کافه‌تدریس

بهترین منابع کنکور دکتری مدیریت ۱۴۰۴

منابع کنکور دکتری مدیریت

منابع کنکور دکتری مدیریت

پیداکردن و انتخاب بهترین منابع کنکور از مهم‌ترین قدم‌هایی است که باید برای موفقیت بردارید. اگر داوطلب کنکور دکتری باشید، احتمالاً این سؤال برای شما هم مطرح است که بهترین منابع کنکور دکتری مدیریت ۱۴۰۴ چیست. در این مطلب به‌صورت جامع تمامی منابع پیشنهادی کنکور دکتری مدیریت را بررسی کرده‌ایم. از سال ۱۴۰۳ تمامی رشته‌های دکتری در قابل یک کد برگزار شده‌اند؛ بنابراین کنکور دکتری مدیریت دولتی، بازرگانی یا هر رشته دیگری آزمون جداگانه‌ای ندارد. با این اوصاف اگر به دنبال منابع کنکور دکتری مدیریت بازرگانی، منابع کنکور دکتری مدیریت دولتی یا هر زیرگروه دیگری می‌گردید، این مطلب برای شما مناسب خواهد بود. ابتدا در یک جدول به‌صورت خلاصه منابع پیشنهادی را معرفی می‌کنیم و در ادامه منابع هر رشته را بررسی خواهیم کرد. حتماً تا انتهای مطلب همراه باشید تا توضیحات تکمیلی هر درس را هم مطالعه کنید.

فهرست مطالب پنهان‌کردن فهرست
  1. 1. بهترین منابع کنکور دکتری مدیریت
  2. 2. توضیح درمورد دروس مقطع ارشد کنکور دکتری مدیریت
    1. 2.1. بهترین منابع درس زبان کنکور دکتری مدیریت
    2. 2.2. بهترین منابع استعداد تحصیلی کنکور دکتری مدیریت
    3. 2.3. بهترین منابع اصول و مبانی مدیریت از دیدگاه اسلام کنکور دکتری
    4. 2.4. بهترین منابع درس مبانی سازمان و مدیریت
    5. 2.5. بهترین منابع آمار و احتمال کنکور دکتری
    6. 2.6. بهترین منابع بازاریابی پیشرفته کنکور دکتری مدیریت بازرگانی
    7. 2.7. بهترین منابع منابع مدیریت استراتژیک پیشرفته
    8. 2.8. بهترین منابع نظریه‌ها و مبانی مدیریت دولتی
    9. 2.9. بهترین منابع نظریه‌ها و مبانی خط‌مشی گذاری
    10. 2.10. بهترین منابع تحقیق در عملیات پیشرفته کنکور دکتری
    11. 2.11. منابع مدیریت تولید و عملیات پیشرفته
    12. 2.12. بهترین منابع سیستم‌های اطلاعات مدیریت پیشرفته
    13. 2.13. بهترین منابع مدیریت دانش
    14. 2.14. بهترین منابع نظریه‌های کارآفرینی
    15. 2.15. بهترین منابع تئوری‌های نوآوری
    16. 2.16. بهترین منابع ریسک و مدیریت سرمایه‌گذاری
    17. 2.17. بهترین منبع بازارها و نهادهای مالی
  3. 3. کلاس‌های آنلاین کنکور دکتری مدیریت
  4. 4. پرسش‌های متداول منابع کنکور دکتری مدیریت
    1. 4.1. ۱. برای تست‌زدن در کنکور دکتری چه منبعی را پیشنهاد می‌کنید؟
    2. 4.2. ۲. کتاب جامعی برای کل کنکور دکتری وجود دارد؟
    3. 4.3. ۳. اگر کلاس‌های کنکور دکتری مدیریت را شرکت کنیم نیاز به تهیه کتاب داریم؟

بهترین منابع کنکور دکتری مدیریت

خلاصه‌ای از منابع پیشنهادی کنکور دکتری مدیریت را در جدول زیر قرار داده‌ایم. اگر فقط قصد مطالعه یک کتاب را دارید، این فهرست بهترین کتاب‌های پیشنهادی را در بر می‌گیرد. توجه به این نکته ضروری است که برای بخش زیادی از دروس دکتری مدیریت فقط مطالعه یک کتاب کافی نیست؛ بنابراین حتماً توضیحات تکمیلی هر درس را در ادامه این مطلب مطالعه کنید.

