منابع کنکور MBA از دغدغه‌های اصلی داوطلبان این رشته برای شرکت در آزمون مقطع کارشناسی‌ارشد است. کافه‌تدریس با مشورت اساتید برجسته‌ی کنکور MBA، ازجمله استاد فرید، تلاش کرده است اطلاعات کاملی را برای داوطلبان کنکور کارشناسی‌ارشد آماده کند. منابع کنکور MBA، سؤالات سال‌های اخیر، معرفی کلاس‌ها و کتاب‌های مربوط به کنکور مدیریت کسب‌وکار در ادامه آمده است.

بزرگ‌ترین اشتباه در انتخاب منابع کنکور MBA!

یکی از اشتباهات تکراری داوطلبان کنکور این است که در زمان محدود آمادگی آزمون برای هر درس چندین منبع انتخاب می‌کنند. اصطلاحاً کتابخانه‌ای تخصصی از منابع کنکور MBA برای خود درست می‌کنند. قطعاً یکی از موانع قبولی افراد در آزمون داشتن منابع زیاد و زمان کم است. فرایند آمادگی آزمون زمان چندانی برای مطالعه‌ی چندین کتاب در اختیار قرار نمی‌دهد. بر این اساس در این مجموعه‌مطالب تلاش کرده‌ایم تمامی کتاب‌های موجود در بازار را که از حداقل استانداردها ممکن برخوردارند معرفی کنیم.

تعداد سؤالات کنکور ارشد MBA چقدر است؟

کنکور مدیریت کسب‌وکار درمجموع ۱۳۰ سؤال دارد. درس ریاضی سی سؤال، درس جی‌مت چهل سؤال و درس زبان تخصصی شصت سؤال را به خود اختصاص می‌دهند. برای اطلاعات کامل درباره‌ی دفترچه‌ی سؤالات کنکور MBA می‌توانید روی لینک این مطلب کلیک کنید:

بررسی دفترچه‌ی سوالات کنکور مدیریت کسب‌وکار MBA

سؤالات کنکور MBA

ما در تیم کافه‌تدریس برای دسترسی آسان داوطلبان این رشته به سؤالات سال‌های گذشته کنکور MBA سؤالات کنکور MBA در هفده سال اخیر را قرار داده‌ایم. با استفاده از این لینک می‌توانید به سؤالات کنکور MBA به‌همراه پاسخ آن‌ها دسترسی داشته باشید.

دانلود سوالات کنکور MBA در 17 سال اخیر

منابع کنکور ارشد MBA

ریاضی عمومی ۱و۲

برای درس ریاضی‌عمومی ۱ و ۲ چند کتاب اصلی وجود دارد. داوطلبان این رشته میان انتخاب این کتاب‌ها تا حدی سردرگم هستند. در مطلبی کتاب‌های ریاضی عمومی کنکور MBA را بررسی و نکات قوت و ضعف هر کتاب را ذکر کرده‌ایم. مقاله‌ی مربوط به منابع درس ریاضی عمومی کنکور MBA در این لینک آمده است:

معرفی و بررسی منابع کنکور MBA برای درس ریاضی عمومی

زبان تخصصی MBA

با بررسی سؤالات زبان کنکور مدیریت کسب‌وکار می‌توان نتیجه گرفت کنکور این رشته به سه قسمت مهم تقسیم می‌شود:

  • گرامر
  • واژگان
  • درک مطلب و کلوزتست

برای بهترین نتیجه در این درس باید به هر سه بخش توجه کنیم. با توجه به بازخورد دانشجویان از کنکور، معمولاً ترتیب میزان پاسخگویی درست دانشجویان به سؤالات گرامر، درک مطلب، واژگان و کلوزتست است.

با توجه به همین روند منابع پیشنهادی کنکور ام بی ای به‌این صورت است:

گرامر

این بخش در کنکور ام بی ای برای بسیاری از دانشجویان دشوار است و به منبع کاملی نیاز دارد که از صفرتاصد گرامر را آموزش دهد. ما کلاس گرامر استاد فرید را به شما پیشنهاد می‌کنیم. این کلاس به‌طور کامل گرامر کنکور MBA را بررسی می‌کند. همچنین تمامی آنچه برای پاسخ به سؤالات گرامر نیاز دارید آموزش می‌دهد. روش آموزش استاد فرید منحصربه‌فرد و تخصصی است. کلاس گرامر کنکور MBA دکتر فرید با استفاده از مولتی‌مدیا و انیمیشن و در محیطی پویا و تعاملی برگزار می‌شود. می‌توانید جلسه اول آن را نیز به رایگان مشاهده کنید.

