یکی از دروس کنکور کارشناسی ارشد رشته MBA، درس زبان تخصصی مدیریت کسب و کار می‌باشد. این درس در کنکور ارشد MBA، شصت سوال دارد و از نظر سختی سوالات بسیار سطح بالایی دارد. معمولا درصد کمی از داوطلبان کنکور این رشته می‌توانند درصدی بالاتر از ۵۰ را کسب کنند. ولی با مطالعه‌ی درست و اصولی منابع زبان MBA میتوان درصد مورد نظر را کسب کرد. دایره لغت زبان برای کنکور کارشناسی ارشد تاثیر زیادی در افزایش نمره شما خواهد داشت. در این مطلب مهم‌ترین منابع مرجع لغت برای کنکور ارشد مدیریت کسب و کار جمع آوری شده است که به همراه توضیحات در اختیار داوطلبان این رشته قرار می‌گیرد.

کتاب ۵۰۴ واژه ضروری

کتاب ۵۰۴ واژه ضروری

احتمالا اگر یک بار برای یادگیری لغات انگلیسی اقدام کرده باشید اسم این کتاب را شنیده اید. یا احتمالا این کتاب را خوانده اید ولی فقط لغت Abandon را از این کتاب به یاد دارید. این کتاب لغات بسیار پایه‌ای و مهمی را شامل می‌شود که معمولا داوطبان کنکور کارشناسی ارشد لغات این کتاب را جزو اصلی ترین منابع خود می دانند.

ویرایش ششم این کتاب شامل ۴۲ درس است که در هر درس ۱۲ لغت جدید را یاد می‌گیرید. در کنار معرفی و توضیحات هر لغت مثال های کاربردی  و در ادامه تمرین‌های مناسب برای تثبیت یادگیری قرار داده شده است.

برای دانلود نسخه اصلی این کتاب روی لینک زیر کلیک کنید.

دانلود کتاب ۵۰۴ واژه ضروری

کتاب ۱۱۰۰ واژه که باید بدانید!

کتاب ۱۱۰۰ واژه که باید بدانید

۱۱۰۰ واژه ای که باید دانست؛ یکی از معروف‌ترین کتاب های لغت زبان انگلیسی در دنیا می‌باشد. در سال های اخیر هم مشاهده شده است که طراحان کنکور در درس زبان تخصصی علاقه خاصی به لغات این کتاب دارند. به طور کلی سطح لغات این کتاب بالاست و یادگیری آن‌ها ساده نیست. لغات این کتاب در آزمون‌های بین المللی نیز بسیار مورد استفاده قرار می‌گیرند.

برای دانلود نسخه اصلی این کتاب بر روی لینک زیر کلیک کنید.

دانلود کتاب ۱۱۰۰ واژه که باید بدانید

کتاب ۴۵۰ لغت ضروری تافل

کتاب ۴۵۰ لغت ضروری تافل

کتاب ۴۵۰ لغت ضروری تافل هم چنان که از نامش پیداست دارای لغاتی ضروری برای آزمون‌ها می‌باشد. در کنکور های کارشناسی ارشد بارها مشاهده شده است که از لغات این کتاب در سوالات استفاده شده است.د

سطح لغات این کتاب مقداری سخت تر از لغات کتاب ۵۰۴ واژه ضروری و آسان تر از لغات کتاب ۱۱۰۰ واژه می‌باشند.

این کتاب دارای ۴۵۰ لغت بسیار کاربردی است که مطالعه آن برای افزایش دایره لغت زبان برای کنکور کارشناسی ارشد به ویژه کنکور ارشد MBA توصیه می‌شود.

برای دانلود نسخه اصلی این کتاب روی لینک زیر کلیک کنید.

دانلود کتاب ۴۵۰ لغت ضروری تافل

کتاب ۴۰۰ کلمه ضروری برای آزمون تافل

کتاب ۴۰۰ کلمه ضروری

کتاب ۴۰۰ کلمه ضروری برای آزمون تافل، با نام لاتین ۴۰۰ Must have words for the TOEFL که توسط موسسه McGraw-Hill منتشر شده است یکی از کتابهای مفید جهت تقویت دایره واژگان شما می‌باشد..

این کتاب در هر فصل خود ۱۰ لغت را به عنوان لغت هدف به شما آموزش میدهد و کاربرد آن را در جملات و مثال‌ها برای شما مشخص می‌کند. اگر قصد دارید در آزمون کارشناسی ارشد در درس زبان تخصصی نمره بالایی در درس زبان کسب کنید، این کتاب می‌تواند منبع مهمی برای افزایش دایره لغات شما باشد. این کتاب با توضیحات کاملی که در مورد لغات، مترادف ها، متضادها، ترکیبات و کاربرد لغات در جمله می‌دهد، کمک می‌کند تا یک لغت را به طور حرفه ای یاد بگیرید و بتوانید از آن استفاده کنید.

برای دانلود نسخه اصلی این کتاب روی لینک زیر کلیک کنید.

دانلود کتاب ۴۰۰ کلمه ضروری برای آزمون تافل

جلد اول زبان عمومی زیر ذره بین

کتاب زبان عمومی زیر ذره‌بین

برای منابع زبان کنکور MBA بعد از بررسی کتاب‌های مرجع لغت در درس زبان، قصد داریم کتابی معرفی کنیم که به طور بهینه و کامل لغات مهم و پر کاربرد تمام کتاب های معرفی شده ی بالا را پوشش می‌دهد. به علاوه این کتاب لغات پر تکرار کنکورهای اخیر را به طور کامل به شما آموزش می‌دهد.

در این کتاب حدود ۲۶۰۰ لغت مشتمل بر لغات پر تکرار در کنکور دکتری و ارشد که به صورت کاملا کاربردی به همراه ترجمه فارسی، مترادف و مثال انگلیسی آورده شده‌اند. شما با مطالعه‌ی لغات این کتاب میتوان گفت که از خواندن دیگر منابع لغت بی‌نیاز خواهید شد.
در مقایسه‌ای که در زیر مشاهده می‌کنید میزان تطابق لغت برای کنکور در ۲ سال اخیر درس زبان تخصصی MBA با کتاب‌های مختلف مشاهده می‌شود.

تطابق لغات زبان تخصصی MBA با منابع مختلف کنکور ۹۸
تطابق لغات زبان تخصصی MBA با منابع مختلف کنکور ۹۷

اگر نگاهی اجمالی به بررسی منابع زبان کنکور MBA در بالا بیندازیم مشاهده می‌کنیم که کتاب جلد اول زبان عمومی زیر ذره‌بین: ۶۳ واژه را پوشش داده است و کتاب های دیگر به ترتیب:  کتاب لغات ضروری تافل: ۲۱واژه، کتاب ۱۱۰۰ واژه که باید بدانید: ۱۵واژه، کتاب ۵۰۴ واژه ضروری: ۱۲واژه و از لغات دبیرستان ۹ واژه در کنکور سال‌های ۹۷ و ۹۸ منبع سوال بوده است.

برای اطلاعات بیشتر راجع به این کتاب روی لینک زیر کلیک کنید.

کتاب جلد اول زبان عمومی زیر ذره بین

کلاس درک مطلب زبان با استاد فرید استاد متخصص رشته MBA با بهترین منابع و به کارگیری روش‌های منحصر به فرد به شما برای یادگیری لغات کمک می‌کند:

دپارتمان MBA کافه تدریس

بیشتر بخوانید:

بررسی دفترچه سوالات کنکور مدیریت کسب و کار MBA