اپلیکیشن Anki کار شما را برای حفظ لغات با روش لایتنر آسان می‌کند. احتمالاً اگر برای حفظ لغات زبان انگلیسی تلاش کرده باشید، با روش لایتنر آشنایی دارید. در این مطلب قصد داریم اپلیکیشن Anki برای حفظ لغات زبان انگلیسی را بررسی کنیم. البته این نرم‌افزار برای حفظ و به‌خاطرسپردن هر چیزی می‌تواند کاربردی باشد، ولی در ایران اکثراً برای یادگیری لغات زبان انگلیسی استفاده می‌شود.

روش لایتنر چیست؟

روش لایتنر شیوه‌ای است که برای یادگیری و حفظ اطلاعات مختلف، ازجمله لغات، استفاده می‌شود. لایتنر معمولاً به‌صورت جعبه‌ای است که جعبه لایتنر نامیده می‌شود و پنج قسمت دارد. در این روش شما روی یک طرف فلش‌کارت مثلاً یک لغت انگلیسی را می‌نویسید و در پشت آن معنی فارسی آن لغت را یادداشت می‌کنید. تعدادی از این فلش‌کارت‌ها را آماده و شروع به مطالعه می‌کنید. هر یک از لغات را که بلد باشید، به خانه‌ی بعدی منتقل می‌کنید و اگر معنای آن را فراموش کرده باشید، آن را به خانه‌ی اول بازمی‌گردانید.

جعبه لایتنر

جعبه لایتنر

چرا اپلیکیشن Anki را به کار بریم؟

جعبه‌لایتنر روش شناخته‌شده و جذابی برای یادگیری لغات است، ولی برای استفاده از این روش باید به نکات مهمی توجه کنیم. تصور کنید می‌خواهید برای کنکور ارشد مطالعه کنید. اگر مثلاً برای کنکور ام بی ای آماده می‌شویم، باید نزدیک دوهزار لغت را حفظ کنید. آیا امکان نوشتن این حجم از لغات و قراردادن آن‌ها به‌صورت روزانه درون جعبه وجود دارد؟

همچنین باید توجه کنیم که در استفاده از جعبه لایتنر باید هر روز لغات را به‌صورت دستی مرور کنیم. این کار بعد از مدتی بسیار خسته‌کننده می‌شود. به‌طوری که ممکن است این روش را کنار بگذارید و از ادامه‌دادن صرف‌نظر کنید.

راه‌حل فناورانه‌ی این مسئله اپلیکیشن Anki است. برای حفظ لغات کافی است این نرم‌افزار را روی گوشی یا کامپیوتر شخصی خود نصب کنید؛ به‌این ترتیب می‌توانید به‌راحتی پروسه‌ی لایتنر برای حفظ لغات را انجام دهید.

معرفی اپلیکیشن Anki و Ankidroid

اپلیکیشن Anki در نسخه‌های وب، ویندوز، اندروید و آی‌اواس موجود است. شما می‌توانید با توجه به نیاز خود هر یک را دانلود کنید. این نرم‌افزار کاملاُ براساس روش لایتنر کار می‌کند و لغات را به‌صورت علمی به حافظه‌ی بلندمدت شما می‌برد.

نسخه موبایل Anki
نسخه موبایل Anki

نرم‌افزار Anki برای اهداف بسیار می‌تواند استفاده شود؛ مانند:

  • یادگیری زبان
  • فرمول‌های ریاضی
  • حفظ اشعار
  • حفظ نام بیماری‌ها و غیره برای پزشکان

مهم‌ترین قابلیت‌های اپلیکیشن Anki

از مهم‌ترین ویژگی‌های این اپلیکیشن می‌توان به این نکات اشاره کرد:

  • قابلیت sync شدن: شما با این قابلیت می‌توانید تمامی لغات خود را همزمان روی گوشی و کامپیوتر خود داشته باشید. به‌این ترتیب، می‌توانید روی هر یک از دستگاه‌های خود لغات را مرور کنید و دستگاه‌های دیگر شما نیز همسان‌سازی خواهد شد.
  • داشتن تمامی لغات لازم: شما می‌توانید به این اپلیکیشن مجموعه‌لغات خود را اضافه کنند و آن‌ها را در اختیار دیگران قرار دهید. شما با جست‌وجو در وب‌سایت این اپلیکیشن می‌توانید به تمامی این مجموعه‌لغات دسترسی پیدا کنید.
  • اضافه‌کردن لغت: شما به‌راحتی می‌توانید لغات مدنظرتان را در این اپلیکیشن وارد کنید؛ این اپلیکیشن امکان بسیار خوبی برای شخصی‌سازی لغات به شما می‌دهد.
  • اضافه‌کردن متن، تصویر و صوت: این اپلیکیشن از قابلیت‌های چندرسانه‌ای برخوردار است و شما می‌توانید لغات را با کمک تصویر یاد بگیرید.

دانلود Anki

برای دانلود این اپلیکیشن برای ویندوز از این لینک‌ها استفاده کنید:

دانلود Anki برای اندروید

دانلود Anki برای ویندوز

دانلود Anki برای ios

 

کافه‌تدریس برای داوطلبان کنکور MBA کلاس‌های درس زبان تخصصی را به‌صورت آنلاین برگزار می‌کند. ازطریق این لینک‌‌ها توضیحات کلاس‌های آنلاین را مشاهده کنید:

کلاس آنلاین گرامر زبان

کلاس زبان تخصصی کنکور MBA