جی مت (GMAT) کنکور MBA در ایران یکی از دروسی است که داوطلبان کنکور کارشناسی ارشد مدیریت کسب و کار (MBA) برای ورود به دانشگاه باید مطالعه کنند. در ادامه کلاس آنلاین جی مت برای کنکور کارشناسی ارشد مدیریت کسب و کار (MBA) را بررسی کرده‌ایم.

درس جی مت (GMAT) چیست؟

درس جی مت یکی از دروس کنکور کارشناسی ارشد MBA و همین‌طور کنکور دکتری است. این درس در کنکور مجموعا ۴۰ سوال در بخش‌های زیر دارد:

  • بخش اول: حل مسئله، ۱۰ سول
  • بخش دوم: کفایت داده، ۱۰سوال
  • بخش سوم: استدلال منطقی، ۱۰سوال
  • بخش چهارم: درک مطلب، ۵ سوال
  • بخش پنجم: تصحیح جملات، ۵ سوال

منابع مطالعه درس جی‌مت (GMAT)

برای معرفی کلاس جی مت کنکور MBA ابتدا منابع این درس را باید بررسی کنیم. شاید در یک نگاه کلی کتاب‌های موجود در بازار کتاب ایران تا قبل سال ۱۳۹۲ می‌توانستند بین ۵۰ تا ۷۰ درصد از سؤالات مطرح‌شده در بخش‌های حل‌مسئله و کفایت‌داده و بین ۵۰ تا ۶۰ درصد سؤالات مطرح‌شده در دیگر بخش‌ها را جوابگو باشند، اما از سال ۹۲ به بعد سؤالات GMAT، مخصوصا در بخش‌های حل‌مسئله و کفایت‌داده، تحولی بنیادین پیدا کردند، به‌گونه‌ای که شاید بدون اغراق نهایتاً بتوان بین ۱۰ تا ۲۰ درصد از سؤالات مطرح‌شده در بخش‌های حل‌مسئله و کفایت‌داده را با استفاده از کتاب‌های موجود در بازار پاسخ داد.

در دیگر بخشها نیز سؤالات مفهومی‌تر و سخت‌تر شده‌اند؛ از همین رو دانشجویان نیازمند منبعی هستند که به بهترین شکل و با به‌روزترین روش‌ها جی‌مت را یاد بگیرند و بتوانند سؤالات را در کنکور MBA پاسخ دهند.

با درس استعداد و آمادگی تحصیلی (GMAT) کنکور MBA آشنا شوید!

نمونه سوالات جی مت کنکور MBA ۹۸

در ادامه چند سؤال از بخش‌های حل‌مسئله و کفایت‌داده جی‌مت (GMAT) کنکور MBA سال ۹۸ را در اختیار شما قرار می‌دهیم که در هیچ منبعی به موضوع آن‌ها اشاره نشده است:

حل مسئله

۱. چهار الوار چوبي به‌نسبت طول‌هاي ۳، ۶، ۸ و ۱۱ در اختيار داريم. ابتدا توسط آن‌ها، چهار پايه‌ی یک صندلی با بلندترين ارتفاع ممكن را می‌سازيم، به‌طوري كه پايه‌ها يک‌تكه باشند؛ سپس همين عمل را با تكه الوارهاي باقيمانده انجام مي‌دهيم. نسبت ارتفاع پايه‌هاي دو صندلی كدام است؟

۱) ۲۲/۵         ۲) ۹/۲           ۳) ۸/۳          ۴)۹/۴

۲. به چند طريق متفاوت می‌توان ۷ دايره را در ۹ جاي خالي شكل زير رسم كرد، به‌طوري كه در هر سطر و ستون، حداكثر يك خانه خالي بماند و از دوران شكل، حالت‌هاي مشابهي رخ ندهد؟

سوال جی مت کنکور ام بی ای۹۸

۱) ۴
۲) ۵
۳) ۶
۴) ۸

۳. كاغذ مقوايی مربع‌شكلی مطابق شكل زير، به‌صورت ۵ در ۵ شطرنجی شده است. حداكثر چند قطعه يك تكه به‌صورت سوال جیمت کنکور MBA ۹۸ می‌توان از اين مقوا درآورد؟

سوال جی مت کنکور MBA ۹۸

۱) ۶
۲) ۵
۳) ۴
۴) ۳

کفایت داده

۱. شكل زير از چهار مربع يكسان و ۹ نقطه كه روي رئوس مربع‌ها قرار دارد تشكيل شده است. سه نقطه از ۹ نقطه را پاك و ۶ نقطه‌ی ديگر را دوبه‌دو به يكديگر وصل مي‌كنيم. چند مثلث كه رئوس آن روی شش نقطه باقي‌مانده است حاصل مي‌شود؟

سوال جی مت کنکور MBA ۹۸

الف. از سه نقطه‌ی پاک‌شده يکی دقيقاً وسط دو نقطه‌ی ديگر است.
ب. يكي از نقاط پاک‌شده دقيقاً نقطه‌ی وسط شكل است.

۲. چند سكه كه تعدادشان نامعلوم است در اختيار داريم. سكه‌ها را روی یک ميز پرتاب می‌كنيم. برخی از سكه‌ها شير و برخی خط می‌آيند. چند درصد از سكه‌ها خط آمده‌اند؟
الف. با برگرداندن (پشت‌وروكردن) چهار سكه مي‌توان تعداد سكه‌هاي شير و خط را برابر كرد.
ب. با برداشتن چهار سكه كه دوتای آن‌ها شير و دوتای ديگر خط بوده‌اند، ۳۰ درصد سكه‌های باقيمانده شير خواهند بود.

منبع پیشنهادی جی مت (GMAT) کنکور MBA

منبع پیشنهادی کافه تدریس برای درس جی مت (GMAT) کلاس آنلاین درس و تست جی‌مت است. در این کلاس ۱۰۰ ساعته که به‌صورت آنلاین روی وب‌سایت کافه‌تدریس برگزار می‌شود اساتید دپارتمان، با تجربه بالا در زمینه‌ی آموزش درس GMAT، مطالب لازم را برای دانشجویان تدریس می‌کنند و در هر قسمت جی‌مت نمونه سؤالات کنکوری را برای داوطلبان کنکور MBA حل می‌کنند.

این کلاس جزوه‌ی اختصاصی دارد و تعداد مناسبی تست از هر مبحث در جزوه موجود است. کلاس‌های آنلاین کافه‌تدریس همگی به‌طور کامل ضبط می‌شوند و دانشجویان بعد از برگزاری کلاس نیز می‌توانند فیلم کلاس را دریافت و دوباره مشاهده کنند. این یکی از مزیت‌های کلاس‌های آنلاین در مقایسه با کلاس‌های حضوری نیز به شمار می‌رود.

برای آشنایی بیشتر با کلاس آنلاین جی مت کنکور MBA روی این لینک کلیک کنید:

کلاس آنلاین درس و تست GMAT ویژه کنکور ۱۴۰۲