آزمون  آزمایشی کنکور مدیریت یکی از ابزارهای موفقیت در این کنکور است. این مرحله از نیازمندی‌های موفقیت است و در مسیر آمادگی برای کنکور ارشد و دکتری مدیریت نقش پررنگی ایفا می‌کند. در این مطلب قصد داریم اهمیت آزمون آزمایشی را برای کنکور مدیریت بررسی کنیم و نحوه برخورد و استفاده از آزمون و استراتژی‌های مناسب برای این قطعه از پازل موفقیت در کنکور مدیریت را تشریح کنیم. قبل از انتخاب و تهیه آزمون بهتر است این مقاله را مطالعه کنید تا درک بهتری از شرایط آزمون آزمایشی در این کنکور داشته باشید.

آزمون آزمایشی شرکت کنیم یا نه؟

اگر بخواهیم به این سؤال پرتکرار داوطلبان کنکور ارشد و دکتری مدیریت پاسخ کوتاه بدهیم باید بگویم که بله، حتماً در آزمون‌های آزمایشی کنکور مدیریت شرکت کنید؛ اما چه آزمونی؟

معمولاً داوطلبان کنکور ارشد و دکتری مدیریت می‌توانند برنامه مطالعه مناسبی برای خود تنظیم کنند؛ بنابراین توصیه خاصی برای آزمون‌های هفتگی یا ماهانه با بودجه‌بندی نداریم؛ اما آزمون‌های جامع با بودجه‌بندی کامل را حتماً پیشنهاد می‌کنیم. برای درک بهتر اهمیت آزمون به‌ناچار باید کمی درمورد اهمیت دوره جمع‌بندی و استراتژی‌های جلسه آزمون بدانیم.

مزایای شرکت در آزمون آزمایشی کنکور مدیریت

اکثر داوطلبان کنکور از شرایط محیطی، استرس و فشار روز کنکور درک خوبی ندارند. فشار روز کنکور بسیار زیاد است، زمان کنکور کوتاه است و هر عامل محیطی کوچک می‌تواند تمامی تمرکز شما را به هم بریزد؛ برای مثال، شاید تصور کنید اگر باقی داوطلبان برگه‌های خود را زود تحویل دهند، موضوع مهمی نیست. تجربه اکثر داوطلبان نشان می‌دهد همین موضوع کوچک می‌تواند تمرکز شما را کاملاً خراب کند. بنابراین باید در آزمون آزمایشی تحت ‌فشار شدید قرار بگیرید تا شرایط را از قبل تجربه کرده باشید.

می‌توان درمورد مزایای آزمون‌های آزمایشی کنکور مدیریت بسیار گفت، اما برای صرفه‌جویی در زمان می‌توان مزیت این آزمون‌ها را به‌این صورت خلاصه کرد:

  • کمک به جمع‌بندی در ماه پایانی
  • پيداکردن استراتژی روز آزمون
  • یادگرفتن مديريت زمان جلسه آزمون
  • افزایش اعتمادبه‌نفس
  • افزایش خودکنترلی داوطلبان در شرایط سخت
  • پیداکردن نقاط قوت و ضعف

همه این مزیت‌ها به شما کمک می‌کند با شبیه‌سازی آزمون کنکور در آزمون آزمایشی گام بلندی برای موفقیت بردارید.

اهمیت آزمون آزمایشی در جمع‌بندی

معمولاً داوطلبان از یک ماه آخر فرایند جمع‌بندی دروس را شروع می‌کنند. تعداد زیاد دروس کنکور ارشد و دکتری مدیریت و حجم زیاد هر درس شرایط مبهمی را در ماه آخر ایجاد می‌کند. معمولاً داوطلبان بدون زدن تست‌های جامع نمی‌توانند شرایط فعلی خود را به‌خوبی بشناسند.

