MBA دانشگاه تهران یکی از بهترین دپارتمان‌های مهم در رشته‌ی مدیریت کسب‌وکار است. هر سال بسیاری از رتبه‌های برتر در کنکور کارشناسی ارشد MBA برای انتخاب رشته این دانشگاه را انتخاب می‌کنند تا دوره‌ی دوساله‌ی تحصیل خود را در این دانشگاه سپری کنند. دانشجویان این دانشگاه نیز مانند بسیاری از دانش‌آموختگان MBA در سِمَت‌های مختلف در بخش‌های مختلف صنعت مشغول‌به‌کار هستند. در ادامه MBA دانشگاه تهران به شما معرفی خواهیم کرد.

دانشگاه تهران

معرفی دانشگاه تهران

در میان مؤسسات و سازمان‌های وابسته به آموزش عالی کشور دانشگاه تهران از هر نظر از جایگاهی رفیع بهره‌مند است. دانشگاه تهران را باید معتبرترین و مهم‌ترین دانشگاه کشور دانست. از این دانشگاه با تعبیر دانشگاه مادر و نماد آموزش عالی هم یاد می‌شود.

دانشگاه تهران در نزدیکی میدان انقلاب تهران قرار دارد و دسترسی به آن ازطریق بی‌آرتی یا مترو به‌راحتی امکان‌پذیر است. دانشکده‌های آن اغلب در اطراف محدوده‌ی انقلاب قرار دارد که به‌راحتی با تاکسی و… می‌توان به آن‌ها دسترسی پیدا کرد. طراحی پردیس دانشگاه را معماری فرانسوی انجام داده است. او نخست طرح خیابان‌های اطراف و داخل دانشگاه را ارائه کرد و پس از تائید در پانزدهم بهمن ۱۳۱۳، عملیات اجرایی با کاشت نهال‌های درختان سایه‌گستر و باشکوه چنار در کنار خیابان‌ها آغاز شد.

دانشگاه تهران حدود پانزده خوابگاه برای دانشجویان دارد؛ همین‌طور ۱۱۱ رشته در مقطع کارشناسی، ۱۷۷ رشته در مقطع کارشناسی ارشد و ۱۵۶ رشته در مقطع دکتری دارد. هم‌چنین در دانشگاه تهران تقریباً ۱۵۰۰ نفر هیئت‌علمی و ۳۲هزار دانشجو فعالیت می‌کنند.

دانشکده‌ی مدیریت دانشگاه تهران

معرفی دانشکده مدیریت دانشگاه تهران

دانشکده مدیریت، با عنوان مؤسسه‌ی علوم اداری، در سال ۱۳۳۴ هجری شمسی، با عقد قرارداد میان دانشگاه تهران و دانشگاه کالیفرنیای جنوبی، به‌منظور تربیت مدیران برای اداره‌ی سازمان‌های دولتی و خصوصی، در دانشکده‌ی حقوق دانشگاه تهران راه‌اندازی شد و فعالیت خود را با همکاری گروهی از اساتید امریکایی آغاز کرد. قدمت دانشکده‌ی فعلی دانشکده‌ی مدیریت دانشگاه تهران از سال ۱۳۷۹ و با تغییر از دانشکده‌ی علوم اداری و مدیریت بازرگانی است.

سالن غذاخوری دانشکده مدیریت دانشگاه تهران

همان‌طور که دانشگاه تهران در باقی رشته‌های موجود قدمت و توانمندی بالایی دارد، دانشکده‌ی مدیریت آن نیز با داشتن استادان و هیئت‌علمی باسابقه در پردیس دانشگاه مدیریت فعال است. در حال حاضر نیز این دانشکده ۹۰ عضو هیئت‌علمی تمام‌وقت دارد که در ۱۰ گروه آموزشی فعالیت می‌کنند.

دانشکده‌ی مدیریت دانشگاه تهران جنب دانشگاه تربیت‌مدرس و خارج از پردیس اصلی دانشگاه واقع شده است. این دانشکده امکاناتی نظیر کتابخانه، سالن غذاخوری و مجموعه‌ی ورزشی دارد.

سالن ورزشی دانشکده‌ی مدیریت دانشگاه تهران

MBA دانشگاه تهران (دانشکده‌ی مدیریت)

در رشته‌ی MBA و در دانشکده‌ی مدیریت ۴۸ واحد درسی، برای چهار ترم تحصیلی (دو سال)، ارائه می‌شود؛ البته این زمان تمدید‌پذیر است، ولی به‌صورت پیش‌فرض توقع می‌رود افراد بتوانند در چهار ترم تحصیلی دوره‌ی تحصیل خود را در رشته‌ی MBA دانشگاه تهران به پایان برسانند.

اگر دانشجویی نظام آموزشی پژوهش‌محور یا آموزشی‌پژوهشی مشغول باشد، نیم‌سال (یک‌ترم) به تعداد ترم تحصیلی او اضافه خواهد شد و به‌صورت عادی باید پنج ترم را پشت‌سر بگذارد.

در رشته‌ی MBA دانشگاه تهران این چهار گرایش ارائه می‌شود:

  • استراتژی
  • بازاریابی
  • عملیات و زنجیره‌ی تأمین
  • رفتار سازمانی و منابع انسانی

نکته‌ی مهم این است که می‌توان گفت دانشگاه تهران و امیرکبیر در ارائه‌ی گرایش‌ها مکمل یکدیگر هستند. دانستن این نکته به شما کمک می‌کند تا برای انتخاب رشته ملاک‌های مختلف را در نظر بگیرید. مطالعه‌ی این مطلب به شما بیشتر کمک خواهد کرد:

اولویت انتخاب رشته چیست؟ دانشگاه مهم‌تر است یا گرایش؟

دروس این دانشگاه درترم اول به دانشجو داده می‌شود و از ترم‌های بعد دانشجو خود باید اقدام به انتخاب رشته کند.

MBA دانشگاه تهران، علاوه بر قبولی ازطریق کنکور، به‌صورت دوره‌های یک‌ساله برای مدیران نیز ارائه می‌شود.

برای آشنایی با بهترین دانشگاه‌های کشور در رشته‌ی مدیریت کسب‌وکار این مطلب را مطالعه کنید:

معرفی دانشگاه‌های کشور در رشته MBA

سوالات متداول

بین دانشگاه‌ امیرکبیر و دانشگاه تهران کدام را انتخاب کنیم؟

این دو دانشگاه جو بسیار نزدیکی به یکدیگر دارند. شما می‌توانید با توجه به گرایش مورد علاقه خود از بین این دو دانشگاه یکی را انتخاب

آیا رشته MBA تنها سه درس دارد؟

بله علیرغم اینکه در دفترچه این رشته دروس دیگری نیز هست اما برای رشته مدیریت کسب و کار شما تنها باید به سوالات ریاضی عمومی، جیمت و زبان پاسخ دهید.

رشته MBA مناسب چه کسانی است؟

این رشته مناسب تمام افرادی است که به فکر تغییررشته افتاده‌اند و می‌خواهند وارد دنیای کسب و کار و بیزنس شوند. همچنین برای کسانی که به کارآفرینی علاقه مند هستند نیز بسیار مناسب است.

رشته MBA در چه دانشگاه هایی ارائه می‌شود؟

این رشته در بسیاری از دانشگاه‌های تهران مانند صنعتی شریف، تهران و صنعتی امیرکبیر و دانشگاه‌های شهرستان ها در ۷د گرایش مختلف ارائه می‌شود.