آقای محمدامین عالمی رتبه ۱۳ کنکور رشته‌ MBA سال ۹۸ می‌باشند. در مصاحبه رتبه برتر کنکور رشته MBA، آقای محمدامین عالمی در مورد نحوه مطالعه، برنامه‌ریزی و موفقیت در کنکور ارشد MBA صحبت خواهند کرد.

در ادامه متن مصاحبه به همراه ویدئو مصاحبه در اختیار شما قرار می‌گیرد:

متن مصاحبه‌ با محمدامین عالمی رتبه ۱۳ کنکور ارشد MBA

۱. لطفا خودتون رو معرفی کنید و بفرمایید لیسانس کجا بودید، گرایش تون چی بوده، معدل تون چند بوده؟

امین عالمی هستم. من در رشته مهندسی عمران در دانشگاه عباسپور (دانشگاه شهید بهشتی) با معدل ۱۶.۴۵ فارغ التحصیل شدم.

۲. چه رشته‌ای شرکت کردید و چه رتبه‌ای کسب کردید؟

رشته MBA و رتبه ۱۳ رو کسب کردم.

۳. چی شد که به فکر تغییر رشته افتادید؟

من هشت ترمه درسم رو تموم کردم و کتاب‌های عمران رو خریدم و ارشد عمران رو ثبت نام کردم ولی هرچی اومدم بخونم دیدم چیزی نیست که من میخوام. یعنی احساس میکردم عمران کافیه و اگه بخوان کار کنم همینقدر کافیه. فعالیت هایی که در کنار دانشگاه داشتم من رو به سمتی برد که به مدیریت علاقه داشتم و بعد از اون به MBA رسیدم و تصمیم گرفتم رشته MBA بخونم.

۴. به عنوان رتبه برتر کنکور رشته MBA بفرمایید از کی شروع به مطالعه برای کنکور ارشد کردین؟ ساعت مطالعه روزانه تون در زمان شروع چه میزان بود و در طول سال یا در ماه های نزدیک به کنکور چه میزان رشد داشت؟ اگر رشد خوبی در ساعت مطالعه داشتید ذکر کنید که چطور تونستید به این رشد برسید و دلایل و بیان کنید.

من تقریبا سال گذشته تابستون تصمیم قطعی برای کنکور رشته MBA گرفتم ولی چون درگیر کار بودم نخوندم. تقریبا آذر ماه من فقط دو سه فصل ریاضی رو خونده بودم. اکثر مطالعه بنده از دی ماه به بعد بود که از کارم بیرون اومدم و محکم تر خوندم. تقریبا اوایل دی ماه تا بهمن روزی سه چهار ساعت میخوندم. ولی بعد از اون و نزدیک‌های فروردین به روزی هفت تا هشت ساعت رسید. و این که چجوری میشه خوب درس خوند اینه که خودتون رو توی جو کنکور قرار بدید با هر روشی که میتونید خودتون رو توی جو کنکور قرار بدید.

۵. در مورد نحوه مطالعه و مرور و خلاصه نویسی تون توضیح بدید؟ آیا روش مطالعه و مرورتون در ابتدا کار درست بوده یا به مرور زمان درست شد؟ توضیح خاصی در مورد نحوه خواندن، مرور، خلاصه نویسی و یا هر چیزی که فکر می‌کنید به درد دانشجویان بخورد بدهید.

من از بچگی مدلم اینجوری بود که با Self-study راحت تر بودم و خودم کتاب‌ها رو میخوندم. بعد جا هایی که مشکل داشتم رو تحقیق میکردم و توی گوگل میچرخیدم . تا یک جایی کتاب میخوندم و خلاصه نویسی میکردم. ولی نزدیک‌های فروردین لازم دیدم که کلاس شرکت کنم چون حس کردم کامل همه چیز رو نمیدونم. بعد از سرچ کردن در گوگل با کافه تدریس آشنا شدم و تونستم از این خدمات استفاده کنم.

۶. لطفا در مورد درصدهایی که برای هر درس کسب کردید رو بفرمایید.

در مورد درصدهام خدمتتون عرض کنم زبان رو ۴۳ و درس جیمت رو ۶۴ و ریاضی رو ۸۴ درصد زدم.

