تحلیل و بررسی کارنامه داوطلبان مدیریت صنعتی سال ۱۴۰۰ به داوطلبان چه می‌گوید؟ اگر داوطلب کنکور کارشناسی ارشد باشید، برای هدف‌گذاری و برنامه‌ریزی بهتر احتمالاً دوست دارید بدانید که برای رسیدن به رتبه‌ی دلخواه در هر درس باید چند درصد بزنید. ما در کافه‌تدریس این بار به سراغ کارنامه داوطلبان مدیریت صنعتی سال ۱۴۰۰ رفته‌ایم تا به شما برای رسیدن به برنامه‌ریزی بهتر کمک کنیم. برای بررسی نمونه کارنامه ارشد مدیریت صنعتی، این مقاله را تا انتها دنبال کنید.

بررسی کارنامه داوطلبان مدیریت صنعتی سال ۱۴۰۰

مدیریت صنعتی از رشته‌های پرطرفدار مجموعه مدیریت است. اگر هم‌زمان به صنایع و مدیریت علاقه دارید، این رشته می‌تواند بهترین انتخاب شما باشد. توجه کنید که به‌دلیل دروس مشترک مدیریت صنعتی با رشته‌هایی مانند فناوری اطلاعات و بازرگانی، رقبای شما فقط کسانی نیستند که برای این رشته آماده می‌شوند. احتمالاً بخشی از رتبه‌های مدیریت صنعتی کسانی هستند که برای مدیریت بازرگانی آماده شده‌اند؛ البته ممکن است در انتخاب رشته هم مدیریت بازرگانی را انتخاب کنند، اما داوطلبان باید برای رقابت آماده باشند.

در این مطلب کارنامه داوطلبان را در سال ۱۴۰۰ بررسی می‌کنیم و با محاسبه‌ی میانگین درصد هر درس در رتبه‌های زیر ۱۰، زیر ۵۰، زیر ۱۰۰ و زیر ۲۰۰ متوجه خواهیم شد که برای کسب رتبه مدنظرمان به چه درصدی از دروس مختلف نیاز داریم.

دروس رشته مدیریت صنعتی در کارشناسی ارشد

سؤالات رشته‌ی مدیریت صنعتی در کنکور کارشناسی ارشد در هفت درس مطرح می‌شود. درس‌های رشته‌ی مدیریت صنعتی در دفترچه‌ی کنکور ارشد مجموعه‌ی مدیریت، ضرایب و تعداد سؤالات آن به‌این صورت است:

  • زبان عمومی و تخصصی: ۳ واحد، ۲۵ سؤال
  • اصول و مبانی مدیریت از دیدگاه اسلام: ۲ واحد، ۱۵ سؤال
  • ریاضی و آمار: ۳ واحد، ۲۰ سؤال
  • تئوری‌های مدیریت: ۳ واحد، ۲۵ سؤال
  • اقتصاد خرد و کلان: ۲ واحد، ۲۰ سؤال
  • تحقیق در عملیات: ۳ واحد، ۱۵ سؤال
  • مدیریت تولید: ۳ واحد، ۱۵ سؤال

برای آشنایی با گرایش‌های مدیریت در کارشناسی ارشد این مطلب را بخوانید:

گرایش‌های رشته مدیریت در کارشناسی ارشد را بشناسید!

بررسی کارنامه داوطلبان مدیریت صنعتی رتبه‌های زیر ۱۰

زبانمدیریت اسلامریاضی و آمارتئوری مدیریتاقتصادتحقیق در عملیاتتولیدمعدل مؤثررتبه
۵۵.۵۶۰۸۰۲۵.۵۶۷۳.۳۳۷۱.۴۳۴۴.۴۴۱۷.۸۳۱
۴۲.۲۲۷۱.۱۱۶۶.۶۷۲۸.۸۹۵۰۷۱.۴۳۳۵.۵۶۱۴.۸۶۲
۰۷۳.۳۳۳۵۲۷.۷۸۴۷.۳۷۶۱.۵۴۴۰۲۰۳
۸۳.۳۳۷۳.۳۳۰۴۷.۷۸۷۵.۴۴۰۲۰۲۰۶
۳۷.۷۸۷۳.۳۳۸۱.۶۷۵۰۶۶.۶۷۰۰۱۴.۶۴۱۰
۴۴۵۸۵۳۳۶۶۲.۵۳۰۲۸ میانگین
کارنامه کنکور ارشد مدیریت صنعتی

همان‌طور که می‌بینید، در رتبه‌های برتر رشته‌ی مدیریت صنعتی هم درصد صفر وجود دارد و این درصدهای صفر در کنکور کارشناسی ارشد مجموعه‌ی مدیریت رایج است. داوطبان می‌توانند با تمرکز بر دیگر دروس تأثیر این درصدهای صفر را کم کنند؛ البته ما به هیچ وجه پیشنهاد نمی‌کنیم که درسی را از سبد مطالعه‌ی خود حذف کنید.