ممکن است تصور کنید در یک درسی قوی هستید اما بعد از یک آزمون جامع متوجه شوید که شرایط آن‌قدرها هم که فکر می‌کنید خوب نیست. آزمون آزمايشي کنکور مديريت مي‌تواند ديد بسيار خوبي در دوران جمع‌بندي ايجاد کند تا نقاط قوت و ضعف خود را بهتر بشناسيد.

آزمون آزمایشی و استراتژی‌های جلسه آزمون

فایده دوم آزمون آزمایشی کنکور مدیریت این است که در آزمون‌ها می‌توانید استراتژی آزمون اصلی خود را پیدا کنید. کنکور را با چه درسی شروع می‌کنید؟ ترتیب دروس چطور است؟ برای هر درس چقدر وقت اختصاص می‌دهید؟ اگر درسی سخت بود واکنش شما چیست؟ تمامی این موارد استراتژی شما در جلسه کنکور را شکل می‌دهد که حتماً باید آن را از قبل تمرین کنید.

آزمون آزمایشی یک بازی تدارکاتی خوب برای آمادگی است و بهتر است ترکیب‌های مختلف را در این آزمون‌ها امتحان کنید تا به ترکیب برنده خودتان برسید.

مدیریت استرس در آزمون آزمایشی کنکور مدیریت

اکثر شما تا قبل از اینکه در یک شرایط رقابتی قرار بگیرید، استرس آزمون را تجربه نمی‌کنید. استرس یکی از پارامترهای مهم در کنکور است و می‌تواند شرایط کنکور را کاملاً تغییر دهید. یکی از تمرین‌های مهم در آزمون آزمایشی کنکور مدیریت این است که استرس خود را ارزیابی و کنترل کنید.

علاوه بر اینکه خود آزمون به‌صورت ذاتی با استرس همراه است، گاهی یک درس سخت یا چند سؤال سخت در آزمون وجود دارد که با هدف به‌هم‌ریختن شرایط روانی داوطلبان طراحی شده‌اند. در این شرایط کنترل شرایط روانی یک پارامتر بسیار حساس است که باید در آزمون آن را تمرین کنید.

مدیریت زمان در آزمون آزمایشی

نتیجه تمامی زحمات شما قرار است در چند ساعت مشخص شود و تک‌تک دقایق آزمون می‌تواند مهم باشد. کسی که یک توصیه مهم در آزمون آزمایشی این است که مدیریت زمان را در این آزمون‌های تمرینی یاد بگیرید.

در روز کنکور باید بدانید که قرار است به هر درس چقدر وقت اختصاص دهید. چه زمانی به استراحت نیاز دارید و چه زمانی اضافه دارید که دوباره دفترچه را مرور کنید.

مدیریت این موارد به‌سادگی اتفاق نمی‌افتد و حتماً باید در چند آزمون آن را تمرین و تکرار کرده باشید.

بهترین آزمون آزمایشی ارشد مدیریت کدام است؟

معیارهای مهمی که معمولاً برای سنجش آزمون‌ها استفاده می‌شود، کیفیت سؤالات، جامعه آماری و مواردی مثل آنلاین یا حضوری بودن است.

جامعه آماری کنکور ارشد و دکتری مدیریت و شرایط رقابت در این کنکورها با کنکور کارشناسی خیلی متفاوت است. تعداد پایین جامعه آماری و سطح به نسبت پایین‌تر رقابت در کنکورهای ارشد و دکتری، آزمون‌های آزمایشی را هم متفاوت می‌کند.

معمولاً مؤسسه‌های مختلف جامعه آماری خیلی زیادی ندارند که قابل‌مقایسه با آزمون‌های کارشناسی باشد. پس اگر انتظار دارید که تعداد جامعه آماری دید خوبی از کنکور بدهد، معمولاً امکان‌پذیر نیست؛ پس فاکتور جامعه آماری را خیلی در نظر نگیرید.

درمورد کیفیت سؤالات هم سعی کنید آزمونی را انتخاب کنید که سؤالات آن بروز و توسط اساتید طراحی می‌شوند. با توجه به شرایط اقتصادی مؤسسات معمولاً همه آزمون‌ها آنلاین هستند و این فاکتور هم نمی‌تواند قابل‌بررسی باشد.

