هزینه برگزاری کلاس آنلاین چقدر است؟ برای برگزاری کلاس مجازی بهتر است به سراغ اجاره کلاس آنلاین برویم یا از نرم‌افزارهای پیام‌رسان و ارتباط ویدئویی استفاده کنیم؟ برای راه‌اندازی کلاس مجازی و استفاده از امکانات کلاس آنلاین چقدر باید پرداخت و چگونه باید این کار را انجام داد؟ در ادامه‌ی این مطلب به تمامی این پرسش‌ها پاسخ می‌دهیم.

برگزاری کلاس مجازی با اجاره کلاس آنلاین یا با استفاده از پیام‌رسان‌ها؟

قاعدتاً همه‌ی افراد تمایل دارند که با کمترین هزینه کلاس‌های مجازی خود را برگزار کنند. طبعاً پایین‌آوردن هزینه‌های آموزشی هم به‌نفع برگزارکننده و مدرس است و هم به‌نفع دانش‌پژوه و دانشجو و دانش‌آموز. بااین‌همه وقتی پای آموزش در میان می‌آید، کیفیت تدریس و یادگیری از همه‌چیز مهم‌تر است.

اگر کیفیت آموزش را در نظر بگیریم، نمی‌توانیم امکانات پیام‌رسان‌ها و نرم‌افزارهای برقراری ارتباط ویدئویی را با امکانات نرم‌افزارها و بسترهای تخصصی و اختصاصی کلاس مجازی مقایسه کنیم. نگاهی کوتاه به امکاناتی که کلاس آنلاین در اختیار شما قرار می‌دهد، هر مقایسه را منتفی می‌کند. برخی از امکانات کلاس مجازی از این قرار است:

  • آموزش تعاملی با امکان ارتباط ویدئویی، صوتی و متنی و ارتباط دو نفر به دو نفر سر کلاس
  • امکان استفاده از ابزار کمک‌آموزشی، ازجمله تخته‌ی مجازی، قلم نوری، صفحه‌ی دیجیتال و غیره
  • امکان به‌اشتراک‌گذاری دسکتاپ و میز کار تمامی شرکت‌کنندگان
  • امکان تدریس با چندین استاد و تعداد شرکت‌کنندگان نامحدود
  • امکان به‌اشتراک‌گذاری در لحظه‌ی انواع فایل صوتی، تصویری و متنی، با پسوندهای مختلف
  • امکان ضبط کلاس آنلاین و دانلود و بازدید آن

در این مطلب به این مطلب پرداخته‌ایم که چرا استفاده از پیام‌رسان‌ها و بسترهای ارتباط ویدئویی و شبکه‌های اجتماعی برای برگزاری کلاس مجازی گزینه‌ی مناسبی نیست:

چرا برگزاری کلاس آنلاین در تلگرام گزینه‌ی مناسبی نیست؟

امکانات کلاس مجازی به این موارد ختم نمی‌شود، اما باید گزینه‌ی مهم دیگری را هم اضافه کنید: میزان حجم مصرفی اینترنت، سرعت اینترنت لازم و البته میزان استفاده از اینترنت داخلی. البته که از این مزیت‌ها هم نمی توان چشم‌پوشی کرد، آن‌هم وقتی که استفاده از اپلیکیشن‌های غیرداخلی پیام‌رسان و ارتباط ویدئویی یا شبکه‌های اجتماعی مستلزم سرعت بالای اینترنت برای استفاده از حجم زیادی از اینترنت بین‌الملل است.

برای راه‌اندازی کلاس مجازی به چه چیزهایی نیاز دارید؟

برای راه‌اندازی کلاس مجازی، به‌صورت کلی، شما دو راه پیش رو دارید؛ خرید لایسنس نرم‌افزارهای برگزاری کلاس آنلاین، اجاره‌‌ی سرور، راه‌اندازی پلتفرم و پرداخت هزینه‌های مختلف لازم برای راه‌اندازی و نگه‌داری که البته هزینه‌ی نیروی انسانی هم جزو آن است. راه دیگری که پیش رو دارید اجاره کلاس آنلاین و مجازی است. این روش مزیت‌های بسیاری دارد، اما مهم‌ترین مزیتش این است که شما فقط به کاری که در آن تخصص دارید می‌پردازید که همان تدریس یا برگزاری کلاس است. به‌این ترتیب شما هزینه برگزاری کلاس آنلاین را به حداقل می‌رسانید، آن‌هم درحالی‌که از تمامی امکانات کلاس مجازی بهره‌مند هستید.