نام درسکتاب‌های پیشنهادیکلاس‌های پیشنهادی
زبانزبان عمومی دکتری زیر ذره‌بین؛ هادی جهانشاهیکلاس آنلاین زبان عمومی دکتری
پک جامع ویدیو زبان عمومی
استعداد تحصیلیاستعداد تحصیلی دکتری زیر ذره‌بین؛ محسن طورانیکلاس آنلاین استعداد تحصیلی
مدیریت از دیدگاه اسلاماصول و مبانی مدیریت از دیدگاه اسلام؛ سید محمد مقیمیکلاس آنلاین مدیریت اسلامی
مبانی سازمان و مدیریتمبانی سازمان و مدیریت؛ سید محمد مقیمیکلاس آنلاین مبانی سازمان و مدیریت دکتری
آمار و احتمالآمار و احتمال، ویژه آزمون ورودی دکتری؛ هادی رنجبرانکلاس آمار و احتمال ویژه دکتری
بازاریابی پیشرفتهمدیریت بازاریابی؛ عزیزی، ابراهیمی، کریمی، علویجهکلاس انلاین بازاریابی دکتری
مدیریت استراتژیک پیشرفتهتفکر و مدیریت استراتژیک؛ تئوری و عمل؛ اسدالله کردنائیجکلاس آنلاین مدیریت استراتژیک دکتری
نظریه‌ها و مبانی مدیریت دولتینهضت‌های مدیریتی در بخش دولتی – گذشته، حال و آینده (۲ جلد)؛ حسن دانایی‌فرد
نظریه‌ها و مبانی خط‌مشی گذاریتصمیم‌گیری و تعیین خط‌مشی دولتی؛ سید مهدی الوانی
گفتارهای جدید در خط‌مشی گذاری عمومی؛ حسن دانایی‌فرد
تحقیق در عملیات پیشرفتهپژوهش عملیاتی پیشرفته؛ محمدرضا مهرگان
مدیریت تولید و عملیات پیشرفتهمدیریت تولید و عملیات نوین؛ احمد جعفر نژاد
سیستم‌های اطلاعات مدیریت پیشرفتهسیستم اطلاعات مدیریت؛ کنت لاودن، جین پرایس لاودن
مدیریت دانشمدیریت دانش: سیستم‌ها و فرایندها؛ راجیو سابهروال، ایرما بکرا-فرناندز، ترجمه حسن سیفی، محمود حجامی، حسین فتح‌آبادی
نظریه‌های کارآفرینینظریه‌های کارآفرینی؛ مقیمی، وکیلی و اکبری
تئوری‌های نوآورینظام نوآوری؛ رضوی و اکبری
ریسک و مدیریت سرمایه‌گذاریمبانی مهندسی مالی و مدیریت ریسک؛ راعی و سعیدی
مدیریت سرمایه‌گذاری پیشرفته؛ راعی و پویان فر
بازارها و نهادهای مالیبازارها و نهادهای مالی؛ انتونی ساندرز، مارسیا کورنت
مبانی بازارها و نهادهای مالی؛ فری، فبوزی، مودیلیانی
بهترین منابع کنکور دکتری مدیریت

توضیح درمورد دروس مقطع ارشد کنکور دکتری مدیریت

مطالعه چند کتاب دانشگاهی، مطالعه یک کتاب کنکوری و اکتفاکردن به درصد نسبی و شرکت در یک کلاس کنکوری می‌تواند تمامی راه‌های موجود در دروس مقطع ارشد باشد. هر یک از این مسیرهای مزیت و معایب خاص خودش را دارد. مطالعه چندین کتاب در دوره کنکور به زمان و تمرکز بالا نیاز دارد. مطالعه کتاب کنکوری ساده‌تر است، اما شاید همه مطالب را پوشش ندهد. کلاس‌های کنکوری خلاصه هستند و درصد بالایی را پوشش می‌دهند، اما هزینه نسبتاً بیشتری دارند.

