اپلیکیشن Memrise یکی از پاسخ‌های همیشگی به این سؤال است که چگونه لغات زبان را حفظ کنیم. در طول یک دهه‌ی اخیر اگر برای یادگیری زبان زمانی گذاشته باشید، احتمالاُ با Memrise آشنایی دارید. این ابزار یادگیری زبان در حال حاضر بیش از ۳۵میلیون کاربر دارد. Memrise با محتوای تولیدشده‌ی کاربرانش و رابط کاربری بسیار زیبایی که دارد روزانه کاربران بیش‌تری را جذب می‌کند و بسیار پرطرفدار است.

این اپلیکیشن در میان دانشجویانی که به‌دنبال تقویت زبان انگلیسی خود هستند بسیار پراستفاده است؛ همچنین در میان دانشجویانی که قصد شرکت در  کنکور کارشناسی‌ارشد را دارند استفاده از اپلیکیشن Memrise بسیار فراگیر است.

روش استفاده از اپلیکیشن Memrise

اپلیکیشن Memrise اساساُ یک سیستم تایپ flashcard هوشمند است. الگوریتم‌ این سیستم براساس تخمین زمانی‌ای طراحی شده است که یک لغت یادگرفته‌شده از ذهن فراموش می‌شود؛ به‌این ترتیب این اپلیکیشن می‌تواند دایره‌ی واژگان را تقویت کند. Memrise به‌تدریج فاصله‌ی زمانی را با یادگیری شما اضافه می‌کند که این کلمه راه خود را به حافظه‌ی بلندمدت شما سپر‌ده می‌شود.

مراحل استفاده از اپلیکیشن Memrise

۱. شما ابتدا باید در وب‌سایت Memrise ثبت‌نام کنید. این کار از آن جهت پیشنهاد می‌شود که ممکن است بعد از نصب اپلیکشین در ایران نتوانید تمامی قابلیت‌ها را در اپلیکیشن داشته باشید؛ پس ابتدا در وب‌سایت Memrise با کلیک روی دکمه‌ی Sign up  ثبت‌نام کنید.

معرفی اپلیکیشن Memrise
صفحه‌ی اول سایت Memrise

۲. در مرحله‌ی دوم صفحه‌ای باز می‌شود که می‌توانید با اکانت گوگل یا فیس‌بوک خود ثبت‌نام کنید یا به‌طور مستقیم با پرکردن فرم مربوط در وب‌سایت عضو این سامانه شوید.

ثبت نام در سایت Memrise
ثبت نام در سایت Memrise

۳. بعد از پرکردن فرم و ثبت‌نام در وب‌سایت شما به صفحه‌ی اصلی Memrise وارد می‌شوید. در بالای این صفحه از قسمت Courses می‌توانید دوره‌های موردعلاقه‌ی خود را انتخاب کنید. از سمت راست هم می‌توانید زبانی را که می‌خواهید یاد بگیرید انتخاب کنید و دوره‌های مربوط به آن دردسترس شما قرار می‌گیرد. دوره‌هایی مانند ۵۰۴ نیز در این وب‌سایت وجود دارد.

دوره‌های سایت Memrise
دوره‌های ارائه‌شده در وب‌سایت Memrise

۴. بعد از این شما می‌توانید با مراجع به اپلیکیشن روی گوشی خود به جساب کاربری‌تان بروید و تمامی دوره‌ها را مشاهده کنید؛ چون حساب کاربری شما Sync می‌شود و به‌راحتی می‌توانید در وب‌سایت و تلفن‌همراه دوره‌ها را یاد بگیرید.

مزایای استفاده از Memrise

استفاده از اپلیکیشن Memrise برای یادگیری زبان مزیت‌های فراوانی دارد. در اینجا به تعدادی از اصلی‌ترین مزیت‌های این اپلیکیشن اشاره کرده‌ایم:

  • آموزش بیش از صد زبان دنیا
  • آموزش زبان انگلیسی (لغات تافل، GMAT و…)
  • آموزش‌های مبتنی بر تصویر، صوت و ویدیو
  • آموزش اطلاعات عمومی به‌صورت موازی
  • رابط کاربری زیبا برای به‌خاطرسپردن بهتر
  • امکان به‌اشتراک‌گذاری نتایج آموزش
  • امکان دنبال‌کردن دوستان و رقابت در مسیر آموزش
  • پشتیبانی از زبان فارسی در دوره‌های آموزشی

برای دانلود اپلیکیشن Memrise می‌توانید به وب‌سایت این اپلیکیشن مراجه کنید یا ازطریق گوگل‌پلی برای اندروید و ازطریق اپ‌استور برای آی‌اواس آن را دانلود و نصب کنید.

سایت Memrise

دانلود از Google play

دانلود از App store

با توجه به اهمیت درس زبان برای کنکور کارشناسی ارشد کافه تدریس برای داوطلبان کنکور MBA کلاس‌های تخصصی زبان انگلیسی به صورت آنلاین برگزار می‌کند. برای مشاهده توضیحات و ثبت نام کلاس‌های زبان انگلیسی با تدریس استاد فرید میتوانید از لینک‌های زیر استفاده نمایید.

کلاس آنلاین گرامر زبان

کلاس زبان تخصصی کنکور MBA