درس شبکه‌های کامپیوتری یکی از درس‌های بسیار مهم برای رشته‌های مهندسی کامپیوتر و فناوری اطلاعات (IT) است. این درس چندان دشوار نیست، اما با توجه به حجم بالای آن باید وقت کافی برای آن گذاشت. در ادامه برای شما درباره‌ی اهمیت درس شبکه گفته‌ایم. همین‌طور سرفصل‌های آن را معرفی کرده‌ایم. همچنین مهم‌تر از همه، تمامی آنچه باید درباره‌ی کلاس آنلاین شبکه‌های کامپیوتری استاد رامین رضوی بدانید برای‌تان توضیح داده‌ایم.

اهمیت درس شبکه‌های کامپیوتری

شبکه‌های کامپیوتری یکی از درس‌های مهم برای رشته‌های مهندسی کامپیوتر و IT است. ضریب این درس در کنکور کارشناسی‌ارشد برای گرایش شبکه و همین‌طور گرایش رایانش امن ۴ است؛ همین‌طور در گرایش معماری کامپیوتر ضریب ۳ دارد و ضریب آن در گرایش نرم‌افزار و هوش‌مصنوعی ۲ است.

همچنین اگر کنکور کارشناسی‌ارشد کامپیوتر سال ۱۳۹۷ را در نظر بگیریم، از این درس در کنکور ۴ تست می‌آید. همچنین با درنظرگرفتن کارشناسی‌ارشد فناوری اطلاعات (IT)، احتمالاً از این درس ۶ تست در کنکور می‌آید.

با توجه به تعداد سؤال‌ها و ضریب این درس می‌توان گفت شبکه‌های کامپیوتری پس از درس‌های ساختمان داده، الگوریتم، معماری و منطقی، اهمیت بسیار بالایی در کنکور کامپیوتر دارد. همچنین این درس یکی از درس‌های بسیار مهم برای دانشجویان فناوری اطلاعات یا همان IT است.

مهم‌ترین نکته که اهمیت دوچندانی هم به درس شبکه‌ می‌دهد روند جدید درس‌های رشته‌ی کامپیوتر است؛ درواقع تمامی درس‌های رشته‌ی کامپیوتر یکسان شده است، اما ضریب‌های هر یک برای گرایش‌های مختلف متفاوت است. در این حالت دانشجویان باید سعی کنند درس‌هایی را مطالعه کنند که رتبه‌ی آن‌ها را در بیشتر گرایش‌ها بالا می‌برد؛ درس شبکه‌های کامپیوتری ازجمله‌ی این درس‌هاست.
این مورد در همایش تغییرات کنکور ارشد به‌صورت مفصل بررسی شده است. می‌توانید برای آشنایی بیشتر با این تغییرات روی این لینک کلیک کنید و فیلم تغییرات کنکور ارشد کامپیوتر را ببینید.

منابع درس شبکه

منبع اصلی درس شبکه کتاب کراس و راس است. همه‌ی سؤال‌های کنکور به‌نحوی از این کتاب می‌آید.

برای کنکور کارشناسی‌ارشد نیاز است که ۶ فصل اول کتاب کراس و راس مطالعه شود؛ بااین‌همه ۴ فصل اول کتاب مهم‌ترین فصل‌ها برای کنکور کارشناسی‌ارشد است؛ به‌احتمال زیاد هشتاد درصد سؤال‌ها از ۴ فصل ابتدایی کتاب می‌آید.

سرفصل‌های درس شبکه

درس شبکه‌های کامپیوتری ۶ سرفصل دارد. سرفصل‌های درس شبکه از این قرار است:

  • مقدمات شبکه‌ها
  • لایه‌ی کاربرد
  • لایه‌ی انتقال
  • لایه‌ی شبکه
  • لایه‌ی پیوند داده
  • لایه‌ی فیزیکی

برای آشنایی کامل‌تر با درس شبکه‌های کامپیوتری این مطلب را مطالعه کنید:

بررسی کامل و تخصصی درس شبکه‌های کامپیوتری

کلاس آنلاین شبکه‌های کامپیوتری رامین رضوی

کلاس آنلاین شبکه‌های کامپیوتری یکی از منابع بسیار خوب برای درس شبکه به شمار می‌رود. استاد این کلاس استاد رامین رضوی است و این کلاس را به‌شیوه‌ای بسیار متفاوت‌تر از آنچه تابه‌حال این درس ارائه شده است تدریس می‌کند.

استاد رامین رضوی ازجمله چهره‌های برجسته‌ی علمی و آموزشی در زمینه‌ی برگزاری کلاس‌های کنکور کارشناسی‌ارشد کامپیوتر و فناوری اطلاعات است. او تجربه‌ی تدریس کنکور کارشناسی‌ارشد و دکتری را در بسیاری از دوره‌ها و در شهرهای مختلف داشته است. در چند سال اخیر هم ایشان به‌صورت تخصصی و با برگزاری کلاس‌های آنلاین، به بیش از هشت‌هزار دانشجو کمک کرده‌اند رتبه‌های بسیاری خوبی کسب کنند. ازجمله دستاوردهای استاد رامین رضوی وبگاه تخصصی کنکور کامپیوتر است.

شکل برگزاری کلاس آنلاین شبکه‌های کامپیوتری استاد رضوی

سال‌هاست که دانشگاه‌های برتر دنیا به این نتیجه رسیده‌اند که بهترین روش برای تدریس درس شبکه‌های کامپیوتری شیوه‌ی از بالا به پایین یا Top-Down است؛ کلاس آنلاین شبکه‌های کامپیوتری هم به‌همین شیوه برگزار می‌شود.

رویکرد کلاس آنلاین شبکه‌های کامپیوتری مسئله‌محور است. در این کلاس آنلاین مجموعه‌سؤال‌های طبقه‌بندی‌شده‌ی کنکور و همین‌طور سؤال‌های تألیفی و تمرین‌های کتاب‌های مرجع ارائه می‌شود. همچنین بخش عمده‌ای از تست‌های پراهمیت و نکته‌دار کنکور کارشناسی‌ارشد و دکتری حل می‌شوند و روش‌ها و تکنیک‌های منحصربه‌فرد حل آن‌ها توضیح داده می‌شود. همین‌طور تمرین‌های کتاب‌های مرجع، ازجمله تمرین‌های ویرایش هفتم کتاب کراس و راس حل می‌شود.

شرکت در این کلاس نیاز به کتاب یا جزوه‌ی خاصی ندارد و همه‌ی منابع آموزشی در اختیار دانشجویان قرار می‌گیرد.

ثبت‌نام در کلاس آنلاین شبکه‌های کامپیوتری

کافه‌تدریس درس شبکه‌های کامپیوتری را ارائه می‌کند. این کلاس را استاد رامین رضوی برگزار کرده است و شما در وب‌سایت کافه‌تدریس در ویدئوی کلاس آنلاین و ویدئوی کلاس نکته و تست این درس را با تدریس استاد رضوی ثبت‌نام کنید.

برای ثبت‌نام در ویدئوی ضبط‌شده کلاس آنلاین شبکه‌های کامپیوتری و ویدئوی نکته و تست این درس روی این لینک‌ها کلیک کنید:

ویدئوی درس شبکه‌های کامپیوتری

ویدئوی نکته و تست شبکه‌های کامپیوتری