پروتکل بهداشتی شرکت در آزمون کنکوردر دوره‌ی شیوع COVID-19 مجموعه‌ی کارهای ساده‌ای است که هر داوطلب کنکور کارشناسی ارشد و دکتری باید انجام دهد. انجام‌دادن این چند کار ساده به شما کمک می‌کند که با ایمنی بیشتر در جلسه‌ی کنکور حاضر شوید و با خیالی آسوده‌تر آزمون بدهید و در جلسه‌ی آزمون تمرکز خود را حفظ کنید.

پروتکل بهداشتی شرکت در آزمون کنکور

شیوع ویروس COVID-19 یا همان کرونا آزمون کنکور کارشناسی‌ارشد و دکتری ۱۳۹۹ را با دشواری‌های فراوانی روبه‌رو کرده است. پس از دو بار تعویق آزمون و تغییر آن بالاخره تصمیم به برگزاری آن گرفته شده است. شرکت در آزمون کنکور موافقان و مخالفان بسیاری داشته است و دارد؛ کم نیستند دواطلبانی که یک سال گذشته را با تمامی مشکلات برای آزمون آماده شده‌اند و به‌قول معروف نمی‌خواهند یک سال عقب بیفتند؛ همین‌طور کم هم نیستند کسانی که حفظ سلامتی خودشان و اطرافیان‌شان را از هر چیزی مهم‌تر می‌دانند.

با همه‌ی اتفاق‌هایی که رخ داده است و با تمامی مشکلات و هراس‌هایی که وجود دارد، باید تلاش کنیم خطرها را به حداقل برسانیم. پروتکل بهداشتی شرکت در آزمون کنکور به شما کمک می‌کند شرایطی ایمن‌تر در جلسه‌ی آزمون مهیا کنید و علاوه بر حفظ سلامتی، بتوانید فقط روی جلسه‌ی آزمون تمرکز کنید. با همه‌ی استرس‌ها و دشواری‌هایی که خود کنکور دارد و با وجود تلاشی که شما انجام داده‌اید، نباید فراموش کنید که سلامتی شما و اطرافیان‌تان اهمیت بسیار زیادی دارد.

در ادامه مواردی را که برای حفظ سلامتی بیشتر در جلسه‌ی آزمون کنکور کارشناسی‌ارشد و دکتری اهمیت دارد برای‌تان برشمرده‌ایم.

حتماً ماسک بزنید و سه ماسک اضافه همراه داشته باشید!

ماسک مهم‌ترین ابزار ما در مقابله با ویروس کروناست. تا زمانی که واکسن یا درمان قطعی و مؤثر برای این ویروس پیدا شود، همه‌ی ما ناچاریم برای حفظ سلامتی خودمان و اطرافیان‌مان ماسک بزنیم. زدن ماسک در جلسه‌ی کنکور که چند ساعت طول می‌کشد اصلاً کار آسانی نیست. بااین‌همه تنها راه ما برای حفظ سلامتی است.

فارغ از کیفیت ماسکی که استفاده می‌کنید، نکته‌ی مهم تعویض به‌موقع ماسک است. شما قرار است در فضایی بسته برای چند ساعت آزمون بدهید؛ پس لازم است که ماسک‌تان کیفیت و کارایی مطلوبی داشته باشد. بعد از استفاده‌ی مدام و چندساعته از هر ماسک در فضای بسته، سطح آن مرطوب می‌شود و به‌هیچ وجه کارایی ندارد.

شما باید سه ماسک همراه داشته باشید و در فواصل زمانی مناسب ماسک‌تان را تعویض کنید.

دستکش اضافی را فراموش نکنید!

قطعاً کمتر کسی برای تست‌زنی با دستکش خودش را آماده کرده است. پوشیدن دستکش در گرمای مردادماه و آن‌هم در فضای بسته کار دشواری است، چه برسد وقتی قرار باشد در فضای استرس‌زای آزمون کنکور دستکش دست کنید!

پیش از اینکه به خود دستکش برسیم، باید دقت کنید که هدف از پوشیدن دستکش آلوده‌نشدن دست شماست، مخصوصاً اگر دست‌تان زخمی است، اما نکته‌ی بسیار مهم‌تر این است که چه با دستکش و چه بدون آن به‌هیچ وجه به سروصورت خود دست نزنید، حتی به موهای‌تان.

اگر می‌توانید پوشیدن دستکش را تحمل کنید، پیشنهاد ما این است که دستکش اضافی هم به‌همراه ببرید؛ چون دست شما در دستکش‌های لاتکسی و حتی نخی عرق خواهد کرد؛ این اتفاق می‌تواند به کلافگی شما بینجامد و سر جلسه‌ی کنکور برای‌تان فاجعه‌ای رقم بزند.

آب و نوشیدنی همراه ببرید!

نیاز به آب برای رفع تشنگی اتفاقی عادی است، مخصوصاً سر جلسه‌ی کنکور که نوشیدن آب می‌تواند تکنیکی ساده برای رفرش‌کردن مغز باشد؛ علاوه‌براین، برای مقابله با ویروس یکی از کارهایی که مدام باید انجام داد نوشیدن آب و دیگر نوشیدنی‌هاست. دهان و گلوی شما اگر رطوبت کافی داشته باشد، احتمال درامان‌بودن از ویروس بیشتر است.

حتماً همراه‌تان بطری آب ببرید؛ اگر هم به نوشیدنی‌های گرم، مانند قهوه یا چای، نیاز پیدا می‌کنید، بهتر است از همین حالا به فکرش باشید.

فاصله‌ی اجتماعی را رعایت کنید!

هنوز نمی‌دانیم برگزاری آزمون کنکور در وضعیت شیوع COVID-19 چه شکل‌وشمایلی دارد. بااین‌همه حفظ فاصله‌ی اجتماعی، در کنار زدن ماسک، مهم‌ترین کاری است که باید انجام دهید و بر آن پافشاری کنید. شما قرار است چند ساعت روی یک صندلی بنشینید و در فضای بسته آزمون بدهید. حفظ فاصله‌ی اجتماعی به شما کمک می‌کند برای ایمنی‌تان نگرانی کمتری داشته باشید.

برای شرکت در جلسه‌ی آزمون مطالعه‌ی این مطلب را هم به شما پیشنهاد می‌کنیم:

بهترین تغذیه برای کنکوری‌ها چیست؟