بهترین منابع کنکور کارشناسی ارشد مدیریت را چطور انتخاب کنیم؟ مشکل بزرگ بسیاری از داوطلبان کنکور ارشد مدیریت انتخاب منبع برای کنکور است. درصد زیادی از داوطلبان کنکور ارشد مدیریت دانش‌آموختگان دیگر رشته‌ها هستند و به همین دلیل کمی به سردرگمی دچار می‌شوند. اکثر داوطلبان فکر می‌کنند باید چندین کتاب و جزوه بخوانند تا بر یک درس مسلط شوند؛ هم‌چنین با جست‌وجویی ساده با انبوهی از کتاب‌های مختلف مواجه می‌شوند که انتخاب را سخت‌تر می‌کند. یک سایت منابع ارشد مدیریت مالی را از کتاب‌های انتشارات خودش معرفی می‌کند و سایت دیگری منابع متفاوت دیگری. یا یک موسسه کتاب‌های اساتید خودش را به‌عنوان منابع ارشد مدیریت دولتی یا منابع ارشد مدیریت بازرگانی معرفی می‌کند که این منابع صرفاً در راستای سیاست‌های بازاریابی همان مجموعه باشد. در این مطلب تلاش می‌کنیم بهترین منابع را برای متقاضیان رشته‌ی مدیریت ارائه کنیم تا بتوانند انتخاب بهترین داشته باشند و در این آزمون موفق شوند.

فهرست مطالب پنهان‌کردن فهرست
  1. 1. سؤالات کنکور مدیریت چطور است؟
  2. 2. دفترچه‌ سؤالات سال‌های مختلف کنکور ارشد مدیریت
  3. 3. بهترین منابع کنکور ارشد مدیریت
    1. 3.1. بهترین منابع زبان عمومی و تخصصی کنکور ارشد مدیریت
    2. 3.2. بهترین منابع اصول و مبانی مدیریت از دیدگاه اسلام در کنکور ارشد مدیریت
    3. 3.3. بهترین منابع ریاضی در کنکور ارشد مدیریت
    4. 3.4. بهترین منابع آمار در کنکور ارشد مدیریت
    5. 3.5. بهترین منابع تئوری‌های مدیریت در کنکور ارشد مدیریت
    6. 3.6. بهترین منابع اقتصاد خرد و کلان در کنکور ارشد مدیریت
    7. 3.7. بهترین منابع تحقیق در عملیات در کنکور ارشد مدیریت
    8. 3.8. بهترین منابع بازاریابی در کنکور ارشد مدیریت
    9. 3.9. بهترین منابع مدیریت منابع انسانی در کنکور ارشد
    10. 3.10. بهترین منابع مدیریت مالی در کنکور ارشد
    11. 3.11. بهترین منابع مدیریت تولید در کنکور ارشد
    12. 3.12. بهترین منابع حسابداری مالی و صنعتی در کنکور ارشد
    13. 3.13. بهترین منابع مبانی کارآفرینی در کنکور ارشد
    14. 3.14. بهترین منابع مدیریت سرمایه‌گذاری و ریسک در کنکور ارشد
  4. 4. منابع کنکور کارشناسی ارشد مدیریت
    1. 4.1. منابع ارشد مدیریت دولتی
    2. 4.2. منابع ارشد مدیریت مالی
  5. 5. کلاس‌های آنلاین کنکور کارشناسی ارشد و دکتری مجموعه‌ی مدیریت کافه‌تدریس

سؤالات کنکور مدیریت چطور است؟

توجه کنید که کنکور مدیریت از چندین رشته تشکیل شده است که سؤالات این رشته‌ها در یک دفترچه توزیع می‌شود؛ بنابراین شما با یک دفترچه‌ی ۲۹۵ سؤالی روبه‌رو هستید که لازم نیست به تمامی سؤالات آن پاسخ دهید.

توجه کنید که جواب‌دادن به سؤالات درس‌هایی که در رشته‌ی مدنظرتان ضریب مثبت دارند برای قبولی کافی است. اگر می‌خواهید بخت‌تان را در چند رشته امتحان کنید، می‌توانید به سؤالات دیگر هم پاسخ بدهید.

