شرایط کنکور دکتری همیشه با مقطع ارشد متفاوت است و کنکور دکتری مدیریت صنعتی هم از این قضیه مستثنا نیست. داوطلبان کمتری در کنکور دکتری شرکت می‌کنند اما معمولاً اهداف واضح‌تر و دقیق‌تری را برای خود متصور هستند. به همین دلیل کنکور دکتری کمی جدی‌تر از کنکور ارشد است و باید با شناخت کامل‌تری در این آزمون شرکت کنید. از طرفی بخشی از نمره قبولی داوطلبان را مصاحبه بعد از کنکور تشکیل می‌دهد. پس با یک کنکور کاملاً متفاوت از کنکور ارشد روبرو خواهید شد. این مقاله را دنبال کنید تا کنکور دکتری مدیریت صنعتی را به‌طور کامل بشناسید.

گرایش‌های رشته مدیریت صنعتی در دکتری:

کد امتحانی ۲۱۶۴ با عنوان مدیریت صنعتی در دفترچه کنکور دکتری تعریف که شامل دو رشته مدیریت صنعتی و مدیریت آماد و پشتیبانی می‌شود. رشته مدیریت آماد و پشتیبانی از رشته‌های با شرایط خاص و مختص دانشگاه‌های نظامی است که موردبررسی این مقاله قرار نمی‌گیرد. رشته مدیریت صنعتی از پنج گرایش تولید و عملیات، تحقیق در عملیات، مدیریت سیستم‌ها، استراتژی صنعتی و مالی تشکیل شده است. فارغ‌التحصیلان تمامی رشته‌ها می‌توانند در این کد رشته شرکت کنند و فرق نمی‌کند با چه مدرکی فارغ‌التحصیل شده‌اند.

دروس امتحانی آزمون دکتری مدیریت صنعتی

سؤالات کنکور دکتری در دو دفترچه عمومی و تخصصی ارائه می‌شود. دفترچه عمومی که شامل زبان و استعداد تحصیلی است ضریب ۱ و دفترچه تخصصی شامل دروس تخصصی کارشناسی و دروس تخصصی کارشناسی ارشد ضریب ۴ دارد. به‌طورکلی این دروس به‌صورت زیر مطرح می‌شوند.

دفترچه‌ عمومی دکتری مدیریت

(مجموعا ۶۰ سؤال، ضریب ۱ و ۹۰ دقیقه زمان)

  • زبان انگلیسی: ۳۰ سؤال
  • استعداد تحصیلی: ۳۰ سؤال

دفترچه‌ تخصصی کنکور دکتری مدیریت صنعتی

(مجموعا ۷۰ سؤال، ضریب ۴، ۱۰۵دقیقه زمان)

  • آمار و کاربرد آن در مدیریت: ۱۰ سؤال
  • مبانی سازمان و مدیریت: ۲۰ سؤال
  • اصول و مبانی مدیریت از دیدگاه اسلام: ۱۰ سؤال
  • تحقیق در عملیات پیشرفته: ۱۵ سؤال
  • مدیریت تولید و عملیات پیشرفته: ۱۵ سؤال

کل دفترچه تخصصی مجموعاً ضریب ۴ دارد و فرق نمی‌کند کدام درس را پاسخ دهید. سؤالات پشت سر هم و در یک دفترچه واحد مطرح می‌شوند و درنهایت هر درس به‌صورت جداگانه بررسی نمی‌شود.

کنکور دکتری مدیریت صنعتی
کنکور دکتری مدیریت صنعتی

استعداد تحصیلی کنکور دکتری مدیریت صنعتی:

استعداد تحصیلی درسی است که در کنکور دکتری برای اولین بار با آن روبرو خواهید شد. این درس در کنکور کارشناسی ارشد مدیریت نیست و در کنکور دکتری ۳۰ سؤال از آن مطرح می‌شود. ضریب درس استعداد تحصیلی در کنکور دکتری ۱ است اما این درس می‌تواند تأثیر بسیار زیادی در رتبه‌ها داشته باشد. سؤالات استعداد تحصیلی کنکور دکتری مدیریت صنعتی به‌صورت زیر مطرح می‌شوند.

  • درک مطلب: ۸ سؤال
  • استدلال منطقی: ۷ سؤال
  • تحلیلی: ۸ سؤال
  • کمیتی: ۷ سؤال

کلاس استعداد تحصیلی کنکور دکتری مدیریت صنعتی

زبان عمومی کنکور دکتری مدیریت صنعتی

استعداد تحصیلی کنکور دکتری مدیریت صنعتی:زبان عمومی با ۳۰ سؤال و ضریب ۱ دومین درس دفترچه عمومی کنکور دکتری مدیریت است. بسیاری از داوطلبان تصور می‌کنند که این درس با ضریب ۱ تأثیر زیادی در رتبه ندارد؛ اما زبان به همراه درس استعداد تحصیلی دو درسی هستند که تمایز ایجاد می‌کنند. داوطلبان معمولاً درس‌های دفترچه تخصصی را بیشتر مطالعه می‌کنند و زدن درس زبان به عنوانی درسی که کمتر کسی آن را پاسخ می‌دهد منجر به مزیت رقابتی و ایجاد تمایز بین داوطلبان می‌شود.