۷. لطفا نظرتون رو در مورد کلاس های آنلاین (یا ویدیو) ای که ثبت نام کردید، و کیفیت کافه تدریس، پشتیبانی ها و به طور کلی دلیل تاثیر اون رو بفرمایید.

من برای کنکور رشته MBA درس ریاضی کلاسی شرکت نکردم و خودم خیلی خوب خوندم و زمان زیادی براش گذاشتم و خودم ریاضی رو خوندم. برای درس جیمت هم خودم میخوندمو دیدم که توی آزمون ها درصدم در حال افت بود و حس میکردم توی یک سری سوالات مشکل دارم و باز هم سرچ کردم و کلاس‌های آنلاین رو توی کافه تدریس شرکت کردم و استفاده کردم.

برای درس زبان من من تقریبا هیچی نخوندم و کتاب خاصی استفاده نکردم و درصدهام قابل قبول بود برام . وقتی به فروردین رسیدم کلاس گرامر استاد فرید رو شرکت کردم و واقعا فوق العاده بود و دیدم رو کلن نسبت به زبان تغییر داد و خیلی کمکم کرد.

در مورد خدمات کافه تدریس به نظرم یک بستر فوق العاده ای بود برای افرادی مثل من که مثلا تهران نبودن و یا درگیر کار بود نو وقت کافی رو برای کلاس نیستن و یا اصن اهل کلاس رفتن نیستن و راحت ترن که خودشون کلاس رو مدیریت کنن. به نظرم بهترین پلتفرم برای این کار بود و من تونستم برنامه ریزی خوبی برای این کلاس ها انجام بدم و وقتی کلاس ها رو میدیدم کتاب‌هام هم جلوم بود و اونجوری که راحت بودم از کلاسها استفاده میکردم.

در مورد کیفیت و پشتیبانی برای من هیچ مشکلی نبود و همه چیز به نظرم خیلی خوب بود.

۸. زمان هایی که خسته یا ناامید می شدید چه کار می کردید؟

تقریبا میتونم بگم من ناامید نمیشدم و من خیلی با عزم راسخ این راه رو شروع کردم. من عمران میخوندم و مطمئن شدم که  ارشد MBA رو میخوام و واسش هدفگذاری و برنامه‌ریزی کردم و ناامید نمیشدم و روند خوبی داشتم. ولی خسته میشدم، اینکه چجوری خستگی رو مدیریت کنیم برای هر کسی متفاوت هستش. من خودم دوتا سفر ده روزه رفتم . حتی یکی از سفرهام اوایل فروردین بود و خیلی کمکم کرد و کاملا شارژ میشدم.

۹. نظرتون راجع به آزمون های آزمایشی چیه؟ آیا شرکت کردید؟

من آزمون شرکت کردم و ۸ آزمون رو رفتم و به نظرم فوق العاده مهم و تاثیر گذاره. موضوع استرس و زمان بندی رو میتونید با آزمون ها مدیریت کنی. همچنین یک سری سوال دارید برای مرور که خیلی مهم هستن. به نظرم آزمون تفاوت‌ها رو ایجاد میکنه.

۱۰. توصیه خاصی به عنوان رتبه برتر کنکور رشته MBA برای داوطلبین زیادی که این مصاحبه را می‌بینند دارید؟ (اگر صحبت، پیشنهاد یا نظری باقی مانده لطفا بفرمایید.

هر جوری که نگاه میکنم به داستان کنکور مخصوصا برای ما که داریم برای رشته‌های مدیریت اقدام میکنیم. بیاید به صورت یک پروژه بهش نگاه کنیم که زمان شروع و پایانش و موفقیتش مشخصه و منابع و زمان مشخصی داره. باید سعی کنیم براش برنامه بریزیم و اصلاحش کنیم و از متخصصین مشاوره بگیرید و از بچه های سال پیش مشاوره بگیرید . با انجام این کارها موفق خواهید شد. بهترین آرزوها رو براتون دارم.

از طریق لینک زیر میتوانید فایل ویدئو مصاحبه را مشاهده نمایید:

فایل ویدئو مصاحبه با محمدامین عالمی رتبه برتر کنکور MBA

بیشتر بخوانید:

کلاس آنلاین چه ویژگی‌هایی دارد؟
کوییزهای هفتگی کنکور ارشد MBA

دپارتمان MBA کافه تدریس