آزمون جامع آزمایشی مهم‌ترین ابزار آمادگی کنکور کارشناسی ارشد است. در مورد آزمون آزمایشی همیشه یک سؤال مهم وجود دارد و آن هم این است که در کنکور آزمایشی چه مؤسسه‌ای شرکت کنیم؟ درمورد کنکور MBA نیز این سؤال میان داوطلبان مطرح است. در ادامه‌ی این مطلب عوامل و شاخص‌هایی را که بر انتخاب مؤسسه‌ی برگزارکننده‌ی آزمون جامع آزمایشی مؤثر است برای شما تشریح کنیم.

 آزمون جامع آزمایشی استاندارد چه ویژگی‌هایی دارد؟

۱. کیفیت سؤالات آزمون جامع آزمایشی

مهم‌ترین ویژگی آزمون جامع آزمایشی این است که سؤالات آن به سؤالات آزمون اصلی نزدیک باشد. این ویژگی داوطلب را به هدف نهایی خود که آمادگی برای آزمون کارشناسی‌ارشد با همان کیفیت است نزدیک می‌کند.

متأسفانه در میان مؤسسات رقابت بی‌‎هدفی شکل گرفته و این‌گونه عرف شده است که هر مؤسسه‌ای که سؤال‌های دشوارتری در آزمون آزمایشی داشته باشد مؤسسه‌ی قوی‌تری است. همه‌ی این‌ها در حالی است که در این شرایط داوطلب از هدف اصلی خود دور و دورتر می‌شود!

بهتر است به اولین و مهم‌ترین شاخص انتخاب یک آزمون آزمایشی استاندارد وزن بیشتری بدیم! باید با تحقیق زیاد ببینیم کدام مؤسسه سؤال‌های باکیفیت و استاندارد را ارائه می‌کند.

۲. بودجه‌بندی و برنامه‌ی دقیق مطالعاتی آزمون آزمایشی

یک شاخص مهم برای انتخاب آزمون باید تعداد مراحل آزمون‌ها و نحوه‌ی تقسیم و بودجه‌بندی مطالب آزمون باشد. با زیادشدن آزمون‌ها می‌توانیم با بهترین برنامه‌ریزی ممکن جلو برویم.
خوشبختانه در این زمینه برنامه‌ی همه‌ی مؤسسه‌ها با ضریب خطای کمی به پختگی خوبی رسیده است. به‌همین دلیل، از این بابت نباید دغدغه‌ی چندانی داشته باشیم.

لازم است بررسی کنیم چه فرد یا تیمی در حال برنامه‌ریزی برای آزمون رشته‌ی ما در مؤسسه‌ی مدنظر است.

۳. کارنامه‌ی تحلیلی آزمون

یکی از دلایلی که در آزمون آزمایشی شرکت می‌کنیم این است که بلافاصله بعد از آزمون، در کوتاه‌ترین زمان ممکن، بتوانیم به کارنامه‌ی تحلیلی خودمان دسترسی داشته باشیم. همچنین جزئیاتی که در کارنامه مطرح می‌شود از موارد مهم آن است.

باید شاخص‌هایی در کارنامه وجود داشته باشد که بتوانیم روند مطالعاتی خود را به‌صورت مناسب ارزیابی کنیم.

۴. جامعه‌ی آماری آزمون

شاخص مهم و تعیین‌کننده‌ی دیگر در آزمون آزمایشی ارزیابی افراد در جامعه‌ی آماری بزرگ، با تعداد شرکت‌کنندگان زیاد، است. این شاخص یکی از شاخص‌های بسیار مهم است که باید به آن بسیار توجه کرد. استفاده از آزمون جامع آزمایشی با جامعه‌ی آماری مناسب به شما کمک می‌کند در زمان نزدیک به برگزاری به کنکور تخمینی از رتبه‌ی خود به دست آورید تا در ادامه برای بهبود آن برنامه‌ریزی کنید.

