MBA دانشگاه علامه طباطبایی از دپارتمان‌های معروف برای ادامه‌ی تحصیل در رشته مدیریت کسب و کار در کارشناسی ارشد است. هر سال داوطلبان زیادی در زمان انتخاب رشته این دانشگاه را به‌عنوان انتخاب خود برای گذراندن دوره‌ی دوساله‌ی MBA برمی‌گزینند. دانشجویان این دانشگاه نیز مانند بسیاری از دانش‌آموختگان MBA در سِمَت‌های مختلف در بخش‌های مختلف صنعت مشغول‌به‌کار هستند. در ادامه رشته‌ی MBA دانشگاه علامه طباطبایی را به شما معرفی خواهیم کرد.

دانشگاه علامه طباطبایی

معرفی دانشگاه علامه طباطبایی

دانشگاه علامه طباطبایی دانشگاهی مولود و فرزند انقلاب اسلامی است، در عین اینکه بنیاد و ریشه‌هایش قدمتی شصت‌ساله دارد. بعد از انقلاب اسلامی، براساس جایگاه رفیع علوم انسانی و نیاز به ایجاد یک دانشگاه تخصصی در حیطه‌ی علوم انسانی و اجتماعی در کشور، از ترکیب مراکز آموزش عالی مستقل با عناوین دانشگاه، دانشکده، پژوهشکده، مدرسه‌ی عالی، آموزشگاه عالی، مؤسسه، مرکز و سازمان تشکیل شد. در حال حاضر دانشگاه علامه طباطبایی در جایگاه بزرگ‌ترین دانشگاه تخصصی علوم انسانی کشور منشأ خدمات ارزشمندی به جامعه بوده است.

بسیاری از چهره‌های برجسته‌ی علمی، سیاسی، اجرایی و چهره‌های ماندگار و بنیان‌گذاران دانش‌های مختلف انسانی و اجتماعی از فارغ‌التحصیلان این دانشگاه بوده‌اند. دانشگاه علامه طباطبایی در دهکده‌ی المپیک قرار دارد. این دانشگاه ۱۰ دانشکده دارد که مجموعاً حدود دویست رشته را در شاخه‌های انسانی ارائه می‌کنند. تعداد اعضای هیئت‌علمی تمام‌وقت دانشگاه در حال حاضر ۵۳۰ نفر است. این دانشگاه، از بدو تأسیس تا حال حاضر، حدود هفتادوهفت‌هزار دانش‌آموخته به جامعه تقدیم کرده است و تعداد دانشجویان این دانشگاه در حدود ۱۸۰۰۰ نفر بوده است.

برای آشنایی با معیارهای انتخاب رشته مدیریت کسب و کار این مطلب را مطالعه کنید:

اولویت انتخاب رشته چیست؟ دانشگاه مهم‌تر است یا گرایش؟

دانشکده مدیریت دانشگاه علامه طباطبایی

معرفی دانشکده‌ی مدیریت و حسابداری دانشگاه علامه طباطبایی

سابقه‌ی فعالیت دانشکده‌ی مدیریت و حسابداری تا قبل از ادغام با مجتمع علوم اداری و بازرگانی، یعنی دانشکده‌ی حسابداری و علوم اداری، به سال ۱۳۲۷ بازمی‌گردد. در حال حاضر دانشکده‌ی مدیریت و حسابداری، به‌لحاظ تنوع رشته‌های مدیریتی و حسابداری در مقاطع تحصیلات تکمیلی و نیز بهره‌مندی از اعضای هیئت علمی‌توانمند، شاخص و کارآزموده، یکی از دانشکده‌های مطرح و به‌نام در سطح کشور است؛ این دانشکده، علاوه بر آموزش نیروی انسانی متخصص موردنیاز جامعه و بخش‌های مدیریت اجرایی کشور، از ظرفیت علمی و اجرایی استادان این دانشکده بهره‌مند بوده است.

این دانشکده با هفت گروه آموزشی در چهل رشته و گرایش تخصصی و با هفتاد عضو هیئت‌علمی به امر آموزش حدود ۱۳۵۰ دانشجو در مقاطع مختلف تحصیلی اهتمام دارد که بیش از نیمی از این آمار به دانشجویان مقاطع تحصیلات تکمیلی اختصاص دارد. این دانشکده گروه‌های آموزشی مدیریت بازرگانی، مدیریت دولتی، مدیریت جهانگردی، حسابداری، مالی و بانکداری، مدیریت صنعتی، مدیریت فناوری و کارآفرینی و مدیریت کسب و کار (MBA) دارد.

