اجاره کلاس مجازی بصرفه‌ترین روش برگزاری کلاس‌های آنلاین است. در این روش نحوه برگزاری کلاس مجازی به‌این صورت است که شما سرور و فضای کلاس آنلاین را اجاره می‌کنید. این کار به‌صورت چشمگیر در هزینه‌ها و انرژی و توان شما صرفه‌جویی می‌کند. شما با این روش و استفاده از نرم‌افزار برگزاری کلاس آنلاین می‌توانید تمامی توان و انرژی خود را نه برای راه‌اندازی کلاس مجازی، فقط برای تدریس و آموزش صرف کنید.

کلاس مجازی چیست و چرا باید برای راه‌اندازی کلاس مجازی از نرم‌افزار اختصاصی استفاده کرد؟

قبل از اینکه به سراغ اجاره کلاس مجازی برویم، باید به خود کلاس مجازی و کلاس آنلاین بپردازیم. این کار به ما کمک می‌کند که برای راه‌اندازی کلاس مجازی به‌سراغ سامانه‌ی مناسب برویم.

کلاس مجازی یکی از شکل‌های آموزش آنلاین (E-Learning) است. در این شکل از آموزش آنلاین شما در فضایی بر بستر اینترنت کلاس خود را تشکیل می‌دهید، بدون اینکه محدودیت زمانی و جغرافیایی داشته باشید. مهم‌ترین ویژگی این شکل از آموزش هم زنده‌بودن و تعاملی‌بودن آن است؛ به‌این صورت که در بسیاری از شکل‌های آموزش آنلاین شما صرفاً بر یادگیری تأکید می‌کنید. انواع ویدئوهای آموزشی، کتاب‌های الکترونیک و حتی اپلیکیشن‌های آموزش آنلاین، ازجمله Academy khan و Coursera و Udemy و غیره، از این دسته هستند.

کلاس مجازی و کلاس آنلاین بیش از هر چیز تلاش می‌کند با تکیه بر آنلاین و زنده‌بودن و نزدیک‌کردن زمان واقعی شرکت‌کنندگان به هم، آموزش تعاملی را رقم بزند.

ایجاد چنین فضایی که محدودیت‌هایی از نظر تعداد استادان، تعداد شرکت‌کنندگان، دسترسی راحت، تعامل در لحظه، کنترل ورودوخروج، مدیریت فضای کلاس، دسترسی به فایل‌های مختلف و پخش و بارگذاری آن و غیره را نداشته باشد، به نرم‌افزار اختصاصی راه‌اندازی کلاس آنلاین نیاز دارد.

برای آشنایی بیشتر با این کلاس مجازی و نیازمندی‌های آن این مطلب را بخوانید:

کلاس مجازی چیست و برای راه‌اندازی آن چه باید کرد؟

آیا برگزاری کلاس آنلاین در تلگرام ممکن است؟

تلگرام قطعاً نرم‌افزار و اپلیکیشن کم‌نظیری است، اما نه‌فقط تلگرام برای برگزاری کلاس آنلاین و کالس مجازی بستر مناسبی نیست، هیچ‌یک از دیگر پیام‌رسان‌ها و شبکه‌های اجتماعی هم برای این کار مناسب نیستند؛ از واتس‌اپ گرفته تا اسکایپ، زوم، لایو اینستاگرام و غیره هیچ‌یک به کار تدریس آنلاین نمی‌خورد.

دلیل اصلی هم این است که هیچ‌یک از این نرم‌افزارها برای این کار طراحی نشده‌اند. هر یک از آن‌ها محدودیت‌های خاص خود را دارد و البته گذشته از این، اگر به تعریف و خصوصیات کلاس مجازی و آنلاین نگاهی بیندازیم، متوجه می‌شویم که نمی‌توانند تعاملی‌بودن کلاس آنلاین را پوشش دهند.