برای آشنایی بیشتر با کنکور ارشد مدیریت و ضرایب درس‌ها این مطلب را مطالعه کنید:

کنکور کارشناسی ارشد مدیریت را بهصورت جامع بشناسید

دفترچه‌ سؤالات سال‌های مختلف کنکور ارشد مدیریت

آزمون کارشناسی ارشد مدیریت دقیقاً یک آزمون کنکوری است و کمتر سطح علمی دانشجویان را نشان می‌دهد. برای موفقیت در این آزمون باید کنکوری مطالعه کنید؛ بنابراین در ابتدا لازم است با شخصیت و فضای سؤالات کنکور ارشد مدیریت آشنا شوید. بهترین پیشنهاد برای این موضوع دیدن سؤالات سال‌های گذشته و تسلط بر سؤالات کنکور است.

قبل از هرچیزی باید ذهنیت خود را به ذهنیت طراحان کنکور نزدیک کنید. برای رسیدن به این منظور از طریق این لینک می‌توانید سؤالات کنکور ارشد مدیریت را دانلود و مطالعه کنید:

دانلود دفترچه سؤالات و پاسخ کلیدی کنکور ارشد مدیریت

بهترین منابع کنکور ارشد مدیریت

بله، آزمون ارشد یک آزمون کنکوری است، نه علمی؛ بنابراین ما برای موفقیت در این آزمون صرفاً به کتاب نیاز نداریم. هر کسی ممکن است روش مطالعه‌ی خود را داشته باشد و به موفقیت هم برسد، اما می‌توان گفت در بسیاری از دروس، کلاس‌های کنکوری و یادگیری روش‌های کنکوری ممکن است تأثیر چندبرابری داشته باشد. با این تفاسیر بهترین منابع کنکور کارشناسی ارشد مدیریت را می‌توان به سه دسته تقسیم کرد: کتاب‌ها، کلاس‌ها و تست‌های سال‌های گذشته.

بهترین منابع زبان عمومی و تخصصی کنکور ارشد مدیریت

اگر به‌دلیل پایین‌بودن سطح زبان‌تان، می‌خواهید این درس را کنار بگذارید، کمی صبر کنید. درس زبان عمومی و تخصصی از نقاط ضعف اکثر داوطلبان است؛ پس می‌توانید از این فرصت استفاده کنید و تمایز خود را در همین درس ایجاد کنید. برای زبان منابع بسیار متعددی وجود دارد که خواندن هر یک می‌تواند به سطح زبان شما کمک کند، اما کلاس‌های کنکور در کنار مطالعه‌ی کتاب برای درس زبان می‌تواند پیشرفت چندین‌برابر شما در زمانی کوتاه را رقم بزند. منابع پیشنهادی ما برای زبان تخصصی و زبان عمومی از این قرار است:

منابع چاپی زبان کنکور ارشد مدیریت:

  • «زبان عمومی ارشد زیر ذره بین»، الناز یوسف‌زاده و هادی جهانشاهی، انتشارات نگاه دانش
  • «زبان تخصصی مدیریت»، آرمان اشراقی، انتشارات نگاه دانش

کلاس‌های زبان کنکور ارشد مدیریت:

پک کلاس آنلاین زبان عمومی و تخصصی ویژه کنکور ارشد مدیریت ۱۴۰۳

پک جامع ویدئوهای آموزش زبان عمومی کنکور ارشد کلیه رشته‌ها

مطالعه‌ی کتاب‌هایی مانند «۵۰۴ واژه» یا «۱۱۰۰ واژه» به‌هرحال به سطح زبان شما کمک خواهد کرد، اما در دوره‌ی کوتاه آمادگی برای کنکور از این نوع کتاب‌ها توقع معجزه نداشته باشید.

بهترین منابع اصول و مبانی مدیریت از دیدگاه اسلام در کنکور ارشد مدیریت

چند سالی است درس مدیریت از دیدگاه اسلام به کنکور مدیریت اضافه شده و برای تمامی رشته‌های مجموعه مدیریت مهم است. مدیریت از دیدگاه اسلام را با نام دکتر سیدمحمد مقیمی می‌شاسند؛ بنابراین اولین منبع مطالعاتی داوطلبان کتاب «اصول و مبانی مدیریت از دیدگاه اسلام»، نوشته دکتر مقیمی، است. کتاب دیگری که توجه ویژه‌ای به آن شده کتاب «مدیریت ما»، نوشته‌ی دکتر علی‌اصغر پورعزت، است.

