آقای امید گوهری رتبه ۱۴ کنکور مدیریت کسب و کار (MBA) سال ۹۸ می‌باشند. در مصاحبه با رتبه برتر کنکور ارشد رشته MBA آقای گوهری، در مورد نحوه مطالعه، برنامه‌ریزی و موفقیت در کنکور مدیریت کسب و کار صحبت خواهیم کرد.

در ادامه متن مصاحبه به همراه فایل ویدیویی آن در اختیار شما قرار می‌گیرد:

متن مصاحبه‌ با امید گوهری رتبه ۱۴ کنکور ارشد مدیریت کسب و کار

۱. لطفا خودتون رو معرفی کنید و بفرمایید لیسانس کجا بودید، گرایش تون چی بوده، معدل تون چند بوده؟

امید گوهری هستم. من در رشته مهندسی مواد با معدل ۱۵.۳۳ از دانشگاه صنعتی شریف فارغ التحصیل شدم.

۲. چه رشته‌ای شرکت کردید و چه رتبه‌ای کسب کردید؟

رشته MBA و رتبه ۱۴ رو کسب کردم.

۳. چی شد که به فکر تغییر رشته افتادید؟

من از سال دوم دانشگاه کار میکردم . چه توی دانشگاه و چه بیرون دانشگاه متوجه شدم که خیلی با فضای مهندسی و خصوصا رشته مهندسی مواد ارتباط برقرار نمیکنم. زمانی که با مرکز کارآفرینی دانشگاه کار میکردم متوجه شدم که به موضوعات مدیریتی علاقه دارم و یک دوره ای هم در دانشکده مدیریت و اقتصاد شریف برگزار شد که در اون شرکت کردم و تصمیم خودم رو برای تغییر رشته به رشته مدیریت کسب و کار MBA گرفتم.

۴. به عنوان رتبه برتر کنکور مدیریت کسب و کار بفرمایید از کی شروع به مطالعه برای کنکور ارشد کردین؟ ساعت مطالعه روزانه تون در زمان شروع چه میزان بود و در طول سال یا در ماه های نزدیک به کنکور چه میزان رشد داشت؟ اگر رشد خوبی در ساعت مطالعه داشتید ذکر کنید که چطور تونستید به این رشد برسید و دلایل و بیان کنید.

یک مقدمه‌ای رو بگم خدمتتون من سال دوم بود که کنکور دادم. سال ۹۷ رتبه ۱۱۲ شدم ولی چون هدفم دانشگاه شریف بود انتخاب رشته نکردم و برای کنکور ارشد ۹۸ یک مقداری دیرتر شروع کردم و سریع تر سراغ تست زنی رفتم و حول و حوش بهمن شروع کردم به درس خوندن و چهار پنج ساعت در روز میخوندم و در اسفند هشت ساعت و فروردین ده ساعت در روز درس میخوندم.
در مطالعه بیشتر وقتم رو روی ریاضی میذاشتم و هفتاد تا هشتاد درصد مطالعه‌ام رو روی ریاضی گذاشتم. زبان صرفا لغت کار میکردم و جیمت با توجه به مدل درسش با آزمون گرفتن از خودم درس میخوندم.

۵. در مورد نحوه مطالعه و مرور و خلاصه نویسی تون توضیح بدید؟ آیا روش مطالعه و مرورتون در ابتدا کار درست بوده یا به مرور زمان درست شد؟ توضیح خاصی در مورد نحوه خواندن، مرور، خلاصه نویسی و یا هر چیزی که فکر می‌کنید به درد دانشجویان بخورد بدهید.

من همونطور که گفتم بیشتر ریاضی میخوندم و از پارسال یک خلاصه نویسی داشتم و اون رو اضافه کردم و یک سری مطالب رو حذف کردم ولی برای جیمت و زبان خلاصه نداشتم و صرفا تست میزدم.
همچنین کنکور ما دو ماه عقب افتاد و اون فاصله رو من دوهفته رو استراحت کردم و فیلم میدیدم و با دوستان بیرون میرفتم و هدفم رفرش شدن بود. بعد از اون دوباره شروع به خوندن کردم.

۶. لطفا در مورد درصدهایی که برای هر درس کسب کردید رو بفرمایید.

در مورد درصدهام خدمتتون عرض کنم زبان رو ۷۲ و درس جیمت رو ۷۲ و ریاضی رو ۶۰ درصد زدم.

۷. لطفا نظرتون رو در مورد کلاس های آنلاین (یا ویدیو) ای که ثبت نام کردید، و کیفیت کافه تدریس، پشتیبانی ها و به طور کلی دلیل تاثیر اون رو بفرمایید.

من در رابطه‌ی با درس ریاضی و درس جیمت کلاس آنلاین کافه تدریس رو برای نکته و تست استفاده میکردم و برای جمع بندی خیلی کمکم کرد. همچنین این نکته خیلی مهم بود که زمان خیلی کمی ازم میگرفت و قابلیت دانلود هم کمک میکرد که سریع تر کلاس ها رو ببینم. من از کیفیت کلاس ها و پشتیبانی و تمام خدمات کافه تدریس کاملا راضی بودم.

۸. زمان هایی که خسته یا ناامید می شدید چه کار می کردید؟

با توجه به این که من هدفم کاملا مشخص بود و میدونستم دنبال چی هستم این کمکم میکرد که اصلا خسته و ناامید نمیشدم و روند خوبی رو تا روز کنکور داشتم.

۹. نظرتون راجع به آزمون های آزمایشی چیه؟ آیا شرکت کردید؟

من از بهمن شروع به درس خوندن کردم و فقط آزمون های جامع رو شرکت کردم و از این جهت که توی فضای رقابتی قرار میگیره و شرایط آزمون رو تجربه میکنه میتونه خیلی مفید باشه. ولی برای خیلی از داوطلب ها میتونه آسیب زننده باشه. چون ممکنه درصدهایی که میخواید رو به دست نیارید و ناامید بشید. صرف نظر از این موضوع در بحث مدیریت زمان و مدیریت استرس خیلی میتونه مفید باشه.

۱۰. توصیه خاصی به عنوان رتبه برتر کنکور ارشد مدیریت کسب و کار برای داوطلبین زیادی که این مصاحبه را می‌بینند دارید؟ (اگر صحبت، پیشنهاد یا نظری باقی مانده لطفا بفرمایید.

من صرفا میتونم یک توصیه داشته باشم اون هم اینکه آدم با توجه به روندش به نقطه ای که انتظار داره مثلا هر سه درس رو بالای هشتاد بزنه و این توقع ممکنه سر آزمون برآورده نشه. ممکنه سطح سوالات خیلی سخت باشه یا شرایط اوکی نباشه . امیدارم این رو بچه ها بتونن این رو مدیریت کنن و از نظر روحی و روانی بتونن خودشون رو مدیریت کنن . اگر بتونن با تمرین و مرور و ممارست مناسب میتونن به این تسلط بر روی کنکور و روی خودشون برسن. ممنونم از شما

ویدیو مصاحبه را می‌توانید از لینک زیر مشاهده نمایید:

ویدیو مصاحبه با امید گوهری رتبه برتر کنکور MBA

مطالب بیشتری در وبلاگ کافه تدریس بخوانید:

مصاحبه با بهنام محمودیان رتبه برتر کنکور MBA

مصاحبه با آقای مسلم عالی‌پور رتبه برتر رشته MBA