چرا ترتیب دروس در آزمون مهم است؟

تجربه ما در کنکورهای گذشته نشان می‌دهد تغییر ترتیب دروس می‌تواند شرایط متفاوتی ایجاد کند. منظور از ترتیب دروس این است که از چه درسی شروع می‌کنید، بعد از آن سراغ چه درسی می‌روید و تا درس آخر این فرایند چطور است.

با توجه به بررسی داوطلبین در آزمون‌های کافه تدریس و مشاوره‌هایی که با داوطلبین داریم، تنها با تغییر ترتیب دروس بازدهی داوطلبان متفاوت می‌شود؛ برای مثال، داوطلبی که در هر درس ۵ یا ۶ تست اشتباه داشت، تنها با تغییردادن تغییر دروس به ۱ یا ۲ تست اشتباه رسید که این تغییر به‌سادگی می‌تواند رتبه فرد را به میزان چشمگیری تغییر دهد.

ترتیب دروس هم در اکثر موارد مدیریت زمان آزمون را هم متفاوت می‌کند و زمان تست‌زدن را کم یا زیاد می‌کند؛ پس ترتیب دروس را در آزمون جدی بگیرید و حتماً در آزمون آزمایشی این مورد را با مشاور خود تمرین کنید.

اهمیت بررسی آزمون با یک مشاور

تغییرات کوچک در طول دوره آمادگی کنکور می‌تواند نتیجه بزرگی رقم بزند. در ماه‌های پایانی اهمیت داشتن مشاور بیشتر هم می‌شود. بررسی آزمون و تغییرات یک ماه آخر نیاز به مشورت با یک مشاور باتجربه دارد که به تصمیم اشتباه نینجامد.

بعد از هر آزمون باید برنامه جدیدی برای مطالعه داشته باشید و اولویت‌های مطالعه خود را تغییر دهید تا نقاط ضعف را پوشش دهید. حتماً از یک مشاور برای تحلیل آزمون کمک بگیرید.

خدمات مشاوره‌ای کافه تدریس در دوره آمادگی کنکور رایگان است و می‌توانید از خدمات رایگان کافه تدریس در این استفاده کنید.

بودجه‌بندی آزمون‌ آزمایشی کنکور مدیریت

آزمون‌های آزمایشی معمولاً با بودجه‌های ۲۵ درصدی، ۵۰ درصدی و ۱۰۰ درصدی تعریف می‌شوند. معمولاً در اکثر مؤسسات کنکوری، ۴ آزمون ۲۵ درصدی، ۲ آزمون ۵۰ درصدی و چند آزمون ۱۰۰ درصدی طراحی می‌شود.

البته همان‌طور که پیش‌تر گفتیم توصیه ما شرکت در آزمون‌های جامع و ۱۰۰ درصدی است تا بودجه‌بندی درست‌تری داشته باشد و دید بهتری از آزمون کنکور ارائه کند.

آزمون آزمایشی کنکور مدیریت در کافه تدریس با بودجه‌بندی ۱۰۰ درصدی و به‌صورت جامع برگزار می‌شود.

آزمون آزمایشی ارشد و دکتری مدیریت کافه تدریس

با توجه به موارد گفته‌شده، بهترین آزمون آزمایشی ارشد مدیریت، آزمونی است که کیفیت استانداردی از نظر سطح سؤالات و بودجه‌بندی‌ها داشته باشد.

آزمون‌های آزمایشی کافه تدریس توسط اساتید طراحی می‌شود و از سؤالات کنکور یا دیتابیس موسسه در طراحی آزمون استفاده نمی‌شود؛ بنابراین اگر قصد دارید در یک آزمون استاندارد شرکت کنید، آزمون‌ آزمایشی کنکور مدیریت کافه تدریس بهترین انتخاب برای شما خواهد بود.

آزمون آزمایشی ارشد و دکتری مدیریت