دپارتمان MBA دانشگاه صنعتی امیرکبیر یا همان پلی‌تکنیک یکی از برترین مراکز برای ادامه‌ی تحصیل در زمینه‌ی مدیریت کسب‌وکار در کارشناسی ارشد است. این دانشکده با دانش‌آموختگان خود و رتبه‌ی علمی بسیار خوبش در ایران مطرح است و هر سال رتبه‌های برتر بسیاری در این دانشگاه مشغول به تحصیل هستند. امروزه بسیاری از دانش‌آموختگان دانشگاه صنعتی امیرکبیر از رشته‌ی MBA در جایگاه‌های مدیریتی مهم مشغول شده‌اند. در ادامه این دانشگاه را به شما معرفی خواهیم کرد.

سردر دانشگاه صنعتی امیرکبیر

دانشگاه صنعتی امیرکبیر

پلی‌تکنیک تهران یا دانشگاه صنعتی امیرکبیر نخستین دانشگاه صنعتی ایران و از باسابقه‌ترین مؤسسات آموزش عالی ایران در زمینه‌ی فنی و مهندسی است. این دانشگاه را در آبان ۱۳۳۵ حبیب نفیسی تأسیس کرد.

اولین دوره‌ی دانشجویان این دانشگاه در سال ۱۳۳۶ ازطریق آزمون داخلی پذیرفته شدند و از سال ۱۳۳۷ فعالیت آموزشی پلی‌تکنیک تهران، به‌طور رسمی، با پنج رشته‌ی مهندسی برق و الکترونیک، مهندسی مکانیک، مهندسی نساجی، مهندسی شیمی و مهندسی راه و ساختمان آغاز شد. در حال حاضر دانشگاه صنعتی امیرکبیر ازجمله دانشگاه‌های مطرح در رتبه‌بندی جهانی است که در رتبه‌بندی‌های مختلف جایگاه‌های بسیار خوبی را کسب کرده است.

پردیس مرکزی دانشگاه صنعتی امیرکبیر در مرکز شهر تهران قرار دارد و از غرب به خیابان ولیعصر و از شرق به خیابان حافظ می‌رسد. سردر پردیس مرکزی دانشگاه امیرکبیر را هادی اکبرزاده قربانی طراحی کرده که در سال ۱۳۹۲ به اجرا رسیده‌ است. این سردر که در خیابان حافظ قرار دارد دو حلقه‌ی فلزی را دربرمی‌گیرد که روی آن با قطعات پیش‌ساخته پوشیده شده است و شکل دو چرخ‌دنده را تداعی می‌کند.

دانشکده‌ی مدیریت، علم و فناوری دانشگاه صنعتی امیرکبیر

دانشکده‌ی مدیریت، علم و فناوری دانشگاه صنعتی امیرکبیر

اولین قدم برای دانشکده‌ی مدیریت، علم و فناوری دانشگاه صنعتی امیرکبیر از سال ۱۳۸۶ با برپایی رشته‌ی MBA برای آموزش و تشویق نسل بعدی مجریان، کارآفرینان، مهندسان و مدیران برداشته شد. چهار سال بعد دانشگاه صنعتی امیرکبیر دانشکده‌ی مدیریت، علم و فناوری را ایجاد کرد که از آن زمان تا به امروز ارائه‌کننده‌ی دوره‌های MBA، کارشناسی‌ارشد (فلسفه‌ی علم و آینده‌پژوهی) و دکتری (آینده‌پژوهی) بوده است.

در سال ۱۳۹۲ اولین دوره‌ی معتبر بین‌المللی MBA (به‌زبان انگلیسی) با هدف جذب متقاضیان بین‌المللی از منطقه و فراتر از آن در این دانشکده راه‌اندازی شد. امروزه دانشکده‌ی مدیریت، علم و فناوری، با اتخاذ رویکرد مسئله‌گرا و ایجاد راه‌حل برای بستر ایران، تعاملی سازنده را با تصمیم‌گیرندگان در سراسر بخش‌های دولتی و خصوصی در حوزه‌های صنعتی و خدماتی ایجاد کرده است.