واژگان

با توجه به دشواری کنکورMBA لازم است دانشجویان لغات بیشتری را مطالعه کنند؛ از این رو، منابع زیادی برای بخش واژگان معرفی می‌شود. در کافه‌تدریس تمامی این منابع را بررسی و منبع پیشنهادی را ارائه کرده‌ایم. در این لینک می‌توانید مقاله‌ی مربوط به معرفی منابع لغت کنکور MBA را مطالعه کنید.

منابع مهم لغت زبان تخصصی کنکور ارشد  MBA

درک مطلب و کلوزتست

این بخش نیز برای تسلط به مطالعه و تمرین نیاز دارد. روند سال‌های اخیر کنکور ام بی ای به‌این صورت است که بیشتر متون از موضوعات مربوط به تجارت و مدیریت انتخاب می‌شوند؛ بنابراین  لازم است دانشجویان قبل از کنکور این متون را مطالعه کنند و در کنار آن مهارت‌های حل سؤالات درک مطلب را بیاموزند. منبع پیشنهادی کافه‌تدریس برای قسمت درک مطلب و کلوزتست کنکور MBA کلاس زبان تخصصی کنکور MBA استاد فرید است. در این کلاس جزوه‌ی کاملی از متون تخصصی به دانشجویان داده می‌شود. همین‌طور متون بررسی و آموزش‌های لازم درک مطلب به دانشحویان داده می‌شود.

استعداد و آمادگی تحصیلی GMAT

درس جی‌مت یکی از دروس ناشناخته برای دانشجویانی است که قصد شرکت در کنکور ام بی ای دارند. چند منبع برای کنکور این رشته معرفی شده است. کتاب جی‌مت احمد صداقت (جلد اول و دوم)، کتاب درس و ۵۰ آزمون جی‌مت مدرسان شریف و کتاب درس از آن جمله است. با توجه به ماهیت درس جی‌مت که مهارت حل مسئله و خلاقیت شما را می‌سنجد، هر یک از این کتاب‌ها می‌تواند برای مطالعه مفید باشد. برای تسلط بیشتر و آموزش کاربردی کافه‌تدریس کلاس جی‌مت کنکور ام بی ای را نیز برگزار می‌کند که از لینک زیر توضیحات بیشتر را می‌توانید درباره‌ی این کلاس مطالعه کنید:

معرفی کلاس آنلاین جی مت

کافه‌تدریس چه کلاس‌هایی برای کنکور MBA برگزار می‌کند؟

کافه‌تدریس، با همکاری بهترین اساتید کشور در آموزش دروس کنکور مدیریت کسب‌وکار، کلاس‌های آنلاین تمامی دروس این رشته را برگزار می‌کند. این کلاس‌ها به‌طور کامل مطالب کنکور MBA را پوشش و به نیاز دانشجویان به‌طور کامل پاسخ می‌دهند. فهرست کلاس‌های دپارتمان MBA کافه‌تدریس را از لینک زیر مشاهده کنید:

صفحه‌ی دپارتمان کنکور MBA کافه تدریس

کانال تلگرام و گروه تلگرام کنکور MBA

دپارتمان ام بی ای کافه‌تدریس در کانال تلگرام و گروه تلگرام مربوط به این رشته اطلاعات مفیدی را برای دانشجویان قرار می‌دهد؛ همچنین گروه تلگرام کنکور MBA نیز کوییزهای هفتگی را برای آمادگی دانشجویان برگزار می‌کند. برای دسترسی به کانال و گروه می‌توانید از این لینک‌ها استفاده کنید:

کانال کنکور ارشد مدیریت کسب و کار

گروه برگزاری پرسش و پاسخ هفتگی

سوالات متداول

کافه تدریس برای دروس دانشگاهی MBA نیز کلاس ارائه می‌دهد؟

در حال حاضر کافه تدریس تنها دروس کنکور مدیریت کسب و کار را ارائه می‌دهد. کتب معروف دروس دانشگاهی در این مطلب ارائه شده است.

چند گرایش در رشته MBA وجود دارد؟

رشته MBA در ۷ گرایش در دانشگاه‌های ایران ارائه می‌شود.

رشته MBA به چه کسانی پیشنهاد می‌شود؟

کسانی که علاقه به رشته‌ها و دروس مدیریتی دارند و یا می‌خواهند کسب و کار خود را راه بیندازند این رشته بهترین انتخاب برای آن‌هاست.

موارد امتحانی کنکور MBA چه دروسی هستند؟

در رشته MBA، ریاضی عمومی ۱و۲، استعداد و آمادگی تحصیلی و زبان تخصصی مدیریت کسب و کار مورد سوال قرار می‌گیرند.