نرم‌افزارهای پیام‌رسان و شبکه‌های اجتماعی اگرچه فناوری مدرنی محسوب می‌شوند، برای آموزش مدرن مناسب نیستند؛ چون با نداشتن امکانات آموزش تعاملی، نمی‌توانند نیازمندی‌های لازم برای رسیدن به یادگیری عمیق را تأمین کنند. از این نظر حتی تلگرام هم که در کشور ما نرم‌افزار بسیار محبوبی است نمی‌توان از این امر جدا کرد.

شما می‌توانید با استفاده از این نرم‌افزارها هر کار آموزشی انجام دهید، اما قطعاً نحوه برگزاری کلاس مجازی این امکان را به شما نمی‌دهد که با آن‌ها کلاس آنلاین برگزار کنید. این نرم‌افزارها برای پشتیبانی از کلاس مجازی و ارتباط با شرکت‌کنندگان می‌تواند ابزار بسیار مناسبی باشد.

برای اینکه بیشتر درباره‌ی این موضوع بدانید، پیشنهاد می‌کنیم این مطلب را مطالعه کنید:

چرا برگزاری کلاس آنلاین در تلگرام گزینه‌ی مناسبی نیست؟

چرا اجاره کلاس مجازی بهترین و بصرفه‌ترین گزینه برای برگزاری کلاس آنلاین است؟

برای اجاره‌ی کلاس مجازی دو راه کلی وجود دارد. خرید سرور و لایسنس نرم‌افزارهای برگزاری کلاس مجازی، ازجمله Adobe Connect یکی از راه‌هاست، اما بصرفه‌ترین گزینه نیست. شما برای راه‌اندازی کلاس آنلاین به‌این شیوه، علاوه بر صرف هزینه‌ی بسیار بالا، به تیم فنی کامل و پشتیبانی تمام‌وقت نیاز دارد؛ درواقع بهترین کار برای شما استفاده از خدمات اجاره‌ی کلاس آنلاین است.

در این مطلب نرم‌افزارهای برگزاری کلاس مجازی را به‌صورت کامل معرفی کرده و درباره‌ی ادوبی کانکت بیشتر گفته‌ایم:

چرا بهترین نرم‌افزار کلاس مجازی Adobe Connect است؟

اجاره‌ی کلاس آنلاین شما را از هزینه‌های گزاف برای راه‌اندازی و پشتیبانی خلاص می‌کند و شما می‌توانید تمامی وقت و انرژی و توان خود را برای تدریس و برگزاری کلاس آنلاین صرف کنید.

راه‌اندازی کلاس مجازی با اجاره کلاس‌های آنلاین مبتنی بر ادوبی کانکت

ادوبی کانکت یکی از نرم‌افزارهای عالی برای برگزاری کلاس آنلاین است. شما می‌توانید با اجاره فضای کلاس مجازی در کافه‌تدریس از تمامی امکانات این نرم‌افزار با بصرفه‌ترین هزینه برخوردار شوید.

کافه‌تدریس سامانه‌ی اختصاصی کلاس آنلاین است. کافه‌تدریس، نه‌تنها به‌صورت تخصصی کلاس‌های آنلاین و وبینار کنکور کارشناسی‌ارشد و دکتری، را برگزار می‌کند، فضای کلاس آنلاین را نیز اجاره می‌دهد. شما می‌توانید با اجاره کلاس آنلاین از کافه‌تدریس با بصرفه‌ترین هزینه، از تجربه‌ی برگزاری بیش از ۶۰هزار ساعت کلاس آنلاین و وبینار نیز استفاده کنید.

پشتیبانی تمام‌وقت، تست رایگان، دسترسی به سرورها قبل از برگزاری کلاس، اینترنت نیم‌بها، حضوروغیاب هوشمند و غیره ازجمله مواردی است که برگزاری کلاس آنلاین در کافه‌تدریس، علاوه بر تمامی امکاناتی که کلاس مجازی باید داشته باشد، برای شما فراهم می‌کند.

برای آشنایی با شرایط و هزینه‌های راه‌اندازی کلاس آنلاین و اجاره کلاس مجازی در کافه‌تدریس کافی است روی این لینک کلیک کنید:

برگزاری کلاس آنلاین و وبینار