کلاس زبان دکتری مدیریت صنعتی

آمار کنکور دکتری مدیریت صنعتی:

مطمئن باشید که بعد از کنکور و قبولی در دانشگاه بیشتر از هر درس دیگری با آمار سروکار خواهید داشت. به‌عنوان یک دانشجو دکتری کارهای پژوهشی زیادی انجام خواهید داد که اگر در آمار ضعیف باشید به مشکل خواهید خورد؛ بنابراین آمار را نه‌فقط برای کنکوری بلکه برای کل دکتری یاد بگیرید. شاد این یک فرصت باشد که این درس را پشت کنکور به‌خوبی مطالعه کنید. آمار دکتری فرق خیلی زیادی با آمار ارشد ندارد فقط در آن کمی مباحث پیشرفته‌تر موردبحث قرار می‌گیرد. مباحث آمار در کنکور دکتری و ارشد فرق خیلی زیادی باهم ندارند فقط در کنکور دکتری از این درس مباحث نسبتاً پیشرفته‌تری مورد سؤال قرار می‌گیرد. از درس آمار ۱۰ سؤال در کنکور دکتری مدیریت ارائه می‌شود.

کلاس آنلاین آمار و احتمال کنکور دکتری مدیریت

مبانی سازمان و مدیریت کنکور دکتری مدیریت صنعتی:

اگر فارغ‌التحصیل کارشناسی ارشد مدیریت باشید حتماً با این درس آشنایی کامل دارید. مبانی سازمان و مدیریت همان درس تئوری‌های مدیریت است که یک‌بار در کنکور ارشد مدیریت با آن دست‌وپنجه نرم کرده‌اید. ازنظر جنس محتوا و سختی سؤالات درس مبانی سازمان در کنکور دکتری هم باید بگوییم که فرق زیادی با سؤالات این درس در کنکور ارشد وجود ندارد و تقریباً در یک سطح هستند. منابع مختلفی برای درس مبانی سازمان معرفی می‌شود که مهم‌ترین آن مدیریت عمومی الوانی، مبانی سازمان و مدیریت رضاییان، تئوری سازمان رابینز و مبانی سازمان و مدیریت مقیمی هستند. ۲۰ سؤال از این درس در کنکور دکتری مدیریت مطرح می‌شود.

کلاس آنلاین مبانی سازمان و مدیریت کنکور دکتری مدیریت

اصول و مبانی مدیریت از دیدگاه اسلام کنکور دکتری مدیریت صنعتی:

از درس اصول و مبانی مدیریت از دیدگاه اسلام ۱۰ سؤال در کنکور دکتری مطرح می‌شود. درسی که در کنکور کارشناسی ارشد هم ۱۵سؤال از آن مطرح می‌شود و اکثر داوطلبان با آن آشنا هستند. داوطلبان معمولاً روی این درس حساب باز می‌کنند و درصد خوبی هم از آن کسب می‌کنند. برای درس مدیریت اسلام منابع متعددی در بازار وجود دارد اما اصول و مبانی مدیریت از دیدگاه اسلام سید محمد مقیمی، مدیریت ما علی‌اصغر پور عزت، مدیریت اسلامی علی‌اکبر افجه‌ای و کتاب مدیریت اسلامی، رویکردها، علی‌نقی امیری و حسن عابدی جعفری از مهم‌ترین این منابع هستند.

کلاس آنلاین مدیرت اسلامی کنکور دکتری مدیریت

تحقیق در عملیات پیشرفته کنکور دکتری مدیریت صنعتی:

تحقیق در عملیات پیشرفته مهم‌ترین و تخصصی‌ترین درس رشته مدیریت صنعتی در مقطع دکتری است. کیفیت سؤالات تحقیق در عملیات پیشرفته در مقطع دکتری با سؤالات ارشد متفاوت است. ۱۵ سؤال از درس تحقیق در عملیات مطرح می‌شود و اگر در این درس به تسلط بالا برسید شرایط برای موفقیت در کنکور برایتان راحت‌تر می‌شود. منابع زیادی برای این درس وجود دارد که می‌توانند برای این درس مناسب باشند. پژوهش عملیاتی محمدرضا مهرگان، پژوهش عملیاتی نادر دیبایی، تحقیق در عملیات ۲ قلی نژاد و سجادی، تحقیق در عملیات پیشرفته، لعیا الفت، رضا جلالی و فرزانه خسروان و… از منابع موجود در بازار هستند

مدیریت تولید و عملیات پیشرفته کنکور دکتری مدیریت صنعتی:

دومین درس تخصصی و مهم کنکور دکتری مدیریت صنعتی، مدیریت تولید و عملیات پیشرفته است که ۱۵ سؤال از این درس در کنکور دکتری مدیریت صنعتی مطرح می‌شود. درس مدیریت تولید در کنکور ارشد هم مطرح می‌شود و داوطلبان معمولاً با این درس آشنا هستند.