منابع چاپی مدیریت از دیدگاه اسلام کنکور ارشد مدیریت:

  • «اصول و مبانی مدیریت از دیدگاه اسلام»، دکتر سیدمحمد مقیمی، انتشارات راه دان
  • «مدیریت ما»، دکتر پورعزت، بنیاد نهج‌البلاغه

برای به‌دست‌آوردن بالاترین درصد درس مدیریت از دیدگاه اسلام در کنکور کارشناسی ارشد مجموعه مدیریت کلاس آنلاین استاد احسانی را از دست ندهید:

کلاس آنلاین مدیریت از دیدگاه اسلام کنکور ارشد مدیریت ۱۴۰۳

بهترین منابع ریاضی در کنکور ارشد مدیریت

در کنکور ارشد مدیریت تعداد سؤالات ریاضی کم است و به‌همین دلیل، پیش‌بینی اینکه از کدام قسمت قرار است سؤال مطرح شود کمی دشوار می‌شود. حجم بالای درس ریاضی و تعداد سؤالات نسبتاً کم باعث می‌شود خیلی از داوطلب‌های کنکور ارشد مدیریت این درس را کنار بگذارند. منابع زیادی برای این درس وجود دارد که کتاب هادی رنجبران پرطرفدارترین گزینه در بین منابع موجود است. دو کتاب «ریاضیات پایه»، نوشته‌ی امیر انصاری، و «ریاضیات عمومی»، نوشته‌ی امید محمودیان،هم در بازار موجود است. با توجه به حجم زیاد مطالب در کتاب‌ها، احتمالاً گذراندن یک کلاس کنکور مناسب در کنار کتاب، کمک بسیار زیادی به شما خواهد کرد.

منابع چاپی ریاضی کنکور ارشد مدیریت:

  • «ریاضیات و کاربرد آن در مدیریت و حسابداری»، هادی رنجبران، انتشارات اثبات
  • «ریاضیات پایه»، امیر تقی‌زاده انصاری، انتشارات پارسه

کلاس ریاضی کنکور ارشد مدیریت:

کلاس آنلاین ریاضی ویژه کنکور مدیریت، حسابداری و اقتصاد

بهترین منابع آمار در کنکور ارشد مدیریت

درس آمار و ریاضی به‌صورت یک درس در کنکور ارشد مطرح می‌شوند و جمعاً بیست سؤال دارند. اگر سعی کنید با کتاب‌های مرجعی، مانند «آمار و کاربرد آن در مدیریت»، نوشته‌ی عادل آذر، برای کنکور آماده شوید، کمی عقب می‌مانید. کتاب دکتر عادل آذر یک کتاب مرجع است که برای یادگیری آمار خیلی مناسب است، اما زمانی که می‌خواهید برای کنکور آماده شوید احتمالاً به یک کتاب کنکوری‌تر نیاز دارید. کتاب پیشنهادی ما برای کنکور ارشد مدیریت «آمار و احتمال و کاربرد آن در مدیریت و حسابداری»، نوشته‌ی هادی رنجبران، است.

منابع چاپی آمار کنکور ارشد مدیریت:

  • «آمار و احتمال و کاربرد آن در مدیریت و حسابداری»، هادی رنجبران، انتشارات اثبات

برای کسب بهترین نتیجه در کنکور ارشد مدیریت کلاس آنلاین آمار استاد رضا شکرزاد را از دست ندهید:

کلاس آنلاین آمار و احتمال ویژه ارشد مدیریت و حسابداری

بهترین منابع تئوری‌های مدیریت در کنکور ارشد مدیریت

وقتی پای جست‌وجوی بهترین منابع کنکور کارشناسی ارشد مدیریت برای این درس در میان باشد؛ درمورد این درس گشتن به دنبال یک راه‌حل ساده فقط وقت شمار را هدر می‌دهد. نمونه‌های زیادی وجود ندارد که با تلاش کم، درصد بالایی در این درس کسب کرده باشند؛ پس این درس قرار است انرژی زیادی از شما بگیرد.