دانشکده‌ی مدیریت، علم و فناوری دانشگاه امیرکبیر در ساختمان زکریای رازی، واقع در خیابان انقلاب، کوچه‌ی سعید در ضلع غربی، خارج از محیط پردیس دانشگاه، واقع شده است.

مدیریت کسب و کار MBA در دانشکده مدیریت، علم و فناوری

اولین دوره‌ی برگزارشده در دانشکده‌ی مدیریت، علم و فناوری دانشگاه صنعتی امیرکبیر دوره‌ی MBA آن بود که در سال ۱۳۹۲ نیز اولین دوره‌ی بین‌المللی MBA برگزار شد. دوره‌های این دانشکده در بالاترین استانداردهای کیفی و با حضور ورزیده‌ترین سرمایه‌های انسانی این دانشکده و مدعوان، هر سال برگزار می‌شود. دانشجویان در دانشکده‌ی مدیریت، یک فضای الهام‌بخش و پرجنب‌وجوش را تجربه می‌کنند و موقعیت‌شان را در میان بهترین نخبگان، دانش‌آموختگان و مدیران ارتقا می‌بخشند.

MBA دانشگاه صنعتی امیرکبیر

دوره‌ی MBA دانشگاه صنعتی امیرکبیر، با سطح علمی بالا و ابتکاری طراحی‌شده، هر سال تعداد زیادی از دانشجویان و داوطلبان بخش‌های مختلف را با زمینه‌های متنوع آموزشی و عملی جذب می‌کند. برای هفت سال متوالی دوره‌ی MBA دانشگاه صنعتی امیرکبیر به یک نام تجاری مشهور و موفق آموزشی در رتبه‌های ملی و بین‌المللی تبدیل شده است.

اتاق سمینار دپارتمان mba دانشگاه صنعتی امیرکبیر

دوره‌ی MBA دانشگاه صنعتی امیرکبیر یک برنامه‌ی تمام‌وقت است که دربرگیرنده‌ی شانزده موضوع، شامل ۱۰ درس اصلی (۳۰ واحد) و ۶ درس اختیاری (۱۸ واحد)، است که انتظار می‌رود تا دانشجو در چهار نیم‌سال تحصیلی آن را پایان دهد؛ البته در صورت نیاز، دانشجویان می‌توانند یک نیم‌سال را به دوره‌ی آموزش خود اضافه کنند.

کلاس درس MBA دپارتمان دانشگاه صنعتی امیرکبیر

رشته‌ی MBA در دانشگاه امیرکبیر در سه گرایش مالی، بازاریابی و فناوری ارائه می‌شود. دانشجویان از همان ابتدای کار برای اخذ دروس باید اقدام به انتخاب واحد کنند و براساس سلیقه و هدف نهایی خود دروس را اخذ و در پایان امتحان آن را پاس کنند.

برای آشنایی با بهترین دانشگاه‌های ایران در رشته‌ی مدیریت کسب‌وکار روی این لینک کلیک کنید:

برترین دانشگاه‌ها در رشته MBA را بشناسید!

سوالات متداول

بین دانشگاه‌ امیرکبیر و دانشگاه تهران کدام را انتخاب کنیم؟

این دو دانشگاه جو بسیار نزدیکی به یکدیگر دارند. شما می‌توانید با توجه به گرایش مورد علاقه خود از بین این دو دانشگاه یکی را انتخاب کنید.

آیا رشته MBA تنها سه درس دارد؟

بله علیرغم اینکه در دفترچه این رشته دروس دیگری نیز هست اما برای رشته مدیریت کسب و کار شما تنها باید به سوالات ریاضی عمومی، جیمت و زبان پاسخ دهید.

رشته MBA مناسب چه کسانی است؟

این رشته مناسب تمام افرادی است که به فکر تغییررشته افتاده‌اند و می‌خواهند وارد دنیای کسب و کار و بیزنس شوند. همچنین برای کسانی که به کارآفرینی علاقه مند هستند نیز بسیار مناسب است.

رشته MBA در چه دانشگاه هایی ارائه می‌شود؟

این رشته در بسیاری از دانشگاه‌های تهران مانند صنعتی شریف، تهران و صنعتی امیرکبیر و دانشگاه‌های شهرستان ها در ۷د گرایش مختلف ارائه می‌شود.