکلیف کنیم.

پیام‌رسان‌ها و شبکه‌های اجتماعی بسیار محبوب هستند و هر یک از ما روزانه وقت بسیاری را در آن‌ها سپری می‌کنیم. این ابزار کاربردهای گوناگونی دارند، اما به‌هیچ وجه به درد برگزاری کلاس مجازی نمی‌خورند. شما می‌توانید از این بسترها برای ارتباط‌های بیشتر یا حتی پشتیبانی کلاس‌های آنلاین‌تان استفاده کنید، اما به‌هیچ وجه نه امکانات کلاس مجازی را در اختیار شما قرار می‌دهند، نه اصلاً به کلاس شباهتی دارند.

پیش از این در مطلبی جداگانه درباره‌ی مشخصه‌های نرم‌افزارهای برگزاری کلاس آنلاین و تفاوت‌های آن با پیام‌رسان‌ها و شبکه‌های اجتماعی به‌صورت مفصل صحبت کرده‌ایم. پیشنهاد می‌کنیم برای آشنایی بیشتر با این موضوع روی این لینک کلیک کنید و این مطلب را هم بخوانید:

بهترین سامانه برگزاری کلاس آنلاین باید چه ویژگی‌هایی داشته باشد؟

۷ نرم‌افزار کلاس مجازی در ۳ ماه ابتدایی ۲۰۲۰

بسیاری از این نرم‌افزارها امکانات یکسانی دارند، اما به‌دلایل متعدد لزوماً در کشور ما چندان شناخته‌شده نیستند. در اینجا به‌صورت مختصر با پرکاربردترین‌ها و محبوب‌ها آشنا می‌شویم و به‌صورت مفصل‌تر، به انتخاب اول برای برگزاری کلاس آنلاین، یعنی نرم‌افزار ادوبی کانکت (Adobe Connect) می‌پردازیم:

Newrow Smart

این نرم‌افزار جزو نرم‌افزارها پرطرفدار و محبوب برای برگزاری کلاس مجازی است. کافی است به محیط کاربری این نرم‌افزار نگاهی بیندازید تا دلیل اقبال به آن را بیشتر درک کنید. محیط کاربری ساده و بسیار کاربردی این نرم‌افزار را جزو ۷ نرم‌افزار محبوب برای برگزاری کلاس آنلاین، دوره‌های مختلف آموزشی و وبینار تبدیل کرده است.

برای دیدن وب‌سایت این سامانه کافی است روی این لینک کلیک کنید:

وب‌سایت Newrow Smart

Vedamo

شعار این سامانه‌ی برگزاری کلاس آنلاین مطالب بسیار را نشان می‌دهد: آموزش الکترونیکی ساده است! این سامانه به‌سادگی محیط کلاس مجازی تعاملی را در اختیار شما قرار می‌دهد. شما می‌توانید به‌کمک Vedamo دوره‌های مختلف کلاس مجازی را مدیریت و سازماندهی کنید. دسترسی به این سامانه نیز بسیار ساده است و شما می‌توانید روی سیستم‌های مختلف ویندوز، آی‌اواس و اندروید به آن دسترسی داشته باشید.

برای آشنایی بیشتر با این سامانه کافی است روی این لینک کلیک کنید:

وب‌سایت Vedamo

Big Blue Button

Big Blue Button هم جزو گزینه‌های پرطرفدار ۲۰۲۰ بوده است. بسیاری از مراکز آموزشی و استادان و دانش‌پژوهان برای برگزاری کلاس مجازی به‌سراغ این سامانه رفته‌اند. این سامانه‌ی برگزاری وب‌کنفرانس صرفاً برای آموزش آنلاین و تعاملی طراحی شده است. همین اختصاصی‌بودن هم دلیل پرکاربردبودن آن شده است. این سامانه ادعا می‌کند که استفاده از امکانات آن برای همه‌ی استادان و معلمان لذت‌بخش است؛ همچنین کاربران مختلف هم به‌راحتی می‌توانند از محیط ساده و کاربرپسند این سامانه استفاده کنند.

برای آشنایی بیشتر با Big Blue Button می‌توانید به وب‌سایت آن سری بزنید:

وب‌سایت Big Blue Button

Learn Cube

تجربه‌ی محیط کاربری Learn Cube هم خالی از لطف نیست. این سامانه نیز به‌سرعت توانسته است در ابتدای سال میلادی جاری جای پای محکمی برای خود دست‌وپا کند. محیط کاربری این سامانه چشم‌نوازتر به نظر می‌رسد و البته امکانات اختصاصی‌تری را در محیط جذاب ارائه می‌کند. بسیاری از دانشگاه‌های معتبر دنیا، از استرالیا و نیوزیلند گرفته تا اروپا و آمریکای شمالی و جنوبی، این بستر را برای برگزاری کلاس‌های مجازی انتخاب کرده‌اند.