برای این درس هم طبق معمول کتاب‌های زیادی پیشنهاد می‌شود. بهترین کتاب‌هایی که می‌توان در این درس پیشنهاد کرد کتاب‌های «مبانی سازمان و مدیریت»، نوشته‌ی سیدمحمد مقیمی، و کتاب «تئوری سازمان: ساختار و طرح سازمانی»، استیفن رابینز، ترجمه‌ی الوانی و دانایی‌فرد، هستند.

منابع چاپی تئوری‌های مدیریت کنکور ارشد مدیریت:

  • «مبانی سازمان و مدیریت»، سیدمحمد مقیمی، انتشارات نگاه دانش
  • «تئوری سازمان: ساختار و طرح سازمانی»، استیفن رابینز، ترجمه‌ی الوانی و دانایی‌فرد، انتشارات صفار و اشراقی

برای به‌دست‌آوردن بالاترین درصد در درس تئوری‌های مدیریت کلاس آنلاین دکتر احسانی را از دست ندهید:

کلاس آنلاین تئوری‌ مدیریت کنکور ارشد مدیریت ۱۴۰۳

بهترین منابع اقتصاد خرد و کلان در کنکور ارشد مدیریت

اقتصاد خرد و کلان از دروس مهم کنکور ارشد مدیریت است. رهاکردن این درس می‌تواند مهم‌ترین اشتباه شما باشد. درس اقتصاد شاید پوسته‌ی سختی داشته باشد، ولی اگر کمی برای آن وقت بگذارید، به درس موردعلاقه‌ی شما تبدیل خواهد شد. رسیدن به درصد بالا در این درس دست‌یافتنی است؛ بنابراین با این درس کمی مهربان باشید؛ حتماً نتیجه‌ی خوبی خواهید گرفت.

احتمالاً هر وب‌سایتی را زیرورو کنید به یک منبع معروف می‌رسید؛ کتاب‌های «اقتصاد خرد و اقتصاد کلان»، نوشته‌ی دکتر محسن نظری. اگر به‌هر دلیلی به دنبال کتاب‌های دیگری بودید، «اقتصاد کلان»، دکتر تیمور رحمانی، و «اقتصاد خرد»، دکتر تیمور محمدی، کتاب‌های خوبی برای کنکور مدیریت هستند. اگر این کتاب‌ها را در کنار یک کلاس کنکور مناسب قرار دهید، رسیدن به درصد بالای هفتاد برای شما دشوار نخواهد بود.

منابع چاپی اقتصاد خرد و کلان کنکور ارشد مدیریت:

  • «کتاب اقتصاد خرد»، محسن نظری، انتشارات نگاه دانش
  • «کتاب اقتصاد کلان»، محسن نظری، انتشارات نگاه دانش
  • «۲۰۰۰ سؤال چهارگزینه‌ای اقتصاد خرد»، محسن نظری، انتشارات نگاه دانش
  • «۲۰۰۰ سؤال چهارگزینه‌ای اقتصاد کلان»، محسن نظری، انتشارات نگاه دانش

کلاس اقتصاد خرد و کلان کنکور ارشد مدیریت:

کلاس آنلاین اقتصاد خرد و کلان کنکور ارشد مدیریت ۱۴۰۳

بهترین منابع تحقیق در عملیات در کنکور ارشد مدیریت

شاید بتوان گفت بهترین منابع کنکور کارشناسی ارشد مدیریت در این درس کلاس‌های کنکوری است. درس تحقیق در عملیات درس حجیم و نسبتاً سختی است که اگر از قبل با آن آشنا نباشید، کمی اذیت می‌شوید؛ به همین دلیل، کلاس‌ها و نکات کنکوری در این درس تغییرات نسبتاً زیادی را رقم می‌زند.

کتاب‌های مرجع زیادی در این درس وجود دارد که به شناخت شما کمک می‌کند، اما اگر برای به دنبال یک منبع کنکوری هستید، کتاب «پژوهش عملیاتی»، نوشته‌ی عارفه فدوی، احتمالاً بهترین رفرنس شما خواهد بود.

