تقریبا با خیال راحت می‌توانیم بگوییم که هر سال در کنکور کارشناسی ارشد خطاهای علمی یا تایپی دیده می‌شود. در کنکور کارشناسی ارشد MBA نیز چنین اشتباهاتی رخ داده است. شاید شما هم زمانی که کنکور کارشناسی ارشد داده اید با این چنین سوالاتی مواجه شده باشید. اگر هم قصد دارید در کنکور کارشناسی ارشد شرکت کنید ممکن است با چنین سوالاتی برخورد کنید.
این سوالات معمولا با اعتراضی که دانشجوها بعد از کنکور کارشناسی ارشد انجام می‌دهند و با ارجاع اعتراض مذکور به اساتید طراح که در مورد حذف شدن یا نشدن سوال از آزمون تصمیم گیری میکنند، تعیین تکلیف می‌شوند.
بعد از پیگیری دانشجویان معمولا این نوع سوالات حذف میشوند ولی گاهی اوقات دیده شده که سوال با وجود خطای تایپی یا علمی فاحش حذف نشده است.

در برخورد با سوالات اشتباه کنکور کارشناسی ارشد چه می‌توان کرد؟

در مواجهه با این سوال ها پیشنهاد می‌شود بدون پیش داوری سوال را حل کنید، اگر به اشکال برخورد کردید، ابتدا به حل خود شک کنید چون معمولا اشکال از حل سوال است. نکته‌ی مهمی که در اینجا لازم به ذکر است حل کردن تمیز سوالات در دفترچه کنکور کارشناسی ارشد برای بررسی مجدد می‌باشد. زمانی که از ابتدا می‌خواهید پاسخ سوال خود را بررسی کنید به خوبی اهمیت این موضوع مشخص می‌شود.
بعد از چک کردن سوال و پاسخ خود اگر مطمئن هستید که شما اشتباه نمی‌کنید دو گزینه برای تصمیم گیری وجود دارد. گزینه‌ی اول اینکه کامل روی مطالب مسلط هستید و  اشتباه سوال آنقدر واضح است که معمولا در این موارد اشتباهات تایپی هستند و میتوانید خودتان سوال را تصحیح کنید و حل کنید.

راه حل دوم اینکه اگر به راحتی متوجه اشکال سوال نمی‌شوید بدون کشتن زمان به سراغ تست بعدی بروید و تست را شانسی جواب ندهید. باید این نکته مهم را مد نظر داشته باشید که نمره منفی به شدت به ضرر شما تمام خواهد شد.
در هر دو مورد اشاره شده شانس حذف شدن یا نشدن سوال هست  و البته که به هرحال شما تلاش کرده اید بهترین تصمیم را بگیرید.

یک مثال از کنکور ارشد MBA سال ۹۸

در کنکور کارشناسی ارشد MBA در سال ۹۸ یک مشکل عجیب وجود داشت و آن هم سوال دوم درس جیمت برای دفترچه A بود که به صورتی چاپ شده بود که انگار یک خط از آن حذف شده است. در تصویر زیر سوال دوم را مشاهده می‌کنید.
بعد از صحبت با تعدادی از رتبه‌های برتر سال ۹۸ در مورد این سوال متوجه شدیم که این داوطلبان در مواجهه با این سوال توانسته بودند آرامش خود را حفظ کرده و با آن منطقی برخورد کنند.

این سوال دارای غلط تایپی بود که بعد از بررسی سازمان سنجش تاثیر آن به صورت مثبت برای داوطلبان در نظر گرفته شد.

سوالات غلط در کنکور کارشناسی ارشد MBA

نکته مهم و کنکوری در کنکور کارشناسی ارشد

شرایط در کنکور کارشناسی ارشد برای همه یکسان است، این سوال فقط در دفترچه شما غلط نیست برای همه وضعیت همین است، این میزان هوشمندی تصمیم شماست که شما را از بقیه متمایز میکند. گاهی رد کردن سوال که وضعیت نامعلوم دارد خیلی هوشمندانه تر از وقت زیاد صرف کردن برای کنکاش کردن آن است حتی اگر سوال در آخر درست جواب داده شود.

اگر شما هم تجربه سوال غلطی در کنکور داشته اید برای ما در بخش نظرات بنویسید!

بیشتر بخوانید:
کلاس آنلاین چه ویژگی‌هایی دارد؟
دانلود دفترچه کنکور MBA در 17 سال اخیر

هفت‌خوان

هفت‌خوان: مطالعه کن، نظر بده، جایزه بگیر!

هفت‌خوان مسابقه‌ی وبلاگی کافه‌تدریس است. شما با پاسخ به چند پرسش درباره‌ی مطلبی که همین حالا مطالعه کرده‌اید، فرصت شرکت در قرعه‌کشی جایزه نقدی و کلاس رایگان کافه‌تدریس را پیدا خواهید کرد.

جوایز هفت‌خوان

  • ۳۰۰,۰۰۰ تومان جایزه نقدی
  • ۵ کلاس رایگان ۳۰۰,۰۰۰ تومانی

پرسش‌های مسابقه

برای شرکت در هفت‌خوان کافه‌تدریس در کامنت همین مطلب به این پرسش‌ها پاسخ دهید:

  • در برخورد با سؤالات غلط کنکور چه باید کرد؟
  • مهم‌ترین نکته در برخورد با سؤالات غلط چیست؟