بهترین نرم افزار برگزاری کلاس مجازی چیست؟ چطور می‌توانیم با بصرفه‌ترین هزینه از بیشترین امکانات برگزاری کلاس آنلاین استفاده کنیم؟ این مطلب به‌صورت مفصل نرم‌افزارها و اپلیکیشن‌های برگزاری کلاس آنلاین را معرفی می‌کند و بصرفه‌ترین روش راه‌اندازی کلاس آنلاین را به شما می‌دهد؟

چرا باید از نرم‌افزار اختصاصی راه‌اندازی کلاس آنلاین استفاده کرد؟

برای انتخاب بهترین نرم‌افزار برگزاری کلاس مجازی پیش از هر چیز باید با مقتضیات آموزش مدرن و تدریس از راه دور آشنا شوید.

کلاس مجازی و کلاس آنلاین آخرین نسل از تدریس از راه دور به شمار می‌رود. مهم‌ترین ویژگی‌هایی که این شکل از آموزش را با آموزش حضوری و دیگر شکل‌های تدریس از راه دور، از آموزش مکاتبه‌ای گرفته تا ویدئو و اپلیکیشن‌های آموزشی، جدا می‌کند اصل‌بودن یادگیری و تعاملی‌بودن آموزش است.

امکانات مختلفی که کلاس آنلاین در اختیار مدرس و دانش‌پژوه قرار می‌دهد کمک می‌کند که یادگیری اصل قرار گیرد. در آموزش سنتی یا در نسل‌های قبلی تدریس از راه دور آموزش اصل است و میزان یادگیری بر عهده‌ی شرکت‌کننده است. امکانات و ویژگی‌های کلاس مجازی این امکان را ایجاد می‌کند که همه‌چیز در خدمت یادگیری مخاطب قرار گیرد. برای آشنایی با ویژگی‌ها و امکانات کلاس آنلاین می‌توانید این مطلب را مطالعه کنید:

کلاس آنلاین چه ویژگی‌هایی دارد؟

تعاملی‌برگزارشدن کلاس در تدریس مجازی دیگر تفاوت عمده‌ی این شکل از آموزش است. مهم‌ترین ویژگی آموزش مدرن را هم باید در همین شکل از آموزش جست‌وجو کرد. این استراتژی در تدریس کمک می‌کند بیشترین و عمیق‌ترین یادگیری ایجاد شود. درواقع تدریس آنلاین باید به‌صورت تعاملی برگزار شود.

برای آشنایی بیشتر با تدریس تعاملی این مطلب را مطالعه کنید:

چرا باید کلاس آنلاین تعاملی برگزار کنیم و چگونه می‌توانیم این کار را انجام دهیم؟

با در نظر گرفتن این دو ویژگی باید به‌سراغ انتخاب بهترین نرم‌افزار برگزاری کلاس آنلاین برویم؛ البته ویژگی‌های اصلی نرم‌افزار راه‌اندازی کلاس آنلاین به این موارد محدود نمی‌شود. در این مطلب به‌صورت کامل ویژگی‌های لازم برای انتخاب بهترین سامانه برگزاری کلاس آنلاین را شرح داده‌ایم:

بهترین سامانه برگزاری کلاس آنلاین باید چه ویژگی‌هایی داشته باشد؟

چرا برگزاری کلاس آنلاین در واتس‌اپ یا تلگرام را امتحان نکنیم؟

بسیاری از برگزارکننده‌ها تلاش کرده‌اند کلاس مجازی را با نرم‌افزارهای پیام‌رسان یا شبکه‌های اجتماعی مانند واتس‌اپ، تلگرام و غیره راه اندازی کنند. این بسترها امکانات فراوانی در اختیار افراد قرار می‌دهد، اما تمامی امکانات آن‌ها نمی‌تواند برای برگزاری کلاس مجازی بستر مناسبی فراهم کند.

کلاس مجازی به تعاملی بی‌وقفه و دوطرفه‌ای نیاز دارد که تمامی شرکت‌کنندگان در ان بتوانند به امکاناتی مانند اشتراک بی‌وقفه‌ی انواع فایل، پرسش‌وپاسخ نامحدود، به‌اشتراک‌گذاری دسکتاپ همه‌ی شرکت‌کنندگان، به‌اشتراک‌گذاری تخته‌ی مجازی و غیره دسترسی داشته باشند.