منابع چاپی تحقیق در عملیات کنکور ارشد مدیریت:

  • «پژوهش عملیاتی»، عارفه فدوی، انتشارات نگاه دانش

کلاس آنلاین تحقیق در عملیات کنکور ارشد مدیریت:

کلاس آنلاین تحقیق در عملیات کنکور ارشد مدیریت ۱۴۰۳

بهترین منابع بازاریابی در کنکور ارشد مدیریت

بازاریابی درسی است که هر سال به‌ میزان سختی سؤالات آن اضافه می‌شود. سؤالات درس بازاریابی این سال‌ها همه‌ی منابع را به چالش کشیده است؛ به‌همین دلیل، شاید سخت بتوان منبع دقیقی برای این درس در کنکور معرفی کرد.

سؤالات درس بازاریابی مفهومی‌تر از همیشه هستند؛ بنابراین خواندن کتاب‌های مرجع شاید کمک زیادی به شما بکند. کتاب‌هایی مانند «اصول بازاریابی کاتلر» یا «مدیریت بازاریابی کاتلر» و از این دست کتاب‌ها هستند.

البته توجه کنید که حجم این کتاب‌ها نسبتاً زیاد است. اگر به دنبال راه‌های ساده‌تر هستید، شاید انتخاب‌های بعدی کتاب‌های «مدیریت بازاریابی» علیرضا مروج و «مدیریت بازاریابی» حسین جلیلیان باشند.

منابع چاپی بازاریابی در کنکور ارشد مدیریت:

  • «اصول بازاریابی»، فیلیپ کاتلر، ترجمه‌ی بهمن فروزنده، نشر آموخته
  • «مدیریت بازاریابی»، فیلیپ کاتلر‌ـ‌کوین لین کلر، ترجمه‌ی مهدی امیرجعفری، نشر آموخته
  • «مدیریت بازاریابی»، شهریار عزیزی، ابوالقاسم ابراهیمی، محمدرضا کریمی علویجه، انتشارات سمت

کلاس بازاریابی در کنکور ارشد مدیریت:

کلاس آنلاین بازاریابی ویژه کنکور ارشد مدیریت

بهترین منابع مدیریت منابع انسانی در کنکور ارشد

درس مدیریت منابع انسانی از درس‌های اصلی رشته‌ی مدیریت منابع انسانی و مدیریت دولتی است. برای این درس کتاب‌های نسبتاً زیادی وجود دارد که می‌تواند به داوطلبان کمک کند. در بین کتاب‌های موجود، کتاب «مدیریت منابع انسانی (مفاهیم، تئوری‌ها، کاربردها)»، نوشته‌ی آرین قلی‌پور، و کتاب «مدیریت منابع انسانی»، نوشته‌ی اسفندیار سعادت، منابع بهتری برای کنکور هستند.

منابع چاپی مدیریت منابع انسانی در کنکور ارشد مدیریت:

  • «مدیریت منابع انسانی (مفاهیم، تئوری‌ها، کاربردها)»، آرین قلی‌پور، انتشارات سمت
  • «مدیریت منابع انسانی»، اسفندیار سعادت، انتشارات سمت

بهترین منابع مدیریت مالی در کنکور ارشد

درس مدیریت مالی در رشته‌ی مالی و رشته‌ی مدیریت مالی درس بسیار مهمی است. درس مدیریت مالی در این دو رشته ضریب چهار دارد. در میان کتاب‌های موجود کتاب «مدیریت مالی»، نوشته‌ی رضا تهرانی، و کتاب «آموزش گام‌به‌گام مدیریت مالی»، نوشته‌ی رضا مناجاتی، منابع بهتری برای کنکور هستند.

اگر در درک مفاهیم این حوزه مشکل دارید، می‌توانید از کتاب‌های مرجع شروع کنید.

منابع چاپی مدیریت مالی کنکور ارشد مدیریت:

  • «مدیریت مالی»، رضا تهرانی، انتشارات سمت
  • «آموزش گام‌به‌گام مدیریت مالی»، رضا مناجاتی، انتشارات سمت

کلاس آنلاین مدیریت مالی کنکور ارشد مدیریت ۱۴۰۳

بهترین منابع مدیریت تولید در کنکور ارشد

مدیریت تولید در رشته‌های مدیریت صنعتی، تکنولوژی و مدیریت فناوری و اطلاعات درس مهمی است. برای این درس شاید معروف‌ترین منبع کتاب «مدیریت تولید و عملیات» هایده متقی باشد. کتاب «مدیریت تولید و عملیات» مسعود یگانه دیگر کتابی است که می‌توانید به‌عنوان منبع مطالعاتی خود انتخاب کنید.