بهترین منابع درس زبان کنکور دکتری مدیریت

برای مطالعه درس زبان در کنکور دکتری مدیریت به دایره لغات وسیع نیاز دارید؛ بنابراین مطالعه هر نوع کتاب و منبع لغت می‌تواند برای آن مفید باشد. اگر زمان کافی برای این درس دارید، مطالعه کتاب‌هایی مانند ۵۰۴ واژه و ۱۱۰۰ واژه در کنار منبع اصلی گزینه خوبی خواهد بود. اگر به یک درصد منطقی در این درس نیاز دارید، فقط مطالعه کتاب زبان عمومی دکتری زیر ذره‌بین، نوشته الناز یوسف‌زاده و هادی جهانشاهی، برای این درس مناسب خواهد بود؛ بنابراین منابع پیشنهادی برای درس زبان در کنکور دکتری مدیریت را می‌توان به‌این ترتیب در نظر گرفت:

بهترین منابع استعداد تحصیلی کنکور دکتری مدیریت

درس استعداد تحصیلی را می‌توان به‌صورت خودخوان مطالعه کرد، اما این درس پر از تکنیک‌های مختلف است که راه را برای داوطلبان ساده‌تر می‌کند. معمولاً این تکنیک‌ها حاصل تجربه چندساله استادان است و در قالب کتاب‌های کنکوری قابل‌بیان نیست؛ بنابراین اگر به راه کوتاه‌تر فکر می‌کنید، کلاس برای این درس بسیار مناسب خواهد بود. از میان این کتاب‌ها هم می‌توانید یک کتاب را برای مطالعه خودخوان انتخاب کنید:

بهترین منابع اصول و مبانی مدیریت از دیدگاه اسلام کنکور دکتری

درس اصول و مبانی مدیریت از دیدگاه اسلام یا به‌اختصار مدیریت اسلامی در سال‌های گذشته نسبتاً قابل پیش‌بینی بوده است و بیشتر سؤالات این درس از یک کتاب مطرح می‌شود؛ کتاب اصول و مبانی مدیریت از دیدگاه اسلام سید محمد مقیمی در سال‌های گذشته اکثر سؤالات را پوشش داده است. این کتاب با حجم حدوداً ۶۰۰-۷۰۰ صفحه‌ای برای دوره کوتاه آمادگی کنکور کمی دشوار است. برای این درس، کلاس‌های کنکوری می‌تواند به ذخیره زمان زیادی را رقم بزند که در دیگر درس‌ها از این زمان اضافه استفاده کنید. کتاب‌های پیشنهادی برای درس اصول و مبانی مدیریت از دیدگاه اسلام کنکور دکتری را می‌توان به‌این شکل خلاصه کرد.

بهترین منابع درس مبانی سازمان و مدیریت

یکی از دروس تأثیرگذار کنکور دکتری که تست‌های نسبتاً زیادی هم دارد مبانی سازمان و مدیریت است. با توجه به مشترک‌بودن این درس در تمامی زیرگروه‌ها مطالعه این درس اهمیت زیادی دارد. در سال‌های اخیر بیش از ۷۰ درصد سؤالات این درس از کتاب مبانی سازمان و مدیریت دکتر مقیمی مطرح شده است. مطالعه کتاب‌هایی مانند کتاب دکتر رضاییان، الوانی و رابینز در اولویت‌های بعدی قرار می‌گیرد.
بهترین منابع درس مبانی سازمان و مدیریت از این قرار است:

بهترین منابع آمار و احتمال کنکور دکتری

مطالعه آمار و احتمال در کنکور دکتری اهمیت زیادی دارد. این درس هم در کنکور و هم در مقطع دکتری می‌تواند مزیت زیادی برای داوطلبان و دانشجویان ایجاد کند. اگر در این درس نسبتاً ضعیف هستید، مطالعه خودخوان به زمان نسبتاً زیادی نیاز دارد؛ بنابراین سعی کنید زودتر از باقی دروس این درس را شروع کنید. مطالعه آمار با کلاس‌های آنلاین کافه تدریس، سرعت بسیار بیشتری دارد. مطالعه یکی از این کتاب‌ها برای این درس کافی خواهد بود:

بهترین منابع بازاریابی پیشرفته کنکور دکتری مدیریت بازرگانی

بازاریابی از دروس مقطع ارشد کنکور دکتری محسوب می‌شود و برای دروس مقطع ارشد معمولاً مطالعه یک کتاب نمی‌تواند کافی باشد. مطالعه کتاب‌های مدیریت بازاریابی و اصول بازاریابی کاتلر در کنار کتاب مدیریت بازاریابی شهریار عزیزی می‌تواند کمک کند حجم زیادی از مطالب را یاد بگیرید، اما مطالعه این تعداد کتاب در دوره کنکور کمی سخت خواهد بود. شرکت در کلاس کنکوری برای درس بازاریابی یک انتخاب بسیار منطقی است.

