یکی از دروس کنکور MBA زبان تخصصی مدیریت کسب ‌و کار است که ضریب ۱ را در بین دروس مدیریت کسب‌وکار به خود اختصاص داده است. این درس با اینکه ضریب کمتری را نسبت به دو درس دیگر دارد اما تعداد بیشتری از سوالات را به خود اختصاص داده است. تعداد سوالات زبان در کنکور MBA ۵۰ سوال است که از این ۵۰ سوال ۱۰ سوال مستقیما از گرامر، ۲۵ سوال لغت و بقیه سوالات از بخش درک مطلب مطرح می‌شود. در این مطلب کلاس‌های زبان تخصصی را به شما توضیح داده‌ایم.

اهمیت درس زبان مدیریت کسب و کار

فارغ از منابع تحصیلات تکمیلی رشته ی مدیریت کسب و کار که بیشتر به زبان انگلیسی ارائه می گردد و اهمیت تسلط بر این زبان رو دو چندان می کند، این درس یکی از سه درسی است که در دفترچه ی سوالات مدیریت کسب و کار باید پاسخ داده شود و از ضریب پنهان (به واسطه ی ضعف تعداد زیادی از دانشجوها) برخوردار است. 

کلاس گرامر

این کلاس شامل ۱۰ جلسه ی ۱۵۰ دقیقه ای است که به صورت یک هفته در میان برگزار می شود. در این کلاس، مباحث گرامری با روشی منحصر به فرد و با کمک مولفه های تصویری آموزش داده می شود و سپس با تست های میکروطبقه بندی تثبیت اولیه صورت می گیرد. پس از آن با تست های تکمیلی تثبیت بعدی صورت می گیرد. بعد از اتمام دوره هم به صورت هفتگی تست هایی برای تسلط در اختیار شما قرار می گیرد. 

کلاس واژه و درک مطلب

این کلاس شامل ۱۰ جلسه ی ۱۵۰ دقیقه ای است که به صورت یک هفته در میان برگزار می شود. در این کلاس از همان جلسه ی نخست با زدن تست واژه تلاش می شود دایره ی واژه های داشنجوها افزایش یابد و بعد از بررسی تیپ شناسی سوال های بخش واژه و کلوز و به خصوص درک مطلب، روش هایی برای پاسخگویی دقیق تر به سوال های درک مطلب ارائه می گردد. درک مطلب های کلاس هم در دو سطح ارائه می شود: یکی متناسب با واژه های آموخته شده در جلسه های قبل از ارائه ی آن متن، و دیگری دقیقا در سطح آزمون اصلی.

در ضمن متن ها از رشته های مختلف انتخاب می شوند چرا که متن های آزمون اصلی “صرفا” مدیریتی نیستند و داشنجوها باید بتوانند از پس متن های مختلف بر بیایند. بعد از هر جلسه هم یک آزمون مروری واژه ای تا دو هفته ی بعد (جلسه ی بعد کلاس) به عنوان تکلیفی که قرار است با کمک دیکشنری انجام شود تعریف می شود و پاسخ ارسالی دانشجویان به صورت موردی بررسی می گردد. البته این آزمون ها در جلسه ی بعد از ارائه ی هر آزمون در کلاس هم به صورت دقیق بررسی خواهند شد. 

کلاس نکته و تست و جمع‌بندی

این کلاس بعد از اتمام دو کلاس گرامر، و واژه و درک مطلب آغاز می شود. در این کلاس ۱۶ ساعته، علاوه بر مرور مهم ترین بخش های آزمون های ۷ سال اخیر، ۳ آزمون شبیه سازی با پاسخ کاملا تشریحی ارائه می شود (این پاسخ های تشریحی مانند یک جزوه عمل می کنند). در ضمن لیست هایی از واژه های مهم آزمون های سال های قبل به تفکیک سال ارائه می شود. با توحه به روند اخیر آزمون این کلاس نه فقط به بحث مرور آزمون های گذشته می پردازد، بلکه با رصد دقیق منابع، پیشنهادهایی برای مطالعه در آن ارائه می گردد. شرکت در این کلاس (به تنهایی) ابدا توصیه نمی شود چرا که لازمه ی درک بخش عمده ی مطالب گرامر، آشنایی با ادبیات منحصر به فرد ارائه شده در کلاس گرامر است. 

نکات کلاس زبان مدیریت کسب‌وکار

کلا شیب کلاس زبان بسیار ملایم است و کسانی که از ابتدا با کلاس ها همراه می شوند به راحتی می توانند مطالب را بیاموزند و به کار ببندند. کلاس ها دانشجوها را برای زدن تست آماده می کند، نه صرفا برای کسب دانش واژه و گرامر. 

حتما جلسات باید به ترتیب بررسی شوند و کسی که از برنامه عقب تر است حتما باید این ترتیب را حفظ کند. در ضمن برای هر کلاس یک کانال تخصصی خواهیم داشت که مطالب در آن منتشر می شود. در این کانال اعلان روز و ساعت هر جلسه هم قرار داده می شود تا دانشجوهایی که آفلاین پیش می روند بدانند که چه مطالبی از کانال را قبل و چه مطالبی از کانال را بعد از کدام جلسه باید بررسی کنند.

طرز اصولی مطالعه زبان تخصصی مدیریت کسب و کار

اهداف کلاس

– رشد متناسب دانش گرامر و واژه و تمرین مهارت های متن خوانی جهت کسب درصدی خوب در آزمون کارشناسی ارشد رشته ی مدیریت کسب و کار تفاوت با سایر کلاس‌ها

– استفاده از روش منحصر به فرد تدریس گرامر با محتوای تصویری طراحی شده

– استفاده از تست برای تدریس واژه از همان جلسه ی نخست

– پیشتیبانی علمی فردی (بر اساس پاسخ تکالیف دریافتی) و پاسخگویی به سوال ها در کنار تشخیص دانشجویان فعال تر و هدایت ایشان به منابع تکمیلی