بهترین دانشگاه‌های ایران در رشته مدیریت کدام‌اند؟ انتخاب دانشگاه در مقطع کارشناسی ارشد برای بسیاری از داوطلبان رشته‌های مدیریت دغدغه‌ی مهمی است. در این مطلب بهترین دانشگاه‌های رشته‌ی مدیریت را معرفی کرده‌ایم تا بتوانید به‌صورت دقیق‌تر از میان دانشگاه‌های مطرح سطح کشور، دانشگاه مدنظرتان را انتخاب کنید. همانطوری که در تمام دنیا برای انتخاب بهترین دانشگاه‌های مدیریت جهان معیارهایی وجود دارد، در این مقاله با توجه به سطح علمی دانشگاه و علاقه رتبه برترها بهترین دانشگاه‌های مدیریت را دسته بندی کرده‌ایم.

رشته‌های مدیریت در کنکور کارشناسی ارشد مدیریت

کنکور کارشناسی ارشد مدیریت به شکل یک مجموعه برگزار می‌شود و داوطلبان می‌توانند هم‌زمان در تمام رشته‌های مدیریت شانس قبولی داشته باشند. درواقع در کنکور کارشناسی ارشد مدیریت با توجه به ضریب دروس در رشته‌های مختلف، داوطلبان در هریک از رشته‌های مدیریت یک رتبه کسب می‌کنند و می‌توانند با در نظر گرفتن رتبه خود انتخاب رشته داشته باشند. در اکثر رشته‌های مدیریت مثل مدیریت بازرگانی، مدیریت صنعتی یا مدیریت فناوری اطلاعات به دلیل داشتن دروس مشترک زیاد، رتبه داوطلبان در این رشته‌ها خیلی به هم نزدیک است و عملاً داوطلبان با مطالعه دروس یک رشته در رشته دیگری هم رتبه خوب کسب می‌کنند. رشته‌های مدیریت در کنکور کارشناسی ارشد مدیریت عبارت‌اند از:

  • مدیریت بازرگانی
  • مدیریت دولتی
  • مدیریت صنعتی
  • مدیریت مالی
  • مدیریت فناوری اطلاعات
  • مدیریت تکنولوژی
  • مدیریت منابع انسانی
  • مدیریت کارآفرینی
  • مدیریت حمل‌ونقل دریایی بین‌قاره‌ای
  • مدیریت بازرگانی دریایی
  • مدیریت بحران
  • مدیریت اماکن متبرکه‌ی مذهبی
  • سیاست‌گذاری علم و فناوری
  • مربیگری کسب‌وکار
  • مدیریت نظارت و بازرسی

برای آشنایی با گرایش‌های رشته مدیریت در کارشناسی ارشد این مطلب را مطالعه کنید:

گرایش‌های رشته مدیریت در کارشناسی ارشد را بشناسید!

دروس کنکور ارشد مدیریت

تعداد دروس نسبتاً زیاد کنکور کارشناسی ارشد مدیریت شرایط را متفاوت و خاص می‌کند. هر داوطلب با توجه به نقاط قوت و ضعف و علایق خود می‌تواند ترکیب متفاوتی از دروس را در برنامه مطالعاتی خود قرار دهد. ازآنجایی‌که اکثر داوطلبان یک یا دو درس را به‌طور کل مطالعه نمی‌کنند، دست شما هم در انتخاب دروس خیلی بازتر است. البته حذف کردن یک درس باید کاملاً با نظر و مشورت با یک مشاور خبره انجام شود؛ چراکه داوطلبان زیادی به دلیل عدم شناخت فضای رقابت اشتباهاً درسی را حذف می‌کنند که به‌راحتی می‌توان از آن درصد بالا گرفت و در عوض درسی را مطالعه می‌کنند که برای آن‌ها بازدهی بسیار کمی دارد. بنابراین اگر قصد کسب رتبه خود در یکی از رشته‌های مدیریت را دارید حتماً پیش از انتخاب دروس با مشاور خود مشورت کنید. برای آشنایی بیشتر با کنکور کارشناسی ارشد مدیریت این مطلب را مطالعه کنید:

کنکور کارشناسی ارشد مدیریت را به‌صورت جامع بشناسید!