به‌صورت کلی، مطالعه این منابع برای درس بازاریابی پیشرفته پیشنهاد می‌شود:

بهترین منابع منابع مدیریت استراتژیک پیشرفته

برای مطالعه مدیریت استراتژیک پیشرفته از منبع دانشگاهی به زمان نسبتاً زیادی نیاز دارید؛ چون این درس هم یک منبع کامل ندارد. درواقع می‌توان منابع با اولویت بالاتر را انتخاب کرد، اما نباید توقع پوشش صد درصدی داشته باشید. برای این درس هم کتاب‌های کنکوری و کلاس (با پوشش بالا و سرعت زیاد) شاید گزینه بهتری برای دوره کوتاه کنکور باشد، اما مطالعه این منابع پیشنهاد می‌شود:

بهترین منابع نظریه‌ها و مبانی مدیریت دولتی

انتخاب منبع برای درس نظریه و مبانی مدیریت دولتی در مقطع دکتری یکی از چالش‌های همیشگی داوطلبان کنکور دکتری مدیریت دولتی محسوب می‌شود. این درس هم مطابق انتظار یک منبع با پوشش کامل ندارد و به‌ناچار باید چند کتاب مطالعه شود. به‌ترتیب اولویت می‌توان منابع پیشنهادی را به‌این صورت معرفی کرد:

بهترین منابع نظریه‌ها و مبانی خط‌مشی گذاری

برای درس نظریه‌ها و مبانی خط‌مشی گذاری منابع زیادی وجود دارد که هر یک می‌تواند مفید باشد. انتخاب یک منبع برای مطالعه این درس کار منطقی نخواهد بود و احتمالاً درصد زیادی از سؤالات را پوشش ندهد. برای این درس منابع زیر را پیشنهاد می‌کنیم:

بهترین منابع تحقیق در عملیات پیشرفته کنکور دکتری

بودجه‌بندی این درس در کنکور ارشد و دکتری با هم متفاوت است. برای درس تحقیق در عملیات منابع زیادی نوشته شده است که هر یک می‌تواند برای کنکور مناسب باشد. در ادامه بخشی از مهم‌ترین منابع کنکور دکتری مدیریت برای درس تحقیق در عملیات را پیشنهاد کرده‌ایم. درصورتی‌که مباحث پایه مسلط نیستید ابتدا از منابع کنکور ارشد مدیریت استفاده کنید.

منابع مدیریت تولید و عملیات پیشرفته

برای مطالعه منابع تولید و عملیات کنکوری دکتری مدیریت ابتدا باید به مفاهیم پایه مسلط باشید. بنابراین اگر به منابع پایه‌ای مسلط نیستید ابتدا کتاب مدیریت تولید و عملیات هایده متقی را مطالعه کنید. سپس می‌توانید یک یا هردو منبع پیشنهادی زیر را مطالعه کنید تا به تسلط نسبتاً بالایی در این درس برسید.

بهترین منابع سیستم‌های اطلاعات مدیریت پیشرفته

انتخاب یک منبع که خیال داوطلبان را برای سؤالات این درس راحت کند کار بسیار سخت و گاه نشدنی است. برای درس سیستم‌های اطلاعات مدیریت لازم است یکی دو منبع را مطالعه کنید و به بهینه‌ترین درصدی که می‌توان از این درس گرفت بسنده کنید. پاسخ دادن به درصد بسیار بالای این درس تقریباً غیرممکن است.