در این رشته داوطلبان معمولاً با درس ریاضی و آمار و تحقیق در عملیات ارتباط خوبی برقرار می‌کنند، چیزی که در رشته مدیریت بازرگانی کاملاً برعکس است. این رشته پنج درس سه‌واحدی دارد و به‌همین دلیل، دست داوطلبان باز است تا دروس را مطابق سلیقه‌ی خود انتخاب کنند.

میانگین درصد دروس در رتبه‌های ۱ تا ۱۰، حدود ۴۳ درصد است. توجه کنید که رتبه‌ی ۶ کنکور مدیریت صنعتی با زدن درس بازاریابی توانسته است رتبه‌ی ۴ مدیریت بازرگانی را هم کسب کند و در انتخاب رشته قطعاً یکی از این دو رشته را انتخاب می‌کند؛ بنابراین جا برای داوطلبان پایین‌تر باز می‌شود. این خاصیت مجموعه‌بودن کنکور مدیریت است.

از نکات جالب دیگری که در این جدول وجود دارد این است که داوطلب پنجم با رتبه‌ی ۱۰، فقط با زدن ۵ درس مشترک رشته‌های مجموعه مدیریت توانسته است رتبه‌ی ۱۰ مدیریت صنعتی را کسب کند. رتبه این داوطلب در رشته‌ی مدیریت بازرگانی ۲۹ است.

کلاس آنلاین تحقیق در عملیات ویژه کنکور ارشد مدیریت

نمونه کارنامه ارشد مدیریت صنعتی رتبه‌های ۱۰ تا ۵۰

زبانمدیریت اسلامریاضی و آمارتئوری مدیریتاقتصادتحقیق در عملیاتتولیدمعدل مؤثررتبه
۰۰۳۵۱۸.۸۹۶۳.۱۶۶۹.۲۳۴۴.۴۴۱۸.۹۴۱۱
۴۷.۷۸۰۵۸.۳۳۴۸.۸۹۴۹.۱۲۵.۱۲-۳۷.۷۸۱۶.۲۵۱۳
۴۸.۸۹۷۷.۷۸۱۸.۳۳۵۸.۸۹۸۷.۷۲۰۰۱۷.۵۵۱۴
۰۵۳.۳۳۲۳.۳۳۱۸.۸۹۵۲.۶۳۴۸.۷۲۲۴.۴۴۱۹.۱۳۲۶
۶۲.۲۲۷۳.۳۳۵۴۶.۶۷۳۱.۵۸۱۵.۳۸۰۱۶.۸۲۳۶
۷۱.۱۱۴۴.۴۴۲۵۳۶.۶۷۴۰.۳۵۰۰۱۸.۴۴۱
۱۲.۲۲۷۷.۷۸۲۸.۳۳۴۴.۴۴۵۷.۸۹۰۰۱۸.۹۷۴۴
۰۲۶.۶۷۴۳.۳۳۳۱.۱۱۵۷.۸۹۵۱.۲۸۰۱۵.۹۴۶
۳۰.۴۴۴.۲۲۹.۶۳۸۵۵۲۲.۴۱۳.۳ میانگین
نمونه کارنامه کنکور ارشد مدیریت صنعتی

میانگین درصد داوطلبان با رتبه‌های میان ۱۰ تا ۵۰ حدود ۳۲ درصد است. دو درس تحقیق در عملیات و مدیریت تولید از دروس اصلی رشته‌ی مدیریت صنعتی هستند؛ بنابراین اکثر کسانی که به این رشته علاقه دارند با این دو درس ارتباط خوبی برقرار می‌کنند، اما در این دسته از کارنامه‌ها می‌بینیم که بخش چشمگیری از داوطبان این دو درس را سفید تحویل داده‌اند. بخش زیادی از این داوطلبان کسانی هستند که برای رشته‌های دیگر آماده شده‌اند و به‌دلیل بالابودن درصد دیگر دروس‌شان در این رشته هم رتبه‌ی خوبی کسب کرده‌اند؛ بنابراین اگر قصد رقابت در چند رشته را دارید، بالازدن پنج درس مشترک مجموعه‌ی مدیریت، یعنی زبان، تئوری‌های مدیریت، مدیریت اسلام، اقتصاد و ریاضی و آمار، می‌تواند شما را در چند رشته رتبه‌برتر کند.

