کدام نرم افزار کلاس آنلاین رایگان است؟ مزیت‌های برگزاری کلاس آنلاین به‌قدری زیاد است که هر روز تعداد بیشتری از نهادهای آموزشی به‌سمت راه اندازی کلاس مجازی و در کل، تدریس از راه دور و تدریس مجازی کشیده می‌شوند. طبعاً انتخاب بصرفه‌ترین گزینه‌ یکی از چالش‌های اساسی برای راه‌اندازی کلاس مجازی است. در ادامه‌ی این مطلب به انتخاب نرم‌افزار کلاس آنلاین رایگان پرداخته‌ایم.

کدام نرم افزار کلاس آنلاین رایگان است؟

پاسخ کوتاه به این پرسش همه و هیچ‌یک است. برای اینکه به‌صورت کامل در این باره بدانید باید ابتدا درباره‌ی تدریس از راه دور و کلاس مجازی بیشتر بدانید. به‌صورت کلی می‌توانیم بگوییم یادگیری و آموزش در کلاس مجازی، برخلاف بسیاری از شیوه‌های دیگر تدریس از راه دور، بر ارتباط دوطرفه‌ی مستمر مبتنی است. برای اینکه در این باره بیشتر بدانید توصیه می‌کنیم این مطلب را مطالعه کنید:

کلاس مجازی چیست و برای راه‌اندازی آن چه باید کرد؟

کلاس مجازی و شما برای برگزاری کلاس به نرم‌افزار و فضای سرور نیاز دارید. نرم‌افزارهای برگزاری کلاس مجازی به شما اجازه می‌دهند به‌مدت محدود از امکانات آن‌ها استفاده کنید، اما برای استفاده‌ی کامل از نرم‌افزارها به خرید لایسنس آن‌ها نیاز دارید. نیازمندی بعدی شما فضای سرور است. شما نیاز دارید برای برگزای کلاس آنلاین سرور اجاره کنید.

گزینه‌های شما برای نرم افزار کلاس آنلاین رایگان و تدریس مجازی بسیار است، اما اگر می‌خواهید از تمامی امکانات کلاس مجازی استفاده کنید، به‌ناچار باید برای راه‌اندازی آن هزینه کنید. برای اینکه با نرم‌افزارهای برگزار کلاس آنلاین و به‌ویژه، Adobe Connect آشنا شوید پیشنهاد می‌کنیم این مطلب را مطالعه کنید:

چرا بهترین نرم‌افزار کلاس مجازی Adobe Connect است؟

به‌صورت کلی دو راهکار برای شما وجود دارد: راه اول این است که خودتان لایسنس و فضای سرور را تهیه کنید که طبعاً هزینه‌بر است؛ البته باید هزینه‌های پشتیبانی فنی و نگهداری را هم به آن اضافه کنید. راه دوم اجاره کلاس آنلاین است. شما انتخاب راه دوم با هزینه‌ای بسیار کم کلاس‌های مجازی‌تان را راه‌اندازی می‌کنید و برای پشتیبانی فنی و نگهداری و غیره نیز هزینه‌ای پرداخت نمی‌کنید.

آیا می‌توان از نرم افزار برگزاری جلسات آنلاین برای راه‌اندازی کلاس مجازی استفاده کرد؟

کلاس مجازی امکانات و ویژگی‌هایی دارد. این ویژگی‌ها بر تعاملی‌بودن کلاس آنلاین مبتنی است؛ همچنین تدریس مجازی در کلاس آنلاین فضایی در اختیار شما قرار می‌دهد که در هر نقطه‌ی جغرافیایی و در هر زمان بتوانید کلاس مجازی را درست شبیه کلاس‌های حضوری برگزار کنید؛ به‌این معنا که شما بدون محدودیت جغرافیای و زمانی، صرفاً با دسترسی به اینترنت، کلاس را تشکیل می‌دهید و به امکاناتی از این قبیل دسترسی دارید:

  • به‌اشتراک‌گذاری تخته‌ی وایت‌برد یا دسکتاپ با شرکت‌کنندگان در کلاس
  • به‌اشتراک‌گذاری انواع فایل متنی و صوتی و غیره
  • گفت‌وگوی زنده میان تمامی شرکت‌کنندگان به‌صورت عمومی و خصوصی
  • ضبط فایل ویدئویی کلاس و امکان دردسترس قراردادن لینک آنلاین یا دانلود آن
  • محدودیت‌نداشتن برای تعداد استادان و شرکت‌کنندگان
  • حضوروغیاب هوشمند

شما با استفاده از نرم‌افزارهای Web-Conference شاید بتوانید شکل‌های مختلفی از تدریس از راه دور و تدریس مجازی را انجام دهید، اما برای برگزاری کلاس مجازی و استفاده از تمامی امکانات آن به سامانه‌های اختصاصی نیاز دارید. در این مطلب درباره‌ی نرم‌افزار برگزاری کلاس آنلاین کافه‌تدریس توضیح داده‌ایم:

نرم افزار برگزاری کلاس آنلاین کافه‌تدریس چیست و چه امکاناتی به شما می‌دهد؟

راه‌اندازی کلاس مجازی با سایت برگزاری کلاس آنلاین کافه‌تدریس

کافه‌تدریس تجربه‌ی برگزاری بیش از ۱۰۰هزار ساعت کلاس آنلاین و تدریس از راه دور به‌شکل وبینار و ویدئوی آموزشی را دارد؛ علاوه‌براین، ازجمله مزیت‌های کلاس آنلاین کافه‌تدریس دراختیارگذاشتن تمامی امکانات کلاس آنلاین است. شما می‌توانید کلاس‌ها و دوره‌های آنلاین خود را با استفاده از سایت برگزاری کلاس آنلاین کافه‌تدریس برگزاری کنید.

برای آشنایی بیشتر با کلاس آنلاین کافه‌تدریس و اطلاع از شرایط و هزینه‌های آن و دریافت مشاوره و راهنمایی کافی است روی این لینک کلیک کنید:

برگزاری کلاس آنلاین و وبینار