نمونه کارنامه دکتری مدیریت صنعتی

دیدن نمونه کارنامه دکتری مدیریت صنعتی کمک می‌کند که درک خوبی از شرایط رقابت داوطلبان پیدا کنید. البته ممکن است در سال‌های مختلف، شکل رقابت فرق کند، اما به‌طورکلی تغییر زیادی در کنکور دکتری مدیریت صنعتی نمی‌بینید.

رتبهزباناستعدادتخصصینمره‌کل
۱۳۲.۲۲۴۳.۳۳۳۲.۴۹۷۲۶۱
۳۰۳۸.۸۹۳۳.۷۶۶۸۸۰
۴۱۰۳۸.۸۹۳۲.۴۹۶۸۱۳
۲۰۶۱.۱۱۴۶.۶۷۱۸.۹۹۵۳۲۰
۶۰۶.۶۶-۲۰۲۰.۶۸۴۰۳۶
۱۵۲۰۱۵.۵۶۱۴.۳۵۲۹۰۷
نمونه کارنامه دکتری مدیریت صنعتی

منابع کنکور دکتری مدیریت صنعتی

برای انتخاب بهترین منابع کنکور دکتری مدیریت صنعتی حتما با یک مشاوره باتجربه مشورت کنید؛ گاهی برای بعضی از درس‌های کنکور دکتری مدیریت صنعتی، چند منبع وجود دارد. در ادامه لیستی از بهترین منابع کنکور دکتری مدیریت صنعتی را آورده‌ایم.

نام درسمنبع مطالعاتی
زبانزبان عمومی دکتری زیر ذره بین؛ الناز یوسف زاده بری، هادی جهانشاهی
504 Essential Words
Barron’s 1100 Words You Need to Know
استعداد تحصیلیاستعداد تحصیلی ویژه آزمون دکتری؛ هادی مسیح خواه و محمد وکیلی
مدیریت اسلامیاصول و مبانی مدیریت از دیدگاه اسلام؛ سیدمحمد مقیمی
مبانی سازمان و مدیریتمبانی سازمان و مدیریت؛ سیدمحمدمقیمی
تئوری سازمان: ساختار و طرح سازمانی؛ استیفن پی رابینز
مدیریت عمومی؛ سیدمهدی الوانی
آمارآمار و احتمال، ویژه آزمون ورودی دکتری (گروه علوم انسانی، رشته های: مدیریت، مجموعه مالی، اقتصاد، حسابداری، سنجش از دور و …)؛ هادی رنجبران
تحقیق در عملیات پیشرفتهپژوهش عملیاتی پیشرفته؛ محمدرضا مهرگان
مدیریت تولید و عملیات پیشرفتهمدیریت تولید و عملیات نوین؛ احمد جعفرنژاد
مدیریت تولید و عملیات؛ اکبر عالم تبریز – یاسر سبحانی فرد
بهترین منابع کنکور دکتری صنعتی

کلاس‌های آنلاین کنکور دکتری مدیریت صنعتی

یکی از مهم‌ترین منابع کنکور دکتری مدیریت کلاس‌های آنلاین، ویدئوهای آموزشی و وبینارهای درس و تست، نکته و تست و مرور و جمع‌بندی است. داوطلبان کنکور دکتری به دلیل زمان کمی که برای مطالعه دارند ترجیح می‌دهند از کلاس‌های آنلاین استفاده کنند تا وقت خود را صرف آزمون‌وخطا و اشتباهات مطالعه خود خوان نکنند.

کلاس‌های آنلاین و ویدئوهای آموزشی کنکور دکتری مدیریت به شما کمک می‌کند تا در هر جای ایران که هستید، به بهترین استادان و منابع دسترسی کامل داشته باشید، بتوانید صفر تا صد مفاهیم را در کوتاه‌ترین زمان یاد بگیرید، در زمان خود صرفه‌جویی کنید و زمان حاصل را به آمادگی برای کنکور اختصاص دهید و با برنامه‌ریزی جامع و منظم پیش بروید.

کافه تدریس برای آمادگی داوطلبان در کنکور دکتری مدیریت کلاس‌های آنلاین، ویدئوهای آموزشی و وبینارهای منظم ارائه می‌کند. برای آشنایی با خدمات کافه تدریس برای کنکور دکتری مدیریت بازگانی روی این لینک کلیک کنید.

کلاس‌های آنلاین کنکور دکتری مدیریت