آمفی‌تئاتر دپارتمان MBA دانشگاه علامه طباطبایی

دانشکده‌ی مدیریت و حسابداری از بدو تأسیس خود در ساختمانی واقع در خیابان توانیر مستقر بود. این دانشکده در راستای سیاست تجمیع دانشگاه در تابستان سال ۱۳۹۳ ساختمان این دانشکده به محل پردیس شماره‌ی یک دانشگاه واقع در دهکده‌ی المپیک منتقل شد. در حال حاضر دانشکده‌ی مدیریت و حسابداری در ساختمانی با زیربنای حدود دوازده‌هزار مترمربع، با امکانات کامل در حوزه‌ی آموزشی و پژوهشی، در حال ارائه‌ی خدمات به دانشجویان است.

این دانشکده کتابخانه‌ای با مجموع پانصد جلد کتاب به‌زبان فارسی و شش‌هزارپانصد جلد کتاب به‌زبان انگلیسی و تعداد سی‌وهفت عنوان نشریه به‌زبان‌های فارسی و انگلیسی، پژوهشکده مدیریت و نوآوری، دفتر ارتباط با صنعت و جامعه، آمفی تئاتر و غیره دارد.

برای آشنایی با رتبه‌ی قبولی در کنکور کارشناسی ارشد مدیریت کسب‌وکار این مطلب را مطالعه کنید:

رتبه قبولی در MBA در هر یک دانشگاه‌های برتر کشور چند است؟

MBA دانشگاه علامه طباطبایی

در رشته‌ی MBA دانشگاه علامه طباطبایی ۴۸ واحد درسی، برای چهار ترم تحصیلی (دو سال)، ارائه می‌شود. البته این زمان تمدیدشدنی است و بسیاری از دانشجویان درس خود را در پنج ترم به پایان می‌رسانند. اخذ پایان‌نامه نیز در این دانشکده برای رشته‌ی MBA اختیاری است و درصورتی‌که فردی بخواهد پایان‌نامه داشته باشد، با هماهنگی با استاد مربوط و داشتن معدل بالا می‌تواند اقدام به برداشتن پایان‌نامه کند.

گرایش‌های ارائه‌شده در رشته‌ی MBA دانشگاه علامه طباطبایی چهار گرایش مالی، بازاریابی، فناوری و رفتار سازمانی و منابع انسانی هستند. دروس این دانشگاه در هر ترم به دانشجویان ازطریق مدیرگروه اعلام می‌شود و دانشجویان چهار درسی را که دانشکده به آن‌ها اعلام کرده است در هر ترم اخذ می‌کنند. البته در صورت مخالفت دانشجویان با دروس ارائه‌شده و در صورت تأیید گروه آموزشی یک درس از چهار درس ارائه‌شده امکان تغییر دارد.

برای آشنایی با بهترین دانشگاه‌های کشور در رشته‌ی مدیریت کسب‌وکار این مطلب را مطالعه کنید:

معرفی دانشگاه‌های کشور در رشته MBA

سوالات متداول

آیا رشته MBA تنها سه درس دارد؟

بله علیرغم اینکه در دفترچه این رشته دروس دیگری نیز هست اما برای رشته مدیریت کسب و کار شما تنها باید به سوالات ریاضی عمومی، جیمت و زبان پاسخ دهید.

رشته MBA مناسب چه کسانی است؟

این رشته مناسب تمام افرادی است که به فکر تغییررشته افتاده‌اند و می‌خواهند وارد دنیای کسب و کار و بیزنس شوند. همچنین برای کسانی که به کارآفرینی علاقه مند هستند نیز بسیار مناسب است.

رشته MBA در چه دانشگاه هایی ارائه می‌شود؟

این رشته در بسیاری از دانشگاه‌های تهران مانند صنعتی شریف، تهران و صنعتی امیرکبیر و دانشگاه‌های شهرستان ها در ۷د گرایش مختلف ارائه می‌شود.