برای دیدن محیط کاربری این سامانه روی این لینک کنید:

وب‌سایت Learn Cube

Elect Live

یکی از اهداف سرویس‌های خدمات برگزاری وب‌کنفرانس و وبینار که برای برگزاری کلاس‌های آنلاین بهینه‌سازی شده‌اند تعاملی‌بودن و البته به‌تبع آن، برگزاری کلاس مجازی در زمان واقعی است؛ به‌این معنا که همه‌ی کاربران بتوانند در یک لحظه همه‌ی رویدادهای کلاس‌های مجازی را درک کنند و بتوانند به‌راحتی با هم تعامل کنند. Electa Live نیز همین قصد را دارد. این سامانه هم جزو غول‌های آموزش الکترونیک و مجازی است که باید حتماً به وب‌سایت آن سر بزنید:

وب‌سایت Elect Live

Wiz IQ

تقریباً به آخر فهرست رسیده‌ایم و حالا نوبت به Wiz IQ است. این سامانه برگزاری وب‌کنفرانس جزو بهترین سامانه‌های آموزش آنلاین است و توانسته است در میان رتبه‌های اول بهترین نرم‌افزار کلاس مجازی جای خوبی برای خود دست‌وپا کند. محیط کاربری ساده و بسیار جذاب این سامانه می‌تواند آن را به انتخاب اول هر کسی تبدیل کند. برای تجربه‌ی امکانات آن روی این لینک کلیک کنید:

وب‌سایت Wiz IQ

Adobe Connect

سال‌هاست که نام این نرم‌افزار برای برگزارکنندگان آموزش مجازی آشناست. هنوز هم اگر قرار باشد پرکاربردترین و محبوب‌ترین نرم‌افزار کلاس مجازی را نام ببریم و برای اجاره کلاس آنلاین گزینه‌ای را انتخاب کنیم، همچنان باید به سراغ Adobe Connect برویم. این ماجرا در همه‌جای دنیا صادق است، اما قطعاً آشناترین گزینه در کشور ما همین نرم‌افزار است.

جدای از اینکه این نرم‌افزار را شرکت Adobe تولید کرده است و البته قدمت بیشتری هم دارد، امکانات بسیار خوب و سادگی کاربری آن را به گزینه‌ای همیشگی تبدیل کرده است. شما در ادوبی کانکت می‌توانید:

  • به‌راحتی کلاس آنلاین و وبینار برگزار کنید؛
  • فایل‌های مختلف، با فرمت‌های مختلف، را با دیگران به اشتراک بگذارید؛
  • از کیفیت ویدئویی HD720 بهره ببرید؛
  • گفت‌وگوی عمومی و خصوصی داشته باشید؛
  • کلاس را با چند استاد و به‌صورت نامحدود شرکت‌کننده برگزار کنید؛
  • فضای کلاس را به‌راحتی مدیریت کنید و اجازه‌ی ورود و خروج بدهید؛
  • ویدئوی کلاس مجازی را ضبط کنید و لینک دانلود یا تماشای آنلاین را در اختیار دانش‌پژوهان قرار دهید؛
  • نظرسنجی برگزار کنید؛
  • کلاسی کاملاً تعاملی را برگزار کنید؛ پرسش‌وپاسخ کنید یا تمرین حل کنید؛
  • دسکتاپ یا وایت‌برد مجازی استاد را به اشتراک بگذارید؛
  • از شرکت‌کنندگان بخواهید که دسکتاپ‌شان را با شما به اشتراک بگذارند؛
  • تصاویر را به‌صورت عریض یا Wide Screen پخش کنید؛
  • قبل از برگزاری کلاس به سرورها دسترسی داشته باشید و تست بگیرید؛
  • بدون نصب نرم‌افزار و ازطریق HTML، با رایانه و تلفن‌همراه هوشمند و تبلت، ویندوز و آی‌او‌اس و اندروید، در کلاس حاضر شوید؛
  • ازطریق اپلیکیشن در تمامی سیستم‌عامل‌ها از فضای کلاس استفاده کنید؛
  • روی فایل‌های متنی بنویسید و حاشیه‌نویسی کنید…

علاوه بر همه‌ی این‌ها شما امکان فارسی‌نویسی هم در این نرم‌افزار دارید که مزیت مهمی برای کاربران فارسی‌زبان محسوب می‌شود.

نحوه برگزاری کلاس مجازی در سامانه‌ی کافه‌تدریس

برگزاری و راه‌اندازی کلاس مجازی راه‌های متعددی دارد و شما باید بهترین و بصرفه‌ترین راه را برای خود انتخاب کنید. بصرفه‌ترین و بهترین راه برای برگزاری کلاس آنلاین در ایران اجاره کلاس مجازی و سرویس ادوبی کانکت است. در این روش شما فضای کلاس مجازی را اجاره می‌کنید. در این مطلب در این باره بیشتر توضیح داده‌ایم:

برای اجاره کلاس مجازی چه باید کرد و راه‌اندازی آن چه شرایطی دارد؟

کافه‌تدریس نیز یکی از شرکت‌هایی است که تجربه‌ی بسیار بالایی در برگزاری کلاس آنلاین دارند و بیش از ۶۰هزار ساعت کلاس آنلاین برگزار کرده است. شما می‌توانید با اجاره کلاس مجازی از کافه‌تدریس در سریع‌ترین زمان کلاس آنلاین خود را با استفاده از تمامی امکانات و با بصرفه‌ترین هزینه راه‌اندازی کنید.

برای آشنایی بیشتر با نحوه راه‌اندازی کلاس مجازی در کافه‌تدریس و راهنمایی‌گرفتن از مشاوران کافه‌تدریس روی این لینک کلیک کنید:

برگزاری کلاس آنلاین و وبینار