دروس گرایش مهندسی پزشکی ارشد برق چیست؟ در ادامه‌ی این مطلب به‌صورت جامع به این پرسش پاسخ داده‌ایم و دروس این گرایش را بررسی کرده‌ایم. اگر دواطلب کنکور کارشناسی ارشد مهندسی برق هستید یا به‌تازگی در این مقطع و گرایش پذیرفته شده‌اید، پیشنهاد می‌کنیم مطالعه‌ی این مطلب را از دست ندهید. در ادامه‌ی این مطلب با دروس این گرایش آشنا شوید.

گرایش مهندسی پزشکی در کارشناسی ارشد برق

گرایش مهندسی پزشکی در مقطع کارشناسی ارشد مهندسی برق گرایش اصلی بیوالکتریک را دربرمی‌گیرد؛ هم‌چنین گرایش‌هایی مانند فناوری اطلاعات و مهندسی ورزش نیز از زیرمجموعه‌های گرایش مهندسی پزشکی در آزمون کارشناسی ارشد مهندسی برق محسوب می‌شوند که در برخی از دانشگاه‌ها ارائه می‌شوند.

در هر دانشگاه، بنا بر نظر مدیرگروه هر گرایش در هر دانشکده، ممکن است برخی از درس‌ها در ترم‌های خاصی ارائه شود و برخی از درس‌ها به‌طورکلی در آن دانشگاه ارائه نشود. در ادامه‌ی این مطلب درس‌هایی را که در اکثر دانشگاه‌های معتبر کشور ارائه می‌شود معرفی می‌کنیم.

لازم به ذکر است دانشجویان معمولاً با نظر و هماهنگی با استاد راهنمای خود از میان درس‌های ارائه‌شده در هر ترم درس مدنظر خود را اخذ می‌کنند.

دروس جبرانی بر معدل و تعداد واحدهای اخذشده در مقطع ارشد تأثیری نمی‌گذارند، ولی دانشجویان باید حداقل نمره‌ی قبولی در این دروس را کسب کنند.

برای آشنایی کامل با گرایش مهندسی پزشکی این مطلب را مطالعه کنید:

بهترین منابع ارشد گرایش مهندسی پزشکی (بیوالکتریک)

دروس گرایش مهندسی پزشکی ارشد برق

با توجه به آیین‌نامه‌ی هر دانشگاه، در مقطع ارشد دانشجو معمولاً موظف به اخذ ۲۸ تا ۳۲ واحد است. دروس گرایش مهندسی پزشکی ارشد برق از این قرار است:

دروس گرایش مهندسی پزشکی ارشد برق

گرایش‌های کارشناسی ارشد مهندسی برق

اگر داوطلب کنکور کارشناسی ارشد مهندسی برق هستید، پیشنهاد می‌کنیم با کلیک روی این لینک با گرایش‌های کارشناسی‌ارشد مهندسی برق آشنا شوید:

گرایش‌های رشته مهندسی برق در کارشناسی‌ارشد را بشناسید