منابع چاپی مدیریت تولید کنکور ارشد مدیریت:

  • «مدیریت تولید و عملیات»، هایده متقی، انتشارات آوای شروین
  • «مدیریت تولید و عملیات»، مسعود یگانه و سحر محمدیان، انتشارات راهیان

بهترین منابع حسابداری مالی و صنعتی در کنکور ارشد

این درس برای رشته‌ی مالی و مدیریت مالی چهارواحدی است. کتاب «مروری جامع بر حسابداری مالی و صنعتی» ایرج نوروش ویژه‌ي داوطلبان کارشناسی ارشد رشته‌ی مدیریت گرایش مالی احتمالاً بهترین گزینه‌ی موجود برای شما خواهد بود.

منابع چاپی حسابداری مالی و صنعتی کنکور ارشد مدیریت:

«مروری جامع بر حسابداری مالی و صنعتی»، ایرج نوروش, غلامرضا کرمی, محمد مرادی, جلال وافی ثانی، انتشارات نگاه دانش

بهترین منابع مبانی کارآفرینی در کنکور ارشد

اگر به دنبال رشته‌ی کارافرینی یا مربیگری کسب‌وکار هستید، این رشته برای شما مهم خواهد بود. برای این درس به دنبال کتاب‌های مختلف نباشید. کتاب «نظریه‌های کارآفرینی» دکتر مقیمی یا «مبانی کارآفرینی» داریانی‌ـ‌مقیمی برای شما کافی خواهند بود.

منابع چاپی کارآفرینی کنکور ارشد مدیریت:

  • «نظریه‌های کارآفرینی»، سیدمحمد مقیمی، یوسف وکیلی، مرتضی اکبری، انتشارات دانشگاه تهران
  • «مبانی کارآفرینی»، احمدپور داریانی‌ـ‌مقیمی، نشر فراندیش

بهترین منابع مدیریت سرمایه‌گذاری و ریسک در کنکور ارشد

کتاب‌های موجود در این درس بسیار معروف هستند که با توجه به سطح کتاب می‌توانید منبع مطالعاتی خود را انتخاب کنید.

منابع چاپی مدیریت سرمایه‌گذاری و ریسک کنکور ارشد مدیریت:

«مدیریت سرمایه‌گذاری»، تألیف ویلیام اف. شارپ، گوردون الکساندر، جفری وی. بیلی، مترجم سیدمجید شریعت پناهی، انتشارات اتحاد

«مدیریت سرمایه‌گذاری پیشرفته»، رضا راعی، احمد پویان‌فر، انتشارات سمت

«مدیریت سرمایه‌گذاری»، تألیف جونز چارلز، مترجم رضا تهرانی، انتشارت نگاه دانش

«مروری جامع بر مدیریت سرمایه‌گذاری و ریسک»، محمد گرجی‌آرا، حوریه سادات‌حسینی، انتشارات نگاه دانش

کلاس آنلاین مدیریت سرمایه‌گذاری و ریسک کنکور ارشد مدیریت ۱۴۰۳

منابع کنکور کارشناسی ارشد مدیریت

منابع کنکور کارشناسی ارشد مدیریت باید با توجه به نقاط قوت و ضعف، دروس انتخابی و شرایط کلی داوطلب انتخاب شود. اشتباهی که اکثر داوطلبان در انتخاب منابع کنکور ارشد مدیریت دارند این است که صرفاً با توجه به توصیه‌های دوستان خود یا تبلیغات سایت‌ها، پکیج کتاب‌های مختلف را تهیه می‌کنند. در انتخاب منابع کنکور کارشناسی ارشد مدیریت حتماً با چند مشاور صحبت کنید که تمام جوانب به‌طور کامل بررسی شود. مراقب باشید در دام فروشندگان اینترنتی که در قالب مشاور با شما صحبت می‌کنند نیافتید. خرید کتاب‌های یک انتشارات یا یک موسسه به‌صورت پکیج انتخاب خوبی نیست و ممکن است باعث از دست رفتن دانشگاه موردنظرتان شود. این مورد در خصوص تهیه کلاس هم صدق می‌کند و برای تهیه کلاس هم بهتر است از مشاورین خبره و باتجربه مشورت بگیرید. درصورتی‌که هنوز در تهیه منابع کنکور کارشناسی ارشد مدیریت ابهامی دارید با مشاورین کافه تدریس در ارتباط باشید.