معیارها انتخاب بهترین دانشگاه

هر سایت، موسسه یا سازمانی در دنیا با معیارهای خاص خود دانشگاه‌ها را بررسی می‌کند که البته بخش قابل توجهی از این معیارها مشترک هستند. سطح علمی دانشگاه، سطح اساتید دپارتمان مورد نظر، برند دانشگاه، میزان هزینه پرداختی، وضعیت خوابگاه، نزدیکی به محل زندگی، وضعیت اشتغال فارغ التحصیلان، امکانات دانشگاه و… می‌تواند در انتخاب بهترین دانشگاه تاثیرگذار باشد. بررسی تمام این موارد شاید کمی سخت باشد و در این مقاله با توجه به نوع انتخاب داوطلبان سعی کردیم بهترین دانشگاه‌های ایران در رشته مدیریت را انتخاب کنیم و به بررسی تک تک این معیارها نپرداخته‌ایم. به عبارت دیگر ما تجلی همه این معیارها را در انتخاب جمعی داوطلبان خواهیم دید.

بهترین دانشگاه‌های ایران در رشته مدیریت

دانشگاه‌های مطرح زیادی در کشور وجود دارند که می‌توانند انتخاب داوطلبان باشند، دانشگاه‌هایی مانند دانشگاه فردوسی مشهد، دانشگاه اصفهان، دانشگاه شاهد، دانشگاه تبریز و غیره، اما با توجه به وضعیت علمی، موقعیت جغرافیایی و وضعیت ارائه‌ی رشته‌های مدیریت، پنج دانشگاهی که در ادامه معرفی کرده‌ایم انتخاب اول تا پنجم داوطلبان هستند.

درواقع این پنج دانشگاه به‌معنای دقیق کلمه بهترین دانشگاه‌های ایران در رشته مدیریت محسوب می‌شوند، مخصوصاً که معمولاً داوطلبان ترجیح می‌دهند مقطع کارشناسی‌ارشد را یا در تهران یا در شهر محل زندگی یا تحصیل خود بگذرانند.

دانشکده مدیریت دانشگاه تهران

دانشکده‌ی مدیریت دانشگاه تهران

دانشگاه تهران تقریباً برای تمامی کسانی که به تحصیل در مقطع کارشناسی ارشد فکر می‌کنند اولین انتخاب است. دانشکده‌ی مدیریت دانشگاه تهران، به‌عنوان یکی از بهترین مراکز آموزشی کشور، در صدر انتخاب‌رشته‌ی داوطلبان ارشد مدیریت قرار می‌گیرد.

این دانشگاه اولین دانشگاهی است که رشته‌ی مدیریت را به‌طور رسمی به آموزش عالی ایران وارد کرد. برند دانشگاه تهران به‌حدی بزرگ است که هر سال داوطبان زیادی رؤیای تحصیل در این دانشگاه را دارند.

اساتید بزرگ کشور در این دانشگاه حضور دارند و به‌همین دلیل، سطح علمی بالایی دارد. دانشکده‌ی مدیریت دانشگاه تهران دسترسی راحتی دارد و به‌راحتی می‌توانید ازطریق مترو تربیت‌مدرس به این دانشکده برسید.

بهترین دانشگاه‌های ایران در رشته‌های مدیریت؛ دانشکده مدیریت شهید بهشتی

دانشکده‌ی مدیریت دانشگاه شهید بهشتی

اگر قرار است میان بهترین دانشجویان سطح کشور باشید، دانشگاه‌های زیادی نیستند که هر سال میزبان برترین‌های کشور باشند؛ در این میان، دانشگاه شهید بهشتی حتماً در میان چند گزینه‌ی اول شما خواهد بود.

این دانشگاه معمولاً دومین انتخاب داوطلبان بعد از دانشگاه تهران است. دانشکده‌ی مدیریت و حسابداری دانشگاه شهید بهشتی در منطقه‌ی ولنجک تهران قرار گرفته است.