این امکانات در شبکه‌های مجازی یا به‌صورت کامل در دسترس نیست یا در لحظه و در زمان واقعی در اختیار شرکت‌کنندگان قرار نمی‌گیرد. در این مطلب توضیح داده‌ایم چرا پیام‌رسان‌ها و شبکه‌های اجتماعی بستر مناسبی برای برگزاری کلاس آنلاین نیست:

چرا برگزاری کلاس آنلاین در تلگرام گزینه‌ی مناسبی نیست؟

ضبط کلاس مجازی چگونه ممکن است؟

همه‌ی نرم‌افزارها و اپلیکیشن‌های اختصاصی برگزاری کلاس‌های آنلاین به شما این امکان را می‌دهد که جلسه کلاس برگزارشده را ضبط کنید. شما می‌توانید ویئوی ضبط‌شده را ویرایش کنید. همچنین امکان قفل‌گذاری آن نیز وجود دارد که فقط در اختیار کاربری خاص قرار گیرد.

شما می‌توانید ویدئوی ضبط‌شده را به‌صورت لینک آنلاین در اختیار مخاطب‌تان قرار دهید یا به‌صورت ویدئوی قابل دانلود. در حالت اول مخاطب می‌تواند از طریق لینک ویدئوی شما را تماشا کند و امکان دانلود ندارد. در حالت دوم شما امکان ویدئو را در فرمت‌های دلخواه‌تان به مخاطب می‌دهید.

بهترین نرم‌افزار برگزاری کلاس مجازی چیست؟

نرم‌افزارها و اپلیکیشن‌های متعدد برای برگزاری کلاس مجازی طراحی شده است و امکان راه‌اندازی کلاس آنلاین را به شما می‌دهد. ازجمله‌ی این نرم‌افزار می‌توان به این موارد اشاره کرد:

در میان این نرم‌افزارها از همه شناخته‌شده‌تر ادوبی کانکت است. این نرم‌افزار تمامی امکانات لازم برای برگزاری کلاس آنلاین را با بصرفه‌ترین قیمت در اختیار شما قرار می‌دهد. ازجمله امکاناتی که شما با استفاده از این نرم‌افزار در اختیار خواهید داشت از این جین قرار است:

  • محیط کاربرپسند و راحت
  • اشتراک‌گذاری فایل‌های مختلف، با فرمت‌های مختلف
  • کیفیت ویدئویی HD720
  • گفت‌وگوی عمومی و خصوصی نامحدود
  • برگزاری کلاس با استادان و شرکت‌کننده نامحدود
  • مدیریت فضای کلاس مدیریت کنید و امکان اجازه‌ی ورود و خروج
  • ضبط ویدئوی کلاس مجازی
  • برگزاری نظرسنجی
  • محیط کاملاً تعاملی با امکان پرسش‌وپاسخ کنید و حل تمرین
  • به‌اشتراک‌گذاری دسکتاپ یا وایت‌برد مجازی استاد
  • به‌اشتراک‌گذاری دسکتاپ شرکت‌کنندگان
  • پخش تصاویر را به‌صورت عریض یا Wide Screen
  • دسترسی به به سرورها و امکان گرفتن تست قبل از شروع کلاس
  • امکان استفاده بدون نصب نرم‌افزار و ازطریق HTML و با استفاده از دستگاه‌های مختلف، ازجمله رایانه و تلفن‌همراه هوشمند و تبلت، ویندوز و آی‌او‌اس و اندروید
  • استفاده ازطریق نصب اپلیکیشن در تمامی سیستم‌عامل‌ها
  • امکان استفاده از ابزار مختلف ازجمله قلم نوری یا کاغذ دیجیتال

در مطلب زیر درباره‌ی برتری‌های Adobe Connect برای راه‌اندازی کلاس مجازی بیشتر گفته‌ایم:

چرا بهترین نرم‌افزار کلاس مجازی Adobe Connect است؟

راه‌اندازی کلاس آنلاین در کافه‌تدریس

کافه‌تدریس ازجمله سایت‌های برگزاری کلاس آنلاین است که در برگزاری کلاس مجازی، تدریس از راه دور و ویدئوهای آموزشی تجربه‌ی بسیار زیادی دارد. کافه‌تدریس تاکنون بیش از ۱۰۰هزار ساعت کلاس مجازی برگزاری کرده و بسیاری از مؤسسات آموزشی، نهادها و دانشگاه‌ها و همین‌طور استادان برای راه‌اندازی کلاس مجازی این پلتفرم را انتخاب کرده‌اند. مزیت‌های کلاس آنلاین کافه‌تدریس بستری مناسب برای برگزاری کلاس آنلاین شما را در سریع‌ترین زمان فراهم می‌کند.

برای مشاوره‌ی رایگان درباره‌ی برگزاری کلاس مجازی و راه‌اندازی آن و همچنین آشنایی با هزینه‌های سامانه‌ی کافه‌تدریس کافی است به این لینک سر بزنید:

برگزاری کلاس آنلاین و وبینار در کافه‌تدریس