منابع ارشد مدیریت دولتی

درس‌های ارشد مدیریت دولتی شامل زبان، مدیریت از دیدگاه اسلام، ریاضی و آمار، تئوری‌های مدیریت، اقتصاد خرد و کلان، مالیه عمومی و بودجه و مدیریت منابع انسانی می‌شود. ضریب درس‌های ریاضی و آمار، اصول و مبانی مدیریت از دیدگاه اسلام و اقتصاد خرد و کلان در رشته مدیریت ۲ و بقیه درس‌ها ضریب ۳ دارند. بخشی از منابع ارشد مدیریت دولتی با سایر رشته‌ها مشترک است که داوطلبان همه رشته‌های مدیریت آن‌ سری از درس‌های دفترچه کنکور ارشد مدیریت را مطالعه می‌کنند. دو درس مالیه عمومی و بودجه و مدیریت منابع انسانی از درس‌های تخصصی رشته مدیریت دولتی هستند که اهمیت زیادی در کارنامه و رتبه داوطلبان دارند. برای آشنایی بیشتر با رشته مدیریت دولتی و منابع ارشد مدیریت دولتی مقاله زیر را مطالعه کنید.

با کنکور کارشناسی ارشد مدیریت دولتی آشنا شوید!

منابع ارشد مدیریت مالی

منابع ارشد مدیریت مالی به‌طور ویژه با سایر رشته‌ها مثل منابع ارشد مدیریت دولتی و منابع ارشد مدیریت بازرگانی متفاوت است. این رشته سه درس جدید و متفاوت در کنکور دارد که سایر رشته‌های مدیریت آن را مطالعه نمی‌کنند. به همین دلیل معمولاً رتبه داوطلبان هم در این رشته با سایر رشته‌ها تفاوت زیادی دارد. مدیریت سرمایه‌گذاری و ریسک، مدیریت مالی و حسابداری مالی و صنعتی سه درس متفاوت و ۴ واحدی این رشته هستند. در بین منابع مدیریت مالی درس‌های زبان، تئوری مدیریت، مدیریت از دیدگاه اسلام، ریاضی و آمار و اقتصاد خرد و کلان با سایر رشته‌ها مشترک است.

البته داوطلبان کنکور ارشد مدیریت باید توجه داشته باشند که انتخاب منبع با توجه به میزان اهمیت درس هم می‌تواند متفاوت باشد. مثلاً در انتخاب منابع ارشد مدیریت مالی ممکن دو درس زبان و اقتصاد اهمیت بیشتری به نسبت مدیریت دولتی دارند و داوطلبان ممکن است در انتخاب منابع این دو درس تفاوت قائل باشند؛ یعنی از منابع متفاوتی استفاده کنند که درک بهتری از این دو درس به دست بیاورند. برای آشنایی بیشتر با رشته مدیریت مالی و منابع ارشد مدیریت مالی مقاله زیر را مطالعه کنید.

با کنکور کارشناسی ارشد مدیریت مالی آشنا شوید!

کلاس‌های آنلاین کنکور کارشناسی ارشد و دکتری مجموعه‌ی مدیریت کافه‌تدریس

کافه‌تدریس برای کنکور کارشناسی ارشد و کنکور دکتری مجموعه‌ی مدیریت کلاس‌های آنلاین برگزار می‌کند و ویدئوهای آموزشی و خدمات آموزش آنلاین ارائه می‌کند.

برای آشنایی با خدمات کافه‌تدریس و دیدن کلاس‌های آنلاین کنکور کارشناسی ارشد و دکتری مجموعه‌ی مدیریت روی این لینک کلیک کنید:

کلاس‌های آنلاین کنکور کارشناسی ارشد و دکتری مدیریت