دپارتمان MBA دانشگاه خوارزمی هر سال یکی از گزینه‌های رتبه‌برترهای کنکور کارشناسی ارشد مدیریت کسب و کار برای ادامه‌ی تحصیل است. این دانشگاه تلاش می‌کند تا به علاقه‌مندان MBA کمک کند تا به اهداف خود در این رشته دست یابند. دانشجویان این دانشگاه نیز مانند بسیاری از دانش‌آموختگان MBA در سِمَت‌های مختلف در بخش‌های مختلف صنعت مشغول‌به‌کار هستند. در ادامه‌ی این مطلب رشته‌ی MBA را در دانشگاه خورازمی به شما معرفی خواهیم کرد.

دانشگاه خوارزمی

معرفی دانشگاه خوارزمی

دانشگاه خوارزمی یکی از دانشگاه‌های دولتی و وابسته به وزارت علوم، تحقیقات و فناوری ایران است. این دانشگاه در تهران و کرج قرار دارد. این دانشگاه ابتدا در سال ۵۳ با نام دانشگاه تربیت معلم عنوان‌گذاری شد و سپس در سال ۱۳۹۰ به دانشگاه خوارزمی تغییرنام یافت.

دانشگاه خوارزمی دو پردیس دارد. پردیس تهران در خیابان شهید مفتح جنوبی قرار دارد و دسترسی به آن ازطریق BRT در ایستگاه دروازه‌دولت یا ایستگاه طالقانی مترو به‌راحتی امکان‌پذیر است. کتابخانه‌ی مرکزی و برخی از بخش‌های اداری نیز در این پردیس قرار دارد. طراحی پردیس تهران را معماری روسی انجام داده است.

پردیس کرج در منتهی‌الیه غربی کرج قرار گرفته است. این پردیس منازل سازمانی استادان و کارکنان، ۲۳ بلوک خوابگاه دانشجویی، استخر سرپوشیده، مجتمع ورزشی، ساختمان مرکزی، ساختمان دانشکده‌ها را دربردارد. هر دو پردیس بخش‌های اداری و آموزشی دارند که دانشجویان، اساتید و کارمندان در آن مشغول به کار و تحصیل هستند.

دانشگاه خوارزمی حدود هفت خوابگاه برای دانشجویان و ۱۵ دانشکده با حدوداً ۵۰۰ هیئت‌علمی، ازجمله در رشته‌های ادبیات و علوم‌انسانی، اقتصاد، حقوق و روان‌شناسی، علوم ریاضی و کامپیوتر، علوم مالی، فیزیک، مدیریت و غیره دارد.

رتبه قبولی در MBA در هر یک دانشگاه‌های برتر کشور چند است؟

دانشکده‌ی مدیریت دانشگاه خوارزمی

معرفی دانشکده‌ی مدیریت دانشگاه خوارزمی

دانشکده‌ی مدیریت دانشگاه خوارزمی از سال ۱۳۱۲ ابتدا زیر نظر دانشکده‌ي روان‌شناسی و علوم تربیتی فعالیت می‌کرد. این دانشکده رشته‌های دیگری مانند روان‌شناسی عمومی، بالینی، راهنمایی و مشاوره و کتابداری نیز داشته است. در سال ۱۳۹۳ گروه مدیریت آموزشی از دانشکده‌ي روان‌شناسی جدا شد و هسته‌ی گروه مدیریت را شکل داد.

دانشکده‌ی مدیریت دانشگاه خوارزمی رشته‌های مدیریت بازرگانی، مدیریت عملیات و فناوری اطلاعات، منابع انسانی و کسب‌وکار و بانک، بیمه و گمرک را دربرمی‌گیرد و در دو مقطع کارشناسی ارشد و دکتری دانشجو می‌پذیرد.

برای آشنایی با معیارهای انتخاب رشته این مطلب را مطالعه کنید:

اولویت انتخاب رشته چیست؟ دانشگاه مهم‌تر است یا گرایش؟

MBA دانشگاه خوارزمی

در رشته‌ی MBA و در دانشکده‌ی مدیریت ۴۸ واحد درسی، در چهار ترم تحصیلی (دو سال)، ارائه می‌شود. افراد در این دانشکده باید درس خود را طی چهار ترم به پایان برسانند. دروس در ترم اول برای دانشجویان به‌صورت غیرانتخابی ارائه می‌شود و دانشجویان در ترم‌های ۲ و ۳ دروس دیگر را خود انتخاب می‌کنند. دو ترم اول در این دانشکده ۱۵ واحد درس و در ترم سوم ۱۲ واحد درس برای اخذ وجود دارد و ترم چهارم تنها به پایان‌نامه اختصاص می‌یابد.

در رشته‌ی MBA دانشگاه خوارزمی شش گرایش مالی، استراتژی، بازاریابی، عملیات و زنجیره‌ی تأمین، سیستم‌های اطلاعاتی و فناوری اطلاعات و همین‌طور رفتار سازمانی و منابع انسانی هستند و داوطلبان می‌توانند در این گرایش‌ها در این دانشگاه تحصیل کنند.

دانشگاه خوارزمی از معدود دانشگاه‌هایی است که گرایش سیستم اطلاعاتی و فناوری اطلاعات را ارائه می‌دهد و به‌همین دلیل، از اولین انتخاب‌های متقاضیان این گرایش است. MBA دانشگاه خوارزمی علاوه بر قبولی ازطریق کنکور به‌صورت دوره‌های یک‌ساله برای مدیران نیز ارائه می‌شود.

برای آشنایی با بهترین دانشگاه‌های MBA ایران روی این لنیک کلیک کنید:

معرفی دانشگاه‌های کشور در رشته MBA

سوالات متداول

بین دانشگاه‌ امیرکبیر و دانشگاه تهران کدام را انتخاب کنیم؟

این دو دانشگاه جو بسیار نزدیکی به یکدیگر دارند. شما می‌توانید با توجه به گرایش مورد علاقه خود از بین این دو دانشگاه یکی را انتخاب کنید.

آیا رشته MBA تنها سه درس دارد؟

بله علیرغم اینکه در دفترچه این رشته دروس دیگری نیز هست اما برای رشته مدیریت کسب و کار شما تنها باید به سوالات ریاضی عمومی، جیمت و زبان پاسخ دهید.

رشته MBA مناسب چه کسانی است؟

این رشته مناسب تمام افرادی است که به فکر تغییررشته افتاده‌اند و می‌خواهند وارد دنیای کسب و کار و بیزنس شوند. همچنین برای کسانی که به کارآفرینی علاقه مند هستند نیز بسیار مناسب است.

رشته MBA در چه دانشگاه هایی ارائه می‌شود؟

این رشته در بسیاری از دانشگاه‌های تهران مانند صنعتی شریف، تهران و صنعتی امیرکبیر و دانشگاه‌های شهرستان ها در ۷د گرایش مختلف ارائه می‌شود.