آیا Adobe Connect بهترین گزینه است؟

نرم‌افزارهای بسیاری برای راه‌اندازی کلاس مجازی و برگزاری کلاس آنلاین وجود دارد. هزینه برگزاری کلاس آنلاین با استفاده از اغلب این نرم‌افزارها هم یکسان است. امکانات همه‌ی این نرم‌افزارها هم مشابه است. بااین‌همه بهترین گزینه برای تدریس مجازی استفاده از نرم‌افزار Adobe Connect است.

Adobe Connect ازجمله بسترهای قدیمی برگزاری کلاس‌های مجازی در تمامی دنیاست. بسیاری از دانشگاه‌ها، مراکز آموزشی، مدرسان و استادان برای راه‌اندازی کلاس آنلاین از این بستر استفاده می‌کنند.

برای اینکه با تمامی نرم‌افزارهای مهم راه‌اندازی کلاس بیشتر آشنا شوید، پیشنهاد می‌کنیم این مطلب را مطالعه کنید:

چرا بهترین نرم‌افزار کلاس مجازی Adobe Connect است؟

هزینه برگزاری کلاس آنلاین در کافه‌تدریس

کافه‌تدریس ازجمله ارائه‌کنندگان سرویس برگزاری کلاس مجازی است. کافه‌تدریس تاکنون بیش از ۱۰۰هزار ساعت کلاس آنلاین برگزار کرده است و در این زمینه تجربه‌ی بسیار فراوانی دارد. کافه‌تدریس، علاوه بر ارائه‌ی سامانه‌ی راه‌اندازی کلاس مجازی، بزرگ‌ترین برگزارکننده‌ی کلاس‌های آنلاین کنکور ارشد و دکتری هم است و همین امر به برگزارکنندگان مختلف می‌تواند کمک فراوانی بکند.

با برگزاری کلاس آنلاین در کافه‌تدریس شما می‌توانید به تمامی امکانات کلاس مجازی با بصرفه‌ترین قیمت دسترسی داشته باشید؛ علاوه‌براین قابلیت‌های امنیتی و کدگذاری کلاس‌های آنلاین و ویدئوهای کافه‌تدریس این امکان را به شما می‌دهد که با خیال راحت کلاس‌های خود را برگزار کنید و از انتشار آن نگران نباشید.

تعرفه و هزینه برگزاری کلاس آنلاین در کافه‌تدریس از این قرار است:

  • برگزاری نامحدود کلاس ۱۰ نفره، ماهانه ۱۱۰هزار تومان
  • برگزاری نامحدود کلاس ۳۰نفره، ماهانه ۲۶۰هزار تومان
  • برگزاری نامحدود کلاس ۵۰نفره، ماهانه ۳۱۵هزار تومان
  • برگزاری نامحدود کلاس ۱۰۰نفره، ماهانه ۵۵۰هزار تومان
  • برگزاری نامحدود کلاس ۲۰۰نفره، ماهانه ۹۹۰هزار تومان
  • برگزاری نامحدود کلاس ۵۰۰ نفره، ماهانه ۱۹۰۰هزار تومان

از همین امروز کلاس‌های‌تان را آنلاین برگزار کنید!

ازجمله مزیت‌های برگزاری کلاس مجازی در کافه‌تدریس، علاوه بر هزینه برگزاری کلاس آنلاین، راه‌اندازی کلاس در سریع‌ترین زمان و به‌صورت کاملاً اتوماتیک است. شما می‌توانید در کمترین زمان ممکن کلاس‌های حضوری‌تان را به‌صورت آنلاین و مجازی برگزار کنید. برای این کار فقط کافی است چند قدم کوچک بردارید: انتخاب نوع کلاس، ثبت‌نام، ورود به حساب‌کاربری و داشبورد، پرداخت هزینه. برای شروع کافی است روی این دکمه کلیک کنید:

برگزاری کلاس آنلاین در کافه‌تدریس