بهترین منابع مدیریت دانش

انتخاب منبع برای درس مدیریت دانش هم کار ساده‌ای نیست. بهینه‌ترین منبع این درس کتاب مدیریت دانش سابهروال و فرناندز است اما شاید دسترسی به این کتاب برای همه داوطلبان امکان‌پذیر نباشد که در این صورت می‌توانید از منابع جایگزین استفاده کنید. پیشنهاد ما برای این درس هم مطالعه چند کتاب است:

بهترین منابع نظریه‌های کارآفرینی

درس نظریه‌های کارآفرینی منابع با اولویت بالاتر دارد که می‌تواند تا حد زیادی سؤالات را پوشش دهد. درصورتی‌که وقت کافی برای مطالعه دو یا چند کتاب دارید، پیشنهاد می‌کنیم منابع دوم و سوم را هم تا حدی مطالعه کنید.

بهترین منابع تئوری‌های نوآوری

منابع کنکور دکتری مدیریت در درس تئوری‌های نوآوری هم تا حد زیادی اولویت‌بندی مشخصی دارند و می‌تواند سه کتاب زیر را به‌عنوان منابع با اولویت بالاتر دانست. یکی از این کتاب‌ها کتاب نظریه‌های کارآفرینی دکتری مقیمی وکیلی و اکبری است که برای درس کارآفرینی مطالعه خواهید کرد. بخشی از فصل‌های این کتاب برای این درس هم مهم هستند. توصیه ما مطالعه حداقل دو مورد از سه کتاب زیر است.

بهترین منابع ریسک و مدیریت سرمایه‌گذاری

انتخاب منبع کنکور دکتری در درس ریسک و سرمایه‌گذاری کار ساده‌ای نیست. درواقع نمی‌توان یک منبع را برای این درس پیشنهاد کرد و به‌ناچار باید چند منبع مختلف را مطالعه کنید. لیست منابع پیشنهادی برای این درس به این صورت خواهد بود:

بهترین منبع بازارها و نهادهای مالی

برای آمادگی در درس بازارها و نهادها پیشنهاد می‌کنیم حداقل دو مورد از کتاب‌های زیر را مطالعه کنید تا به تسلط نسبتاً بالایی در این درس برسید. این منابع طبق اولویت معرفی شده است:

کلاس‌های آنلاین کنکور دکتری مدیریت

یکی از بهینه‌ترین راه‌های آمادگی برای کنکور دکتری مدیریت، شرکت در کلاس‌های آنلاین کنکوری است. همان‌طوری که مفصل به آن پرداخته شد، منابع کنکور دکتری مدیریت بسیار متنوع هستند و در اکثر دروس، فقط مطالعه یک کتاب کافی نیست. از طرفی داوطلبین دکتری مدیریت معمولاً شاغل هستند و امکان مطالعه چندین و چند کتاب برایشان ممکن نیست. در این شرایط کلاس‌های کنکور ارشد دکتری مدیریت یک راه‌حل بهینه و سریع است که می‌تواند خیال داوطلبان را راحت کند. حتی اگر قصد دارید دروس این کنکور را خود خوان مطالعه کنید، پیشنهاد می‌کنیم در یک یا دو درس از کلاس‌های کنکوری استفاده کنید.

کلاس‌های آنلاین کنکور کارشناسی دکتری مدیریت

پرسش‌های متداول منابع کنکور دکتری مدیریت

۱. برای تست‌زدن در کنکور دکتری چه منبعی را پیشنهاد می‌کنید؟

بهترین منبع برای تست‌زنی در کنکور دکتری تست‌های سال‌های گذشته است. برای هر درس تست‌های متنوعی در کنکور ارشد و دکتری سال‌های گذشته وجود دارد که بیشتر از هر نوع منبع تألیفی دیگری مفید خواهد بود.

۲. کتاب جامعی برای کل کنکور دکتری وجود دارد؟

خیر. در بیشتر دروس حتی مجبور به مطالعه چند کتاب خواهید بود. مطالعه یک کتاب برای همه دروس پیشنهاد خوبی نیست.

۳. اگر کلاس‌های کنکور دکتری مدیریت را شرکت کنیم نیاز به تهیه کتاب داریم؟

در اکثر کلاس‌های کنکوری دکتری مدیریت، مطالب به شکل جزوه تدریس می‌شود و به تهیه کتاب نیاز نیست، مگر در شرایطی که استاد کلاس پیشنهادی برای تهیه کتاب داشته باشند.

خروج از نسخه موبایل