۵. کیفیت برگزاری مراحل حضوری آزمون

اینکه آزمون در فضایی کاملاً شبیه فضای اصلی امتحان در شهر ما برگزار شود که بتوانیم شبیه‌سازی درستی داشته باشیم می‌تواند از عوامل کلید باشد. آزمون باید این امکان را به ما بدهد که بتوانیم آزمون اصلی را شبیه‌سازی کنیم.

در وضعیتی که امکان برگزاری آزمون‌های حضوری وجود ندارد، درست مانند وضعیت شیوع ویروس کرونا، آزمون‌های آنلاین به شما کمک می‌کنند بیشترین نتیجه را به دست آورید.

۶. کیفیت برگزاری مراحل آنلاین آزمون

اینکه صرفاً اعلام شود که مؤسسه‌ای آزمون آنلاین و غیرحضوری هم دارد کفایت نمی‌کند. کیفیت برگزاری و پشتیبانی آزمون در ارزیابی مؤسسه اهمیت ویژه‌ای دارد.

برگزاری آزمون آنلاین استانداردهای خود را دارد؛ همین‌طور باید این امر را در نظر بگیرید که آیا بعد از برگزاری آزمون کارگاه‌هایی برای حل و بررسی سؤالات برگزار می‌شود یا نه.

۷. دفترچه‌ی پاسخ‌نامه‌ی تشریحی آزمون آزمایشی

به‌هرحال آزمون آزمایشی می‌دهیم که با ضعف‌های خودمان آشنا شویم. لازمه‌اش این است که به پاسخ تشریحی سؤالات آزمون دسترسی داشته باشیم. برخی از مؤسسات پاسخ تشریحی‌های در حد کلیدهای آزمون می‌دهند که به یادگیری افراد بعد از آزمون کمکی نمی‌کند.

میزان توضیحات پاسخ‌‌ها و اشاره به نکاتی که سؤال با آن حل شده است برای انتخاب اهمیت زیادی دارد.

۸. اطلاع‌رسانی‌های دقیق و سریع

با توجه به اینکه در برنامه‌های شش‌ماهه امکان هر نوع تغییر برنامه‌ای وجود دارد، لازم است مؤسسه‌ی مذکور بسیار دقیق و سریع ازطریق چندین رسانه اطلاع‌رسانی کند. همین‌طور لازم است که تیم پیشتیبانی همیشه در دسترس شما باشد تا به‌محض برخوردن به مشکل با کمک تیم پشتیبانی آن را حل کنید.

۹. تیم طراحان سؤال

اینکه کدام مدرس یا تیم طراح سوالات چه درسی است مهم است. سؤال‌های آزمون باید کاملاً استاندارد باشد و با درنظرگرفتن بودجه‌بندی سال‌های اخیر کنکور فضای سؤالات را برای ما شبیه‌سازی کند.

در این مطلب درباره‌ی بایدهای شرکت در آزمون آزمایشی بیشتر توضیح داده‌ایم:

چرا در آزمون‌های آزمایشی شرکت کنیم؟

پیشنهاد کافه‌تدریس برای آزمون‌‌های آزمایشی کنکور ارشد

زمان آن رسیده است که خودتان با تحقیق و پرس‌وجو ‌برای شرکت آزمون جامع مؤسسه را انتخاب کنید. کافه‌تدریس با توجه به ویژگی‌های آزمون استاندارد برای کنکور کارشناسی‌ارشد آزمون‌های آزمایشی استاندارد برگزار می‌کند.

در وضعیتی که با وجود شیوع ویروس کوویدـ۱۹ امکان برگزاری آزمون‌های آزمایشی حضوری وجود ندارد، آزمون‌های مجازی کافه‌تدریس با رعایت تمامی استانداردها و بیشترین جامعه‌ی آماری به شما کمک می‌کند فضای آزمون را شبیه‌سازی کنید.

برای شرکت در آزمون‌های کافه‌تدریس می‌توانید ازطریق این لینک اقدام کنید:

آزمون آزمایشی جامع کنکور کارشناسی ارشد مدیریت کسب‌وکار