دانشکده‌ی مدیریت دانشگاه علامه طباطبایی

دانشکده‌ی مدیریت دانشگاه علامه طباطبایی

اگر دنبال بزرگ‌ترین و مهم‌ترین دانشگاه علوم انسانی و اجتماعی کشور می‌گردید جواب مشخص است: دانشگاه علامه طباطبایی. از آنجا که برند این دانشگاه با علوم انسانی شکل گرفته است، پس برای بسیاری از داوطلبان رشته‌های علوم انسانی، مانند مدیریت، این دانشگاه یک انتخاب عالی محسوب می‌شود.

دانشکده‌ی مدیریت دانشگاه علامه طباطبایی در دهکده المپیک واقع شده‌است.

دانشکده‌ی مدیریت دانشگاه تربیت مدرس

دانشکده‌ی مدیریت دانشگاه تربیت مدرس

دانشگاه تربیت مدرس در سال ۱۳۶۰ و با هدف تربیت کادر هیئت‌علمی دانشگاه‌ها تأسیس شد. در طی این سال‌ها این دانشکده بخشی از ظرفیت ارائه‌شده را بدون خوابگاه ارائه کرده‌ است و به‌همین دلیل، در هنگام انتخاب این دانشگاه حتماً به وضعیت خوابگاه دانشگاه توجه کنید.

دسترسی به دانشکده مدیریت دانشگاه تربیت مدرس به‌سادگی و از طریق مترو امکان‌پذیر است. دانشگاه تربیت مدرس در مجاورت دانشکده‌ی مدیریت دانشگاه تهران قرار دارد و از طریق مترو (ایستگاه تربیت‌مدرس) می‌توانید به این دانشگاه برسید.

دانشکده‌ی مدیریت دانشگاه خوارزمی (محل تحصیل تهران)

دانشکده‌ی مدیریت دانشگاه خوارزمی (محل تحصیل تهران)

اگر به انتخاب رشته‌ی داوطلبان ارشد مدیریت نگاهی بیندازید، معمولاً دانشگاه خوارزمی انتخاب چهارم یا پنجم داوطلبان است. بعد از دانشگاه‌های تهران، شهید بهشتی و علامه طباطبایی، دو دانشگاه تربیت مدرس و خوارزمی رقابت نزدیکی بر سر جذب دانشجو دارند و جزو بهترین دانشگاه‌های ایران در رشته‌ی مدیریت محسوب می‌شوند.

دانشکده‌ی مدیریت دانشگاه خوارزمی رشد علمی خوبی در این سال‌ها داشته است و قرارگرفتن این دانشکده در مرکز شهر (محله‌ی ولیعصر، خیابان سمیه، نزدیک مترو فردوسی) دانشجویان را از نظر رفت‌وآمد در وضعیت مناسبی قرار می‌دهد، به‌خصوص برای دانشجویانی که در حین تحصیل شاغل هستند این نکته مثبت است.

اگر دوست دارید رشته‌ی مدیریت را در خارج از کشور ادامه دهید، برای آشنایی با بهترین دانشگاه‌های جهان در رشته مدیریت روی این لینک کلیک کنید:

بهترین دانشگاه‌های جهان در رشته مدیریت کدام‌اند؟

کلاس‌های آنلاین کنکور کارشناسی ارشد و دکتری مدیریت

کنکور‌های کارشناسی ارشد و دکتری رشته‌ی مدیریت هر سال داوطلبان بسیار زیادی دارد؛ به‌همین ترتیب، هر سال رقابت برای قبولی در این کنکور و راه‌یابی به بهترین دانشگاه‌های کشور دشوارتر می‌شود.

کلاس‌های آنلاین کنکور کارشناسی ارشد و دکتری مدیریت کافه‌تدریس فرصت بسیار ایده‌آلی در اختیار شما قرار می‌دهد تا هر جای ایران که هستید و در هر زمان از کلاس‌های آنلاین و ویدئوهای آموزشی بهترین و مجرب‌ترین استادان شرکت کنید.

برای آشنایی با کلاس‌های آنلاین کنکور کارشناسی ارشد و دکتری مدیریت روی این لینک کلیک کنید:

بهترین کلاس‌های آنلاین کنکور کارشناسی ارشد و دکتری مدیریت کافه‌تدریس