همچنین دو داوطلب با رتبه ۴۱ و ۴۴ در رشته‌ی مدیریت بازرگانی، به‌ترتیب، رتبه ۱۹ و ۱۵ مدیریت بازرگانی را کسب کرده‌اند و احتمالاً در انتخاب رشته هم رشته‌های مدیریت بازرگانی را انتخاب کنند و به‌ این ترتیب رتبه‌های پایین‌تر بخت بیشتری در قبولی مدیریت صنعتی پیدا می‌کنند؛ پس نکته‌ای که باید توجه کنید این است که شرایط شما در انتخاب رشته همیشه بهتر از رتبه‌ای است که کسب می‌کنید.

بررسی کارنامه داوطلبان مدیریت صنعتی رتبه‌های ۵۰ تا ۱۰۰

زبانمدیریت اسلامریاضی و آمارتئوری مدیریتاقتصادتحقیق در عملیاتتولیدمعدل مؤثررتبه
۰۶۲.۲۲۵۰۳۱.۱۱۶۶.۶۷۰۰۲۰۵۱
۵۵.۵۶۵۳.۳۳۲۱.۶۷۴۱.۱۱۶۸.۳۳۰۰۱۳.۵۱۵۲
۴۵.۵۶۳۷.۷۸۵۸.۳۳۱۵.۵۶۷۸.۳۳۰۰۱۴.۶۳۶۰
۰۸۶.۶۷۶۸.۳۳۰۷۳.۳۳۰۰۱۹.۷۶۳
۲.۲۲۱۳.۳۳۱۸.۳۳۱۳.۳۳۵۶.۱۴۴۱.۰۳۱۸.۸۹۱۸.۰۳۶۷
۰۵۵.۵۶۲۵۴۲.۲۲۸۰۰۰۱۹.۲۱۷۵
۲۲.۲۲۵۷.۷۸۱۰۳۴.۴۴۳۱.۵۸۰۲۶.۶۷۱۶.۷۵۷۹
۱.۱-۷۱.۱۱۲۸.۳۳۳۸.۸۹۸۰۰۰۱۶.۵۱۸۲
۵۸.۸۹۲۸.۸۹۴۶.۶۷۲۳.۳۳۴۵.۶۱۰۰۱۵.۱۵۸۵
۰۲۴.۴۴۲۵۶.۶۷۶۸.۳۳۵۱.۲۸۱۳.۳۳۱۶.۰۸۹۴
۸.۸۹۵۷.۷۸۲۸.۳۳۲۳.۳۳۸۲.۴۶۰۰۱۹.۴۱۹۸
۱۷.۵۵۰۳۴.۵۲۴.۵۶۶.۴۸.۵۶.۲ میانگین
نمونه کارنامه ارشد مدیریت صنعتی

همان‌طور که پیداست، هر قدر رتبه‌ها بالاتر می‌رود، تعداد کسانی که درصد تحقیق در عملیات و تولید را پاسخ نداده‌اند بیشتر می‌شود. این افراد احتمالاً کسانی هستند که برای این رشته آماده نشده‌اند و صرفاً به‌دلیل درصد دیگر دروس‌شان این رتبه‌ها را کسب کرده‌اند.

میانگین درصد داوطلبان در رتبه‌های ۵۰ تا ۱۰۰ مدیریت صنعتی حدود ۲۷ درصد است. با توجه به میانگین درصد دروس مختلف اهمیت دو درس اقتصاد و مدیریت اسلام کاملاً پیداست. اکثر داوطلبان روی این دو درس تمرکز خوبی می‌کنند و درصد مناسبی کسب می‌کنند. ریاضی و آمار، تئوری مدیریت و زبان هم که دیگر دروس مشترک رشته‌های مجموعه‌ی مدیریت هستند در اولویت داوطلبان‌ قرار دارند.

