کلاس آنلاین المپیاد نجوم

زمان برگزاری: جمعه‌ها ۱۳:۰۰ الی ۱۶:۳۰ (شروع از ۱۶ مهر ۱۴۰۰) هزینه کلاس: ۶۹۵ هزار تومان

مدت: ۴۰ ساعت فیلم این کلاس ضبط می‌شود و به صورت لینک مشاهده آنلاین در همین صفحه قرار می‌گیرد.

توضیحات

مهیار دستمزدی
نقره جهانی المپیاد نجوم
طلا کشوری المپیاد نجوم
برنز کشوری المپیاد نجوم
دانشجوی مهندسی برق دانشگاه صنعتی شریف
مدرس دبیرستان های علامه طباطبایی - سلام - علامه حلی شیراز و ...


المپیاد نجوم قلمرو کهکشان ها، ستاره ها ، صحابی ها و اجرام آسمانیست. اینجا محل کشف کردن فاصله ستاره و سیاره ها از هم، نحوه ی حرکت اون ها و اسرار بین‌شان است.
در این المپیاد به صورت تئوری و عملی می آموزید که چگونه به آسمان نگاه کنید و بتوانید موقعیت اجرام آسمانی را نیز پیدا کنید.
این المپیاد برای دانش آموزانی مناسب است که علاوه بر علاقه به فضا و نجوم ، علاقه و استعدادی در فیزیک و هندسه فضایی و تجسم فضایی دارند زیرا که این 3 پایه های این المپیاد محسوب می شوند.
مباحث این المپیاد شامل
نجوم کروی: پیش نیاز اول نجوم است و در مورد حرکت طلوع و غروب خورشید، موقعیت سیاره ها و ستاره ها و هندسه فضایی است
اختر فیزیک: می توان گفت شروع اصلی نجوم از این مبحث است و به موضوع مطالعه و بررسی ویژگی های ستاره ها مانند سرعت ، درخشندگی ، قطر ، دما و .... و همچنین مباحث مربوط به اتفاقات درون آن ها مانند نحوه ی تولید انرژی ، انتقال آن و ... می پردازد
مکانیک سماوی: آشنایی با قسمت هایی از مکانیک نیوتونی که برای بررسی نحوه ی حرکت اجرام، چگونگی تعامل بین آن ها و پیدا کردن موقعیت آن ها با توجه به مسیر حرکتشان ، استفاده می شود.
کیهان شناسی: می توان از روی اسمش حدس زد که مربوط به مطالعه ی کیهان در ابعاد بزرگ است. مانند حرکت کهکشان ها، ویژگی کهکشان ها مانند عمر آنها ، مسیر تکامل و ... و هم چنین بررسی خوشه های کهکشانی
ابزارشناسی و رصد: این قسمت آزمایشگاه این المپیاد محسوب می شود و تاثیر بسیار زیادی در نوع مدال کسب شده دارد زیرا در مرحله تابستان بسیار نقش کلیدی را بازی می کند. این قسمت مربوط به آشنایی کار با ابزارهای نجومی مانند تلسکوپ ها و ابزار های رصدی دو چشمی و .. . استفاده از روش ها و تکنیک های نجومی برای رصد صورت های فلکی و اجرام آسمانی و موقعیت یابی آن ها در آسمان است.
این المپیاد در 40 ساعت آموزشی و هفته ای دو زنگ به صورت مجازی برگزار می شود.

سر فصل های این دوره به شرح زیر است:
۱ - اختر فیزیک
۲ - نجوم کروی
۳ - مکانیک سماوی