اگر در کنار این دروس، کمی از دو درس تحقیق در عملیات و تولید را هم پاسخ بدهید به‌راحتی می‌توانید در جمع رتبه‌های زیر ۵۰ قرار بگیرید.

کلاس آنلاین تحقیق در عملیات ویژه کنکور ارشد مدیریت

بررسی کارنامه داوطلبان مدیریت صنعتی رتبه‌های ۱۰۰  تا ۲۰۰

زبانمدیریت اسلامریاضی و آمارتئوری مدیریتاقتصادتحقیق در عملیاتتولیدمعدل مؤثررتبه
۶۷.۷۸۲۶.۶۷۰۳۱.۱۱۵۴.۳۹۰۰۱۸.۷۱۱۰
۰۶۰۲۵۴۵.۵۶۵۶.۶۷۰۰۱۶.۷۱۱۱۵
۳۱.۱۱۵۱.۱۱۳۰۲۴.۴۴۵۹.۶۵۰۰۱۵.۹۸۱۲۵
۰۴۶.۶۷۵۸.۳۳۰۸۰۰۰۲۰۱۳۵
۶۵.۵۶۶۰۰۲۷.۷۸۲۹.۸۲۰۰۱۶.۵۱۵۰
۲۷.۷۸۵۳.۳۳۰۳۴.۴۴۵۶.۶۷۰۰۱۸.۹۹۱۵۸
۰۵۳.۳۳۰۴۳.۳۳۶۵۰۰۱۹.۹۴۱۷۲
۴۴.۴۴۰۵۸.۳۳۰۸۰۰۰۱۵.۸۲۱۷۸
۵۸.۸۹۸۰۰۳۰۰۰۰۱۶.۷۸۱۹۰
۳۲.۸۴۸۱۹۲۶.۳۵۳.۶۰۰ میانگین
نمونه کارنامه ارشد مدیریت صنعتی

مطابق انتظار در رتبه‌های ۱۰۰ تا ۲۰۰ کمتر کسی را پیدا می‌کنید که درس تحقیق در عملیات و مدیریت تولید را سفید نگذاشته باشد. میانگین درصد داوطلبان در این محدوده از رتبه حدود ۲۳ درصد است؛ به‌عبارتی، تفاوت رتبه‌های ۵۰ تا ۱۰۰ با رتبه‌ی ۱۰۰ تا ۲۰۰ فقط ۴ درصد است.

با توجه به اینکه تعداد سؤالات درس تحقیق در عملیات و مدیریت تولید پانزده تست است و درنظرگرفتن ضریب ۳ این دروس، اگر داوطلبان دو سؤال از درس تحقیق در عملیات و دو سؤال از درس مدیریت تولید را پاسخ بدهند، به‌جای قرارگرفتن در رتبه‌های ۱۰۰ تا ۲۰۰ در بازه ۵۰ تا ۱۰۰ قرار می‌گیرند؛ بنابراین اگر برای رشته‌ی مدیریت صنعتی آماده می‌شوید، علاوه بر دروس مشترک، با کمی تمرکز بر دو درس تحقیق در عملیات و مدیریت تولید به‌راحتی خود را در جمع رتبه‌برترها قرار خواهید داد.

دیدن نمونه کارنامه ارشد مدیریت صنعتی برای موفقیت در کنکور کافی نیست. برای رسیدن به اهداف خود باید منابع مطالعاتی خود را درست انتخاب کنید؛ منابع تنها سلاح شما در کنکور هستند. برای آشنایی با بهترین منابع کنکور کارشناسی ارشد مدیریت صنعتی این مطلب را مطالعه کنید.

بهترین منابع کنکور کارشناسی‌ارشد مدیریت صنعتی را بشناسید!

کلاس‌های آنلاین کنکور کارشناسی ارشد مجموعه‌ی مدیریت

اگر برای موفقیت در کنکور کارشناسی ارشد مجموعه‌ی تلاش می‌کنید، کلاس‌های آنلاین کنکور کارشناسی ارشد کافه‌تدریس به شما امکان می‌دهد تا صفر تا صد مباحث را سر کلاس بهترین استادان یاد بگیرید.

برای آشنایی با کلاس‌های آنلاین کنکور کارشناسی ارشد مجموعه مدیریت کافه‌تدریس روی این لینک کلیک کنید:

کلاس‌های آنلاین مجموعه مدیریت